Mana Addict ARCHÍVUMMulligan Stratégia Patron Warrio...

Mulligan Stratégia Patron Warriorral Sjow tollából

ChrlNwbrn

Aki kicsit is tájékozott a Heartstone streamerek világában, az tudja, hogy Sjow neve egyet jelent a legjobb Warrior játékosok egyikével. Mivel mostanában olvashattatok arról, hogy 10/10 a top játékosok közül a Patron Warriort tartja a játék legerősebb paklijának, így a következő cikkel szeretnénk egy kis útmutatás adni mindenkinek, hogy mire is érdemes mulliganelni, mit érdemes megtartani a kezdő kézben a különböző match upok ellen. Jó szórakozást kívánunk hozzá, remélve, hogy sokat fog nektek segíteni abban, hogy könnyen elérjétek a hőn áhított LEGEND rankot ezzel a paklival.
Kép törölve   A Patron Warrior a Blackrock Mountain kiegészítővel együtt robbant be a metába. Az első sikeres verzióját a paklinak olyan emberek készítették el, mint Senfglas és Fuoliver és a legtöbb variációja bizonyosan sokkal kombóorientáltabb volt, mint a jelenleg sokak által játszott  változatok. Ezek után elkezdtek streamen is játszani a paklival majd végül más professzionális játékosok is átvették tőlük. A pakli nagyon sokat változott az első verzió óta, és most már sokkal kifinomultabb a tornákon való részvételre, valamint magasabb szintű rangsorolt játékokra (szerk.: Ranked/Ladder). Valójában a legjobb játékosok nagy többsége már, mint a legjobb paklira a játékban tekint rá. Sjow szavai: A célom ezzel a cikkel az, hogy a különböző match upokon keresztül megpróbáljak ötleteket adni, hogy mit is érdemes megtartani, illetve mit is szeretnénk látni a kezdő kezünkben. Mind a 9 hős esetében elmagyarázom, hogy melyik 4 lapot érdemes a kezünkben tartani. Félre ne értsetek, ez nem azt jelenti, hogy vakon kövessétek az itt leírtakat. A legjobb dolog, ami történhet, ha tökéletes a managörbéd: ha van már 2, 3 és 4 dropod, ne félj attól, hogy eldobd a második 2 vagy 3 dropot. A manád hatékony kihasználása minden körben mindig is egy győzelmi koncepció volt a Hearthstone-ban. [caption id="attachment_4190" align="aligncenter" width="199"]Kép törölve A pakli, mellyel kapcsolatban Sjow tanácsokat ad. Érdemes a streamjén követni, hogy éppen milyen verzióval játszik.[/caption]

Class Specifikus Mulliganek

 

Druid

A Combo Druid a jelenlegi metában nem egy közkedvelt pakli, mindazonáltal még mindig a top deckek között van rangsorolva, így ez lesz a match up amire fókuszálunk. A többi Druid pakli a Taunt Ramp Druid és a Fatigue Druid. A Tauntos Druidára a mulligan egyező a Comboval, annyi kivétellel, hogy itt nem játszuk körbe a kobót; ezért itt tudunk egy kicsit lassabban játszani és Execute-ot használni az olyan specifikus célpontokra, mint az Ancient of War.  Combo Druid ellen proaktívan (szerk.: Proaktív = Előrelátóan cselekvő) akarunk játszani: próbáljuk az ellenfelünket reaktív játékra kényszeríteni a lényeinkkel szemben, nem pedig fordítva. Death’s Bite, Acolyte of Pain és a Fiery War Axe a legfontosabb lapok, amiket meg kell tartani a Druid ellen. A Death’s Bite teszi ki a legfontosabb helyet a kezünkben a Whirlwind effekt miatt, ami egy hatalmas sereg Grim Patront idéz nekünk az Inner Rage kombinációval az 5. körben, és ez szinte biztos győzelmet jelent nekünk a Druiddal szemben. Az Acolyte of Pain a legjobb 3 dropunk a felállásban, mert megszakítja a görbéjét, hiszen fenyegető tud lenni a számára. Legtöbbször egyszerűen csak le fogja Wrath-elni ahelyett, hogy kijátszana valami lényt. Az ideális válasz természetesen a Keeper of the Grove silence-e lenne, de még így is tudjuk majd hasznosítani, mint egy lehetséges Battle Rage kombinációt. A Fiery War Axe jó, de nem feltétlenül lényeges, hogy feltegyük a 2. körben, hiszen ebben a match upban hajlamos arra, hogy belassítson minket, de mindenféleképpen egy nagyon erős kezdés, ha a kezünkben van. A Loot Hoarder, Armorsmith és a Frothing Berserker mindegyike nagyszerűen kitölti az utolsó helyet a kezünkben, mert mindegyik egy nagyon erős választás ahhoz, hogy proaktívak tudjunk lenni már idejekorán.   [caption id="attachment_4191" align="aligncenter" width="736"]Kép törölve A Druid match upok általában lassúak, ezért ebben az esetben ez az álomkéz. Grim Patron az 5. körben Inner Rage-dzsel, valamint a Death's Bite Whirlwind effektjével szinte biztos győzelmet eredményez.[/caption]  

