Mana Addict ARCHÍVUMDragonlock: A pokol tüzén innen ...

Dragonlock: A pokol tüzén innen és túl

ChrlNwbrn

A múlt héten a Malygos Warlock utat tört magának a legjobb paklik közé, és a héten sikerült megtartani előkelő helyét. A paklival játszani azonban nem is olyan könnyű, ezért elhoztuk nektek Daisyx útmutatójának fordítását!

A pakli

Kép törölve

A Malygos köré épített Warlock deck alapvetően a midrange/control paklik közé sorolandó, ennélfogva az elsődleges cél minden esetben az, hogy a lapok minél hatékonyabb kihasználásával átvedd a board feletti irányítást. Miután ez megtörtént, szépen lassan kiürítheted az ellenfeled kezét.  

Győzelmi feltételek

Annak ellenére hogy a legtöbb control pakli száz százalékosan a board feletti irányítás átvételére épül (pl.: a Dragon Paladin, vagy a kombó nélküli Ramp Druid), s ezzel tud győzelmi helyzetet kialakítani, ez a pakli kombót használ ellenfelei kivégzésére: alapja Malygos, mely felerősíti a Soulfire, Darkbomb vagy a Hellfire sebzését. A győzelem fő forrása a kontroll alapú játék, az ellenfél paklijának kivéreztetése, de minden esetben érdemes számításba venni a varázslatok sebzését, ha az ellenfél esetleg képtelen eltávolítani Malygost a boardról.      

[su_spacer size="0"]


Fontosabb lapok és szinergiák

Azure Drake + Mortal Coil/Imp-losion

Mindig vedd figyelembe az Azure Drake plusz sebzését varázslatok esetén, hiszen az emberek sokszor nem is számítanak rá. Az Imp-losion lap még többet profitálhat a plusz Spell Damage-ből.  

Malygos + Soulfire

Gyönyörű befejezés ez a 9 (legtöbbször váratlan) sebzés az ellenfél arcába. Ehhez hasonlóan, ha esetleg sikerül a boardon tartani Malygost a következő körre is, használhatod a Dark Bombot vagy a Hellfire-t is a meccs befejezésére.  

Imp Gang Boss + Defender of Argus

Egy rendkívül erős kombó. Hatékonyan használható a board irányításának átvételére.  

Dragon + Blackwing Corruptor

Ez egy valamivel gyengébb verziója a Shaman Fire Elemental lapjának, eggyel kevesebb manáért. Ha Blackwing Corruptor van a kezedben, próbáld meg minél később kijátszani a sárkányaidat, hiszen a 3 sebzéssel rendelkező Battlecry igen hasznos tud lenni.  

Emperor Thaurissan

Ez a lap lehetővé teszi számodra, hogy könnyebben használhasd a varázslataid Malygossal, olykor elképesztő Spell Damage-combo befejezéseket tud eredményezni.   [caption id="attachment_4062" align="aligncenter" width="736"]Kép törölve A Blackwing Corruptor az egyik fő ok, amiért hatékony tud lenni a pakli[/caption]  

Lehetséges változtatások

A Dragonlock számos lappal rendelkezik, ami meta-függő, ezért szabadon lehet variálni a decket a legnépszerűbb paklik ellen alakítva.  

Ironbeak Owl

Kettőt használni belőlük felesleges, ha az adott metában nincs mit silence-elni.  

Big Game Hunter

Az Owlhoz hasonlóan BGH is a metán múlik: ha túl sok 7+ sebzéssel rendelkező lénnyel találkozol, érdemes kettőt használni belőle. Ha nem, akkor elég egy is.  

Abusive Sergeant

Ha eggyel kevesebb BGH-t használsz, akkor egy Sergeantöt is dobj ki.  

Imp Gang Boss

Néhányan szívesebben használnak két Blackwing Techniciant az Imp Gang Boss-ok helyett. Én a magam részéről úgy gondolom, hogy mivel a Technician nem feltétlenül erős az aggro deckek ellen (hiszen sárkány szükséges a képességéhez), az Imp Gang Boss jobb választás.  

Hellfire

Néhányan csak egy Hellfire-t használnak, vagy egy Hellfire-t és egy Shadow Flame-et, de én imádom a Hellfire-t Malygossal használni az ellenfél megsemmisítéséhez. Ezen kívül jelentősen erősíti a paklit Zoo, Midrange Hunter és Paladin ellen, ha kettőt használsz belőlük.  

Sludge Belcher

Vannak akik csak egyet használnak belőle (ha egyáltalán használnak), de véleményem szerint túl hasznos a Hunter, valamint más aggro deckek ellen.  

