DaisyX: Flamewaker Aggro Mage útmutató
Ha szereted a Mage-et, de a hét elején bemutatott Freeze Mage túl drága neked,akkor itt egy olcsóbb, de hatásos megoldás, amivel elérheted akár a legend rangot is.
[column size=two_third position=first ]
[column size=two_third position=first ]
Bemutatkozás
Üdv mindenkinek, a nevem Daisyx és ez az írás a Flamewaker Aggro Mage-ről fog szólni. 4-5 alkalommal lettem Legend, valamint részt vettem néhány kisebb bajnokságon, ezen kívül a Hearthstone subreddit edző sorozatának szerzője vagyok. Mostanság 25-300 legend rank között mozgom az EU szerveren. A közelmúltban írtam egy Tempo Mage útmutatót a Liquidhearth oldalra, és többen érdeklődtek egy olcsóbb verzió felől, amely nem tartalmaz annyi legendaryt. Néhány átalakítást javasoltam a paklihoz, de az az igazság, hogy a legendary lapok helyettesítése meggyengíti a pakli korai játékát. Ehelyett tehát a most tárgyalásra kerülő paklit javasoltam a játékosoknak, amely hasonló elven működik, mint a Tempo Mage. A változtatások sokkal agresszívabbá és olcsóbbá teszik a decket. Egy másik pozitívum, hogy a pakli rendkívül erős a Face Hunter ellen, és legtöbbször rendkívül rövid és gyors játékokat eredményez.A pakli leírása
A paklit Aggro Mage-nek nevezik, nem véletlenül: a célja, hogy a játék korai szakaszában átvegye a board irányítását, majd olcsó varázslatokkal és minionokkal átgázoljon az ellenfelén még mielőtt stabilizálódni tudna. Míg a legtöbb pakli egyetlen győzelmi feltételre épít - mint például a Midrange Druid, vagy a Grim Patron Warrior - addig ez a Mage deck legalább háromra. A Tempo Mage-el ellentétben azonban leginkább az elsőre koncentrál. Ennek eredményeként a második és harmadik lehetőség inkább csak egy B-terv, ha az első nem jönne össze. [/column] [column size=one_third position=last ]Kép törölve[/column]A győzelmi feltételek
Az első győzelmi lehetőség: lerohanni az ellenfelet amilyen gyorsan csak lehet, anélkül hogy foglalkoznánk a játék középső szakaszában felmerülő fenyegetésekkel. Egy bizonyos ponton ki fogod játszani a Mirror Images-t, és ez arra kényszeríti az ellenfelet, hogy szépen lassan ölje meg a tükörképeket, miközben a többi minionnal és spellel az arcát ütöd. Néha észreveszed, hogy nem érdemes a Hero Powered használni, inkább az ellenfélre kell koncentrálni. Rá fogsz jönni, hogy ez sokkal jobban szinergizál a mid range combokkal, melyek sokszor az ellenfél arcába csapódnak, mivel nem tudod irányítani, hova sebezzen a Knife Juggler, vagy a Flamewaker tűzgolyója. A második győzelmi lehetőség: elfogyasztani az ellenfél lapjait azáltal, hogy hatékony tradeket folytatsz és a spelleket együtt használod a boardon lévő minionokkal. A cél tulajdonképpen megakadályozni az ellenfelet a legyőzésedben, mielőtt elfogy a kezéből a lap. A harmadik győzelmi esély egy kicsit furának és megbízhatatlannak hangozhat, hiszen egyetlen lapra támaszkodik: az Unstable Portalra. Természetesen megvan az esélye, hogy az Unstable Portal borzalmas eredményt hoz, de ugyanakkora az esély arra, hogy olyan miniont ad, amellyel átveheted az irányítást, sőt, a Sorcerer's Apprentice-szel még olcsóbban ki tudod játszani. Nyertem meccseket azzal, hogy ötödik körben Gahz'Rilla-t játszottam, majd hatodik körben Fireball-ping comboval 24 sebzéssel kivégeztem az ellenfelet. Szintén megtörtént, hogy a negyedik körben két Sorcerer's Apprentice-el a dupla (ingyenes) Unstable Portal után az ötödik körben egy Spectral Knight- Mech-Bear-Cat-et játszottam ki. Ezek az Unstable Portal biztosította tempo előnyök lehetővé teszik, hogy ignoráljam az ellenfél minionjait, és két körön belül legyőzzem őket. Ahogyan a Tempo Mage, ez a pakli is rengeteg RNG-re (Random Number Generator - véletlenszerűséget biztosít - a ford.) támaszkodik: a Knife Juggler késeitől kezdve az Unstable Portalon át egészen a Flamewaker sebzésével és az Arcane Missile-lal bezárólag. Ha hajlamos vagy kiakadni a szegényes RNG miatt, vagy rosszul érzed magad ha az ellenfél képtelen volt bármit is tenni, mert túlságosan szerencsés voltál, akkor ezt a paklit nem neked találták ki. Mivel feltűnően kevés Deathrattle miniont tartalmaz a pakli, rendkívül érzékeny a board takarító varázslatokra, mint például a Flamestrike, Blizzard, Explosive Trap, Hellfire és hasonlók. Ezt egybevetve azzal, hogy egy aggro deck-et használsz, sokszor kell kockázatosan játszanod, amely elsülhet rosszul is, ha az ellenfélnél éppen kézben van a fenti lapok valamelyike. Jó hír, hogy az említett lapokat valószínűleg nem fogja megtartani az ellenfél a játék kezdetén. Ennélfogva lehetséges forgatókönyv, hogy legyőzheted őt mielőtt ezeket kijátszaná. [caption id="attachment_3895" align="aligncenter" width="480"]Kép törölve Az A-terv mindig az, hogy minél gyorsabban elégesd az ellenfeled.