Priest

Mivel a Priest nem kapott semmilyen használható lapot a Blackrock Mountainből, így népszerűsége eléggé visszaesett a ladderen. Azonban, ha mégis szembe kerülnél eggyel, próbálj egy Fiery War Axe, Acolyte of Pain, Death’s Bite és Loot Hoardert találni. A Fiery War Axe-nak számtalan célpontja van a Priest ellen, mint például a Northshire Cleric, Zombie Chow, vagy a Twilight Whelp. Ha szerencsés vagy, vagy az ellenfeled mohó (szerk.: greedy), még akár arra is sor kerülhet, hogy kivégzed vele az Injured Bladmastert vagy összefogva egy Acolyte of Painnel letrade-elsz egy Dark Cultisttal. Mint mindig, a Death’s Bite eltakarít bármit, ami túl nagy a Fiery War Axe-nak, valamint előkészíti a Patron kört, amennyiben készen állsz rá. A Loot Hoarder foglalja el az utolsó helyet, mert van egy kis hatása a boardra és korán kijátszható.  

Hunter

A Hunter ellen a mulligan mindig ugyanaz, függetlenül attól, hogy melyik típusát játssza a paklinak. A legfontosabb koncepció, hogy soha nem akarjuk már korán elveszíteni a tempót. A Fiery War Axe, Cruel Taskmaster, Armorsmith és a Death’s Bite a lehető legjobb lapok, hogy elérjük ezt a célt. Talán nem kell magyarázni senkinek sem ebben a helyzetben, hogy mennyire jó a kezdő kézben egy Fiery War Axe a Knife Jugglerek és a Mad Scientistek ellen. A Cruel Taskmaster tökéletes válasz lehet a Leper Gnome vagy egyéb 2/1-es lények ellen. Az Armorsmith nem mindig a legideálisabb, mert később több értéket tudunk belőle kinyerni, de még mindig jobb, mint Hero Powerezni a 2. körben. A Death’s Bite szintén hasznos, mert ez a legjobb válaszunk az Animal Companion ellen a 3. körben.   [caption id="attachment_4193" align="aligncenter" width="736"]Kép törölve Fegyverek és túlélés. Ez a tökéletes kezdő kéz a Hunter ellen.[/caption]

 

Rogue

Ugyan a Rogue is kicsit visszaesett a népszerűségi listán, de az Oil Rogue még mindig előkelő helyen van a legjobb paklik rangsorában. A Rogue egy érdekes match up a Patron Warriornak úgy, mint azon paklik egyikének, amelyeknek megegyezik a kirobbanó potenciálja a Warrioréval. A kezdőkézben figyeljünk arra, hogy legyen Death’s Bite, Fiery War Axe, Acolyte of Pain és Armorsmith. Bár mind a két fegyver nagyon fontos, a Death’s Bite mégis egy kicsit a Fiery War Axe felett áll, főleg azért, mert könnyebben tudunk vele tradelni a Rogue drágább lényeivel: Violet Teacher, Azure Drake, Sludge Belcher. A Fiery War Axe-ot - annak ellenére, hogy kevésbé fontos, mint a Death’s Bite -  szintén fontos megtartani a Rogue match upban, mert hatékonyan trade-el a 3 életű lényekkel, mint például az Earthen Ring Farseer és az SI:7 Agent. Az Acolyte of Painnel és az Armorsmithel lesz teljesen kiegészítve az ideális kezünk, mert lapelőny mellett armort is kapunk belőle, amelyen a Rogue nehezen verekszi magát keresztül.  

