A Dragonlock - vagy Malygos Warlock - a Blackrock Mountains kalandot követően vált népszerűvé. Annak idején készítettünk egy paklibemutatót is, amely a TGT verzióra még mindig aktuális. A legjelentősebb változás azonban az, hogy a pakli már nem a Malygos-kombó győzelmekre épít. Ugyan az előző verzióval is lehetett nyerni a kombók nélkül, de a The Grand Tournament megjelenésével elég sárkányt kaptunk, amelyek hatékony Battlecry effektekkel rendelkeznek. Segítségükkel egy sokkal hatékonyabb, control alapú Warlock paklit használhatunk, Nefariannal és a Master Jousterrel is, hiszen ez a pakli nagy százalékban megnyeri a Joustot.
A pakli hasonló a Demonlockhoz és a Handlockhoz abban a tekintetben, hogy gyakran használod a Hero Powered a második és harmadik körben (hacsak nem húzol egy Blackwing Technician-t), majd a negyedik körtől kezdve jöhetnek az erősebb lényeid. Control ellenféllel szemben a cél, hogy megtartsd a board feletti irányítást, miközben a Life Tap segítségével lapelőnyre teszel szert.
A Joust mechanizmus rendkívül hasznos aggro paklik ellen, hiszen elég magas managörbével operálsz. Control deckek ellen pedig nem feltétlenül szükséges a taunt - bár a Divine Shield jól jönne - mivel úgyis te kezdeményezed a trade-eket.
Új lapok
Twilight Guardian
Általában egy sebzéssel, és némi életerővel kevesebb, mint a hagyományos 4 drop, a Twilight Drake. Ha mindkettő a kezedben van, és úgy gondolod, az ellenfélnek nincs silence effektje, akkor a Twilight Drake-et részesítsd előnyben. Ha azonban egy aggro pakli ostromol, a Guardian hasznosabb.
Master Jouster
Valószínűleg az egyik legjobb Joust mechanizmussal rendelkező lap az új kiegészítőben. Legtöbbször csak olyan paklik ellen veszíted el a párbajt, amelyek ellen nem feltétlenül szükséges a taunt. Értelemszerűen az aggro paklik ellen akár a meccset is eldöntheti, hiszen ekkor van a legnagyobb esélyed megnyerni a Joust-ot.
Chillmaw
Chillmaw 7 drophoz méltó értékekkel rendelkezik, és a taunt szintén hasznos lehet az aggro deckek ellen. Nyilvánvaló hátránya azonban, hogy nem érdemes kijátszani, ha te irányítod a boardot, és van egy sárkány a kezedben. Tökéletesen beleillik azonban a 4-től a 7. körig tartó szakaszba, ahol minden körben ki tudsz játszani egy taunttal rendelkező lényt.
Lehetséges tech-ek
A pakli nagyon hasonló a már létező Malygos paklihoz, így alakíthatósága elég limitált. Lecserélheted azonban Nefarian-t egy hasonlóan erős sárkányra, vagy egy Mortal Coilt bármire, ha éppen nem kerülsz össze aggro paklikkal.
Mulligan
Zombie Chow - mindig tartsd meg
Blackwing Technician - mindig tartsd meg
Twilight Guardian - mindig tartsd meg
Twilight Drake - tartsd meg, kivéve Hunter és Shaman ellen.
Darkbomb - tartsd meg Hunter, Warlock, Mage, Priest, Paladin és Shaman ellen
Imp-losion - tartsd meg Warlock, Hunter és Shaman ellen
Abusive Sergeant - tartsd meg Warlock és Hunter ellen
Mortal Coil - tartsd meg Hunter ellen
Minden mást cserélj.
A Hunter és a Shaman class is jelentős változtatásokat kapott a The Grand Tournament megjelenésével. Ezelőtt a Houndmaster, vagy a Scavenging Hyena nem voltak elég megbízhatóak; a Bear Trap és a Ram Wrangler megjelenésével azonban több lehetőség adódott a kihasználásukra. Az új lapok azért is használhatóak, mert a Ram Wrangler átlagosan erős lapokat képes létrehozni.
A pakli a Midrange Hunterhez hasonló, a játék középső szakaszától lesz igazán erős. A különbség, hogy a Trapek sokszor a boardon való jelenlétedet erősítik, lehetőséget adva az előnyös trade-ekre. A Bear Trap mindezek mellett segít, hogy visszaszerezd a boardot, ha a játék elején elveszítetted volna. Ami pedig a legfontosabb: mindkét csapdával könnyen aktiválhatod a Houndmastert és a Ram Wranglert.
Új lapok
Bear Trap
Remek lap, hogy visszatérj a játékba. Nehéz eltüntetni, hiszen az első támadás után aktiválódik. Az ellenfelednek ezáltal legalább két minionra lesz szüksége, hogy eltávolítsa. A csapda hátránya azonban az, hogy legtöbbször te irányítod majd a boardot, ennélfogva valószínűtlen, hogy az ellenfeleid az arcodat üti. Még ha nem is sikerül azonnal aktiválni, mindenképp ott lesz a fenyegetés az ellenfeled számára, hiszen akár egy Snake-, vagy egy Freezing Trap is lehet.
Ram Wrangler
Ő az, aki miatt a Beast Hunter nagyon is használható. Bizonyos szempontből hasonló a Bane of Doom-hoz, ha szerencséd van, akár önmagában is megnyerheti a meccset. Ellentétben azonban a Warlock lappal, a Ram Wrangler nem tudja teljesen elrontani a mérkőzést, - mint egy 5 manás Blood Imp - hiszen egy 3/3-as test is több a semminél. Mindezek mellett elég nagy az esély arra, hogy egy hasznos beast-tel gazdagodsz.
Lehetséges tech-ek
Mivel ez a pakli lényegében a Midrange Hunter egy változata, bizonyos dolgokat bele lehet rakni az említett pakliból: Ironbeak Owl, Quickshot vagy Piloted Shredder. Ezek azonban azért maradtak ki, hogy a pakli jobban építhessen a beast szinergiára.
Mulligan
Webspinner - mindig tartsd meg
Haunted Creeper - mindig tartsd meg
Knife Juggler - mindig tartsd meg
Mad Scientist - mindig tartsd meg
Animal Companion - mindig tartsd meg
Eaglehorn Bow - csak akkor tartsd meg, ha a második körben valamit ki tudsz játszani, és az ellenfél valószínűleg egy aggro paklival játszik
A csapdákat minden esetben cseréld le.