Mana Addict ARCHÍVUMDaisyX: Flamewaker Aggro Mage út...

DaisyX: Flamewaker Aggro Mage útmutató

ChrlNwbrn

Ha szereted a Mage-et, de a hét elején bemutatott Freeze Mage túl drága neked,akkor itt egy olcsóbb, de hatásos megoldás, amivel elérheted akár a legend rangot is.
    [column size=two_third position=first ]

Bemutatkozás

Üdv mindenkinek, a nevem Daisyx és ez az írás a Flamewaker Aggro Mage-ről fog szólni. 4-5 alkalommal lettem Legend, valamint részt vettem néhány kisebb bajnokságon, ezen kívül a Hearthstone subreddit edző sorozatának szerzője vagyok. Mostanság 25-300 legend rank között mozgom az EU szerveren. A közelmúltban írtam egy Tempo Mage útmutatót a Liquidhearth oldalra, és többen érdeklődtek egy olcsóbb verzió felől, amely nem tartalmaz annyi legendaryt. Néhány átalakítást javasoltam a paklihoz, de az az igazság, hogy a legendary lapok helyettesítése meggyengíti a pakli korai játékát. Ehelyett tehát a most tárgyalásra kerülő paklit javasoltam a játékosoknak, amely hasonló elven működik, mint a Tempo Mage. A változtatások sokkal agresszívabbá és olcsóbbá teszik a decket. Egy másik pozitívum, hogy a pakli rendkívül erős a Face Hunter ellen, és legtöbbször rendkívül rövid és gyors játékokat eredményez.  

A pakli leírása

A paklit Aggro Mage-nek nevezik, nem véletlenül: a célja, hogy a játék korai szakaszában átvegye a board irányítását, majd olcsó varázslatokkal és minionokkal átgázoljon az ellenfelén még mielőtt stabilizálódni tudna. Míg a legtöbb pakli egyetlen győzelmi feltételre épít - mint például a Midrange Druid, vagy a Grim Patron Warrior - addig ez a Mage deck legalább háromra. A Tempo Mage-el ellentétben azonban leginkább az elsőre koncentrál. Ennek eredményeként a második és harmadik lehetőség inkább csak egy B-terv, ha az első nem jönne össze. [/column] [column size=one_third position=last ]Kép törölve[/column]

A győzelmi feltételek

Az első győzelmi lehetőség: lerohanni az ellenfelet amilyen gyorsan csak lehet, anélkül hogy foglalkoznánk a játék középső szakaszában felmerülő fenyegetésekkel. Egy bizonyos ponton ki fogod játszani a Mirror Images-t, és ez arra kényszeríti az ellenfelet, hogy szépen lassan ölje meg a tükörképeket, miközben a többi minionnal és spellel az arcát ütöd. Néha észreveszed, hogy nem érdemes a Hero Powered használni, inkább az ellenfélre kell koncentrálni. Rá fogsz jönni, hogy ez sokkal jobban szinergizál a mid range combokkal, melyek sokszor az ellenfél arcába csapódnak, mivel nem tudod irányítani, hova sebezzen a Knife Juggler, vagy a Flamewaker tűzgolyója. A második győzelmi lehetőség: elfogyasztani az ellenfél lapjait azáltal, hogy hatékony tradeket folytatsz és a spelleket együtt használod a boardon lévő minionokkal. A cél tulajdonképpen megakadályozni az ellenfelet a legyőzésedben, mielőtt elfogy a kezéből a lap. A harmadik győzelmi esély egy kicsit furának és megbízhatatlannak hangozhat, hiszen egyetlen lapra támaszkodik: az Unstable Portalra. Természetesen megvan az esélye, hogy az Unstable Portal borzalmas eredményt hoz, de ugyanakkora az esély arra, hogy olyan miniont ad, amellyel átveheted az irányítást, sőt, a Sorcerer's Apprentice-szel még olcsóbban ki tudod játszani. Nyertem meccseket azzal, hogy ötödik körben Gahz'Rilla-t játszottam, majd hatodik körben Fireball-ping comboval 24 sebzéssel kivégeztem az ellenfelet. Szintén megtörtént, hogy a negyedik körben két Sorcerer's Apprentice-el a dupla (ingyenes) Unstable Portal után az ötödik körben egy Spectral Knight- Mech-Bear-Cat-et játszottam ki. Ezek az Unstable Portal biztosította tempo előnyök lehetővé teszik, hogy ignoráljam az ellenfél minionjait, és két körön belül legyőzzem őket. Ahogyan a Tempo Mage, ez a pakli is rengeteg RNG-re (Random Number Generator - véletlenszerűséget biztosít - a ford.) támaszkodik: a Knife Juggler késeitől kezdve az Unstable Portalon át egészen a Flamewaker sebzésével és az Arcane Missile-lal bezárólag. Ha hajlamos vagy kiakadni a szegényes RNG miatt, vagy rosszul érzed magad ha az ellenfél képtelen volt bármit is tenni, mert túlságosan szerencsés voltál, akkor ezt a paklit nem neked találták ki. Mivel feltűnően kevés Deathrattle miniont tartalmaz a pakli, rendkívül érzékeny a board takarító varázslatokra, mint például a Flamestrike, Blizzard, Explosive Trap, Hellfire és hasonlók. Ezt egybevetve azzal, hogy egy aggro deck-et használsz, sokszor kell kockázatosan játszanod, amely elsülhet rosszul is, ha az ellenfélnél éppen kézben van a fenti lapok valamelyike. Jó hír, hogy az említett lapokat valószínűleg nem fogja megtartani az ellenfél a játék kezdetén. Ennélfogva lehetséges forgatókönyv, hogy legyőzheted őt mielőtt ezeket kijátszaná. [caption id="attachment_3895" align="aligncenter" width="480"]Kép törölve Az A-terv mindig az, hogy minél gyorsabban elégesd az ellenfeled.[/caption]  

