Gul'dan aggro paklija
A cikket ismételten Michael Martin írta a BlizzPro-n. Legutóbb a Druid Midrange deck-ről beszélt (mely fordítása itt elolvasható), most pedig Gul'dan aggro pakliját részletezi.
Az aggro típusai
A Hearthstone-ban - akárcsak a többi játékban is - többféle aggro létezik. Vannak olyan paklik, melyek nem törődnek a harctérrel és amilyen gyorsan csak lehet, megpróbálják az ellenfelet megölni. Észrevehetted, hogy ilyen például a Hunter-ek Unleash the Hounds-okat tartalmazó paklijai, de a Warrior aggro deck-ek is. Tulajdonképpen sok olyan kártyával, - melyek hatalmas sebzést tudnak okozni - bármelyik kaszt játszhat aggro deck-et; szerencsére csak két kaszt van (az előbb említett Hunter és Warrior), akik folytonos nyomást tudnak gyakorolni a másik játékosra anélkül, hogy az ellenfél uralhatná a harcterét.
Az aggro deck-ek másik fajtája az elején gyakorol nagy nyomást az ellenfélre és utána ezekkel támad minden körben. Az ilyen pakliknak is van néhány nagy, erős lénye, - hogy ne adják fel azonnal, ha a játék elején megállították őket - ezekre példa a Paladin aggro, Warlock aggro, Murloc deck és Beast Hunter-ek.
Lényeges, hogy megértsd a különbséget, amikor különböző aggro deck-ek ellen (vagy deck-ekkel) játszol, mindegyiknek más gyengéi vannak. Egy Hunter (nem-beast) deck-el szemben nagyon fontos, hogy magasan tudd tartani az életedet, miközben nyomás alatt tartod az ellenfeled. Egy murloc deck esetén nem fogsz sok spell-t kapni, viszont sűrűn fognak sebezni téged. Ha korán meg tudod állítani a murloc-okat, akkor máris sokkal nagyobb esélyed van a győzelemre.
A Warrior és warlock paklik rejtett előnye, hogy nem számít milyen deck-et választasz - hacsak nem a jelenlegi ellenféllel játszottál az előbb is - nem fogják tudni, hogy melyik kártyákat tartsák meg, aggro vagy control stratégiákra készüljenek. Például a Mortal Coil egy nagyszerű kártya a Warlock minden aggro paklijában (általános és Murloc aggro), de amikor szembekerülsz egy Warlock Giant Control-lal, akkor semmit sem ér. Akkor megtartsad-e azt a lapot?
Elég bátor vagy?
Warlock aggro
Ez a pakli a régi Blood Imp aggro alapjaiból épül fel. Ezzel szerettem meg régen a játékot. Amint a deck-ben a kártyák felét nerfelték (Blood Imp, Defender of Argus, Dark Iron Dwarf és Sylvanas Windrunner), betörtem a kártyákat, mert teljes árukat visszakaptam és kipróbálhattam valami újat. Végül sok keresés után a Beast Hunter paklinál kötöttem ki.
A probléma azonban az volt, hogy a Midrange Druid akkor vált népszerűvé és azokat már nem tudtam legyőzni a Beast Hunter-emmel. Ezért átváltottam a Faceroll Hunter-re (Unleash the Hounds, Arcane Shot, Kill Command stb., Példa paklihoz kattintsatok ide), és igaz, hogy nyertem, de minden pillanatát utáltam. Ezért váltottam a Druid Midrange paklira, amelyről múlt héten írtam (elolvashatjátok ITT, vagy megtekinthetitek a paklit ide kattintva) és azt szerettem is.
De, sosem felejted el az első szerelmedet. Ezért most visszatértem a Warlock Aggro-hoz és a változások ellenére (pl. egy Blood Imp már nem sokat ér), mégis összeállítottam egy listát, amit szeretek.
Kaszt: Warlock
Kártyák sorrendben a legolcsóbbtól a legdrágábbig
Semleges (20)
- Abusive Sergeant x2
- Leper Gnome x2
- Young Priestess x2
- Bloodmage Thalnos
- Knife Juggler x2
- Harvest Golem x2
- Shattered Sun Cleric x2
- Chillwind Yeti
- Defender of Argus x2
- Leeroy Jenkins
- Argent Commander x2
- The Black Knight
Warlock (10)
- Soulfire x2
- Flame Imp x2
- Mortal Coil x2
- Power Overwhelming
- Voidwalker x2
- Doomguard
Korai játék
Itt a legerősebb ez a pakli. Ha ebben a fázisban nem tudod uralni a harcteret, akkor már biztosan elveszíted a meccset. A 10 darab 1 manás lény önállóan is erős, szóval ha leraksz négyet az első két körben (coin-nal), akkor máris biztosan irányítod a harcteret. Ezzel a típusú aggro deck-kel, az előnyt kihasználhatod olyan támadásokra, melyekben csak az ellenfél lénye pusztul el, illetve trade-kre (mindkét lény elpusztul) is.
