HírekMelyik legendary-t gyártsam le é...

Melyik legendary-t gyártsam le és melyiket törjem be? 2. rész

Borovi Bence | 2015.07.01 14:30
6880

melyik legendary-t törjem be

A legendary-k betörésével foglalkozó cikk 2. része, ami a Classic Legendary-kkal és a kasztspecifikus Classic Legendary-kkal foglalkozik! (1. rész itt olvasható)

FONTOS: Az alábbi cikk elképszetően hosszú! Érdemes a Hearthstone Wiki > Kártyák betörése oldalt megtekinteni, hiszen ott egy listából választhatjátok ki azt a legendary-t amire kiváncsiak vagytok és nem két elképesztően hosszú cikket kell végignéznetek. Továbbá a Kártyák betörése oldal folyamatosan frissítve lesz totenmester által a jövőben is! (A menüből mindig könnyedén eléritek. Hearthstone Wiki > Kártyák betörése)

 

Használat:

Tempo előny – Az ilyen lapok célja az ellenfél lassítása, nagyon jó értékű lények, amiket az ellenfél általában nem tud azonnal (egy lappal) leszedni.

Utility - Buff-ol, heal-el, vagy valamilyen hasznos képessséggel segíti a használóját, szituációtól függően lehet hasznos.

Removal – Olyan lapok, melyek képességeket vagy lényeket távolítanak el.

Finisher – Ezek a lapok az ellenfél kivégzésére szolgálnak és általában megtalálható rajtuk a Charge kulcsszó, továbbá kevés manáért sokat sebeznek (pl.: Leeroy Jenkins), esetleg többször támadnak egy körben (pl.: Windfury - AlAkir).

A cseréknél igyekeztünk olyan basic / common / rare / epic, némely esetben pedig legendary lapot felsorolni, amelyek a lap értéhez/képességeihez mérten a lehető legközelebb állnak. Abban az esetben, ha a lap mellett nincs javaslat, akkor azt a lapot szinte képtelenség pótolni, érdemes lehet olyan lappal cserélni, ami ugyan nem hasonlít a legendary-hoz, de kellő mértékben beletud illeszkedni a pakliba.

Színek jelentése:

Zöld - Ne törd be! Teljesen jól használható!

Sárga – Kezdőknek hasznos lehet egy bizonyos rangig, azonban jelenleg nem számít kiemelkedően jó lapnak, de előfordulhat, hogy később népszerűbbé válnak. Nem feltétlen szükséges betörnöd.

Piros – Gyenge lap, általában csak viccnek jó, mint pl. Millhouse Manastorm. Törd be őket, ha csak nem reménykedsz, hogy majd megváltoztatják.

Classic Legendary-k

Alexstrasza

Használat: Egyedi

Csere: Nightblade, Priestess of Elune, Antique Healbot

Alexstrasza battlecry-a az egyik hős életét 15-re módosítja. Ez nagyon hasznos lehet, sőt életmentő is tud lenni, ha a következő körben megölne már az ellenfél, akkor a hősöd életét visszaállíthatod 15-re, így lehetőség nyílik megnyerni a meccset. Továbbá előnyt is lehet vele szerezni, ha az ellenfél magas életét lecsökkented 15-re.

Habár Alexstraszáról ellehetett mondani régen, hogy sok kontroll alapú pakliban benne volt, mára a használhatósága valamelyest csökkent a meta felgyorsulása és az újonnan érkezett új legendary lapok miatt. Manapság csak speciálisan ráépülő paklikban vagy régi módi kontroll paklikban lehet megtalálni őt.

Fontos szempont, hogy Alexstrasza lehet az egyik legnagyobb segítség a kalandok Heroic módjához való teljesítéséhez is.

Alexstrasza-t szinte képtelenség pótolni, hiszen ezt a hatást lehetetlen elérni más lappal. A fent felsorolt mid game lények egyike direkt sebez, a másik gyógyít, így ha messze nem is ugyanaz, de a hatásuk hasonló.