Mage

A legáltalánosabb Mage mostanában a Tempo vagy a Mech Mage. A többi fajtája a Freeze, Echo, Majordomo és néhány variációja a Control Mage-nek. Legtöbbször egy Tempo Mage-re kell mulliganelni, mivel ez a legáltalánosabb. A 2 fegyver, valamint a Loot Hoarder és az Armorsmith azok a kártyák, amiket nagyon szeretnénk a kezdő kézben egy ilyen match upban. A Fiery War Axe nélkülözhetetlen ahhoz, hogy uraljuk az early game-et. A Death’s Bite itt nem olyan jó, mint a Fiery War Axe, de később elpusztíthatja a legerősebb lényét, a Flamewakert valamint még más early game fenyegetést is. A Loot Hoarder - ha nincs Fiery War Axe-ed - elintézi a Sorcerer’s Apperentice-t a 2. körben, és arra kényszeríti az ellenfelet, hogy inkább pingeljen, mint boardot építsen. Az Armorsmith volt az utolsó lap, amit megemlítettem még a listán, de igazából bármilyen kártya jó, ami megfelel a görbéhez. [caption id="attachment_4194" align="aligncenter" width="736"]Kép törölve A tökéletes kéz ahhoz, hogy elsöprő legyen az early game, valamint szilárd a mid game.[/caption]

 

Shaman

A Shaman megint csak egy küzdelmes hős mostanában, az egyetlen játszható fajtája pedig a Mech Shaman. A Fiery War Axe, Death’s Bite, Acolyte of Pain és a Loot Hoarder azok a lapok, amik megakadályozzák, hogy elbukjunk az early game-ben, vagy később a Fel Reaver eltakarításban. A Fiery War Axe a lehető legjobb fegyver ebben a match upban, hiszen könnyedén lesöpri az olyan lapokat, mint a Mechwarper vagy a Whirling Zap-o-matic, valamint a többi 1 és 2 dropot az előtt, hogy azok a boardra kerülnének. Az Acolyte és a Loot Hoarder segíteni fognak minket a kisebb lények ellen, a fő cél pedig az, hogy átvészeljük az első pár kört anélkül, hogy valami fatális sebzést bekapnánk.  

Paladin

A Midrange Paladin jelenleg a legnépszerűbb válfaja a Paladin pakliknak, mindazonáltal  az Aggro és a Dragon változat is hódít. Szerencsére szinte mindegyiknek a kezdése nagyon hasonló, így a mi mulliganünkön sem kell változtatni. A Fiery War Axe kiegészítve az Acolyte of Painnel, a Death’s Bite-al és az Armorsmith vagy Whirlwind kombinációval a legjobb, amit megtarthatunk. Az egyetlen mód, hogy elveszítsük a meccset az, hogy ha az ellenfelünk lerushol minket. Erre a legjobb megoldás a Fiery War Axe. Könnyedén letrade-el a Knife Jugglerrel vagy a Zombie Chow-val, így összezúzva a Paladin early game-ét. Az Acolyte egy másik megoldásunk a Paladin ellen. Legtöbbször mindig 2 lapot fogunk belőle húzni, és nagyszerűen tudjuk a divine shield-es lényeket kezelni vele. Egy ilyen early game-mel elkerülhetjük azt, hogy a későbbiekben kifogyjon a kezünk a lapokból. A Death’s Bite itt nem annyira jó, mint más match upban, mivel általában túl későn tudjuk csak kijátszani ahhoz, hogy leüssük vele a Muster Recruitokat a Quartermaster előtt. Az Armorsmith és a Whirlwind a legjobb tisztogatónk a Recruitok ellen, szóval egyiket mindenképp tartsuk meg ha tudjuk. [caption id="attachment_4195" align="aligncenter" width="736"]Kép törölve Akkor kapunk ki, ha az ellenfél lerushol minket. Egy ilyen kézzel könnyen átvészeljük a játék korai szakaszát, és hatékonyak leszünk a mid game-ben.[/caption]

 

Warlock

Három fajta Warlockkal találkozhatunk mostanában ladderen: Zoo, Handlock és Malygos Warlock. Legtöbbször az a legjobb, ha úgy mulliganelünk, mintha Zoo ellen jászanánk. Zoo ellen a legjobb kezdés elég egyértelmű: Fiery War Axe, Death’s Bite, Acolyte of Pain és Armorsmith. A fegyverek elég jól beleillenek a görbénkbe, és nagyban segítenek, hogy kontrolláljuk a játék korai szakaszát. Az Acolyte elég jó kezdésnek, mert Tauntként működik a 3/X-es lények ellen, valamint tetemes mennyiségű lapot tudunk belőle kinyerni, ha a Zoo Voidwalkerrel vagy Haunted Creeperrel kezd. Az Armorsmith szintén egy erős kezdés, mert a Zoo nem tud a 4 életpontjával mit kezdeni az első körökben, mivel a legtöbb lénye a 2-3 támadáspontú kategóriába esik. A Handlock egy különösen nehéz match up a Patronnak. A legjobb megoldásunk ellene az Execute, a Big Game Hunter, Acolyte of Pain és Death’s Bite kíséretében. Shield Slam nélkül a Patron Warriornak bizony komoly fejtörést okoznak a Giantek, ezért kell az Execute-ra és a BGH-ra támaszkodnunk. Az Acolyte of Pain és a Death’s Bite egyszerűen csak jó lapok ahhoz, hogy megtartsuk őket, valamint a Death’s Bite segít előkészíteni a kombót.  