Ha a játék legelején olyan lap kerül a kezedbe, ami többe kerül, mint egy mana, akkor azt cseréld le. Amikor először használod ezt a paklit, és nem tudod mit tegyél vissza, akkor "ha többe kerül, mint egy mana és nem lény, akkor visszaküldöm" elv tökéletesen megfelel. Természetesen ez sokkal bonyolultabb ennél, és időbe telik mire beletanulsz, de kezdésnek megteszi.
Az egy manás szabály oka, hogy hiába erős kártya a Defender of Argus vagy a Shattered Sun Cleric, hogy ezeket jól használni tudd szükségetek lesz a harctér irányítására. Hiszen attól rosszabb nincsen ha csak magába lerakjuk a Defender-t. Szóval kezdj az egy manás lapokkal, és idővel majd jönnek az erősebb lapok is...
Sose feledkezz el a Life Tap-ról.
Hunter Faceroll paklik ellen nem tanácsos az összes egy manás lapot kijátszani a játék elején az Unleash the Hounds és az Explosive Trap miatt. A nagy lapjaid, amik segítenek majd a Doomguard és az Argent Commander, ezekkel nyomást gyakorolhatsz a Hunter-re. Ha letudsz tenni egy teljes értékű Defender of Argus-t (tehát vannak lények mindkét oldalán), akkor tégy úgy, de ne feledd, hogy ezzel még nem dőlt el a meccs. Ezek a játékok nem lesznek a kedvenceid, nagyon óvatosan kell játszani.
Murloc-ok ellen egy tökéletes kezdés a Soulfire, Mortal Coil és egyéb olcsó spell-ek. A harctér gyors irányítása itt garantált győzelmet jelenthet, szóval ne aggódj a Soulfire használatán, itt úgyse akarsz más lényt lerakni. Amint az ellenfél harcterét letörölted - különösen ügyelve a Murloc Warleader-ek eltávolítására -, jöhetnek a lényeid, hogy átvedd a harctér irányítását.
Az összes többi pakli ellen a játék legelejétől törekedj a harctér irányítására, de vedd figyelembe a különböző harctér tisztító képességeiket (pl. Holy Nova, Flamestrike). Ne ölesd meg az összes lényedet egy Fan of Knives-al vagy Lightning Storm-mal, ha nem muszáj. Paladinok ellen mindig gondolj a Consecration képességre. Néha nem tudsz mit tenni ezek ellen, de amennyire lehetséges kerüld őket, tehát csak egy-két lényt tegyél le, hogy csak azokat ölje meg, és ha elhasználta a harctér tisztító képességét, akkor kirakhatod a többi lényedet is.
Mid-game
Ez a Harvest Golem/Defender of Argus fázisa; ez alatt azt értem, hogy ez az a fázis, ami ezt a paklit elválasztja a többi aggro paklitól. Nem akarunk itt Wolfrider-eket és Arcane Golem-eket letenni, hanem egy jobb harctér irányítást szeretnénk felépíteni. Úgy tűnhet, hogy a Harvest Golem nem illik egy aggro deck-be, de tudjuk, hogy ha meg is hal, a következő körben lesz ismét egy lényem, ami biztosan támadhat.
Ha a Defender of Argus mindkét oldalán van lény, akkor azzal megnyerheted a meccset. Egy hatalmas tempó előnyt ad, mert erősebben támadhatnak a lényeim és ez arra kényszeríti az ellenfelemet, hogy az én lépésemre reagáljon.
Ha a Defender of Argus-t be tudod tenni egy Harvest Golem és egy Chillwind Yeti közé, nos... az igazán szép.
A Chillwind Yeti-ről múlt héten a Druid-os paklinál részletesen beszéltem, ez egy elképesztően jó lap. Ismételten elmondom, hogy egy extra képesség nélküli lény, de mindössze 4 manáért 4 támadással és 5 élettel rendelkezik és a következő körben rá is jössz, hogy milyen erős ez a kártya.
Shattered Sun Cleric még mindig majdnem olyan jó, mint amikor 3/3-as volt, habár egy picit most könnyebb megölni. A Battlecry-a tulajdonképp egy fél Defender of Argus eggyel kevesebb manáért, ezért egy jobb lény "készítésére" használjuk.