Baron Geddon

Használat: Tempo előny

Csere: Ravenholdt Assassin, Abomination

Elég ritkán látott legendary lap. Azáltal, hogy a körönkénti AOE-ben nem csak az ellenfél minionjait sebzi meg, hanem a saját lényeinket is, így meggondoltan kell felhasználni őt. Szituációfüggő a lap és rengeteg pakliban ezért nem is szívesen használják fel. Emellett a manapság népszerű mech deckekben sem tud egy kör alatt elég kárt okozni, hogy megérje őt a paklikban szerepeltetni. Szinte csak Control Warriornál lehet látni őt, ahol a saját lényeink sebzése tempó előnyt adhat.

Bloodmage Thalnos

Használat: Tempo előny

Csere: Kobold Geomancer, Loot Hoarder

Thalnos régebben közel minden paklikban benne volt, manapság a népszerűsége erősen megcsappant. Ennek egyik legfőbb oka, hogy a kombó paklik elkezdtek a Spell damage irányból a lény orientáltság irányába elmozdulni (pl. a Muster for Battle + Quartermaster,- vagy a Grim Patron pakli). Manapság szinte csak Rouge kasztnál lehet megtalálni őt, ahol amúgy is kombózni kell a spellek kimaxolásához. Ezt Thalnos 2 manája nagyon jól ki tudja használni. A közepesen jó legendaryk legteteje, kezdő játékosoknak hasznosabb lehet, mint néhány, itt az oldalon lévő jó értékeléssel bíró legendary lap.

Cairne Bloodhoof

Használat: Utility és Tempo előny

Csere: Piloted Sky Golem, Sunwalker

Cairne az egyik legjobb legendary lap volt régebben, manapság erősen visszaszorult a meta játékból. A legfőbb probléma vele az, hogy nagyon lassú. A mostanában a legendary lapoktól azt várjuk, hogy csináljanak valamit közvetlen azután, miután meg lettek idézve. A másik dolog, hogy elég sok 6 manás lap érkezett már a játékba, amelyek jobb lehetőségeket biztosíthatnak. A Piloted Sky Golem péládul ugyan ennyi manából a 6 támadó értéke miatt nagyobb fenyegetettségnek bizonyulhat, és a belőle kapott lény hasonlóan jó támogatást jelenthet, mint Baine Bloodhoof. Ettől függetlenül kezdő paklikban nagyon hasznos lehet, mert nagyon jól el lehet vele tradelni és a silence hatására is „csak” 2 manát lehet vele veszteni. (a Chillwind Yeti 4 manás minion). Ha a meta játék lassulni fog, akkor elképzelhető, hogy visszatér. Cairne a közepes legendary lapok egyik legjobbika.

Captain Greenskin

Használat: Utility

Csere: Spiteful Smith

A legfőbb probléma vele, hogy rettenetesen szituációfüggő. Csak akkor éri meg bent tartani a pakliban, ha a képességét szinte minden játék alatt kamatoztatni lehet. Személy szerint az 5 és a 6 manás lényeket a board pozíció megerősítésére szeretem használni és ha a lap Battlecry effektje nem valósul meg, akkor ez nem fog megtörténni. Ez annak köszönhető, hogy az ehhez a közepes erősségű Battlecry effekthez mérten túl kevés életerővel renelkezik, és aránylag gyorsan meghal szinte mindentől. Körülbelül két kaszt tudja érdemlegesen felhasználni őt, a Rouge és Warrior. Kizárólag kalóz pakliban láthatjuk már manapság, így nagyon ritkán lehet vele összefutni.

A legjobb cseréje Spiteful Smith. Nehezebben hal meg, és az enrage képessége is közel annyira hatásos, mint Greenskin Battlecry képessége.

Deathwing

Használat: Tempo előny

Csere: Doomsayer

Kezdő pakliban simán beférhet, de lecraftolni semmi esetre sem érdemes, még úgy sem, hogy ő rendelkezik az egész játékban a legtöbb támadással és (Lord Jaraxxus-on kívül) a legtöbb életerővel is. Annak ellenére, hogy teljesen megtudja tisztítani a harcteret és ezáltal megváltoztatni a meccs kimenetelét, még sem lesz belőle egy jó legendary. A baj annyi vele, hogy az összes lapot kukázza amit a kezünkben szorongatunk. Emellett valószínűleg az ellenfélnek szinte biztos, hogy rögtön lesz rá valamilyen válasza, főleg a mostanság nagyban elterjedt Big Game Hunter miatt.