Fontosabb lapok és szinergiák

  Korai varázslatok - Frostbolt, Arcane Missiles, Mirror Image és Spare Partok a Clockwrk Gnome-tól: Olcsó minionokkal - Mana Wyrm, Sorcerer's Apprentice, Mad Scientist és Clockwork Gnome - kezdesz, és ezekkel kombinálva a fenti varázslatok rendkívül jól működnek. A későbbiekben a Flamewakerrel szintén. Az olcsó varázslatok és minionok együttes használata a kulcs ahhoz, hogy korán átvedd a board irányítását.   Mid game szinergiák: Knife Juggler/Flamewaker mellé a Mirror Image-t kijátszva megkapod a védelmet, amivel biztonságban tudhatod őket, valamint sebzést is biztosítanak. Ez a combo más minionokkal, varázslatokkal, vagy Spare Part-okkal sokszor elképesztő sebzést képes kiosztani, amellyel megerősítheted a boardod. A Knife Jugglert és a Flamewakert legtöbbször akkor érdemes kijátszani, mikor már irányítod a boardot a korábbi minionok által, így még többet tudsz kihozni passzív képességükből.   Late game varázslatok - Arcane Intellect és Fireball: A játék késői szakaszában használhatod az Arcane Intellectet, hogy újratöltsd a kezed, ha kezdesz kifogyni a lapokból, a Fireball pedig legtöbbször befejező lépésként működik, vagy képes eltűntetni egy nagyobb, Taunttal rendelkező lényt.   Egyéb minionok és varázslatok - Secretek, Loot Hoarder, Unstable Portal és a Piloted Shredder: Szinte soha ne játssz ki Secretet, hacsak tényleg semmi mást nem tudsz tenni, vagy egy fontos spellre számítasz a következő körben, mint például a Flamestrike (Counterspell az ellenfél hetedik köre előtt). Egy Loot Hoarder azért van a pakliban, hogy laphúzást biztosítson, így tovább tartson ki a kezed. A Shredderek a játék középső szakasza miatt fontosak, megerősítik a pozíciód. Unstable Portalt azokban a szituációkban érdemes kijátszani, mikor a board a tiéd, nem kell versengeni érte, és kombinálható az Apprentice-szel vagy a Flamewakerrel. [caption id="attachment_3896" align="aligncenter" width="736"]Kép törölve A Flamewaker megvédése kulcsfontosságú.[/caption]  

