HírekHearthstone interjúk, kérdések, ...

Hearthstone interjúk, kérdések, válaszok, legnépszerűbb Kocsmai Verekedések - BlizzCon 2015 minden, ami nem LoE

Borovi Bence | 2015.11.10 19:00
3124

blizzcon hearthstone

Többen is tettetek fel kérdéseket, hiszen kértük, hogy kérdezzetek. A BlizzCon-on ugyan médiásként vehettem részt, de interjú időpontot nem kaptam. Ennek ellenére volt alkalmam beszélgetni a fejlesztőkkel, illetve volt nyilvános Q&A is (kérdések-válaszok) és más nagyobb oldalak (pl. Hearthpwn) készítettek interjúkat is. Ezek alapján a legtöbb feltett kérdésre megpróbálok választ adni ebben a cikkben.

 

A Hearthstone: Fireside Chat-en több kérdésre is válaszoltak, amiket ide kattintva olvashattok el.

A HearthPwn készített egy hosszú interjút Yong Woo-val, azonban mindössze ennyi volt a lényeges rész:

  • Fogunk kapni több pakli helyet. Igen, még mindig dolgoznak rajta és próbálják kitalálni, hogy lehetne jól megvalósítani.
  • Úgy érzi, hogy rossz lenne, ha fizetnünk kellene az újabb pakli helyekért.
  • További hősportrék fognak érkezni a játékba. Azt próbálják kitalálni, hogy mi lenne a legjobb mód ezek bevezetésére a jövőben.
  • Fognak újabb küldetéseket hozzáadni a játékhoz.
  • Nem hagyják figyelmen kívül a Tournament rendszerrel kapcsolatos kéréseket, hanem próbálják elképzelni, hogy az miként működhetne a Hearthstone-ban.
  • További CO-OP Verekedések érkeznek majd a jövőben.

Válaszok a Hearthstone Hungary-n feltett kérdésekre a Fireside Chat-en, illetve egyéb interjúkon összeszedett információk alapján:

Tervbe van-e véve teljesen új laptípus, vagy alternatív győzelmi feltételek?

A médiásoknak és profi játékosoknak tartott fejlszetői találkozón és vacsorán volt lehetőségem találkozni Ben Brode-al is - aki egyébként nem maradt a vacsorán, mert sietett a családjához. Éppen Noxious tett fel egy ehhez hasonló kédést és volt például "Choose One-szerű" ötlete, mindenféle opciókkal, amire Ben Brode azt mondta, hogy próbáltak már ilyet és más dolgokat is, de higyjük el, hogy nem működtek olyan jól, mint ahogy gondolnánk. Lehetséges, hogy 1 év múlva jön majd valami újabb laptípus, de sokat kell azon dolgozni, hogy jól működjön.

Arról is beszélt Ben Brode, hogy tudja azt, hogy a játékosok azt gondolják, hogy nem igazán foglalkoznak a balance-al és, hogy milyen idegesítő például a face hunter. Pedig ez nem így van, nagyon sokat foglalkoznak ezzel és nézik a statisztikákat és hacsak nem elképesztően erős egy lap (kombináció), akkor nem akarnak rajta módosítani, hanem majd olyan lapokat tesznek be, ami az ellen hasznos.

Lesz-e új class? Ha igen milyen classok lehetségesek ami esetleg bekerülhet? Mikor?

A jelenlegi kasztokat is nehéz "balance-olni", ezért egyelőre nem terveznek új kasztokat bevezetni, de majd idővel lehet róla szó.

Tervezik-e a Hearthstone-t más nyelveken is elkészíteni, illetve várható-e Windows Phone-os megjelenés?

Állandóan figyelik, hogy milyen új nyelvekre van igény, például most érkezett a Japán is. Windows Phone-on gondolkoztak már, de egyelőre olyan kevesen használják (alacsony piaci részesedés), hogy nem érné meg a ráfordított költségek.

Fireside Chat kérdések-válaszok:

Mennyire elégedettek a jelenlegi RNG faktorral? (Itt az oldalon feltett kérdés: Egyre több lesz a random a játékban? Mi a véleményük a túl sok randomról? Nem lehet, hogy egy idő után annyi kompetens random lesz, hogy szinte már minden ezen fog múlni? Miért kell ennyire erőltetni a +RNGn alapuló lapokat, amikor a játékosok így is alig képesek kiszakadni az eddigi ismert paklijaik árnyékából, és csak azon nagyon kevés lapot képesek felemelni, ami konstansan szállítja az eredményeket és amúgy bele is illenek a paklijukba (vagy egy hozzá igen hasonló pakli típusba)?)

Gondolkoztak már ezen és a jelenlegi tesztelésekből sokat tanultak.

Megjegyzés a fejlesztői beszélgetésről: Ben szerint egy Piloted Shredder nem is annyira random, mint gondolnánk, egy igazi profi játékos azt is végiggondolja, hogy mikor a legjobb azt kijátszani. Ilyen a Webspinner is például.

Tervezitek-e, hogy más régiókban lehessen együtt játszani? Pl problémát okoz, ha EU-ban játszol és kijössz az USÁ-ba a BlizzCon-ra, ideiglenesen fireside-okon nem lehetne-e megoldani?

Yong Woo-nak nagyon tetszik az ötlet - a közönségnek is - , de nem egy könnyű dolog megoldani. Ez technikailag nagyon bonyolult, ahogy jelenleg fel van építve a gyűjtemény.