Elite Tauren Chieftain

Használat: Tempo előny

Csere: Chillwind Yeti, Mechanical Yeti

A legfőbb probléma vele, hogy véletlenszerűen kap mindkét játékos egy-egy lapot. Előfordulhat, hogy az ellenfeled egy Cairne Bloodhoof-ot kap, míg te csak egy removal-t, vagy pár murloc-ot, amiket azonnal meg tud ölni.

A kártyának az arany változatát csak azok kapták meg, akik vettek jegyet a 2013-as BlizzCon-ra, a kártya arany változatát mások nem szerezhetik már meg!

Gelbin Mekkatorque

Használat: Utility

Csere: Boulderfist Ogre

Gelbin ennyi manaköltésgből egy egészen jó statokkal rendelkező lény, azonban a találmányai erős random generátorral vannak ellátva. Meg van annak is az esélye, hogy az ellenfél lényét buffolja fel, de annak is, hogy önmagunkat szivassuk meg vele. Mivel semmiképpen sem szeretnék elérni azt, hogy az ellenfelünket segítsük ki, ezáltal ez a lap sem fog a jó lapok közé tartozni sosem. Erősen egyensúlyozik a közepesen rossz és a simán rossz legendary lapok határán.

Még a béta idején akik költöttek pénzt a Shop-ban, megkapták az arany változatát, így ezt a lapot nem lehet betörni.

Gruul

Használat: Tempo előny

Csere: Boulderfist Ogre

Alapvetően a probléma annyi vele, hogy ha kikerül az asztalra, akkor nem csinál semmit. Az, hogy minden körben növekszik +1/+1-et az nem sok mindent jelent. Az esetek többségében az ellenfélnek biztosan lesz rá válasza, főleg a mostanában nagyon elterjedt Big Game Hunter miatt. Ő az egyik legritkábban használt legendary lap, személy szerint hónapok óta nem találkoztam vele.

Harrison Jones

harrison legendary kártya disenchant Naxxramas Hearthstone
Használat: Tempo előny

Csere: Acidic Swamp Ooze

Azon kevés classic legendary lapok egyike, amely stabilan tudja tartani a helyét a metában. Harrison 5 manárt egy egész jó értékekkel rendelkező lény az effektjéhez mérve, ami még így is felválalható, ha olyan kaszt ellen zajlik éppen a meccs, akik amúgy nem használnak fegyvereket. Azonban a mai metában 5 kaszt (Rouge, Warrior, Paladin, Hunter, Warlock – Jaraxxus révén [A Shaman pedig menetközben elhagyta a fegyvereit...]) is sűrűn megfordul fegyverekkel. Ha teljesül a Battlecry effektje, akkor az nagy tempó előnyt biztosíthat és az ellenfelet is meg lehet zavarni terveinek szövögetése közben.

Hogger

Használat: Tempo előny

Csere: Sludge Belcher

Hogger nem éppen a legjobb legendary lap, de igazából rossznak sem nevezhető. Azzal, hogy minden kör végén megidéz egy 2/2-es Tauntot, az tempó előnyt jelenthet. Azonban már a hatodik körben a felgyorsult meta miatt még így is elég könnyen leszedhető, mert túl kevés életerővel rendelkezik és egyszerűen letradelnek vele, vagy leszedik spellel. A Sludge Belcher konstans jobb lap nála, nagyobb védelmet tud nyújtani és különösebben ignorálni sem lehet őt.

Illidan Stormrage

Használat: Utility és Tempo előny

Csere: Violet Teacher, Imp Master

Ugyan az a baj vele, mint Hogger-rel. Túl kevés az élete és nem lehet a 2/1esekből sereget kovácsolni, mielőtt Illidian meghalna. Az idézett lények pedig nem tauntosak és gyengébbek is, mint Hogger esetében. Általában az azonnali hatású lények sokkal jobban használhatóbbak. Viszont a kezdő játékosoknak, akiknek nincsen még meg a jobb legendary lapok közül egyik sem, azoknak egészen használható lap lehet, mert tud akkora fenyegetést okozni, hogy kihúzza az ellenféltől a jobb lapjait.