Lehetséges változtatások

  Mivel az Aggro Mage csak a gyors győzelemre koncentrál, nem szükséges hogy countereld a metában felbukkanó legnépszerűbb deckeket. Elegendő, ha a ladderen uralkodó paklik ellen alakítod a Mage-t.
  • Loot Hoarder: Nagyon gyenge lap a Patron Warriorok ellen, könnyen megölik, szóval jobb ha kihagyod, ha túl sok Grim Patronnal találkozol.
  • Arcane Missiles: Ha gondolod, elég egyet vinni, hiszen általában face sebzésre kell használni, és kellemetlen ha kettő van belőle egy Control ellenféllel szemben a játék elején. Zoo ellen is megkérdőjelezhető a használata, leginkább a sok Deathrattle miatt.
  • Secretek és Mad Scientist: Néhányan előnyben részesítik a pakli Spare Part típusú változatát, ahol a secreteket és Scientisteket Spare Part generáló minionokkal - Mechanical Yeti, Toshley - helyettesítik, valamint Antonidast használva nyerik ki az értéket az olcsó spekkelből. A magam részéről nem vagyok nagy híve ennek a változatnak, hiszen túlságosan épít Antonidasra, de fontosnak tartottam megemlíteni.
 

Lehetséges techek

  Mivel ez egy aggro deck, kevés hely van tech lapok számára, hiszen legtöbbször túl sok manába kerülnek. Éppen ezért csak azok a tech kártyák használhatóak, melyek megnövelik a pakli túlélési esélyét a középső szakaszban.  
  • Azure Drake: Segít, ha elhúzódik a meccs, plusz lapot ad, valamint Spell Powert is, melyekkel erősebbek lesznek az olcsó varázslatok. A Spell Power viszont mellékes dolog, hiszen a játék ezen szakaszára már elhasználtad a varázslataid különböző combokhoz.
  • Water Elemental: Hasznos lap Warriorok és Roguek ellen, hiszen kizárhatod a fegyverüket a játékból. Patron warrior ellen különösen előnyös, hiszen megakadályozhatja hogy aktiválódjon a Death's Bite Deathrattle-je.
  • Ice Lance (2x): Csak akkor használj Ice Lancet, ha kettőt használsz belőle. Extra erőt adhat, melyek jól jönnek egy control deck, vagy a Freeze Mage ellen.
  • Echo of Medivh: Egyfajta laphúzást biztosít, ami segít túlélni a meccs középső és késői szakaszát. Ha sikerül stabilizálnod a boardod, az Echo of Medivh legtöbbször három laphúzással ér fel három manáért.
  • Coldlight Oracle: Laphúzás miatt használható.
   

