Kulcsszavak és képességek
Az open beta óta özönlenek a kezdők a Hearthstone világába és velük együtt a már sokszor megválaszolt kérdések is. A kártyajátékok első szabálya úgyis az, hogy ismerd az összes létező lapot, azok kombinációit és képességeit, ezért meglehetősen fontosnak tartottuk, hogy összegyűjtsük a játék lapjain előforduló kulcsszavakat, azok magyarázatát, érdekességeit.
Vágjunk is bele!
Laptípusok
Minion - Lények Spell - Varázslatok Weapon - FegyverekMinionok különleges képességei
Battlecry
A lény leidézésekor érvénybe lépő hatás.- A lény akkor is érvényesíti ezt a képességét, ha egyből meghal valamilyen hatástól (pl. Snipetól).
- Csak kézből kijátszáskor következik be a Battlecry hatása, nem történik meg ha a lény feltámad, átveszed fölötte az irányítást, vagy egyéb hatás miatt kerül a játéktérre (pl. Alarm-o-Bottal cserél helyet vagy Mirror Entity lemásolja).
Charge
A Charge-al rendelkező lények leidézésük körében támadhatnak.- Hasznos lehet, ha azonnal szeretnéd leszedni az ellenfél egy lényét, vagy még ebben a körben támadnál a hősére.
- A Hunter Tundra Rhino lapjával bármelyik "Beast" lénynek adhat Charge-ot.
- A Warrior a Charge vagy a Warsong Commander (3 vagy kisebb erejű lénynek) lapokkal adhat lényeinek Charge-ot.
Deathrattle
A lény halálakor érvénybe lépő hatás.- A Transform (pl. Tinkmaster Overspark) vagy Silence (pl. Spellbreaker) hatásokkal leszedhető a lényről a Deathrattle.
- A Druida Soul of the Forest lapjával bármelyik lénynek adhat Deathrattle képességet.
Divine Shield
A lény az első (bármekkora) sebzést kivédi.- Hasznos, ha nagy erejű, de kevés élettel rendelkező lényt akarsz leütni az ellenfeledtől.
- Az ellenfeled meg fogja próbálni olcsó varázslatokkal, silence-szel, feláldozható lényekkel vagy transformmal leszedni a Divine Shieldet.
- A Paladinok adhatnak lényeiknek Divine Shield-et a Hand of Protection vagy az Argent Protector lapokkal.
- A Divine Shield nem véd halálos hatások ellen (pl. Deadly Shot).
Enrage
A képesség akkor él, ha a lény sérült (ha később maximum életerőre gyógyul, kikapcsol a képesség, amíg újra nem sebződik).- Az ellenfél meg fogja próbálni addig nem sebezni az ilyen lényt, amíg nem tudja megölni.
- Saját lényeidet is sebezheted néhány kártyával hogy harci dühöt idézz elő. (pl. Whirlwind, Elven Archer)
Immune
A karakter (hős vagy lény) sebezhetetlen.- Mindenféle sebző hatástól megvédi a lényt.
- Különféle halálos hatások érvényesülnek a lény ellen. (pl. Vaporize).
Spell Damage +X
Varázslataid X bónusz sebzést okoznak.- Nem hat gyógyításra vagy nem varázslatnak minősülő hatásokra (pl. Battlecry-ra).
- Általában az ellenfél elsődleges célpontként kezeli a lényeket, amelyeken ez a kulcsszó szerepel.
Stealth
A lény addig nem támadható, vagy célozható, amíg nem támadott vagy adott le sebzést.- Kijátszásuk körében a Stealth-el rendelkező lények ritkán halnak meg.
- A Rogue egy körre adhat Stealth-et minden lényének a Conceal lappal.
- Nem véd AOE (nem célponthoz kötött) varázslatok ellen (pl. Consecration, Arcane Missiles).
- A Stealth hatása érvényét veszti a lény számára, ha az sebez laphatása miatt. (pl. Demolisher).
Taunt
Az ellenfeleknek kötelező ezt a lényt támadniuk.- A Shaman bármely lényének adhat Tauntot az Ancestral Healing lappal.
- A Druid bármely lényének adhat Tauntot a Mark of the Wild lappal.
- A Hunter bármely Beast lényének adhat Tauntot a Houndmaster lappal.
- A Black Knight lap bármelyik Tauntos lényt azonnal megöli játékba kerülésekor.
- A Taunt nem véd varázslatok és egyéb hatások ellen.
Windfury
A karakter (hős vagy lény) egy körben kétszer támadhat.- Akkor a leghasznosabb, ha az ellenfél hősét támadjuk kétszer.
- Néha segít egy lénnyel az ellenfél két minionját leszedni.
- Az ellenfél valószínűleg elsődleges célpontként kezeli a Windfury-s lényed (pseudo-Taunt).
- A Shaman bármely lényének adhat Windfury képességet a Windfury vagy Windspeaker lapokkal.
Varázslatok típusai és egyéb kulcsszavak
Choose One
Kijátszásakor választani kell, hogy melyik hatása lépjen érvénybe.- Csak bizonyos Druid lapokon található kulcsszó.
- Különböző szituációkban is jól használható ugyanaz a lap.
Combo
A bónusz képesség akkor érvényesül, ha már játszottál ki lapot ebben a körben.- Csak bizonyos Rogue lapokon található kulcsszó.
- Nem sokszor éri meg a Combo kulcsszóval ellátott lapokat elsőként kijátszani a körödben, de néha nincs más választásod.
Freeze
A karakter (lény vagy hős) egy körig megfagy, nem támadhat.- Hasznos, ha nagy erejű lényeket egy körig semlegesíteni szeretnénk.
- A silence leszedi a Freeze hatást (de minden mást is, ami a silence kijátszásakor a lapon volt).
Overload
X-szel kevesebb manával rendelkezel a következő körben.- Az Overload-dal rendelkező lapok általában olcsóbban kijátszhatóak, de a következő körben fizetjük meg a különbséget.
- Kizárólag Shaman kártyákon található Overload kulcsszó.
Secret
A spell rejtve marad a hősödön, amíg egy bizonyos hatás létre nem jön.- Hunter, Mage és Paladin lapokon található kulcsszó.
- Arra kényszeríti az ellenfelet, hogy óvatosan játsszon, hogy ne fizessen nagy árat, ha bekövetkezik a hatás, amivel a Secret-et felfedi.
- Tanuld meg az összes Secret lapot, és ha ellenfeled játszott ki ilyet, a leggyengébb lényeddel teszteld, melyik lehet az.
- Egyszerre egy fajta secretből csak egy lehet a hősödön.
- Egy hatás (például megtámadják a hősöd) egyszerre több secretet is bekapcsolhat (pl. Freezing Trap + Explosive Trap, ha lény nem hal bele az Explosive Trap hatásába)
Silence
Minden addig a kártyán lévő szöveget és buffot (erősítés) töröl.- Leszedi a Tauntot, Windfuryt, Freezet, Deathrattlet, és bármilyen addig megkapott buffot.
- Az erős képességekkel rendelkező lények ellen hatásos.
Transform
Egy miniont teljesen más lénnyé változtat.- A nagy erejű vagy erős képességű lények ellen hatásos.
- Ha az ellenfeled hőséről tudod, hogy van ilyen kaszthoz kötött kártyája, próbáld meg kikénszeríteni belőle, mielőtt a legerősebb lényeidet kijátszanád.