Mana Addict ARCHÍVUMFejlesztőket kérdeztek a Naxxram...

Fejlesztőket kérdeztek a Naxxramasról

ChrlNwbrn

A Naxxramas 2. szárnyának közeledtével a PC Gamer-es srácok úgy érezték, itt a tökéletes alkalom arra, hogy beszélgessenek a Blizzard-dal a játék jelenlegi állapotáról, valamint arról, hogy mire számíthatunk a jövőben. A beszélgetéshez megkeresték a vezető játék fejlesztő Ben Brode-ot, valamint a termelési igazgató Jason Chayes-t, hogy olyan kérdésekre kapjanak választ, mint például: milyen közel jutottak a fejlesztők a Leeroy nerfeléséhez, mit fognak csinálni, hogy véget vessenek a megállíthatatlan Zoo rémuralmának, és kapunk-e új deck helyeket.

Minden jövőbeli lap megjelenés ezzen a lassú, adventure-ös módon fog történni, vagy lesz olyan alkalom is, amikor csak kiadtok 60 lapot egyszerre?

Jason Chayes: Egy csomó különböző izgalmas ötletünk van a lapok kiadására a jövőben. Természetesen figyeljük, hogy a Naxxramas hogy teljesít, és hogy a játékosok hogy reagálnak rá. Szeretnénk több adventure-t csinálni a jövőben, de ezen kívül más ötleteink is vannak kiegészítőkre és más potenciális lapkibocsátási módokra melyeknek a fejlesztése még korai cipőben jár. Mindenféleképpen számíthattok a lapok megjelenésének más módjára is.

Mi a kedvenc kombótok az új Naxx lapokkal és milyen fajta paklikat használtok benne?

Ben Brode: Nekem valószínűleg minden ami Baron Rivendare-el kapcsolatos, különösen az új Shaman lappal, a Reincarnate-el közösen. Amikor fel tudsz állítani pár Deathrattle lényt, aztán kijátszod Baron-t, ami megduplázza a Deathrattle-öket, és akkor reinkarnálod azt a lényt, egy csomó másolattal fogod végezni belőle, és ez nagyon szórakoztató. JC: Egy csomó nagyon jó dolgot tudsz csinálni az Echoing Ooze-al és a Blessing of Kings-el vagy a Defender of Argussal. Ez nagyon mulatságos ha átgondolod milyen módokon tudsz hasznot húzni a másoló képességéből.

Naxx előtt sok ember azt mondta, hogy mindenki csomó Silence-et fog használni, de nincs olyan sok Silence-es lap ebben a készletben. Ez szándékos, hogy az új lapok is játszva, és használva legyenek?

Kép törölveBB: Igen, azt mondanam, hogy egyértelműen szándékos. A Silence egy nagyon hasznos dolog. Általálánosságban, amikor van egy domináns stratégia, az emberek olyan eszközöket akarnak a lapkészletben amelyeket használhatnak az ellen a stratégia ellen. Úgy gondolom, elegendő Silence lap van, szóval használhatod az Ironbeak Owl-okat és a Spellbreaker-eket ha erre van szükséged, de nincs szükségünk több ilyenre a metában.

Az emberek általában 1óra alatt végig tudták játszani az első szárnyat normálban, ez volt az elképzelésetek?

JC: Azt hiszem a játékosok többnyire gyorsan túl tudtak jutni a szárnyon. Ez így lett tervezve. Biztosra akartunk menni, hogy mindenki, aki megszerzi a szárnyakat, meg is tudja őket csinálni, a lapok miatt. Ez egy tervezői kihívás volt nekünk, hogy kitaláljuk, hogyan fogjuk a lapok szerzésének ezt az új módját elérhetővé tenni, anélkül, hogy frusztrálóvá válna. A normál mód úgy lett készítve, hogy bárki aki meg akarja szerezni a lapokat, meg is tudja.

Láttam egy szerzőt aki amiatt panaszkodott, hogy úgy érezte a Heroic nem megfelelő módon prezentálja mivel futhatsz össze Constructed-ban, de úgy tűnt ez volt az egész lényege. Majdnem olyanok, mint valami kirakós játékok.