Késői játék
Egy picit félreérthető lehet aggro deck-nek hívni ezt a paklit, a késői fázisban található lapok miatt; ugyan nem a késői játékra van kiélezve, de ez nem jelenti azt, hogy ez a pakli ne törekedne harctér irányítására ebben a fázisban is. Valójában ebben a fázisban fogjuk a legtöbb meccsünket megnyerni. Habár a játék elején akarunk előre jutni, de csak azért, hogy mi irányítsuk a játékot a mid-game-ben és felkészülten érkezzünk a késői játékba is. Tehát elakarunk jutni ide és még mindig előnyben szeretnénk lenni.
Méghozzá azért, mert ezek a sok manás kártyáink attól függenek, hogy ki irányítja a harcteret; Argent Commander gyorsan képes sebezni - miközben nem sérül - , de ha eddig csak küzdöttél, hogy ne halj meg a játékban és az ellenfeled még 20 élet fölött van, akkor a commander valószínűleg csak megöl egy lényt vele szembe, majd meghal. Egy nagyszerű kártya lehet, hogy az ellenfél hősét sebezze, de csakis akkor, ha előtte már biztosítottuk a harcteret és kevés élete van az ellenfélnek.
A Commander-eken kívül van még egy Leeroy Jenkins-ünk és egy Doomguard-unk, amik a Charge-nak köszönhetően gyorsan kivégezhetik a másik játékost. Ehhez kapcsolódnak a spell-jeink is, a 2 Soulfire és 1 Power Overwhelming, amik hatalmas sebzésre képesek egy kör alatt. 5 manából 14-et lehet sebezni egy Leeroy, Power Overwhelming és Soulfire-rel. Természetesen ez semmit se segít, ha nem én irányítom a harcteret és az ellenfél hősének az életét se tudtam kellőképp levinni.
Talán csodálkoztok, hogy miért van egy Power Overwhelming a pakliban. Igen, az egy 1 manás Soulfire, ami nem dob el egy kártyát azonnal, de később feláldoz egy lényt, ami igenis lényeges egy ilyen pakliknál. Ne feledjétek, harctér irányítást szeretnénk elérni, ezért nem szabad csak úgy feláldoznunk a lényeinket. Jó dolog hirtelen +4-et sebezni, de csakis akkor, ha egy nagy taunt-os lényt szeretnél megölni, vagy az ellenfelet.
Most pedig szeretnék beszélni a Warlock Giant Control pakliról. Sok embert láttam, akik lassabban játszanak, hogy az ellenfél ne rakhassa le a Molten Giant-eket túl hamar. Ne tegyétek ezt; úgyis tudják sebezni magukat a Life Tap-pel. A különbség csak annyi, hogy sokkal több kártya lesz a kezükben, amikor elérkezik a Molten Giant ideje. Máshogy kell gondolkodnotok. Ha lényeket pakolsz le, azzal korlátozhatod, hogy mennyi kártyát húzhatnak és a manájukat mire költik, amikor már elég kevés életük lenne, és kitehetnék a Giant-eket. Ha elég sokszor "akadályoztatod" a Life Tap használatát, talán nem is húznak még egy Giant-et se, vagy egy Sunfury Protector/Defender of Argus-t időben. Játssz agresszíven és te jársz jobban. Lesznek olyan meccsek, amikor kirakják a Molten Giant+Molten Giant+Defender of Argus-t és erre nem tudsz mit válaszolni; igen, előfordul, ez része a változatosságnak, de, hogy a kezükre játssz korai gyors támadások helyett, nem túl célravezető...
Az erejük abból származik, hogy egy csomó lapot húznak és az életbeli veszteségüket használják előnyként. Ha korán és sűrűn támadsz, megakadályozhatod, hogy ezt az előnyt megszerezzék.
Összegzés
Ha ezt a paklit szeretnéd játszani, azt kell, hogy mondjam, hogy az egyetlen igazi "rossz" meccsed a Hunter Faceroll deck ellen lesz. A Murloc és Rogue deck-ek ellen 50% esélyed van a győzelemre, ha ezeket a paklikat leszeretnétek győzni, sajnos a Hunter-t kell választanod. Ez is csak az örökké változó metát jelzi, hiszen a Hunter-ek ez elmúlt egy-két hétben kevésbé voltak népszerűek, de most ismét nagyon felkapottak lettek.
Még egy dolgot szeretnék mondani; ha nem változtatsz a paklidon minden nap, akkor nagy valószínűséggel egyre kevésbé fogsz sikereket elérni. Vannak lecserélhető lapok minden pakliban, ez sem kivétel.
Ha nem tartjátok a lépést a metával, akkor lemaradtok.
Orc Warlock
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!