Mana Addict ARCHÍVUMGvG Fatigue Mage

GvG Fatigue Mage

ChrlNwbrn

Bevezetés

Mióta összeraktam az eredeti paklit, azóta futótűzként terjed. Itsotter nagyon sokat játszott vele a streamjén és még egy remekKép törölve leírást is készített róla redditen. Savjz szintén rengeteget játszott vele és nagyon szerette is (ESL bajnokságon is bevetette), ezen felül Kolento ezzel lett legend #1, így elhatároztam, hogy készítek róla egy hivatalos leírást.

Kezdjük azzal, hogy miért is készítettem ezt a paklit? Régebben nagyon imádtam a Fatigue Roguet, néhányotok talán láthatta is Firebatet, Backspacet és Tidesoftimeot játszani a paklimmal. A probléma az volt, hogy nehéz volt egy ízlésemnek megfelelő, elég konzisztens paklit összerakni és több száz játék után már unalmassá vált, ezen felül rengeteg volt az aggro akkoriban. Szóval elkezdtem rajta gondolkodni, hogy mi a jó illetve rossz a pakliban az aggrok ellen. Nos a board clearek és a folyamatos gyógyulás jó (a Rogueban az AoE szerepét a Blade Flurry, míg a minonok gyógyítását a Shadow Steppelésük töltötte be), azonban hiába játszottam ezt a taktikát, az ellenfelek kivégzése roppant nehéz volt. Az eredeti elgondolásom az volt, hogy több lehetőséget biztosítok a minionokkal való tradelésre és több gyógyító miniont rakok bele, azonban ez még nagyobb problémákhoz vezetett mivel a pakli tele volt minionokkal, ez megnehezítette, hogy kiürítsem a kezemet, miközben kombózni próbáltam. Ez arra késztetett, hogy még több classon próbáljam ki, hátha azokkal jobb eredményeket érek el. Láttam, hogy az emberek eltérő sikereket érnek a Fatigue Druiddal, viszont én szerettem volna megalkotni a saját paklimat. Ezért elkezdtem különböző Mage variációkkal játszani. Hetekig teszteltem a paklit, mielőtt eljutottam egy olyan összetételig, ami nem csak két meccset képes megnyerni zsinórban. Őszintén hiszem, hogy ez a pakli is lehet "őstípus" (mint a control, aggro, midrange stb.). Játszottam vele néhány házi bajnokságon olyan nevek ellen, mint Firebat, Kitkatz és Backspace, és sokkal jobban teljesített, mint ahogy azt emberek eredetileg gondolták. Ha egy érdekes és a normal metatól eltérő paklit keresel, akkor ez a neked való!


 Matchupok

Gondolom kíváncsiak vagytok rá, hogy melyek a rossz, illetve melyek a jó matchupok a pakli számára. Akár hiszitek, akár nem, a legjobb matchupok az aggrok. Rengeteg gyógyulásod, tauntod és board cleared van, ami nagyon megnehezíti számukra, hogy megöljenek. Muszáj, hogy átvegyék a board controlt, ellenkező esetben felgyógyítod magad a sebzésekből, valamint remek tradejeid lehetnek a tauntos lényeiddel + a hero poweröddel, azonban ha át is veszik a board controlt, akkor is letakarítod valamelyik beteg board cleareddel. Amik még jó matchupnak számítanak azok a mid-range paklik, valamint a Shaman meccsek, mivel többségük már nem játszik Doomhamerrel, és a rengeteg board cleared miatt szinte soha nem lesz náluk a board előny. Néhány dolog azonban picit idegesítő lehet ellenük, például ha lehexelik valamelyik lényed, amit utána leütnek, miközben neked van egy Duplicate-ed, azonban ha belegondolsz ez nem is olyan rossz, mivel kapsz olcsó tauntos lényeket, amiből aztán az Echoval kinyerheted az értéket. Végül ami még jó matchupnak számít, az a Priest. A Priestnek általában nincs nagy burst potenciálja kézből, kényszeríteni kell őket, hogy belejátszanak a stratégiánkba. Közepes matchupnak számít a Paladin, a Control Warrior és a Handlock (ingyen győzelem, ha nincs náluk Jaraxxus vagy ha előbb leburstölöd őket). Végül, ami elkerülendő, mint a pestis, az a Druid. Szinte lehetetlen legyőzni, ha tudja mit csinál.