Sylvanas

Sylvanas különösen hasznos kontroll ellenfél ellen. Ha legtöbbször csak aggro deckek ellen játszol a metában, nyugodtan kiveheted. [caption id="attachment_4058" align="aligncenter" width="580"]Kép törölve Malygos mindig stílusosan fejezi be a párbajt.[/caption]

Lehetséges techek

Már így is számos tech lapot tartalmaz a pakli, de még így is lehet változtatni, ahogy éppen a meta megkívánja.  

Soulfire x2

Néhányan szívesebben játszanak két Soulfire-rel, ezzel még inkább elősegítve a Malygos kombót. Ennek ellenére sokszor azon kaptam magam, hogy a Soulfire-t inkább a board takarítására használom, ezzel sajnos megszabadulván hasznos lapoktól a kezemben.  

Zombie Chow x2

Ha túl sok aggro paklival találkozol, hasznos lap lehet a Zombie Chow, hogy megerősítse a játékod kezdeti szakaszát. Azonban legtöbbször csak felesleges lapként marad hátra a kezedben, hiszen nem teheted meg, hogy az 5 plusz életerővel az ellenfél kikerüljön a kombód hatósugarából.  

Earthen Ring Farseer

Én személy szerint nem kedvelem ezt a lapot, de számos variációban láttam már. A legerősebb érv a használata mellett az, hogy a gyógyítással extra értéket tudsz kinyerni bizonyos lapokból, valamint megkönnyíti a Freeze Mage és a Hunter elleni küzdelmet.  

Blackwing Technician

Ahogy említettem, néhányan előnyben részesítik az Imp Gang Boss-szal szemben, de én személy szerint nem.  

Shadowflame

Plusz lehetőséget biztosít a board letakarítására, de a pakli sajnos nem bővelkedik nagy támadóerejű minionokban, amelyekkel használni lehetne. Hatékonyan lehetne használni az Abusive Sergeanttel, de ő sokkal hasznosabb, ha trade-eket segítünk elő vele, vagy felerősítünk egy ellenfelet a BGH számára.  

Bane of Doom

Bár nincs sok démon szinergia a pakliban, de ez a lap még mindig megnyerheti neked a meccset, ha kidob egy Mal'Ganis-t, Jaraxxus-t, vagy bármi más hasznos démont. Kép törölve

Felállások és Mulligan

  • Zombie Chow: Mindig tartsd meg.
  • Imp Gang Boss: Mindig tartsd meg.
  • Twilight Drake: Tartsd meg, kivéve Shaman és Hunter ellen.
  • Dark Bomb: Tartsd meg Hunter, Warlock, Mage, Priest, Paladin és Shaman ellen, dobd el Warrior, Druid és Rogue esetén.
  • Mortal Coil: Hunter ellen tartsd meg, minden más esetben dobd el.
  • Imp-losion: Tartsd meg Warlock, Hunter és Shaman ellen.
  • Abusive Sergeant: Tartsd meg Warlock és Hunter ellen.
  • Ironbeak Owl: Mindig dobd el.
  • Soulfire: Mindig dobd el.
  • Minden mást el kell dobni a játék kezdetén.

Felállások

Lightbomb/Classic Priest 50-70%

Elég ritka matchup, tehát nehéz biztos adatokkal szolgálni. Ugyanúgy kell játszani, mint minden más kontroll ellenfél ellen, de a hatodik kör után óvatosan játszd ki az Imp Gang Bosst, nem kellemes, ha ellopják. Érdemes limitálni a Twilight Drake életét 6 és 7 körül, ezzel felkészülve egy esetleges Vol'Jin képességre. Természetesen játszd körül a legtöbb board takarító varázslatot, és használd a képességed, hogy lapelőnybe kerülj. A Priestnek általában nincs válasza Malygos-ra, tehát érdemes olyan korán kijátszani, amennyire csak lehet.  

Handlock 60%

A pakli alapesetben két Owl-t és két BGH-t tartalmaz, így könnyen elpusztíthatod a Handlock négy legnagyobb fenyegetését. Kétféleképpen játszhatsz: az első verzió szerint egyből az ellenfél arcát sebzed, 10-15 életerőre csökkentve, és befejezve egy Malygos combo-val, vagy silence-elsz minden tauntot. A másik lehetőség, hogy 20 körül tartod a Handlock életerejét, egészen addig, amíg elég minionod van a boardon, hogy megküzdj a Molten Giant minionokkal. Tartogasd a BGH-t, amíg ki nem jön egy giant a négy közül. Ezen kívül vigyázz, nehogy túlterjeszkedj, hiszen ott van az ellenfélnél a Hellfire és a Watcher-Shadowflame.   [caption id="attachment_4067" align="aligncenter" width="736"]Kép törölve Ehhez hasonló kép azt jelzi, hogy a játék a végéhez közelít.[/caption]  

