Kezdeti lépések
Ebben a leírásban, a címével ellentétben, nem a kezdőknek fogunk az alapokról beszélni. Arról szeretnénk szólni, hogy mit is érdemes játszani az első körben, ha mi kezdjük a meccset.
[su_quote]Ha kihagyod az első köröd, talán nem fogod észre venni, de megeshet, hogy a meccsbe kerül ez a lépésed.[/su_quote]
Csak 1 manakristályod van és 4 lap van a kezdben. Ismerős szituáció, ugye? Pontosan ez történik minden játék elején, ha te vagy a kezdő játékos. Persze mindenki tudja, hogy így kevesebb a választási lehetőség, és nagy hátrányba kerülhetsz, ha passzolsz, de épp ezért íródott a cikk. Egy jó első körnek nagy hatása lehet a játék tempójára.
A legnagyobb hátrány az, amkor az ellenfeled egy két manás akcióval (a Coin-t elhasználva) válaszol az első körödre. Ez a legalapvetőbb lépés a Rogue, Mage és Druid kasztoknál, akik ugyebár a Coin kijátszásával könnyedén leüthetnek egy X/1-es lényt. Ettől függetlenül van másik 6 kaszt, amik ellen komoly előnyt szerezhetsz, ha már a játék elején te veszed fel az agresszor szerepét, így mindig te teheted fel a kérdéseket ellenfelednek.
Néhányan talán félreérthetik az előbb leírtakat és teleraknák olcsó lényekkel a paklijaikat, de ez nem erről szól. Csupán annyit akarunk ezzel mondani, hogy ne hagyd figyelmen kívül a jó playt és ne passzolj zsigerből első köröket.
Ha csak úgy ráböksz az "End Turn" gombra, az óriási hiba lehet. Természetesen van, hogy nincs más megoldás a kezdőkezed miatt (vagy mert rosszul kevertél le), esetleg már a pakliépítésnél gondok vannak. De ahelyett, hogy egy konkrét deck lenne a példa, nézzük meg mik lehetnek a nyitó lépések és vegyük sorra, melyek ezek közül a legerősebbek és a leggyengébbek a különböző kasztokkal.
[su_spacer size="0"] Kép törölveHa nem lett túl jó a kezdő kezed, és nincs 2 vagy 3 manás lényed, a Hunternél ott a Tracking, bár nem szívesen játszod ki az első körben, mégis talán sikerül húzni valami játszhatót a következő 3 lapból. Ha valami agresszívebb megoldásra vágysz, ott a Leper Gnome vagy a Secret Keeper.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA Mana Wyrm, ellentétben például a Northshire Cleric-kel elég jó első körös play. A Mage elég sok olcsó spellel játszik, amivel leszedhet minionokat (pl Frostbolt, Arcane Missiles) és ezzel hízlalhatja a Wyrm-öt.
[su_spacer size="0"] Kép törölveTermészetesen itt az Argent Squire jeleskedik, főleg ha van Blessing of Might a palkikban. Ezen kívül szóba jöhet még a Young Priestess, de korántsem olyan erős.
[su_spacer size="0"] Kép törölveSok játékos kirak első körben egy Northshire Cleric-et, ami egyáltalán nem helyes. Mivel a képessége igencsak erős, érdemes csak akkor kirakni, ha tudunk neki HP-t adni, vagy abban a körben használjuk is a laphúzást belőle.
[su_spacer size="0"] Kép törölveAhogy a Warriornak, a Rogue-nak is olcsó buffjai akadnak, viszont nincsenek saját egymanás minionjai. Viszont bármilyen első körös lény mellé egy Backstab vagy Cold Blood erős, aggresszív kezdés. Az Argent Squire és a Southsea Deckhand a Rogue deckekben a legjobb.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA Dust Devil a kezdőknek kecsegtető lehet, de sajnos szinte soha nem éri meg. Túl rizikós, hogy az ellenfél leszedheti és ezzel nem csak első, de a második körünket is buktuk. Ebben a kasztban is talán az Argent Squire a legjobb első kör, ha játszunk vele, vagy a passz a másik lehetőség, ha nem.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA Warlock tele van olcsó, de hatásos lényekkel. a Blood Imp, a Flame Imp és a Voidwalker is kiváló első körös minion-ök. A Mortal Coil pedig segít leszedni az ellenfél 1 HP-s lényeit, ha esetleg másodikként kezdjük a játékot. Talán a Flame Impet tarthatjuk a legerősebb kezdésnek.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA kasztfüggő lapok között nincs játszható, így a Warriornál az első kör szinte mindig passzal zárul. Esetleg aggroban elfér a Leper Gnome.