BB: Valóban. Különösen Maexxna, teljesen olyan volt Heroicban, mint egy kirakós. Vannak küldetések, melyek kicsit jobban múlnak a játékos képességein, de a kirakósok nagyon szórakoztatók és teljesen mások mint a Ladder-ön játszani. Ha nagyon nehéz meccseket akarsz, amelyek a játékismerettől függenek, akkor a Ladder a tökletes hely számodra. Az egy játékos Heroic küldetésekben új dolgokat fedezhetünk fel, és a kirakósok nagyon vicces módja a Hearthstone megismerésének. JC: A fejlesztés során nem az volt a célunk, hogy a Heroic módokat egy a Constructedban nagyon erős deckkel végig lehessen verni. Az egyik dolog amit ösztönözni akartunk, az volt, hogy a játékosoknak legyen okuk visszamenni új, érdekes deck-eket alkotni, és ez áll a Heroic boss-ok mögött. Végig gondolod, hogy mit csinál ez a boss, és a gyűjteményedben milyen lapok vannak, amelyek segíthetnének megcsinálni ezt az érdekes kihívást, amit eddig még nem láttál.

Érdekes, hogy megemlíted a Ranked versenyszellemét. Írtam egy cikket a stresszről, amelyet ez okozott, és sokszor inkább megyek, és megverem az Innkeepert néhányszor, mert ezt nyugtatónak találom. Úgy éreztétek, hogy szükség van az egy játékos mód fejlesztésére a hozzám hasonlók miatt?

JC: Sokszor kaptuk ezt a visszajelzést, és biztosra akartunk menni, hogy a Naxxramas végigjátszása azokhoz (is) szól akik több egy játékos módos tapasztalatot akartak. Naxxramas nem igazán úgy lett tervezve, hogy egy egész hadjárat legyen, mint más játékokban, hanem inkább egy mód, hogy kipróbálhassunk eltérő játékmódokat, és meglássuk mit gondolnak róla az emberek. Úgy gondoljuk egész jól sült el, és szeretnénk több hasonló dolgot a jövőben.

Az új lapok esetében több úgy néz ki, mint egyértelmű válasz néhány domináns paklira- a Miracle Rogue-ra gondolok elsősorban – szóval a fejlesztő csapat mikor érzi úgy, hogy bele kell avatkozniuk a meta változásába, hogy megoldjanak problémaként észlelt dolgokat?

Kép törölveBB: Alapjába véve bármikor, amikor egy pakli elleni játék nagyon frusztrálóvá válik, és azt érzed: „Nem tudom mit tehetnék ezzel. Nincs lap amit a paklimhoz adhatnék, hogy legyőzhessem ezeket a fajta deckeket.” Ha például Control Warrior ellen játszol Priestként, gondolhatsz arra, hogy „Talán berakok egy Mind Control-t” vagy valami hasonló. A Miracle Rogue esetében, azt gondolom, a játékosok nem tudták mit tegyenek ellene. Szóval általánosságban azt akarjuk, hogy legyenek elérhető eszközeink, amiket abban az esetben, ha sok Miracle Rogue-t látsz, berakhatsz a paklidba, hogy elverd őket. Talán olyan áron, hogy más paklik ellen nem fog annyira működni, de tudni fogod milyen kompromisszumot kötöttél, és ez által lehetségesnek érzed a dolgot, és talán kevésbé lesz frusztráló. Szóval, majdnem semmi köze a paklik erősségéhez, amik ellen játszotok, inkább arról szól, hogy olyan dolgokat adjunk nektek, amik segítségével a Ladder-ön látottakhoz, hangolhatjátok a paklitokat.

A Naxxramas előtt nyugtalanított titeket, hogy nem volt elég lény kijátszás, valamint tradelés? Sok lap ebben a készletben olyan, mintha arra lettek tervezve, hogy több lény kijátszását, valamint az ezek közti interakciókat ösztönözzék.