Freeze Mage 60%

Elég könnyű ellenfél a rengeteg gyógyításod miatt. Takarítsd le a korai minionjait, és soha ne használd a képességed, hogy 22 életerő alá csökkenj. Ha két BGH van a paklidban, egyet nyugodtan kijátszhatsz, hogy tempo előnyre tegyél szert. Tartogasd az Owl-okat az ellenfél Doomsayer lapjaira, inkább, mint az Acolyte-ra vagy Mad Scientistre. Mindig hagyj helyet a boardon arra az esetre, hogy fagyasztás után ki tudj játszani egy BGH-t, Healbotot vagy Owl-t, ha szükséges. Tartogasd a Healbotot addig, amíg nem játssza ki Alexstrasza-t. Ha szépen lassan és nyugodtan játszol, könnyen megnyerheted a meccset.  

Tempo/Aggro/Spare Part/ Mech Mage 50%

Ez a felállás bárhogy elsülhet, attól függ, hogy húz-e a Mage olyan lapokat a játék elején, amelyek egyszerűen eltüntetik a te lényeid. Amilyen gyorsan csak lehet, vedd át a board irányítását, és használd a területre ható varázslataid, ha az ellenfél lényei érzékenyek rá. Ezek a paklik általában csak egy célpontot biztosítanak a BGH számára, így nyugodtan kijátszhatod a másikat a tempo érdekében. Játszd körbe a Flamestrike-ot, ha Tempo Mage az ellenfél. Tartogasd a silence-t a Mad Scientistekre, valamint tartsd üresen az ellenfél boardját.  

Demon Zoo 50-60%

Mivel jelenleg számos különböző verziója van a Zoo pakliknak, nehéz pontos esélyeket írni. Az a típus a legnehezebb, amely erős korai játékkal rendelkezik, hiszen könnyen elpusztít mielőtt kialakíthatnál egy erős boardot. Azok, amelyek Sea Giantet vagy Mal'Ganist játszanak, könnyű célpontot nyújtanak a BGH-nek, és valószínűtlen hogy túl gyorsan le tudnának rohanni.  

Oil Rogue 20%

Viszonylag ritka, éppen ezért kevéssel is találkoztam, de folyamatosan veszítettem ellenük. Ennek oka valószínűleg az, hogy könnyen át tudják venni a board irányítását a játék korai szakaszában, és ezzel nem igazán tudtam felvenni a versenyt. Ha ezt megtették, 20 életerőről már képesek befejezni a párbajt. A legjobb esély ellenük az, ha megpróbálod fenntartani a board feletti irányítást, és körbejátszod a területre ható combokat.  

Midrange/Ramp Druid 60%

Ez a felállás teljes egészében azon múlik, hogy mit húz a Druid. Ha nála van az Innervate, valamint a Wild Growth is, akkor kevés esélyed van bármit is tenni a board irányítása érdekében. Másrészt viszont, ha a Druid nem tud mit játszani az első néhány körben, akkor könnyen nyerhetsz. Ne erőltesd túlságosan a Twilight Drake-eket, hiszen minden Druid használ Keeper of the Grove lapokat, és kellemetlen, ha silence kerül a sárkányaidra. Mindig játszd körbe a kombót a 9. körtől (korábbtól, ha játszott Thaurissan-t) Healbotokkal vagy tauntokkal.  

Mech Shaman 50%

Viszonylag ritka ellenfél, úgyhogy itt sincs elég tapasztalatom, de minden a játék korai szakaszán múlik: ha nem figyelsz oda az elején, és túl sok sebzést oszt az arcodba, akkor veszítettél. Ha Dark Bombot használsz a korai fenyegetésekre, és BGH-t a Fel Reaver-re, akkor nyertél. Ne erőltesd a Twilight Drake-et, hiszen ez a verzió legtöbbször tartalmaz Earth Shock-ot, ami képes elrontani a napodat.  

Control Warrior 55%

Szintén körülményes ellenfél. Egyrészt mohónak kell lenned, és el kell özönlened a boardot. Másrészt viszont nagyon óvatosan kell terjeszkedned, hiszen bármikor jöhet egy Brawl. Átveheted a vezetést, ha irányítod a boardot, és minden lehetséges körben használod a képességed. Mivel ez gyorsan kifogyaszt a lapokból, gyorsan kell győznöd. Ha nem tudod stabilizálni az előnyöd, a játék utolsó szakaszában a Warrior könnyen elfogyasztja a lapjaidat, ezért tudnod kell, mikor legyél agresszív. Óvatosan játszd ki Malygost, tartsd fejben, hogy az ellenfeled könnyen eltünteti (Execute, Shield Slam). Csak akkor játszd ki a sárkányt, ha el tudsz sütni egy kombót, vagy az ellenfél páncélzata elég alacsonyan van, és kifogyott az Execute-ból.  