 Lap áttekintés

Frostbolt - nagyon fontos lap, lefagyaszthatod vele a nagy lényeket egy következő körös AoE-hoz vagy akár az ellenfél hősét is, meggátolva őt, hogy üthessen a fegyverével és a következő körben játszhatsz ki tauntos lényt vagy felgyógyíthatod magad, elhárítva ezzel a veszélyt. Ezen felül kilőheted vele az Undertakereket, mielőtt azok kicsúsznának az irányításod alól. Doomsayer - nagyon sokoldalú lap. Összekombózhatod a fagyasztásaiddal és ha le is silencelik, akkor is ott van az Echo, amivel később kinyerheted belőle az értéket. Használhatod arra, is hogy gyógyulj 7-et 2 manáért, de nyerhet neked egy kört, mivel az ellenfeled nem fog lényt lerakni, hogy utána meghalljon a Doomsayertől. Explosive Sheep - Ki ne szeretné? Nagyon jól használható a Hero Poweröddel, amivel egy plusz board cleart kapsz, de akár megakadályozhatod vele az Undertakert a "növekedésben". Néha egy plusz Flamestrikeot jelent. Ironbeak Owl - jelenleg még tesztelés alatt van, az ötletet Savjztól vettem. Eredetileg két Polymorphal játszottam a deathrattleök és a nagy minionok miatt, azonban egy BGH a nagy lények ellen és az Owl a deathrattleök ellen szintén jó megoldásnak tűnik. A Frost Boltokon felül ezzel is megoldhatod az Undertakereket. Mivel olcsó, ezért nagyobb értéket nyerhetsz ki vele az Echoból. Duplicate, Echo of Medivh, Coldlight Oracle - mind a három ugyanazt a célt szolgálja, ezek jelentik a laphúzást, anélkül, hogy gyorsabban húznád fel a lapjaid, mint az ellenfél. Ez nagyon fontos, mivel szükséged van kijátszható kártyákra, de nem szeretnél előbb eljutni a fatigueig, mint az ellenfél. Frost Nova, Cone of Cold, Blizzard - életet nyernek neked és előkészítik a board clearjeid, a Flamestrikeot, a Doomsayert és a Sheepet. Big Game Hunter, Polymorph - megoldások azokra a minionokra, amiket egyébként nem tudnál eltüntetni a board clearekkel. Elég olcsóak ahhoz, hogy utána be tudd fagyasztani a boardot, valamint visszahozhatják az amúgy komor helyzeteket. Deathlord - talán a legfontosabb lap a pakliban (igen, fontosabb, mint a Coldlight Oracle), megidéz olyan lényeket az ellenfél paklijából, amikkel amúgy nehéz lenne tradelni (a battlecryok miatt), viszont mivel a legtöbbször be  lesz fagyasztva a board, így csak szimplán felgyorsítja az ellenfél laphúzását. Ezen felül egy nagy test amit duplikálhatsz. Rendkívül hasznos lap a stratégia számára. Earthen Ring Farseer - egy stabil lap az aggrok ellen, felgyógyíthatod vele a tauntos lényeid, ezen kívül egy olcsó minion, ami szintén remek értéket biztosít az Echonak. Antique Healbot, Sludge Belcher - segítenek eljutni a late gameig, megóvnak a haláltól, bármelyikük duplikálása remek győzelmi kondíciót biztosít. Nagyon jó statjai vannak a Belchernek és ha több, mint egyet kell megoldani, főként akkor amikor szétesőben van a boardod az AoE-k miatt, hát nem fogsz neki örülni. Ugyanez elmondható a Healbotról is, 8 élet rengeteg, amikor próbálod az ellenfelet kézből leburstölni. Itt egy példa: én folyamatosan takarítom le a boardod, amire a logikus válasz az, hogy megpróbálsz bármilyen úton-módon leburstölni (Kill Command, Fireball, Alex az arcba, stb.), a burstöd után én továbbra is gyógyulok a Healbotok miatt és egy idő után kifogy a muníciód. Végezetül ott a Flamestrike, amivel befejezed a board cleart. Az alap koncepció, hogy befagyva tartod a boardot, pingeled a minionokat és előkészíted a Flamestrikekokat.
Ha szeretnéd látni, hogy élőben hogy működik, akkor nézz be Freshcahoz, a pakli megalkotójához: http://www.twitch.tv/freshca Egyéb pakliváltozatok Savjztól (balra) és Kolentotól (jobbra): Kép törölve   Kép törölve                                 via