Mana Addict ARCHÍVUMPakliötletek: Token Druid és Tem...

Pakliötletek: Token Druid és Tempo Rogue

ChrlNwbrn

A The Grand Tournament megjelenése végre megmozgatta a Grim Patron által uralt állóvizet, és minden játékos megkezdte a lapok, paklik tesztelését. Ez az időszak még egy jó ideig eltart, így ebben a cikksorozatban tesztelés alatt álló paklikról írunk nektek. Fontos tudni, hogy ezek a deckek még közel sem tökéletesek, bátran lehet alakítani őket, de alapjaiban jól használható, működő listákről van szó. Bármilyen ötlet hasznos lehet a közösség számára, osszátok meg őket bátran!  
 

Token Druid

Kép törölve

A Token Druid egyáltalán nem ismeretlen fogalom, azonban a Midrange Shamanhoz hasonlóan visszaesett a népszerűsége a GvG megjelenését követően, hiszen kevés lap támogatta ezeket az archetípusokat.  Naxxramas megjelenése után ez a pakli a top 3-ban foglalt helyet.   A deck két dologra épít: egyrészt, hogy viszonylag nehezen eltávolítható minionokat helyezzen el a boardon (Haunted Creeper, Shredder, Druid of the Claw), másrészt, hogy felkészítse ellenfelét egy Force of Nature - Savage Roar kombóval való kivégzésre.   A pakli hátrányban van a Patron Warrior ellen, hiszen a sok token miatt számukra szinte biztosított a Patronnal teli board. A legjobb terv ellenük, hogy még a kombó körük előtt el kell őket pusztítani. A játék korai szakaszában fontos egy erős board kiépítése, majd a sebzés: általában nincs szükség trade-re, csak akkor, ha tényleg jól jövünk ki belőle.   Ez a játékstílus némileg változik, ha a Darnassus Aspirant a boardon marad. Hasznos kombó lehet még a Violet Teacher + Innervate + Power of the Wild, de nem szabad mindig erre hagyatkozni. Legtöbbször aggro deck-ként kell játszanod, a Teacher pedig a tempó megszerzése szempontjából fontos, ha még nincs meg a kombód, hogy befejezd a meccset.      

Új lapok

 

Living Roots

Ez a lap a Smite egy hatékonyabb verziója, amit sokszor látunk a Priestek paklijában is. A Violet Teacherrel kombózva nagy tempóelőnyt biztosíthat. Ezen kívül a tokenek rendkívül aranyosak. :)  

Druid of the Saber

Újabb lap a TGT-ből, amely esetében választanunk kell a hatások közül. Ebben az esetben mindkét választás rendkívül jól működik a Savage Roarral. Ha gyors sebzést akarsz, akkor a charge-ot is választhatod. Ha tempót akarsz, akkor egy 3/2-es Stealth miniont kapsz, amit rendkívül nehéz eltávolítani, így remekül működik a Force - Roar kombóval.  

Darnassus Aspirant

Ez a lap egy rémálom, ha a Shredderből kapod meg, viszont ebben a pakliban ott a helye. Kicsit visszavesz a Token Druid agresszivitásából, de ha a boardon marad, akkor nagy előnyt tud biztosítani.    

Lehetséges tech-ek

 

Savage Combatant

Ahogy mondtam a Violet Teacher kombó nem feltétlen megbízható, így akár a Savage Combatantot is használhatod helyette. Sebezhetőbb mint a Teacher, viszont ritkán foglalkoznak vele ellenfeleid, így gyakorlatilag minden körben kaphatsz egy Wrath-t.  

Gormok the Impaler

A boardod általában tele lesz minionokkal, úgyhogy Gormok igazán hasznos. Ha a Battlecry működik, akkor segíthet a Tauntokon való átjutáson, más esetben viszont nem feltétlen hasznos lap.  

Fel Reaver

A Fel Reaver beleillik az ehhez hasonló deck-ekbe, hiszen a meccs általában véget ér mielőtt kifogynál a lapokból. Ezen kívül valószínűleg kicsikar egy Big Game Huntert, így Dr Boom valószínűleg a boardon maradhat a későbbiekben. A probléma akkor merül fel, ha a hatása miatt eldobod a Roar - Force kombót.  

Mulch

Hasznos lehet ebben a pakliban, hiszen a Sap egy jobb verziójáról beszélünk, így könnyen eltávolíthatunk vele Tauntos lényeket.    