King Mukla

Használat: Tempo előny

Csere: Injured Blademaster, Chillwind Yeti, Mechanical Yeti

King Mukla ár/érték tekintetében nagyban hasonlít Millhouse Manastorm-ra, de neki nincsen akár az egész meccset öngyilkosságba fordító képessége. Manapság ugyan a beast paklik kihaltak, mégis sikerült megtalálnia a helyét a játékban. Mukla azzal, hogy 2 banánt ad (+1/+1-et egy minionnak) az ellenfél kezében, azzal előtudja segíteni a Mill paklik hatékonyságát, azaz ellenfél paklijának minél előbbi kiégetését túlhúzással. Ezen kívül nincs másik 5/5 lény, amit ilyen korán kilehetne tenni, ezért általában jól trade-el, amíg meg nem hal.

Leeroy Jenkins

Használat: Finisher

Csere: Arcane Golem, Reckless Rocketeer

Egykor a meta egyik legkedveltebb legendary lapja volt. A legerősebb finisher volt a játékban ár-érték aránya miatt, azonban amióta 1 manával drágább lett, már nem éri meg annyira használni a lapot. Csak akkor érdemes kitenni őt, ha egészen biztosan ki lehet végezni már az ellenfelet, mert a két életerő még akkor is kevés lene, ha nem idézne meg az ellenfél számára két darab Whelp-et. Ennek megfelelően manapság már csak a legagresszívabb pakliban lehet megtalálni őt, a Face Hunterben.

Lorewalker Cho

Használat: Egyedi

Csere: Novice Engineer, Loot Hoarder

Amint egy játékos elhasznál egy spell-t, a másik játékos megkapja annak a másolatát a kezébe. Ugyan jól hangozhat elsőre, de mi is könnyedén pórul járhatunk vele. Egyáltalán nem használja senki a metában. Akkor sem örülünk neki, ha a Piloted Shredderből esik ki.

Ennek ellenére szerintem a lapot nem érdemes betörni. A lap a poén deckek alapját képezi, a barátaink segítségével őrületes dolgokat lehet végrehajtani. Ezáltal a lap annál értékesebb, minél több lap van a kollekcióban, ami a többi közepes legendary lapra jórészint egyáltalán nem igaz.

Malygos

Használat: Finisher

Csere: Archmage, Azure Drake

Ez egy nagyon jó lap lehetne, ha olcsóbb lenne. Az a gond, hogy túl sok manába kerül, és a lap általában nem éli meg a következő kört, így pedig esélyed se lesz, hogy egy jó spell-t kijátszhass. A másik probléma vele, hogy mivel a sebző spellek elkezdenek eltünedezni a metában, ezáltal csak olyan paklikban lehet igazán a hasznát venni, ami direkt erre a lapra épül fel. Az egy kombós paklik pedig nem igazán működnek mostanában.

Millhouse Manastorm

Használat: Tempo előny

Csere: Faerie Dragon, Acidic Swamp Ooze, Knife Juggler

Millhouse egy nagyon jó lap értékeit tekintve, de olyan képességgel rendelkezik, amivel egy kör alatt el lehet veszíteni a meccsek többségét. Jószerivel csak akkor lehet jó a lap, ha az első körök valamelyikében kikerül. Ezáltal ahogy halad a meccs annál nagyobb fenyegetettséggel jár kijátszani őt, ezért sehol sem lehet látni őt. A legrosszabb legendary lapok közé tartozik, érdemes betörni.

Két manáért sok jó lapot lehet találni. Egyetlen esetben lehet neki örülni, amikor a Piloted Shredder halála után megidézi. Hiszen így a legjobb értékekkel bíró két manás lapot lehet megkapni, aminek így a Battlecry képessége sem fut le.

Nat Pagle

Használat: Tempo előny

Csere: Loot Hoarder

2014 márciusában módosították és így már nem a kör végén, hanem az elején ad 50% eséllyel egy új lapot. Ezáltal mondhatni, egy körrel rosszabbul lehet járni már így vele. Ha a kitételét követően az első körben leszedik, akkor garantáltan nem lehet lapot kapni belőe, míg eddig meg volt a lehetőség a plussz laphúzásra. Manapság teljesen kiszorult a meta játékból, sehol nem használják már Paglet.

