Arena Alapok I. - Lapok értéke
Rengeteg dolgot kell figyelembe venned az Arena-ban, ha sok győzelemmel szeretnéd zárni. Kezdjük először is a kártyák értékével. Feltehetőleg mindenki találkozott már Trump és Ant1gravity listáival. Ezek viszonylag pontosak, de érdemes foglalkozni azzal, hogy miért jobb egyik lap, mint a másik. A Hearthstone alapvetően egy kiegyensúlyozott játék, néhány lap között ránézésre nem is vehető észre különbség, azonban közelebbről megnézve azokat már változik a helyzet. A következőkben főleg ezekkel fogunk foglalkozni.
Egy haladó Hearthstone játékos legalább 5 "értékellenes" lapot választ az Arénában. Ezek általában azok, amelyek Antigrav1ty listáján 2, Trump rangsorában pedig 1 helyezéssel kisebbek. Tulajdonképpen ezzel nem vesztesz értéket a teljes paklit nézve, mivel a lapok szubjektív értéke mindig más és más. Ebből kiindulva néhány esetben a logikusnak tűnő választás lehet a rosszabb, mivel egy paklit lapjait nem lehet kizárólag önmagukban meghatározni.
Az Arena draft tekinthető egy folyamatos döntéskényszernek is három különböző tényező alapján. Ezek sorrendben: lapelőny, tempo és reach. Ezen tényezők alkotják alapjaiban a paklidat. Mivel a lapjaidat ki is szeretnéd játszani, fontos, hogy a választott kártyáid megfeleljenek a választott játékstílusnak. Ha minden körben ennek megfelelően választasz, maximalizálod a nyerési esélyeidet és sokkal összehangoltabb deck-et kapsz a draft végére. Akkor kezdjünk is bele a tényezők egyenkénti elemzésébe.