[/caption]Fontosabb lapok és szinergiák
Korai varázslatok - Frostbolt, Arcane Missiles, Mirror Image és Spare Partok a Clockwrk Gnome-tól: Olcsó minionokkal - Mana Wyrm, Sorcerer's Apprentice, Mad Scientist és Clockwork Gnome - kezdesz, és ezekkel kombinálva a fenti varázslatok rendkívül jól működnek. A későbbiekben a Flamewakerrel szintén. Az olcsó varázslatok és minionok együttes használata a kulcs ahhoz, hogy korán átvedd a board irányítását. Mid game szinergiák: Knife Juggler/Flamewaker mellé a Mirror Image-t kijátszva megkapod a védelmet, amivel biztonságban tudhatod őket, valamint sebzést is biztosítanak. Ez a combo más minionokkal, varázslatokkal, vagy Spare Part-okkal sokszor elképesztő sebzést képes kiosztani, amellyel megerősítheted a boardod. A Knife Jugglert és a Flamewakert legtöbbször akkor érdemes kijátszani, mikor már irányítod a boardot a korábbi minionok által, így még többet tudsz kihozni passzív képességükből. Late game varázslatok - Arcane Intellect és Fireball: A játék késői szakaszában használhatod az Arcane Intellectet, hogy újratöltsd a kezed, ha kezdesz kifogyni a lapokból, a Fireball pedig legtöbbször befejező lépésként működik, vagy képes eltűntetni egy nagyobb, Taunttal rendelkező lényt. Egyéb minionok és varázslatok - Secretek, Loot Hoarder, Unstable Portal és a Piloted Shredder: Szinte soha ne játssz ki Secretet, hacsak tényleg semmi mást nem tudsz tenni, vagy egy fontos spellre számítasz a következő körben, mint például a Flamestrike (Counterspell az ellenfél hetedik köre előtt). Egy Loot Hoarder azért van a pakliban, hogy laphúzást biztosítson, így tovább tartson ki a kezed. A Shredderek a játék középső szakasza miatt fontosak, megerősítik a pozíciód. Unstable Portalt azokban a szituációkban érdemes kijátszani, mikor a board a tiéd, nem kell versengeni érte, és kombinálható az Apprentice-szel vagy a Flamewakerrel. [caption id="attachment_3896" align="aligncenter" width="736"]Kép törölve A Flamewaker megvédése kulcsfontosságú.[/caption]Lehetséges változtatások
Mivel az Aggro Mage csak a gyors győzelemre koncentrál, nem szükséges hogy countereld a metában felbukkanó legnépszerűbb deckeket. Elegendő, ha a ladderen uralkodó paklik ellen alakítod a Mage-t.- Loot Hoarder: Nagyon gyenge lap a Patron Warriorok ellen, könnyen megölik, szóval jobb ha kihagyod, ha túl sok Grim Patronnal találkozol.
- Arcane Missiles: Ha gondolod, elég egyet vinni, hiszen általában face sebzésre kell használni, és kellemetlen ha kettő van belőle egy Control ellenféllel szemben a játék elején. Zoo ellen is megkérdőjelezhető a használata, leginkább a sok Deathrattle miatt.
- Secretek és Mad Scientist: Néhányan előnyben részesítik a pakli Spare Part típusú változatát, ahol a secreteket és Scientisteket Spare Part generáló minionokkal - Mechanical Yeti, Toshley - helyettesítik, valamint Antonidast használva nyerik ki az értéket az olcsó spekkelből. A magam részéről nem vagyok nagy híve ennek a változatnak, hiszen túlságosan épít Antonidasra, de fontosnak tartottam megemlíteni.
Lehetséges techek
Mivel ez egy aggro deck, kevés hely van tech lapok számára, hiszen legtöbbször túl sok manába kerülnek. Éppen ezért csak azok a tech kártyák használhatóak, melyek megnövelik a pakli túlélési esélyét a középső szakaszban.- Azure Drake: Segít, ha elhúzódik a meccs, plusz lapot ad, valamint Spell Powert is, melyekkel erősebbek lesznek az olcsó varázslatok. A Spell Power viszont mellékes dolog, hiszen a játék ezen szakaszára már elhasználtad a varázslataid különböző combokhoz.