Felállások és a Mulligan

 
  • Mana Wyrm - Mindig tartsd meg
  • Mad Scientist - Mindig tartsd meg
  • Sorcerer's Apprentice - Mindig tartsd meg
  • Clockwork Gnome - Mindig tartsd meg, kivéve ha két 2-droppod és egy coinod van
  • Arcane Missiles - Tartsd meg Warlock (hacsak nem tudod, hogy Handlock) Mage (hacsak nem tudod, hogy Freeze) Hunter és Shaman ellen.
  • Frostbolt - Tartsd meg Warlock (hacsak nem Handlock), Mage (hacsak nem Freeze), Hunter és Shaman ellen.
  • Unstable Portal - Dobd el minden ellen, hacsak nem tudod biztosra hogy midrange vagy control deck.
  • Knife Juggler - Tartsd meg, hacsak nincs más, előnyösebb 2-drop (Scientist vagy Apprentice).
  • Mirror Image - Mindig dobd el.
  • Fireball - Mindig dobd el.
  • Loot Hoarder - Mindig dobd el.
  • Arcane Intellect - Mindig dobd el.
  • Counterspell/Mirror Entity - Mindig dob el.
  • Flamewaker - Mindig dobd el.
  • Piloted Shredder- Mindig dobd el.
[caption id="attachment_3899" align="aligncenter" width="648"]Kép törölve A kezdő kezünk elég erős, ezért a Knife Jugglert eldobjuk, hogy később kombózhassunk vele.[/caption] Megjegyzés a győzelmi arányokról: Legend rankon játszottunk körülbelül egy hétig, éppen ezért nem minden felállás található meg a listán.   Lightbomb Priest 30-50% (Savjz) Csak egyszer játszottam a deck ellen, akkor viszont sikerült kifognom egy Auchenai-Circle combot negyedik, egy Holy Nova-t ötödik körben, ez pedig teljesen kiütött. Nemigen tudok hatékony stratégiával szolgálni a pakli ellen a kevés tapasztalatból kifolyólag. Elméletben nagyon rossz ellenfél, hiszen érzékeny vagy mind az Auchenai-Circle combora, mind a Holy Nova-ra. A legjobb, ha úgy játszol mint minden control ellenfél ellen, megpróbálod lerohanni az arcát.   Freeze Mage 40% (Firebat) Igencsak nehéz felállás, könnyen tudja irányítani a boardot, és érzékeny vagy a tömeget sebző varázslatokra. A másik probléma, hogy a Mirror Entity sokszor káros, mert könnyen elpusztíthatja a boardod egy Doomsayer-el. Következésképpen Mirror Entity-t csak a második és harmadik körben ajánlatos használni, hiszen ekkor Mad Scientistet és Acolyte-t játszik, vagy ötödik körben, mikor valószínűleg Emperor-t. Mindig pusztítsd el az Acolyte of Pain-t minél gyorsabban, minimálisra csökkentve a laphúzást, valamint tüntess el minden Spell Powert és az Emperort. Nagyon nehéz Freeze Mage ellen játszani, a legjobb megoldás ha mindent felhasználsz amikor nem számít rá.   Tempo Mage 40-55% (DaisyX) Ez is nehézkes felállás, a Tempo Mage könnyen ki tudja takarítani a boardod a hetedik körben egy Flamestrike segítségével, és a játék korai szakaszában is képes felvenni a versenyt. A cél, hogy átvedd a board irányítását, előnyösen tradelj, és sebezz annyit az arcába amennyit csak lehetséges. Ha ez sikerül - és kevés veszteség nélkül el tudod távolítani a Sludge Berlchereket - akkor elégnek kell lennie a sebzésednek, hogy a hetedik körre befejezd egy Fireballal. Ha nincs Flamestrike-ja, akkor ez a felállás lényegesen egyszerűbb.   Mech Mage 65% (Kolento) Általánosságban a Mech Mage könnyű ellenfél, hiszen a játék elején könnyen át tudod venni az irányítást, míg próbálja kiépíteni a mech szinergiáját. Ha minden körben letakarítod a boardot, akkor könnyű győzelemnek kell lennie, néhány kisebb problémával.   Flamewaker Aggro Mage 50% A mirror felállás azon múlik, hogy ki irányítja a boardot, és használja ki leghatékonyabban a combokat. Ha elveszíted a boardot, vesztettél, úgyhogy minden esetben takarítsd le a minionjait, így gyorsan ki fog fogyni a lapokból.   (Demon) Zoo 40-60% (Savjz) Mivel sok típusa létezik a Zoo-nak, nehéz győzelmi arányokat írni. Azok a verziók jelentik a legnagyobb kihívást, melyek sok korai minionnal operálnak, mivel ez a pakli erősen épít a board jelenlétre. Azok a verziók azonban, melyek Mal'Ganis-t, Dr. Boom-ot, vagy Sea Giant-et használnak olykor lassúak lehetnek, így könnyebb átvenni a vezetést már a meccs elején, és Mirror Entity-be kényszeríteni az erősebb lényeket. Teljes Demonlock, melyek Jaraxxus-t és más legendary lapokat is használnak gyorsan veszítenek, még mielőtt átvehetnék az irányítást a board felett. Minden felállásban olyan agresszíven kell játszani ahogy csak lehet, hiszen a lapokból nem tudod őket kifogyasztani, köszönhetően a Life Tap-nek.   