Mana Addict ARCHÍVUMKezdeti lépések

Kezdeti lépések

Sunlightthief

Ebben a leírásban, a címével ellentétben, nem a kezdőknek fogunk az alapokról beszélni. Arról szeretnénk szólni, hogy mit is érdemes játszani az első körben, ha mi kezdjük a meccset. [su_quote]Ha kihagyod az első köröd, talán nem fogod észre venni, de megeshet, hogy a meccsbe kerül ez a lépésed.[/su_quote] Csak 1 manakristályod van és 4 lap van a kezdben. Ismerős szituáció, ugye? Pontosan ez történik minden játék elején, ha te vagy a kezdő játékos. Persze mindenki tudja, hogy így kevesebb a választási lehetőség, és nagy hátrányba kerülhetsz, ha passzolsz, de épp ezért íródott a cikk. Egy jó első körnek nagy hatása lehet a játék tempójára. A legnagyobb hátrány az, amkor az ellenfeled egy két manás akcióval (a Coin-t elhasználva) válaszol az első körödre. Ez a legalapvetőbb lépés a Rogue, Mage és Druid kasztoknál, akik ugyebár a Coin kijátszásával könnyedén leüthetnek egy X/1-es lényt. Ettől függetlenül van másik 6 kaszt, amik ellen komoly előnyt szerezhetsz, ha már a játék elején te veszed fel az agresszor szerepét, így mindig te teheted fel a kérdéseket ellenfelednek. Néhányan talán félreérthetik az előbb leírtakat és teleraknák olcsó lényekkel a paklijaikat, de ez nem erről szól. Csupán annyit akarunk ezzel mondani, hogy ne hagyd figyelmen kívül a jó playt és ne passzolj zsigerből első köröket. Ha csak úgy ráböksz az "End Turn" gombra, az óriási hiba lehet. Természetesen van, hogy nincs más megoldás a kezdőkezed miatt (vagy mert rosszul kevertél le), esetleg már a pakliépítésnél gondok vannak. De ahelyett, hogy egy konkrét deck lenne a példa, nézzük meg mik lehetnek a nyitó lépések és vegyük sorra, melyek ezek közül a legerősebbek és a leggyengébbek a különböző kasztokkal.

Kasztfüggetlen kártyák

1/1 lények:

Wisp, Angry Chicken, Argent Squire, Elven Archer, Grimscale Oracle, Stonetusk Boar, Young Dragonhawk, Webspinner

Ebben a csoportban az egyetlen igazán erős kártya az Argent Squire, mert a Divine Shield miatt szinte mindig túléli az első kört. Az Elven Archer és a Stonetusk Boar kártyákkal beleüthetsz egyet ellenfeled hősébe, de ez nem jó használata ezeknek a kártyáknak. Inkább olyankor érdemes használni őket, mikor nagyobb nagyobb minion-öket kell leszednünk. Értelmetlen 30-ról 29-re leütnünk ellenfelük életét. A többi kártya szinte említésre sem méltó. A Webspinner érdekes lehet, de ahogy a Mind Games, ez is random, ezért nem biztos, hogy azt kapjuk, amit szerettünk volna. Kép törölve

2/1 lények:

Abusive Sergeant, Leper Gnome, Murloc Raider, Southsea Deckhand, Voodoo Doctor, Worgen Infiltrator, Young Priestess

Ezen kártyák legtöbbje rendelkezik Battlecry kulcsszóval, és általában teljesen fölöslegesek az első körben. Ezekre a képességekre úgy kell tekinteni, mint amolyan mentőövekre, amik jól jöhetnek a későbbi körökben, ha nem húzunk valamire megoldást. Ha a játék elején húzod fel őket, vedd úgy, mintha nem lenne semmi képességük. Ha így nézzük, akkor csupán a Lerer Gnome és a Worgen Infiltrator lapok azok, amiket megéri kitenni, mert ezek 1 manáért 2 sebzést képesek kiosztani a 2. körben. A Worgen Infiltrator valójában inkább védelmi funkciót szolgál, mivel ezzel az ellenfeled második körös 3/2-es lényeit le tudod szedni. Kép törölve

1/2 lények:

Bloodsail Corsair, Goldshire Footman, Hungry Crab, Lightwarden, Murloc Tidecaller, Secretkeeper, Undertaker

Ez a csapat is bővelkedik Battlecry-okban, amitől megintcsak fölösek lesznek az első körben. A három lap, ami érdekesebb lehet, az a Secretkeepr, a Lightwarder és a Murloc Tidecaller, mind tartalmazzák az "amikor" szócskát, ami miatt kötelező köréjük építeni valamilyen szinten a decket, hogy kiváltsák hatásukat. Éppen ezért kaptak 2 HP-t, mert jó lenne ha élnének, mire bekövetkezik az "amikor" rész. A Naxxramas lapok közül az Undertaker érdekes lehet, ha van második körös Deathrattle kulcsszóval rendelkező lényed. Kép törölve

0/4:

Shieldbearer

Mivel támadása nincs, a legtöbb esetben védelmi funkciót tölt be ez a kártya. Már a Zoo-ban sem olyan elterjedt, fun kombó deckekben (Inner Fire, Rampage, Inner Rage, esetleg Master Swordsmith) elférhet, de ne várjunk az ilyen deckektől sokat.