- Water Elemental: Hasznos lap Warriorok és Roguek ellen, hiszen kizárhatod a fegyverüket a játékból. Patron warrior ellen különösen előnyös, hiszen megakadályozhatja hogy aktiválódjon a Death's Bite Deathrattle-je.
- Ice Lance (2x): Csak akkor használj Ice Lancet, ha kettőt használsz belőle. Extra erőt adhat, melyek jól jönnek egy control deck, vagy a Freeze Mage ellen.
- Echo of Medivh: Egyfajta laphúzást biztosít, ami segít túlélni a meccs középső és késői szakaszát. Ha sikerül stabilizálnod a boardod, az Echo of Medivh legtöbbször három laphúzással ér fel három manáért.
- Coldlight Oracle: Laphúzás miatt használható.
Felállások és a Mulligan
- Mana Wyrm - Mindig tartsd meg
- Mad Scientist - Mindig tartsd meg
- Sorcerer's Apprentice - Mindig tartsd meg
- Clockwork Gnome - Mindig tartsd meg, kivéve ha két 2-droppod és egy coinod van
- Arcane Missiles - Tartsd meg Warlock (hacsak nem tudod, hogy Handlock) Mage (hacsak nem tudod, hogy Freeze) Hunter és Shaman ellen.
- Frostbolt - Tartsd meg Warlock (hacsak nem Handlock), Mage (hacsak nem Freeze), Hunter és Shaman ellen.
- Unstable Portal - Dobd el minden ellen, hacsak nem tudod biztosra hogy midrange vagy control deck.
- Knife Juggler - Tartsd meg, hacsak nincs más, előnyösebb 2-drop (Scientist vagy Apprentice).
- Mirror Image - Mindig dobd el.
- Fireball - Mindig dobd el.
- Loot Hoarder - Mindig dobd el.
- Arcane Intellect - Mindig dobd el.
- Counterspell/Mirror Entity - Mindig dob el.
- Flamewaker - Mindig dobd el.
- Piloted Shredder- Mindig dobd el.
Általános tippek
- Mindig gondolkozz el az ellenfél következő lépésén, és játszd körbe! A pakli nagyon érzékeny a board takarító varázslatokra, ugyanakkor ha túl óvatosan játszol, a játék közepén-végén könnyen legyőznek.
- Óvatosan játssz ki két Mad Scientist-et, főleg ha az egyik secret a kezedben van! A Mad Scientist fontos előnyt biztosít: lényegében egy plusz lapot ad, valamint megszabadít 3 mana költségétől. Kellemetlen lenne elpazarolni ezt az előnyt egy óvatlan lépéssel.
- Mindig számolj a Knife Juggler és a Flamewaker sebzésével!
- Coint használni a Flamewaker vagy a Mana Wyrm képességének használatához hasznos lehet, még akkor is, ha csak egy Hero Powert tudsz utána használni. Például: Zoo elleni meccsen Flame Imp-el kezd. Ekkor válaszolhatsz egy Mana Wyrm-Coinnal anélkül, hogy utána bármire is használnád azt az egy manát. Ezáltal előnyös tradet tudsz véghez vinni. Ez egy manádba kerül, de a következő köröd két manája felszabadul, mert nem kell Hero Powert használnod az Imp eltüntetésére.
- Ha egy varázslatod elenyészik egy Counter Spell miatt, az a Mana Wyrmnek ad támadási pontot, de a Flamewaker képességét nem indítja be.
- A minionok pozicionálása nem lényeges a deckben, de a Shreddert mindig középre helyezd, hátha Dire Wolf Alpha jelenik meg belőle.
- Egy harmadik körös Sorcerer's Apprentice-Unstable Portal rendkívül értékes, főleg ha valamit szintén ki tudsz játszani a Portalból.
- Ha Coinod van, és Sorcerer's valamint Scientist közül kell választanod, válaszd a Scientist-et, hacsak nem játszott ki az ellenfél egy 1/3-as miniont az első körben.
- Ha van más választásod, ne játszd ki a Knife Jugglert és a Flamewakert egymagában! A pakli jelentősen épít a képességük sebzésére.
- Még ha egy manád marad is, mindenképp érdemes kijátszani az Unstable Portalból származó miniont - feltételezve, hogy nem egy borzalmas példány - hiszen tempot ad, és több sebzés lesz a boardon.
Konklúzió
A magam részéről nem érzem úgy, hogy ez a pakli olyan jó lenne, mint a Tempo Mage, de mindenképpen olcsóbb, és hatékony is. Jól teljesítettem vele a létra magasabb pozícióin is, így a legend elérése abszolút lehetséges vele. [caption id="attachment_3901" align="aligncenter" width="563"]Kép törölve Indulj és pusztíts![/caption]Fordította: Artregor