A laphúzás miatt a Loot Hoarder-re lehet cserélni, Shaman-ok esetében pedig a Mana Tide Totem-re.

Nozdormu

Használat: Egyedi

Csere: -

A képessége, hogy csak 15 másodperc van egy körre, az gyakorlatilag semmit nem csinál. Ennyi manaáért sokkal jobb lapokat lehet találni, amelyeknek valóban van valamilyen gyakorlati haszna. Egy-két lassabb játékos ellen esetleg bejöhet, de egyébként az egyik legrosszabb legendary lap.

Sárkány létének ellenére sem értékelődött fel a lap a Black Rock Mountain teljes megjelenését követően, még a sárkányos paklikban sem látjuk őt viszont. Ha csak nem gyűjtőd a sárkány és/vagy a legendary lapokat, nyugodt szívvel be lehet törni őt akár egy jobb epic lapért is.

Old Murk-Eye

Használat: Tempo előny

Csere: Stormwind Knight

Ha beszereztél már minden másik Murloc kártyából legalább 1 példányt (a shaman epic murloc Siltfin Spiritwalker nem szükésges), megkapod ezt a kártyát ingyen. Ezt a kártyát nem lehet betörni. Amíg nincs meg minden Murloc, helyettesíthetjük egy Stormwind Knight-tal  a Charge miatt.

Onyxia

Használat: Utility

Csere: -

Onyxia egy tökéletes példája annak, ha egy közepesen jó legendary lap nem találja a helyét a metában. Meg volt rá az esélye arra, hogy visszatérhessen a metába a Black Rock Mountain megjelenésével, de ez nem történt meg. A fő probléma vele az, hogy amellett hogy sokszor a Big Game Hunter áldozatává válik, gyakran megtudják oldani egy AOE segítségével (pl. Swipe, Blade Flurry, Consecration) a sok kis lényt, amiket kapunk mellé. Emellett halálos itéletet is hozhatunk magunkra egy Grim Patron-os Warriorral szemben, ami a mostani meta egyik legnépszerűbb és legjobban mükődő paklija.

Ragnaros the Firelord

Használat: Utility és Removal

Csere: -

Ragnaros az egyik legjobb legendary a Hearthstone-ban. Minden kör végén 8-at sebez egy véletlenszerűen kiválasztott célpontba, közben pedig ő maga nem sérül meg. Ez állandó fenyegetés az ellenfél számára, ezért muszáj vele valamit kezdenie, ha nem tudja a meccset befejezni a következő 1-2 körben. Habár Ragnaros képessége random, ez ne tévesszen meg senkit. A legtöbb esetben meglehet oldani, hogy közel 33-50-100% eséllyel a jó helyre célozzon. Könnyedén meccseket hozhat le, ezért sosem fog igazán kiveszni a metajátékból. A legtöbb control alapú paklikban máig megtalálható, annak ellenére is, hogy Dr. Boom és a rengeteg Big Game Hunter elkezdte őt kiszorítani a paklikból.

Sylvanas Windrunner

Használat: Utility és Tempo előny

Csere: Sunwalker, Piloted Sky Golem

Sylvanas napjaink egyik legtöbbet használt és egyben az egyik legnépszerűbb legendary lapja. Sylvanas úgy csinál rögtön valamit az asztalon, hogy deathrattle képességgel bír. Hiszen nem elég, hogy ellop az ellenfél soraiból egy miniont, de az ellenfélnek taktikát kell módosítani, ha nem akarja, hogy a legjobb lényét ragadja el a téfelünkre. Akár azt is ellehet érni, hogy több kisebb lényét beleáldozza, ami felérhet egy kisebb AOE-vel is. Habár egy esetleges silence miatt veszíthet az értékéből, de 6 mana értékben az 5/5-ös statok még így sem rosszak.

