Hírek3 év telt el és még mindig nem n...

3 év telt el és még mindig nem nerfelik eléggé gyorsan a lapokat

Borovi Bence | 2016.09.27 10:00
6608

Yogg-Saron

Miért nem foglalkozik a Blizzard rendesen a Hearthstone-nal? Nem nerfelik a kártyákat, nem javítanak több éves bugokat.

A Forbes-on megjelent cikk fordítása.

 

Annak ellenére, hogy az Overwatch milyen csábító, mostanában is sokat Hearthstone-oztam, akárcsak az elmúlt években is, már a zárt béta óta. Játszhatom a telefonomon és az iPademen is, sőt most érkezett az "Egy Éjjel Karazhanban" kaland mód is, tehát nagyon sok oka van annak, hogy még most is játszok vele. Mégis már azon gondolkozok, hogy kilépek.

A meta teljesen rossz. A Blizzard "várunk és majd meglátjuk" filozófiája már elviselhetetlen, amikor egyértelműen túl erős lapok vannak a játékban és nem értem, hogy ez nekik miért olyan nagy probléma. A Blizzardról lehet tudni, hogy általában a következő nagy patch-ig várnak, majd az egyik kasztot teljesen "lenerfelik" (gyengítik) és egy másik kaszt lesz elképesztően erős. A jelenlegi metában a Shaman nagyon durva és már a meccseim 50%-ában csak Shamanokkal találkozok és a legtöbbet el is veszítem, hacsak nem építek direkt egy olyan paklit, ami ez ellen a szörnyű meta ellen készül. Viszont a Shaman jelenleg annyira durván erős, hogy az ellene készített paklik sem nagyon segítenek.

Persze ez nem újdonság. Ugyanez történt az Unleash the Hounds-okkal is, a Charge-oló Molten Giant-ekkel is a Warrioroknál és a Force of Nature Druidokkal is, akik úgy vették át a Hearthstone-ot, mint egy fertőzés. Végül bizonyos kártyákat megváltoztattak, hogy kevésbé legyenek dominánsak, vagy teljesen tönkretették őket, de ez egy örökkévalóságba telt nekik és most megint örökké várhatunk, pedig a probléma még nyilvánvalóbb, mint bármikor.

elég volt a shamanokból

Mi is a probléma a Shamannal? Válassz:

Totem Golem: 2 Mana, 3/4, ami az összes két manásnál jobb és mindössze egy Overloadba kerül még.
Tuskarr Totemic: 3 Mana, 3/2, ami megidézheti például a Totem Golem-et, a Mana Tide Totem-et és a Flametongue Totem-et is, ami őrülten nagy értéket adhat neki.
[Things From Below]: 6 Manás 5/5-ös Taunttal, ami eggyel kevesebbe kerül minden egyes megidézett Totemed után. Néhány kör után ez már INGYEN lesz.
Flamewreathed Faceless: 4 Manás 7/7, ami már olyan erős, hogy igazi mémmé vált a közösségben. A 2 Overload mit sem számít, hiszen a legtöbb ellenfél nem tud elbánni vele a 4. körben.

A Shamanon túl van egy kártya, ami a teljes játékot tönkreteszi a teljes véletlenszerűségével, ez pedig Yogg-Saron. Mivel a legtöbb pakli tele van spellekkel, ezért Yogg sokszor egy pánik gombként is működik, ami magától vagy megnyeri vagy elveszti nekünk a meccset attól függetlenül, hogy eddig mit tettél a meccsen. A komoly versenyeken is nyert, illetve veszített el meccseket ez a lap és a Ranked meccseken is mindig megjelenik, ha eltart a meccs a 10. körig. Még a Hunter Call of the Wild lapját is idetenném, de a Hunternek nincsen olyan sok erős kártyája és jelenleg az egész kaszt egy betegségben szenved.

Ugyan nem javaslom azt, hogy az összes előbb említett kártyát nerfeljék, de a legnagyobb problémát okozók a Tuskarr Totemic, a Flamewreathed Faceless és Yogg-Saron. Ezek a lapok már annyira borzalmasak, hogy olyan versenyek jelennek meg, ahol lapokat bannolnak, mert olyan katasztrófális a meta. Egyre inkább kezdik bannolni az olyan lapokat, mint a Tuskarr vagy Yogg-Saron, mert a Blizzard nem tesz semmit sem.

elég volt a shamanokból

Nem mondom, hogy buffoljanak néhány rossz kártyát, mert úgy gondolom az sokkal nehezebb dolog és azt alaposan meg is kellene gondolniuk. Azt kívánom bárcsak használhatóbb lenne a Priest és persze még mindig a Purify-on röhögök, azon a 2 Manás lapon, ami a saját lényeit Silence-eli, de megértem, hogy nem könnyű kitalálni melyik lap nagyon gyenge és hogyan lehet ezt kijavítani, de például az olyan lapoknál, mint a Tuskarr és a Flamewreathed, ez eléggé egyértelmű. Nem értem, hogy a Hearthstone csapat miért vár addig, amíg ezek a kártyák (vagy paklik) elüldözik a játékosokat teljesen. A Tuskarr csak alapvető Totemeket idézhessen meg, a Flamewreathed legyen 5 Mana. Még akkor is, ha nem ez a végső megoldás, legalább csináljanak valamit, hogy addig se legyen annyira erős.

Meglepő módon van egy Blizzard játék, ami szakít ezzel a "várjunk és majd meglátjuk" hagyománnyal, ez pedig az Overwatch, ami nagyszerűen csinálja a hősök kiegyensúlyozását és szinte hetente jönnek a változások. A béta óta hatalmas változásokat kaptak a hősök Bastiontől, Torbjörnön át Genjiig. Nem fél a problémák felkutatásától a csapat és gyorsan megoldja őket, ahelyett, hogy csak várnának és majd csak lesz valahogyan.

Én szeretem a Hearthstone-t, de nem szeretek olyan játékokat játszani, ahol egy kaszt az esetek 80%-ában nyer. Nem szeretek egy kártya ellen játszani, ami érmefeldobás alapján dönti el, hogy nyerek, vagy veszítek.

Most, hogy már a különböző versenyeken elkezdték kitiltani a kártyákat egyértelmű, hogy nagy a probléma és a Blizzard reakciója túlzottan lassú. A Blizzard készített egy nagyszerű játékot és azóta folyamatosan a túlzottan erős kártyák és paklik teszik tönkre. Már három éve... ennek változnia kell.

Nektek mi a véleményetek a Hearthstone jelenlegi helyzetéről?

blizzard nerf buff meta

További híreink