BB: Úgy gondolom, hogy az a fajta játékmenet nagyon szórakoztató: megpróbálni kitalálni, hogy az ellenfelet támadjam, vagy pedig tradeljek a lényekkel, és hogy állítom fel a tevékenységek sorozatát úgy, hogy a legjobb mezőm legyen következő körben. Szerintem ez nagyon érdekes, és valóban csomó lap van Naxxramasban ami tovább tud maradni a mezőn Deathrattle-ökkel melyek új lényeket idéznek. Meglátjuk, hogy ez a fajta környezet, hogy alakul az elkövetkező hetekben.

Kép törölveHa tudtam volna, hogy valamelyik lap nerf-elve lesz a Naxx patch-ben, nem gondoltam volna, hogy a szegény öreg Eaglehorn Bow lesz az. Milyen közel jutottatok ahhoz, hogy a Gadgetzan Auctioneer-en, vagy a Leeroyt Jenkins-en változtassatok?

BB: Többfajta opciót is megvitattunk. Az ok, ami mia tt ezeken a lapokon nem változtattunk, hogy úgy éreztük elég új lapot adunk a Naxxramasban amelyek elősegítik az efféle stratégia elleni játékot. Szóval meglátjuk, hogy így van-e. Talán lesznek újabb lapok a jövőbeli frissítésekben, és talán újra változtatunk egy lapon, de most inkább kíváncsian várjuk mi történik az új lapok megjelenésével, és merre sodródnak a dolgok.

Beszéljünk a szobában levő elefántról, vagy hívjuk inkább Doomguardnak? Még csak 1 hete vagyunk benn (a naxxramasban), de messze vagyunk a Zoo trónfosztásától, inkább úgy tűnik megnyíltak a gátak. Láttam embereket panaszkodni arról, hogy a Ladderen 70%-ban Zoo ellen játszanak. A Miracle Rogue olyan pakli, melyet a létra tetején jól szerepelt, de gyakran félrejátszottak az alsóbb lépcsőkön, ezzel ellentétben a Zooval lényegesen egyszerűbb a döntéshozatal, és azt hiszem, sokan nagyon frusztrálónak találják azt, hogy folyamatosan ez ellen kell játszaniuk. Úgy döntöttem inkább csatlakozok hozzájuk (Zoo) ahelyett, hogy megverném őket, és azonnal 8-3at mentem a pakli új verziójával. Néhány ember rögtön a 3.-4. körben feladta, ahelyett, hogy megvárta volna a játék kimenetelét. Ennek biztosan valamiféle problémának kell lennie a fejlesztő csapatnak?

BB: Azt fogom mondani, hogy néhány lap jön majd a Military Wing-ben amiről azt gondolom, nagyon erős a Zoo ellen. Szóval figyelünk a dolgokra, de úgy érzem egyelőre túl korai eldönteni, milyen hatással van a Naxx a metára. Természetesen tudjuk, milyen hatása volt az első szárnynak, de ez drámaian változni fog a többi lap megjelenésével.

Kép törölveDe a Zooval való probléma a lapok helyett nem inkább a Warlock Hero Power-el van? Reynad azt mondta, úgy gondolja , hogy ezt a Hero Powernek valamikor meg kell majd változntatni, mert ameddig vannak olcsó, hatkony lények a játékban, ez a stratégia is létezni fog, és néhány lap ami Zoo ellenesnek tűnik, mint például a Deathlord, valószínűleg a Zooban is hasznosak lesznek. Levágnak egy 2/8-as Tauntot a 3. körben és felépítik a mezőjüket mögötte. Elég nehéz megoldásokkal találni.

BB: Igen. Azt hiszem, majd meglátjuk mi történik, de ez olyasmi, amin egyelőre nem tervezünk változtatni. Amikor Naxx teljesen megjelent és majd látjuk milyen a meta, majd többet tudunk rajta gondolkozni, de sok változás jön még, és kitudja milyenek lesznek a nagy paklik a végére.

Rendben, akkor hagyom a Zoolock-ot egyelőre. Mi a logika a mögött, hogy nincsenek kasztfüggetlen fegyver kártyák jelenleg?