2/3:

Zombie Chow

Még ugyan nem próbálhattuk ki, de Priest deckekben működhet, illetve mivel az első pár körben az ellenfél HP-ja úgyis maximumon van, leszedhetsz vele 2/2 vagy 3/2 lényeket. Sőt, ezt a miniont például a Mage is csak akkor szedi le az Arcane Missiles-zal, ha mind3 csóva a Zombiet Chow-t találja el.

Kaszthoz kötött kártyák

Kép törölveKezdjük a legkeményebbel. Így van, dupla Innervate. Aki azt mondja, hogy a szerencse nem számít a játékban, nem találkozott még első körös Druid of the Claw-val. De nem rossz egy Innervate és Harvest Golem kezdés sem.
[su_spacer size="0"] Kép törölveHa nem lett túl jó a kezdő kezed, és nincs 2 vagy 3 manás lényed, a Hunternél ott a Tracking, bár nem szívesen játszod ki az első körben, mégis talán sikerül húzni valami játszhatót a következő 3 lapból. Ha valami agresszívebb megoldásra vágysz, ott a Leper Gnome vagy a Secret Keeper.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA Mana Wyrm, ellentétben például a Northshire Cleric-kel elég jó első körös play. A Mage elég sok olcsó spellel játszik, amivel leszedhet minionokat (pl Frostbolt, Arcane Missiles) és ezzel hízlalhatja a Wyrm-öt.
[su_spacer size="0"] Kép törölveTermészetesen itt az Argent Squire jeleskedik, főleg ha van Blessing of Might a palkikban. Ezen kívül szóba jöhet még a Young Priestess, de korántsem olyan erős.
[su_spacer size="0"] Kép törölveSok játékos kirak első körben egy Northshire Cleric-et, ami egyáltalán nem helyes. Mivel a képessége igencsak erős, érdemes csak akkor kirakni, ha tudunk neki HP-t adni, vagy abban a körben használjuk is a laphúzást belőle.
[su_spacer size="0"] Kép törölveAhogy a Warriornak, a Rogue-nak is olcsó buffjai akadnak, viszont nincsenek saját egymanás minionjai. Viszont bármilyen első körös lény mellé egy Backstab vagy Cold Blood erős, aggresszív kezdés. Az Argent Squire és a Southsea Deckhand a Rogue deckekben a legjobb.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA Dust Devil a kezdőknek kecsegtető lehet, de sajnos szinte soha nem éri meg. Túl rizikós, hogy az ellenfél leszedheti és ezzel nem csak első, de a második körünket is buktuk. Ebben a kasztban is talán az Argent Squire a legjobb első kör, ha játszunk vele, vagy a passz a másik lehetőség, ha nem.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA Warlock tele van olcsó, de hatásos lényekkel. a Blood Imp, a Flame Imp és a Voidwalker is kiváló első körös minion-ök. A Mortal Coil pedig segít leszedni az ellenfél 1 HP-s lényeit, ha esetleg másodikként kezdjük a játékot. Talán a Flame Impet tarthatjuk a legerősebb kezdésnek.
[su_spacer size="0"] Kép törölveA kasztfüggő lapok között nincs játszható, így a Warriornál az első kör szinte mindig passzal zárul. Esetleg aggroban elfér a Leper Gnome.
[su_spacer size="0"]

Összegzés

Amikor először megfogadod ezeket a tanácsokat, lehet hogy úgy fog tűnni, hogy teljesen feleslegesek. Például rengetegszer leszedik az első körös lényedet. De ez egyáltalán nem rossz dolog, mert valójában sokszor az ellenfél több manát költ, hogy leszedje a lényedet, vagy elhasznál egy viszonylag erős leszedést csak erre. Ha kicsalogattál belőle egy jobb lapot, már megérte. Igaz, hogy nem sebeztél a lényeddel, de később egy nagyobbat nem tud majd megoldani a kijátszott lap hiánya miatt. A következő részben azt nézzük majd meg, mik a legjobb playek, ha megkapod a Coin-t. Nektek melyik a kedvenc első körös lényetek? Ki akarjátok majd próbálni az Undertaker-t, ha megkapjuk augusztusban?