Mana Addict ARCHÍVUM10 dolog amit nem biztos, hogy t...

10 dolog amit nem biztos, hogy tudtál (1. rész)

Sunlightthief

Sok aprósággal találkozhattatok már a Hearthstone világában, ami elsőre furának tűnt, majd a többiek igazolták, hogy ez bizony így működik. Összegyűjtöttünk egy jó adag - a játék mechanizmusához kötődő - érdekességet, hátha még nem jött elő a meccsek közben, de jól jön ha tudod. Biztos lesz, aki ezeknek a nagy részét kívülről fújja, de reméljük tudunk újat is mutatni. Álljon itt most ezek közül 10 kezdetnek, időnként újra kidobunk majd egy adagot jó mana-dílerekhez illően.

  1. A Silence-es lapok (Ironbark Owl, Keeper of the Grove, Earth Shock) nem csak Tauntot, buffokat és Deathrattle-t tudnak leszedni de a megfagyott lényeket is "kiolvasztják". (Nyertem már ezzel meccset)
  2. Ha már a Silence-nél tartunk: a saját minionjaidról is képes debuffokat leszedni! Humility, Hunter's Mark, Corruption, Power Overwhelming (mekkora kombó!). Ellenben a Silencelt lapokat nem tudod "visszacsinálni" újabb Silence-szel.
  3. A buffok játéktechnikai működése miatt nagyon fontos hogy a buffok és a sebzés hogyan hatnak egymásra. Ha egy sebzés kisebb vagy egyenlő a lényen lévő HP buff értékével, a lény nem lesz sérült, ha leszeded róla a buffot. Elsőre lehet így egy kicsit bonyolult, nézzünk két példát: A) Ha egy lény HP buffot kapott, majd megsebzik, de a sebzés nem viszi az eredeti HP-ja alá, ha Silence-t kap, nem lesz sérült.Konkrét példa: Van egy Dark Iron Dwarfod és azon egy Blessing of Kings buff. Az így 8/8-as Dwarf kap 2 sebzést, marad 8/6, majd dobnak rá egy Silence-t. 4/4-es lesz, mert effektíve a buffba sebeztél.B) Az ellenfelednél kint van egy Bloodfen Raptor (3/2) és egy Stormwind Champion (6/6 és +1/+1 minden minionnak a képessége). A Raptor most 4/3. Te Mage hőssel játszol, van 6 manád. A kezedben van egy Fireball. Ha a következő körben meg akarod ölni a Raptort is, milyen sorrendben használod a lapot és a hősöd képességét? Ugye, milyen egyszerű?
  4. Az AoE sebzések a Stealth-es minionokra és a Faerie Dragonra is hatnak (pl: Arcane Missiles, Consecration, Holy Nova)
  5. A Faerie Dragonre hatnak a Battlecry-ok, legyen az buff vagy sebzés.
  6. A Raging Worgen le tudja adni a második támadását (amit a Windfurytól kap ha sérül) még ugyanabban a körben, mint amikor megsérül. Azt is érdemes tudni, hogy a játék számon tartja hogy a lény támadott már abban a körben vagy sem, ezért ha már egyszer ütöttél egy lénnyel, de rájössz hogy Windfuryval még egyet akarsz, nyugodtan játszd ki rá, megkapja a 2. támadást.
  7. Ha egy sérült Enrage-es minion visszagyógyul max HP-ra, kikapcsol az Enrage bónusz, amíg újra nem sérül.
  8. A "vetess vissza egy miniont a TULAJDONOSA kezébe" képesség megfogalmazása nem egészen pontos. Az ilyen hatás az éppen a lapot IRÁNYÍTÓ játékos kezébe fogja azt visszavetetetni. Például ha egy Priest ellop Shadow Madnessel egy lényt, majd kijátszik rá egy Youthful Brewmastert, a Priest kezében landol a minion.
  9. A Hexelt miniont, ha visszaveszed a kezedbe, utána 0 manáért kijátszható a Tauntos béka.
  10. A "Choose One" mechanikája miatt a Keeper of the Grove "silence vagy 2 sebzés" képessége varázslatnak minősül, ezért hatnak rá olyan lapok, mint a Spellbender vagy a Counterspell.
+1 Mivel előjött facebookon: Ha egy ellenfeled még a saját körében rendelkezik fegyverrel és egy minionját a Misdirectionnel a hősére irányítod, a fegyver sebezni fog a minionra, a minion pedig ellenfeled hősére. A fegyver nem veszít durabilityt. (Ma például egy 5/3-ra felbuffolt Bloodsail Raidert ölettem meg a Fiery Waraxe-es Warriorral, aki pedig kapott 5 sebzést.)

Hogy a régebb óta játszók villogtathassák tudásukat, feltennénk egy kérdést is, jöhetnek commentbe a válaszok. Kezdjük egy egyszerűbbel.

Mi történik akkor, ha a Druid a 10. körben kijátszik egy Wild Growth lapot?

Reméljük jól esett a napi adag és nem lesznek elvonási tüneteitek a következő dózisig. Küldhettek commentben ilyen trükkös dolgokat ti is és ha még nem ismertük, bevesszük a többi közé!