BB: Az egyik dolog, ami a pakli készítésben érdekes, nem más, mint a hős kiválasztása, és amíg a classoknak egyedülálló dolgaik vannak, addig ez érdekes ízt adnak nekik, mint „talán a Warrior-t választom, mert tud fegyvereket használni” vagy „A Mage nem tud fegyvert használni, de tud fagyasztani”. Szóval a classoknak olyan dolgokat adni, amik egyedülállóvá teszik őket, amikkel szórakozni tudnak, egy hasznos módja a játékosok különböző irányba terelésének, és a classokat is elkülönítik egymástól.

Néhány lap kilógott a sorból szerintem - Spectral Knight, Loatheb, Nerub’ar Weblord-, mert ezek mind az ellenfél körének megzavarásával járnak. Ez nem áll szemben az interaktivitásra való buzdítással?

BB: Egy kicsit. Számunkra a fontos dolog, hogy meglegyen az az érzés a köröd végén, hogy valami erős, döbbenetes dolgot csináltál, szóval nem áll szándékunkban ezt a szórakoztató opciót elvenni. Nem csinálnánk olyan lapot, ami eldobat az ellenfeledtől lapokat, vagy ami elpusztítja a mana kristályait. Ezek a lapok némiképp csökkenti a lehetőségeidet, de továbbra is kijátszhatsz egy Tauntot, vagy más vicces dolgokat tehetsz a pakliddal, és egyik sem permanens effekt ami kikapcsolja az élvezetet. És bár ezek valóban abba a kategóriába esnek, melyektől erősebb lesz  köröd, de mégsem annyira, hogy ellehetetlenítse az ellenfelet.

Majdnem egyetemesen elfogadott tény, hogy az új lapok közül a Dark Cultist kiemelkedő. Ez egyértelmű próbálkozásnak tűnik a Priest javítására, ami az egyik legkevésbé játszott class. Ha ez nem fog működni, csináltok vmi mást? Az a cél, hogy az összes class egyaránt reprezentálva legyen?

Kép törölveBB: Ez egyértelműen nem a cél, részben mivel majdnem lehetetlen 9 class-t 9 különböző Hero Powerrel és 9 különböző lapkészlettel tökéletes egyensúlyba hozni. És az alábecsült létezése is szórakoztató! Úgy gondolom sok játékos van, akik egy mások által alulreprezentált classal akarnak meglepőt alkotni. Vegyük példának Amazt, aki eszméletlenül sikeres a Priesttel, szóval egyértelműen ott a lehetőség nagy dolgokat végrehajtani még azokkal a classokkal is amelyek gyengébbként vannak kezelve. Szóval nem gondolom hogy az lenne a cél, hogy minden class ugyanolyan erős legyen. Nem gondolom, hogy ez valaha is lehetséges lenne. De ez nem azt jelenti, hogy nem hozhatunk új, és érdekes lapokat a játékba. Ez (Dark Cultist) leginkább abban segít, hogy a Priestet máshogy is lehessen játszani, egy kicsit proaktívabb legyen, ami érdekes. Egy új típusú Priestet fog nektek adni. Mindig fogunk valami újat adni a különböző classokhoz, és talán a következő patchnél a Warlock lesz a gyenge class, és nekik adunk valamit. [nevet]

Ki ne gondolna majd a szegény Warlockokra! Egy történetet hallottam a minap arról, hogy egy bot programot használtak Ázsiában ami néhány decket Legendre vitt. Aggaszt titeket, vagy ez csak az online játékok természete?

JC: Természetesen aggaszt minket, és ez olyasmi, amit nagyon komolyan veszünk. Biztosra akarunk menni, hogy a Létrán való játék minősége a játékos képességeit tükrözi. Szóval van egy csapatunk aki azon dolgozik, hogy megtalálja az ehhez hasonló eseteket, és mindent megteszünk, hogy ezt kihúzzuk a lehetőségek közül. De ez egyike azoknak dolgoknak, melyek számunkra folyamatos kihívások,a többi játékunk esetében is, mert egyértelműen van egy csomó nagyon okos ember, akinek rengetek botokkal kapcsolatos ötlete van. Szóval ez olyan progresszív dologgá válik, ahol mi megoldásokat találunk, aztán újabb verziók jönnek, de ez olyasmi, aminek megoldására elkötelezettek vagyunk, és megpróbáljuk a kompetitív részről annyira kiszedni amennyire csak lehet.