Sylvanas-nak több felhasználási módja is lehet: Kilehet rakni akkor is, ha érezni lehet, hogy az ellenfél valami nagyot akar kijátszani, közvetlenül azután is, hogy az ellenfél valami igazán nagyot rakott le, illetve akár meg is lehet őt ölni rögtön miután kitettük. (pl. a Shadow Word: Death, a Shield Slam, vagy a Shadowflame segítségével).

Csere: Sunwalker-rel lehetne helyettesíteni, ami ugyan halála után nem veszi át az irányítást egy ellenséges lény fölött, de cserébe Divine Shield-del rendelkezik. A másik lehetőség a Piloted Sky Golem használata, hisz ez a robot is épp elég fenyegetés az ellenfél számára, és az utánpótlást is meg lehet kapni a halálával egy 4 manás lény képében.

The Beast

Használat: Tempo előny

Csere: Piloted Sky Golem

The Beast teljesen kiveszett a játékból, nála sokkal jobb 6 manás lényeket lehet betenni a paklikba. A Black Rock Mountainban érkezett Emperor Thaurissan konstans jobb lap nála, mint ahogy a Piloted Sky Golem is, ami ugyan gyengébb statokkal rendelkezik, de a halálával megidézett lény a mi térfelünkre érkezhet. Az, hogy beast típusú minion semmit sem jelent, a mára már kihalt Beat Hunter sem használta őt.

The Black Knight

Használat: Removal

Csere: Ironbeak Owl, Spellbreaker

A lap igazán sosem fog eltűnni, maximum a népszerűsége fog csökken, vagy éppen növekedni. Ez a lap annál jobb minél lassabb a meta játék. Jóformán az összes pakliba belefér, ezért lehet rá úgy tekinteni, mint egy jó legendary lapra. Manapság ugyan nem éli fénykorát, de így is megérheti használni a rengeteg Sludge Belcher miatt, ami manapság a leguniverzálisabb lap a játékban. Ha sikerül kihasználni a képességét, akkor nagy tempó előnyt jelenthet, a midgame-ben akár elveheti az ellenfél teljes körét is. Manapság csak igazán lassú, kontroll alapú pakliban lehet meglelni őt.

Tinkmaster Overspark

Használat: Tempo előny

Csere: Spellbreaker, Emperor Cobra

Régen (2014 márciusig) egy nagyon jó legendary lapnak számított, de amióta nem lehet kijelölni azt, hogy kit változtasson át, azóta sokat vesztett az értékéből. Eléggé szituációfüggő a felhasználása, hiszen könnyen előfordulhat az is, hogy a saját nagy lényünk alakul át egy 1/1-es mokussá. Az efajta véletlenszerűséget pedig mindig érdemes elkerülni, hisz nem célunk önmagunk gátolása a legendbe vezető úton.

Ysera

Használat: Utility

Csere: Chromaggus

Ysera-t a jó legendary lapok közé sorolnám, hiszen ha megéli azt, hogy kitegyük, akkor igazán nagy tempó előnyt tud biztosítani. Azok a lapok, amiket a kör végén ad, az mind nagyon erős, és velük akár könnyedén a mi oldalunkra fordíthatja a meccs pozítiv végkimenetelét. Az egyetlen baj vele, az hogy túl dárga lapról van szó, mellette nem-igen lehet már mást kijátszani. Annak ellenére, hogy sárkány, nem csak a rájuk épülű paklikban lehet megtalálni. Manapság előszeretettel használják a Priestek, még úgy is, hogy több sárkány lap nincs is a paklikban, illetve a Control Warriorok is előszeretettel használják már őt. A sárkányos paklikba ő a legjobb választás, ha sárkány legendary lapról van szó.

Kasztspecifikus Classic Legendary-k

Al'Akir the Windlord

Használat: Finisher

Csere: Sunwalker, Arcane Golem + Windfury

Habár Ár/érték arányban nézve a statjai elég gyengének tűnik, az ne tévesszen meg senkit. Hiszen Al'Akkir nem csak hogy Charge-al rendelkezik, hanem Windfury-val is, azaz egy körben kétszer is tud támadni. Ezáltal egy nagyon jó kis finisher válhat belőle, hiszen aránylag felbuffolni is egyszerű. A legtöbb Shaman pakli amúgy is játszik Rockbiter Weapon-nal és Flametongue Totem-mel, így lapot sem kell kiszorítani a pakliból, ahhoz, hogy igazán használható legendary lehessen belőle. A használata azonban nem létszükséglet egy jó Shaman paklihoz, de sokat dobhat rajta, főleg ha egy midrange shaman pakliról van szó. Egy lap nem tudja őt helyettesíteni. Taunt-tal és Divine Shield-del a Sunwalker rendelkezik. Az Arcane Golem-nek van Charge-a és a Shaman Windfury lapjával támadhat kétszer is.