Handlock 60% (Lifecoach) A Handlock elleni meccs lényegesen könnyebb, mint a Zoo elleni, hiszen korlátolt válaszai vannak a korai játékodra. Az egyetlen lap, amire érdemes odafigyelni, az a Hellfire, de ezt általában nem tartják meg a játék elején. Nem igazán tudod körbejátszani a Molten Giant-ket, úgyhogy akkor kell foglalkoznod velük, mikor megjelennek. Próbáld meg kihasználni a Mirror Image-t, és tarts meg néhány spellt, hogy elpusztítsd őket.   Oil Rogue 50% (Toefoo) Ritka, úgyhogy kevéssel találkoztam, te ezen alkalmakkor elég nyomást tudtam rájuk gyakorolni, hogy megakadályozzam a boardom letisztítását. A trükkös rész az, hogy a Deadly Poison-Blade Flurry combo eltünteti az összes minionod, szóval ha sikerül kétszer kijátszania, könnyen kivégezhet. Néha kockáztatnod kell, feltételezve, hogy nincs nála a combo, és az arcát kell ütnöd. A másik idegesítő dolog, hogy a Mirror Image általában használhatatlan, hiszen a Roguenak nincs szüksége minionokra, hogy kitakarítsa a boardod.   Midrange/Ramp Druid 80% (Kolento) Hasonlóan a Tempo Mage-hez, a Druid általában könnyű préda. A Mage különösen erős az ehhez hasonló deckek ellen, hiszen szinte az összes minion kiváló célpont a Mirror Entity számára. Az egyetlen tanács, hogy játszd körbe a negyedik körös Keeper-t azáltal, hogy nem használod az Apprentice-eket vagy a Mirror Entity-t harmadik körben. Hacsak nincsenek borzalmas húzásaid, lehetetlen elveszíteni ezt a felállást. Sebezz amennyit csak tudsz a középső szakaszban, mikor az Ancient of Wars-ok megjelennek. Számíts arra, hogy Fireball-al kell befejezned, hiszen nehezen jutsz át a Tauntokon a játék végén.   [caption id="attachment_3900" align="aligncenter" width="584"]Kép törölve Ez a secret egymagában képes megakadályozni a Druidot, hogy nyerjen ellened.[/caption] Mech Shaman 80% Ez a felállás teljes mértékben a tempón múlik. A Shaman háromféleképpen nyerhet: Mechwarperrel, Whirling Zap-o-matic-al, és Fel Reaver-el. Tartsd meg a Frostboltot az első kettőre, Mirror Entity-t negyedik körre, hogy felfogd a Fel Reavert. Könnyen átvehetet a board irányítását, és kifogyaszthatod a lapokból, mivel a sámán nem tud plusz lapot húzni, és tömegsebző spellt se használ.   Face Hunter 75% (Orange) Könnyű ellenfél, hiszen az Arcane Missiles, a Flamewaker, a Knife Juggler és a Mirror Image mind-mind hasznosak a Hunter ellen. Akár az arcát is megfagyaszthatod, hogy ne sebezzen fegyverrel. Mindenképp takarítsd a boardot, így ez egy biztos győzelem.   Midrange Hunter 40% (ErA) Ez a felállás ismét azon múlik, hogy sikerül-e átvenned a board feletti irányítást mindjárt a játék elején. A paklid sokkal gyorsabb mint az övé, így elvileg ez lehetséges, hacsak nem akadsz fenn egy Freezing Trap-en. Mivel az Aggro Mage könnyen kifogy a lapokból, így lehetséges, hogy újra kijátszd a megfagyasztott minionokat. A probléma az, hogy ez a fajta Hunter a játék közepén is képes harcolni a boardért, így hosszútávon ellehetetleníthet. Használj Mirror Entity-t, legtöbbször azonban csak akkor, ha előnyöd is származik belőle (Knife Juggler vagy Flamewaker mellett).   Hybrid Hunter 55% (Protohype) Ez a deck a Midrange és a Face Hunter keveréke. A recept hasonló: szerezd meg a boardot amilyen gyorsan csak lehet, megállítva a sebzést a pakli Face Hunter részéről. A Midrange Hunterrel ellentétben azonban nem feltétlenül veszíted el a mid game-t, hiszen ekkor már kevesebb miniont használ. Legtöbbször ha megjelenik a Highmane, az életerőd még elég magas ahhoz, hogy ignoráld, az arcát üsd, és trade-re kényszerítsd.   Control Warrior 40-55% (Fibonacci) Ez a felállás leginkább a Fiery War Axe-n múlik. Ha a játék elején nála van, és eltakarítja az első két minionodat, akkor bajban vagy. Üsd az arcát amennyit csak bírod, a meccs megnyerhető a hatodik - hetedik körben, hiszen legtöbbször csak a 8-9. körben tudja kitakarítani a boardod. Általánosságban nagyon nehéz ellenfél, könnyen túl tudja élni a spelleket armorral, és ki tudja takarítani a boardot a Brawl-al.   Grim Patron Warrior 30-45% (Kolento) Csakúgy, mint a nagytestvér, ez is egy necces ellenfél. Könnyen veszíthetsz minden előzmény nélkül, ha szerencsésen kihúzza a combo-t, és belevezeti a Grim Patronokat a Wyrm-be/Flamewaker-be/Scientist-be, és elözönli a boardot. Ahogyan az előbb, ez a felállás is nagyban múlik azon, hogy van-e Fiery War Axe a kezében a játék elején. Ha megjelennek a Grim Patronok, nehéz helyzetben vagy, mivel a legtöbb lényed 2 sebzéssel rendelkezik.  