A francia Numericable M-House Cup-on néhány hónapja a játékosoknak volt lehetőségük az ellenfelüket egy class használatától eltiltani. Megfontoltátok már ennek a Ladderre való bevezetését, szóval a játékosok választhatnának, hogy nem akarnak Rogue ellen játszani?

JC: Tudunk erről a formátumról, és úgy gondoljuk ez rendben van. Picit izgazott vagyok attól, hogy ezt talán bevezethetjük a verseny részre is. A Ladder szempontjából semmi nincs most, ehhez kellene egy globális rendszer amivel tilthatnál bizonyos class-t az ellenféltől. Legalábbis semmi elgondolás ezzel kapcsolatban jelenleg. De azt hiszem ésszerű ha figyelünk ilyenekre, hogy ötleteket merítsünk a Hearthstone e-sport részéhez.

Egy nagy verseny is lesz majd idén a Blizzcon-on. Számítotok rá, hogy addigra lesz megfigyelő mód is, mert imádnám ha a kliensen belülről nézhetném?

JC: Keményen dolgozunk, hogy az készen legyen. Nincsen pontos dátum a megjelenéshez még, de ezen van fő hangsúlya csapat számára jelenleg, és van néhány nagyon jó elképzelésünk, amit majd néhány héten belül megosztunk.

Mi az ok a mögött, hogy összesen csak 9 pakli hely van, ez csak a felhasználói felület zavartalansága miatt van így? Van egy Google doc-om 9 különböző füllel, a szégyentelenül net deckkelt cuccaimnak, és folyamatosan újraépítem a paklijaimat. Nem kaphatnánk több helyet, légyszi?

BB: Az egyik érdekes dolog ezzel kapcsolatban, hogyha valami hasonlót keresel – nem tudom, hogy jó hasonlat-e – ez olyan mint a táskák a WoW-ban. Amikor van egy 16 férőhelyes táskád, nagyon egyszerű kezelni az inventory-dat, de amikor egy hatalmas leltárad van, már nagyobb kihívás, főleg ha egy hosszabb idő után térsz vissza a játékba. Csak aggódunk amiatt, hogy ha a játékosoknak 18-30 pakli helye lenne, túlterheltek lennének, és elfelejtenék melyik, melyik. Gyorsan bonyolultá válik. A 9 nagyszerű szám a kezelői felület számára amikor decket választassz a Ladder-re. És vannak eszközök, mint például az Excel, vagy hasonlók, amik segítségével el tudod menteni a paklijaid. Screenshotokat csinálhatsz. Szóval nem lehetetlen, de ez egy életminőségi dolog, ami csökkenhetne azoknak a játékosok számára, akik már így is nehezen tartják számon a paklijaikat, hogy csak 9 lehet.

Ez úgy hangzik, hogy nem fogok többet kapni a közeljövőben

BB: [nevet]

A Team 5 tagjai játszhatnak a Ladder-ön?

BB: Igen. Vannak elég magas szintű Legendjeink is. Bár nem tudom mi történik, ha a top 16-ban végeznek… JC: Nem vehetnek részt a bajnokságon. BB: Így van.

Statisztikailag kik a jobb Hearthstone játékosok: a PC-sek, vagy az iPad-esek?

JC: Ezt nagyon nehéz megmondani, mert rengeteg ember ugrál ide-oda a platformok között. Láttunk nagyon magas rangú Legend játékosokat IPad-ra áttérni. Mind a két platformon vannak kezdő szintű játékosok. Nem tudom, hogy van-e bármilyen egységes, platformhoz kötött általános játéktudás a játékkal kapcsolatban.

Azt hiszem ez nagyon diplomatikus válasz volt. Köszönöm az időtöket.

via
Karácsonyi dekoráció