Archmage Antonidas

Használat: Utility és Tempo előny

Csere: Goblin Blastmage

Antonidas a jobbik legendary lapok közé számított már a kezdetektől fogva, de a Mech Mage láz betörésével ugrott meg igazán a népszerűsége, hála a GvG-s lapok által dobott Spare Partoknak. Ő nyújtja ennek a manapság sűrűn látott paklinak a legfőbb kivégzési lehetőséget. Manapság már nem csak meches paklikban láthatjuk viszont, hanem előszeretettel használják már a Tempó,- és Freeze variánsok is.

Cenarius

Használat: Utility és Tempo előny

Csere: Boulderfist Ogre, Defender of Argus

Viszonylag gyakran lehet látni őt, köszönhetően annak, hogy a Druida inkább nagyobb lényekkel szeret játszani, így ő sem szorul ki a paklikból a nagy manaköltéségnek ellenére sem. Hosszabb, elnyúló meccsek folyamán igazán jól tud jönni, általában arra használjuk fel, hogy megidézze a 2 darab 2/2-es tauntot, ezzel ídőt nyerve magunknak. Emellett akár finisher lapként is bevethető, ha van elég lény a boardunkon. Cenarius pont ezért egy jó legendary lap, mert meg tudja adni a választás lehetőséget. Ehhez viszonyítva pedig a statjai sem rosszak.   

Ha Taunt-ot és egy kis buffot szeretnél adni a lényeidnek, a Defender of Argus segítségedre lehet, amennyiben az értékei kellenek, a Boulderfist Ogre olcsóbban rendelkezik eggyel több támadással és eggyel kevesebb élettel.

Edwin VanCleef

Használat: Tempo előny

Csere: Questing Adventurer

Edwin a régi Miracle Rouge egyik legnagyobb fegyvere volt Leeroy Jenkins mellett, ám amióta nerfelték (butították) Leeroyt, a Rouge elvesztette vele az akkori legjobb pakli koncepcióját. Ahogy a Rouge, úgy Edwin is eltünedezett a meta játékból. A GvG megjelenésével azonban a helyzet változóban van, a Rouge újra megtalálta a helyét az Oil Rouge paklik segítségével, amelyekben egyre gyakrabban Edwin is helyt kap. A probléma vele annyi, hogy nem igazán tudjuk megvédeni őt a különböző leszedésektől, vagy a Silenctől, ezáltal könnyedén értékét veszítheti. Megfontoltan kell őt kijátszani, nem feltétlenül kell minél több lapot felhasználni, csak hogy minél kövérebb legyen.

Cseréje a Questing Adventurer, ugyan gyengébb a buff / lap aránya, de így is ő áll hozzá a legközelebb. Annyi előnye van neki, hogy jobban lehet gazdálkodni a lapokkal.

Grommash Hellscream

Használat: Finisher

Csere: Reckless Rocketeer

Grommash szinte minden warrior pakliban megállja a helyét, de legfőképpen Control Warriorban lehet őt megtalálni, ahol mint a pakli finishere jeleskedik. Nagyon jó szinergiában áll a Warrior lapokkal, rengeteg módon ellehet érni, hogy rögtön a kikerülése körében aktiváljuk az enrage képességét. Az említett Control Warrior pakli legfőbb legendary-ja, nélküle a pakli rengeteget veszít az értékéből.    

Nagyon nehéz helyettesíteni, hiszen Charge-al egy lény sem képes ekkora sebzésre, talán a Reckless Rocketeer hasonlít rá a legjobban.