Mulligan

  Innervate - mindig tartsd meg Living Roots - mindig tartsd meg Haunted Creeper - mindig tartsd meg Druid of the Saber - mindig tartsd meg Darnassus Aspirant - mindig tartsd meg Power of the Wild - tartsd meg ha nincs más 2 dropod Wrath - tartsd meg ha feltehetően aggro az ellenfeled Minden mást cserélj le.     [caption id="attachment_5381" align="aligncenter" width="736"]Kép törölve Hát nem aranyos?[/caption]
 

Tempo RogueKép törölve

  A Tempo Rogue egy népszerű archetípus volt a béta alatt, és a megjelenés környékén. A sok gyengítés azonban eltávolította a használható deck-ek sorából. A TGT megjelenésével a Rogue nem kapott elsőrangú lapokat, így jó ötlet lehet újra működésre bírni ezt az archetípust az új Rogue lapokkal.   A pakli célja, hogy a játék elején stabil boardot építs ki hatékony cserékkel, valamint lapokat húzz például a Burgle-lel. A Tempo Mage-hez hasonlóan control paklik ellen néhányszor az arcra kell támadnod, még mielőtt kifogysz a lapokból. A Tempo Mage-től eltérően azonban ezzel a paklival fegyverekkel is lehetőséged van az ellenfél arcát ütni.   A Buccaneerrel, Deadly Poisonnal és a Tinker's Oil-lal gyakran hatalmas erejű fegyvert alkothatsz nagyon gyorsan. Ha még a Flurry-t is használni tudod, akkor a control paklikat is gyorsan be tudod fejezni. Aggro paklik ellen a boardot kell irányítanod addig, amíg el nem fogy a kezükből a lap.   Az Oil Rogue-hoz hasonlóan ez a pakli is használ Violet Teachert, amely könnyű és gyors módja a board feletti uralom megszerzésének. Az egyetlen kockázat akkor lép fel, mikor a Tinker's Oilt használod vele: megeshet, hogy az a token kapja a sebzést, amely éppen most jött létre, így nem tudod használni a körben.      

Új lapok

 

Buccaneer

Ez a lap rendkívül sebezhető, ugyanakkor hasznos tud lenni, hiszen gyorsan 2/2-es tőrt készíthetsz. A fegyvered erősítése hasznos lehet a játék korai szakaszában azért, mert ezáltal megszerezheted a board irányítását, a későbbiekben pedig azért, mert kiválóan lehet használni a Flurry-vel.  

Burgle

Nem olyan jó mint az Arcane Intellect, de könnyen újratöltheted vele a kezed, ha kifogyóban van. Nagy előnye, hogy az ellenfeled nem tudja majd körbejátszani, ha egy spellt lopsz tőle. Hasonlóan hasznos lehet mint a Thoughtsteal, de persze megvan az esélye, haszontalan kombó lapokat húzol vele, de még így is jobb, mint a semmi.  

Cutpurse

Sokszor hasznos lehet, főleg ha figyelembe vesszük milyen fontos lehet a Coin a Shado-Pan Cavalry számára. Mivel ez a minion rendkívül gyenge, akkor kell kijátszanod, ha megszerezted a board feletti irányítást, és legalább egy támadásig túlélhet. Ha már egy coin-t is sikerült kinyerned belőle, már megérte kijátszani.  

Shado-Pan Cavalry

Eleinte komplikáltnak tűnik, de a Shado-Pan Cavalry-t valójában elég könnyű kombózni. Ha másodikként jössz - vagy Coin-t szereztél a Cutpurse-szel - akkor értelemszerűen nagyon könnyű. Egy másik esetben bátran használhatod a hatodik körben a Buccaneerrel, így gyakorlatilag egy Boulderfist Ogre-t kapsz. Ez a Boulderfist Ogre érzékeny a silence-re, de a paklidban számos más lap van, amelyeket érdemes lenne silence-elni.    

Lehetséges tech-ek

 

Undercity Valiant

Némely esetben akár hasznos is lehet az az egy sebzés, legtöbbször azonban nem.  

Preparation-Sprint

Egy rendkívül hasznos kombó, amelyet a Tempo Rogue előző verziói előszeretettel alkalmaztak. Úgy döntöttem, nem használom, hiszen a Burgle-lel tudunk lapot húzni.    

Mulligan

  Backstab - mindig tartsd meg Buccaneer - mindig tartsd meg SI:7 Agent - mindig tartsd meg Cutpurse - mindig tartsd meg Minden mást cserélj.   Kép törölve
  Szerző: Artregor Forrás