Grim Patron Warrior 55%

A Control Warriorhoz hasonlóan ez az ellenfél is akkor könnyű, ha jobban trade-elsz mint ő. Egy valamiben azonban lényegesen különbözik: ez pedig a Warsong/Patron/Frothing kombó. Olykor csak úgy el tudod veszíteni a meccset, mert a Patron Warrior hihetetlen kombókat tud elsütni, Whirlwind-ekkel és Death's Bite-tal felerősítve a Berserkert 20 életerőről is képes megverni egyetlen kör alatt. Ezt elkerülendő, mindig próbáld meg kierőszakolni a Death's Bite második támadását olyan lényekkel, mint a Blackwing Corruptor, az Azure Drake és a Sludge Belcher, hogy ne tudja aktiválni a kombót. A nyolcadik kör után már nem érdemes kijátszani az Imp Gang Bosst, vagy a Zombie Chow-t, hiszen ez aktiválhatja a Patronokat. A Hellfire-t csak akkor használd, ha Grim Patronokat tudsz vele elpusztítani, hiszen ez a legmegfelelőbb célpont a varázslatnak.

Midrange Paladin 40-50%

Elég nehéz ellenfél, főleg azért, mert rengeteg módon be tud tenni a korai játékodnak (és még silence-t is játszik), tehát a cél ennek ellenére a board irányítása a játék elején. Egy Owl-t mindenképp tartogass a játék végére, hiszen a Tirion utáni Ashbringer igen fájdalmas lehet. BGH számára csak Dr. Boom a célpont, tehát a másodikat nyugodtan kijátszhatod tempo előny érdekében.  

Face Hunter 35%

A Hunter mindig egy nehéz ellenfél lesz a Dragonlock-nak, hiszen a Hellfire és a hős képessége egyaránt árt saját magának. Tartsd meg az Imp-losiont a játék elején, hiszen Freezing Trapek és 1 életes minionok ellen igen hatásos lehet. Nyugodtan játszd ki az Abusive Sergeant-öt az első körben, és használd a Coin-t az Imp Gang Boss-hoz (akár anélkül, hogy a következő körben tudj valamit játszani), hiszen meg kell akadályoznod a vérontást. Hasonlóképp, ha megvan a lehetőséged, hogy Sludge Belchert vagy Healbotot játssz miközben 9 életerőn vagy, játszd ki a Belchert. A Face Hunter nehezen tud legyőzni, ha egyszer megszerezted az előnyt.   [caption id="attachment_4068" align="aligncenter" width="736"]Kép törölve Ha nem tudsz nyerni a Face Hunter ellen, akkor legalább rántsd magaddal.[/caption]  

Midrange/Hybrid Hunter 40%

Valamivel könnyebb ellenfél, mint a Face Hunter, de még így is problémás, főleg a játék korai szakasza miatt. Hasonló taktikát alkalmazz, mint a Face Hunter ellen, de jó tudni, hogy a csapdák Freezing Trapek lesznek, tehát ne támadj például egy Imp Gang Boss-szal, amíg nincs valami kisebb lény, amivel aktiválhatod a csapdát. Az Owl-t tartogasd a Highmane-ekre, csak akkor silence-elj más miniont, ha kettő van belőlük a kezedben.
 

Általános tanácsok

  • Mindig gondold át, milyen varázslata lehet az ellenfelednek, hiszen ez a pakli nagyon érzékeny a területre ható spellekre. Azonban ha TÚL óvatosan játszol, akkor a játék végére legyőzhetnek. Ha nem vagy benne biztos, melyik pakli típus milyen varázslatokat használ, nézd meg a legutóbbi Erőrangsort.
  • Ha eltervezted, hogy használod a képességed, mindig ezt lépd meg először, hiszen a húzott lap akár segíthet is.
  • Van egy kivétel a fenti állításra: a Blackwing Corruptor és az Azure Drake. Az Azure Drake-t csak akkor játszd ki, ha van másik sárkány a kezedben, különben a Blackwing Corruptor haszontalan lesz.
  • Mindig számolj azzal, hogy valami fontosat is feláldozhatsz a Soulfire miatt. Ha nem nélkülözhetetlen a Soulfire használata, akkor inkább ne kockáztass.
  • Óvatosan a Life Tappel! Kontroll ellenfél ellen gyakran azon kaphatod magad, hogy 8-10 lap van a kezedben.
Kép törölve Forrás