Tervezik-e a közeljövőben újabb alternatív hősök bevezetését? Elkészült az összes, és csak tudatosan adagolják ilyen nagy időközönként, vagy folyamatosan fejlesztés alatt van még a többi?

Igen érkeznek újak majd folyamatosan, csak azon gondolkoznak, hogyan valósítsák meg jól.

A [Piloted Shreeder]-t nem érzik erősnek a többi 4-dropphoz képest?

Nem, és újabb 2 Manás lapokkal azt bármikor tudják "nerfelni".

Látta, hogy új murloc-ok érkeznek, nem terveztek pl. Zombie-kat adni a játékhoz? (Itt az oldalon feltett kérdés: Nem látni mostanság murlocokat. Várhatóak új murlocok a jövőben?)

Minden kiegészítőnek van egy témája (pl Kalózok), előfordulhat. (Admin válasz: Várhatóak új murloc-ok, hiszen az új kiegészítővel is érkeznek.)

Elérhetőbb legyen a játék kezdőknek! (Itt az oldalon feltett kérdés: Az új kiegészítőkkel egyre nehezebb az új játékosoknak "beilleszkedni". Fognak ez ellen tenni valamit? Terveznek-e most - hogy már jó pár éve megy a játék - valamiféle képen a teljesen kezdő játékosoknak segíteni lapok gyűjtésében a kezdeti időszakban?)

Ez valóban egy probléma, a következő hónapokban fognak valamit kitalálni ez ellen. Van egy egész csapatunk, akik ezen dolgoznak.

Lesznek-e UI változtatások? Pl. Új pakli helyek, könnyebben megtekinthető quest-ek (Itt az oldalon feltett kérdés: Régebben egyszer azt mondták, hogy gondolkoznak a deckhelyek bővítésén, és hogy ezt a legjobb módon szeretnék megvalósítani. Van ezzel bármi fejlemény?)

Még dolgoznak a pakli helyeken, és igen, lesznek ui változtatások a questek-nél is. (Ben Brode: "Csináljuk meg!")

A régi Tavern Brawlok milyen gyakran lesznek visszahozva?

Ezen a héten érkezik a nerelt Nefarian vs nem-nerfelt Ragnaros, úgyhogy várhatóak visszatérő Brawl-ok, talán sűrűbben is, mint eddig.

Egyéb:

Miben látják a Hearthstone jövőjét? Komolyan az a céljuk, hogy egyre inkább felgyorsuljon a meta játék? 

Nem az a céljuk, a Patron-t is azért nerfelték, hogy így jobban lehessen fókuszálni a Secret Paladinra.

Több hasonló kérdés is szerepel az oldalon, melyekre itt már megírtuk a választ.

Nem, a nerfelt lapokat nem tervezik buffolni.

Egy új embernek miért a Hearthstone-t ajánlanák más hasonló játékkal szemben?

Mert können beletanulhatsz, gyors-iramú kártyajáték. A Magic-be nehezebben tanulhatsz bele.

Lehetséges, hogy majd a játék kezdetén föl lehet venni a másik játékost barátnak például egy CO-OP meccs esetén és persze dolgoznak a Tournament módon is, a jövő év folyamán várhatóak radikálisabb változások.

Pat Nagle készíti a Kocsmai Verekedéseket, 4 hónapja jött át a Hearthstone-hoz, előtte a WoW-os csapatban dolgozott. Egyik hajnalban jutott eszébe a Nat Pagle nevű horgászó karakter.

A legnépszerűbb Kocsmai Verekedések (a legnépszerűbbtől a legkevésbé népszerűbbig):

  1. Randomonium (18. hét) - Kaszt választásos
  2. Encounter at the Crossroads (11. hét) - Kaszt választásos
  3. Too Many Portals!  (14. hét) - Kaszt választásos
  4. Showdown At Blackrock Mountain (1. hét) - Brawl ad paklit
  5. Encounter at the Crossroads (5. hét) - Kaszt választásos
  6. Heart of the Sunwell (6. hét) - Saját paklit készíthetsz
  7. Too Many Portals! (7. hét) - Kaszt választásos
  8. The Great Summoner Competition (4. hét) - Saját paklit készíthetsz
  9. The Great Summoner Competition (9. hét) - Saját paklit készíthetsz
  10. Grand Tournament Match (10. hét) - Brawl ad paklit
  11. It's Raining Mana (12. hét) - Saját paklit készíthetsz
  12. Who's the Boss Now? (19. hét) - Saját paklit készíthetsz
  13. Double Deathrattler Battler (13. hét) - Saját paklit készíthetsz
  14. Boom Bot vs Annoy-o-Tron (16. hét) - Brawl ad paklit
  15. Spiders, Spiders EVERYWHERE! (3. hét) - Kaszt választásos
  16. Underdog Rules (15. hét) - Saját paklit készíthetsz
  17. Clockwork Card Dealer (17. hét) - Saját paklit készíthetsz
  18. The Masked Ball (8. hét) - Saját paklit készíthetsz
  19. Banana Brawl! (2. hét) - Saját paklit készíthetsz

blizzcon 1. nap nappal blizzcon 2015 blizzcon hearthstone blizzcon 2015 este blizzcon 2015 Pat Nagle

blizzcon interjú kocsma patnagle

További híreink