Általános tippek

 
  • Mindig gondolkozz el az ellenfél következő lépésén, és játszd körbe! A pakli nagyon érzékeny a board takarító varázslatokra, ugyanakkor ha túl óvatosan játszol, a játék közepén-végén könnyen legyőznek.
  • Óvatosan játssz ki két Mad Scientist-et, főleg ha az egyik secret a kezedben van! A Mad Scientist fontos előnyt biztosít: lényegében egy plusz lapot ad, valamint megszabadít 3 mana költségétől. Kellemetlen lenne elpazarolni ezt az előnyt egy óvatlan lépéssel.
  •  Mindig számolj a Knife Juggler és a Flamewaker sebzésével!
  •  Coint használni a Flamewaker vagy a Mana Wyrm képességének használatához hasznos lehet, még akkor is, ha csak egy Hero Powert tudsz utána használni. Például: Zoo elleni meccsen Flame Imp-el kezd. Ekkor válaszolhatsz egy Mana Wyrm-Coinnal anélkül, hogy utána bármire is használnád azt az egy manát. Ezáltal előnyös tradet tudsz véghez vinni. Ez egy manádba kerül, de a következő köröd két manája felszabadul, mert nem kell Hero Powert használnod az Imp eltüntetésére.
  •  Ha egy varázslatod elenyészik egy Counter Spell miatt, az a Mana Wyrmnek ad támadási pontot, de a Flamewaker képességét nem indítja be.
  •  A minionok pozicionálása nem lényeges a deckben, de a Shreddert mindig középre helyezd, hátha Dire Wolf Alpha jelenik meg belőle.
  •  Egy harmadik körös Sorcerer's Apprentice-Unstable Portal rendkívül értékes, főleg ha valamit szintén ki tudsz játszani a Portalból.
  •  Ha Coinod van, és Sorcerer's valamint Scientist közül kell választanod, válaszd a Scientist-et, hacsak nem játszott ki az ellenfél egy 1/3-as miniont az első körben.
  •  Ha van más választásod, ne játszd ki a Knife Jugglert és a Flamewakert egymagában! A pakli jelentősen épít a képességük sebzésére.
  •  Még ha egy manád marad is, mindenképp érdemes kijátszani az Unstable Portalból származó miniont - feltételezve, hogy nem egy borzalmas példány - hiszen tempot ad, és több sebzés lesz a boardon.
 

Konklúzió

  A magam részéről nem érzem úgy, hogy ez a pakli olyan jó lenne, mint a Tempo Mage, de mindenképpen olcsóbb, és hatékony is. Jól teljesítettem vele a létra magasabb pozícióin is, így a legend elérése abszolút lehetséges vele. [caption id="attachment_3901" align="aligncenter" width="563"]Kép törölve Indulj és pusztíts![/caption]

Forrás

Fordította: Artregor