[su_spacer size="0"]
Kasztfüggetlen kártyák
1/1 lények:
Wisp, Angry Chicken, Argent Squire, Elven Archer, Grimscale Oracle, Stonetusk Boar, Young Dragonhawk, Webspinner
Ebben a csoportban az egyetlen igazán erős kártya az Argent Squire, mert a Divine Shield miatt szinte mindig túléli az első kört. Az Elven Archer és a Stonetusk Boar kártyákkal beleüthetsz egyet ellenfeled hősébe, de ez nem jó használata ezeknek a kártyáknak. Inkább olyankor érdemes használni őket, mikor nagyobb nagyobb minion-öket kell leszednünk. Értelmetlen 30-ról 29-re leütnünk ellenfelük életét. A többi kártya szinte említésre sem méltó. A Webspinner érdekes lehet, de ahogy a Mind Games, ez is random, ezért nem biztos, hogy azt kapjuk, amit szerettünk volna. Kép törölve2/1 lények:
Abusive Sergeant, Leper Gnome, Murloc Raider, Southsea Deckhand, Voodoo Doctor, Worgen Infiltrator, Young Priestess
Ezen kártyák legtöbbje rendelkezik Battlecry kulcsszóval, és általában teljesen fölöslegesek az első körben. Ezekre a képességekre úgy kell tekinteni, mint amolyan mentőövekre, amik jól jöhetnek a későbbi körökben, ha nem húzunk valamire megoldást. Ha a játék elején húzod fel őket, vedd úgy, mintha nem lenne semmi képességük. Ha így nézzük, akkor csupán a Lerer Gnome és a Worgen Infiltrator lapok azok, amiket megéri kitenni, mert ezek 1 manáért 2 sebzést képesek kiosztani a 2. körben. A Worgen Infiltrator valójában inkább védelmi funkciót szolgál, mivel ezzel az ellenfeled második körös 3/2-es lényeit le tudod szedni. Kép törölve1/2 lények:
Bloodsail Corsair, Goldshire Footman, Hungry Crab, Lightwarden, Murloc Tidecaller, Secretkeeper, Undertaker
Ez a csapat is bővelkedik Battlecry-okban, amitől megintcsak fölösek lesznek az első körben. A három lap, ami érdekesebb lehet, az a Secretkeepr, a Lightwarder és a Murloc Tidecaller, mind tartalmazzák az "amikor" szócskát, ami miatt kötelező köréjük építeni valamilyen szinten a decket, hogy kiváltsák hatásukat. Éppen ezért kaptak 2 HP-t, mert jó lenne ha élnének, mire bekövetkezik az "amikor" rész. A Naxxramas lapok közül az Undertaker érdekes lehet, ha van második körös Deathrattle kulcsszóval rendelkező lényed. Kép törölve0/4:
Shieldbearer
Mivel támadása nincs, a legtöbb esetben védelmi funkciót tölt be ez a kártya. Már a Zoo-ban sem olyan elterjedt, fun kombó deckekben (Inner Fire, Rampage, Inner Rage, esetleg Master Swordsmith) elférhet, de ne várjunk az ilyen deckektől sokat.2/3:
Zombie Chow
Még ugyan nem próbálhattuk ki, de Priest deckekben működhet, illetve mivel az első pár körben az ellenfél HP-ja úgyis maximumon van, leszedhetsz vele 2/2 vagy 3/2 lényeket. Sőt, ezt a miniont például a Mage is csak akkor szedi le az Arcane Missiles-zal, ha mind3 csóva a Zombiet Chow-t találja el.Kaszthoz kötött kártyák
Kép törölveKezdjük a legkeményebbel. Így van, dupla Innervate. Aki azt mondja, hogy a szerencse nem számít a játékban, nem találkozott még első körös Druid of the Claw-val. De nem rossz egy Innervate és Harvest Golem kezdés sem.[su_spacer size="0"] Kép törölveHa nem lett túl jó a kezdő kezed, és nincs 2 vagy 3 manás lényed, a Hunternél ott a Tracking, bár nem szívesen játszod ki az első körben, mégis talán sikerül húzni valami játszhatót a következő 3 lapból. Ha valami agresszívebb megoldásra vágysz, ott a Leper Gnome vagy a Secret Keeper.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA Mana Wyrm, ellentétben például a Northshire Cleric-kel elég jó első körös play. A Mage elég sok olcsó spellel játszik, amivel leszedhet minionokat (pl Frostbolt, Arcane Missiles) és ezzel hízlalhatja a Wyrm-öt.
[su_spacer size="0"] Kép törölveTermészetesen itt az Argent Squire jeleskedik, főleg ha van Blessing of Might a palkikban. Ezen kívül szóba jöhet még a Young Priestess, de korántsem olyan erős.
[su_spacer size="0"] Kép törölveSok játékos kirak első körben egy Northshire Cleric-et, ami egyáltalán nem helyes. Mivel a képessége igencsak erős, érdemes csak akkor kirakni, ha tudunk neki HP-t adni, vagy abban a körben használjuk is a laphúzást belőle.
[su_spacer size="0"] Kép törölveAhogy a Warriornak, a Rogue-nak is olcsó buffjai akadnak, viszont nincsenek saját egymanás minionjai. Viszont bármilyen első körös lény mellé egy Backstab vagy Cold Blood erős, aggresszív kezdés. Az Argent Squire és a Southsea Deckhand a Rogue deckekben a legjobb.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA Dust Devil a kezdőknek kecsegtető lehet, de sajnos szinte soha nem éri meg. Túl rizikós, hogy az ellenfél leszedheti és ezzel nem csak első, de a második körünket is buktuk. Ebben a kasztban is talán az Argent Squire a legjobb első kör, ha játszunk vele, vagy a passz a másik lehetőség, ha nem.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA Warlock tele van olcsó, de hatásos lényekkel. a Blood Imp, a Flame Imp és a Voidwalker is kiváló első körös minion-ök. A Mortal Coil pedig segít leszedni az ellenfél 1 HP-s lényeit, ha esetleg másodikként kezdjük a játékot. Talán a Flame Impet tarthatjuk a legerősebb kezdésnek.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA kasztfüggő lapok között nincs játszható, így a Warriornál az első kör szinte mindig passzal zárul. Esetleg aggroban elfér a Leper Gnome.
[su_spacer size="0"]