Warrior

Mindegy, hogy az ellenfél Control, vagy Patron Warrior, a mulligan megegyezik. Ezekben a match upokban amit meg akarunk tartani, az a Death’s Bite, az Acolyte of Pain, a Fiery War Axe, valamint a Grim Patron. A Death’s Bite, akárcsak a többi match upban, fantasztikus a Warrior ellen, mert előkészíti az 5. körös Patron kombót és könnyedén trade-el az olyan lényekkel, mint az Acolyte vagy az Armorsmith. Az Acolyte of Pain a másik erős kezdésünk lehet, mert a Warriornak csak korlátozott számú leszedése van ellene, és a lapelőny a legfontosabb a mirror match upban. Nem csak nekünk, de ugyanúgy ellenfelünknek is fontos az Acolyte, meg kell tartanunk a Fiery War Axe-et, hogy trade-eljünk vele. Brawl és Commanding Shout nélkül - amit nem minden pakli játszik - a Warriornak elég nehéz dolga van a Grim Patronokkal. Az igazi előnyt azzal tudjuk elérni, hogy ha előbb tudjuk kijátszani a Patron kombót, mert ebben az esetben az ő Death’s Bite-ja elég rossz play ellenünk.  

Példák a kezdő kézre

  Kép törölve Feltételezve, hogy Tempo Mage az ellenfél: a Cruel Taskmaster ugyan egy jó 2 drop, de nincs értelme megtartani, mert nincs jó célpontja a Mage ellen. Ha nem lenne rajta a Battlecry effekt, akkor jobb lenne erre a match upra, mert letrade-el a Sorcerer’s Apperentice-szel vagy a Mad Scientisttel. Mivel vannak sokkal jobb 2 dropjaink a pakliban, ezért inkább dobjuk el, és próbáljunk valami jobbat felhúzni. A Whirlwind jó lehet, de kell hozzá még egy lap, hogy igazán jó legyen, így inkább ezt is dobjuk el. A Death’s Bite-ot tartsunk meg annak ellenére is, hogy kicsit lassú lehet a Mage gyors játéka ellen. Ezzel a mulligannel még mindig jobban jártunk, mint általában, és egy jónak mondható mid gamet tudunk vele kialakítani. Konklúzió: Csak a Death’s Bite-ot tartjuk meg   Kép törölve Nézzük azt a helyzetet, ha Zoo az ellenfél. Van Armorsmith-Cruel Taskmaster szinergiánk, szóval ki Coinolhatjuk az Armorsmith-t, majd a második körben a Cruel Taskmaster egy remek játék lesz. Ez egyike azoknak a ritka eseteknek, amikor megéri megtartani a Cruel Taskmastert, mert tökéletesen beleillik a görbénkbe és nagyszerű trade-elési lehetőségeket nyújt nekünk. Ne feledjük viszont, hogy ezt csak akkor tudjuk így megjátszani, ha nálunk van a Coin!  A másik 2 lapot ebben az esetben eldobhatjuk.   Kép törölve Ez egy elég vitatott kéz Paladin ellen.  A Fiery War Axe és az Acolyte of Pain elég jó 2 és 3 dropok minden match upban, így ezeket tartsuk meg. A Grim Patron egy elég csábító lehetősége lehet a másik két lap erősségére tekintettel, de inkább dobjuk el. Ebben a kézben nincs azonnali támogatás a Patron számára, ezért inkább későbbi húzásnak lesz remek.   Kép törölve Hunter ellen a 2 fegyver tökéletes a kezdő kézben. A Fiery War Axe eltakarítja a 1 és 2 dropokat, a Death’s Bite pedig a legjobb válasz a Coinnal 3. körben az Animal Companion ellen. A Whirlwind erős lehet, de csak abban az esetben, ha biztosra tudjuk, hogy az ellenfél a Face Huntert játsza.   Kép törölve Druiddal szemben az Execute különösen csábító lehet, ha a korai Innervates lényekre gondolunk. Talán mégis az lehet mondani, hogy dobjuk vissza, mert a korai playek általában a Shade of Naxxramasra valamint a Shredderre korlátozódnak. A Warsong Commander természetesen az a lap, amit csak később szeretnénk felhúzni, ha már van elég manánk, így jutunk el az Unstable Ghoulig. A Ghoul közel sem a legideálisabb 2 drop, amink lehet, de mivel nagyon fontos, hogy legyen 2. körös játékunk, meg kell tartanunk.
  Fordította: Hur3sz Forrás
Karácsonyi dekoráció