King Krush

Használat: Finisher

Csere: Reckless Rocketeer

Régen sokat szerepelt a Control Hunter paklikban, azonban az Unleash the Hounds népszerűsége óta (ami már 2014 eleje óta tart) szinte abszolút feledésbe merült. A lappal alapvetően az a baj, hogy a Hunter, mint kaszt így is van elég gyors ahhoz, hogy ne kelljen felhasználnia őt. Az a 9 mana, amennyibe Krush belekerül az azt eredményezi, hogy rajta kívül már jó eséllyel semmit nem lehet már kijátszani az adott körben. Így a legtöbb esetben addig kell tartogatni a kézben, amíg ténylegesen ki nem lehet végezni az ellenfelet. Ennek ellenére szerintem nem egy rossz lap, ugyan is manapság jóval kevesebb tauntos lény kerül felhasználásra, mint régebben. Általában a paklik manapság csak Annoy-o-Tron-t, vagy Sludge Belcher-t használnak, emiatt kevesebb akadályba ütközhet, ha már a kivégzésről van szó.  

Lord Jaraxxus

Használat: Utility és Tempo előny

Csere: Boulderfist Ogre

Lord Jaraxxus egy iszonyú erős lap. Átveszi a hősünk helyét ezért gyakorlatilag "gyógyíthat" is, - ha 15 élet alatt vagyunk - továbbá ad egy 3/8-as fegyvert és egy új hero power-t, 2 manáért megidéz egy 6/6-os Infernal-t. Azonban, ha az ellenfél térfele már tele van, akkor általában már Jaraxxus sem ment meg, ha az ellenfél a következő körben azonnal megöl. Ha nincs lény az ellenfél oldalán, legfeljebb egy-két kisebb, akkor szinte garantált a győzelem, hiszen minden körben egy 6/6-os Infernal-t le tudunk rakni, arról nem is beszélve, hogy 8 manánk marad a további lapokra. Egy hátránya van Jaraxxus-nak, hogy démonnak minősül, ezért a Sacrifical Pact azonnal végezhet vele, de szerencsére a Warlock-ok ezt nem igazán használják. Ettől függetlenül nagyon erős lap.

Olyannyira egyedi képességgel és értékekkel bíró lény, - és egyben hős is - hogy nehéz lenne helyettesíteni.

Prophet Velen

Használat: Utility

Csere: Boulderfist Ogre

Papíron jól hangzik az ami rá van írva a lapra, azonban még sincs akkora jelentősége, hogy bekerüljön a pap paklikba. Ennek azaz oka, hogy a Priest rendelkezik két nagyon jó leszedéssel is (Shadow Word: Pain, Shadow Word: Death), amelyek sebzés független lapok. Ahhoz, hogy érdemlegesen kilehessen használni a képességét, ahhoz további szükséges lapokat is bele kellene tenni a paklikba, amik amúgy már kiszorultak a Priest játékából (pl. Mind Blast). A kaszt azonban rendelkezik annyi jó kombóval és leszedéssel is, hogy a gyógyítás megduplázása se számítson olyan sokat. Ennek ellenére a statjai egyáltalán nem rosszak, ameddig nem lesz helyette jobb csere (pl. Sylvanas Windrunner, Ragnaros the Firelord), addig megérheti használni a kezdőbb játékosoknak.

Tirion Fordring

Használat: Utility és Tempo előny

Csere: Sunwalker

Tirion az egyik legjobb kasztspecifikus legendary lap, előszeretettel használja szinte minden paladin pakli manapság. 8 manáért ugyan a 6/6-os test nem tűnik valami erősnek, de a képesség, amelnyek a birtokában van, az igazán erőssé teszi. Az, hogy Divine Shield-el rendelkezik, az már önmagában is elég erős lenne, de az hogy halála után a kezünkbe ad egy 5/3-as fegyvert (Ashbringer) az már nagyon nagy tempó előnyt jelent. Ezért óvatosan kell kijátszani őt, lehetőleg ki kell harcolni az ellenfél kezéből kirakása előtte a különböző áttranszformáló (Polymorph, Hex) és leszedő lapokat. Silencere is elég érzékeny, de ennek ellenére könnyen sorsfordító hatása lehet a meccsre nézve.

legendary kártya

További híreink