FórumÁltalánosRNG, Te drága kincs! :)
RNG, Te drága kincs! :)
2015.10.04 17:57
Szépen összeszedted! :D Nem is beszélve arról, hogy az agyunk az ilyen sorozatos balszerencse között a bejött randomfaktoros dolgokat már észre sem veszi csak a roszat jegyzi fel és egy 2-3 órás játékból az jön le, hogy az a s*ar játék mindig kicsesz velem.
2015.10.06 14:20
Én annak nem örültem ma amikor 5 lényem volt kinn, az ellenfélnek 2. Kirakta a tinkmastert és az én legerősebb lényemet változtatta mókussá. A következő körben a mCT a legerősebb lényemet vette el a 4-ből...
Ollywood#2121
2015.10.06 14:43 | Válasz: (#2) o_attila (Golden Rare) hozzászólására
Én annak nem örültem ma amikor 5 lényem volt kinn, az ellenfélnek 2. Kirakta a tinkmastert és az én legerősebb lényemet változtatta mókussá. A következő körben a mCT a legerősebb lényemet vette el a 4-ből...
Na látod, pont erről beszél Indy. Nyilván ordas peched volt, de azért ennek a bekövetkezési valószínűsége nem nulla. Összességében 1/2*1/7*1/4-ed, ami kb. 1.8%, azaz minden 56 hasonló esetből várhatóan egyszer be fog következni (az 1/2-ed az elején annak az esélye, hogy nem 5/5 lett belőle, hanem 1/1).
Van még egy dolog amiről Indy nem írt. Ez pedig az, hogy hajlamosak vagyunk azokra a dolgokra emlékezni, olyan dolgokat tenni amik megfelelnek, illetve alátámasztják a prekoncepcióinkat. Azaz egyszerűen figyelmen kívül hagyom azokat az eseményeket amik cáfolnák vagy gyengítenék az előítéletemet, a valóságról alkotott képemet. Egyszerű példa: ha én úgy gondolom, hogy a németek sótlanok és semmi humorérzékük nincs, akkor minden egyes sótlan német esetén felkiálltok, hogy "Aha, már megint egy sótlan német!", ellenben lazán figyelmen kívül hagyom a vicces a németeket (vagy épp azokat a sótlan egyéneket akik nem németek). Ezen pszichés működés miatt nagyon könnyen érezzük úgy, hogy ellenünk csalnak, hiszen számtalanszor megerősítést nyer ez játék közben (a cáfolatokat meg jól figyelmen kívül hagyjuk, sőt, fel sem tűnik). Meg persze ha mi nyerünk akkor az nyilván a zsenink miatt volt, még véletlenül sem azért, mert lemákoltuk az ellenfelet vagy szörnyű lapokat kapott. :)
2015.10.06 15:49
Petya
Nagyon jó példákat adtál meg, és szerintem az egyik tényezőjét az RnG-nek megmagyaráztat teljesen, és valóban kb így működik. Viszont a Heartstone egy kicsit más. Mivel minden paklinak megvan a rossz , és jó matchupja nem pusztán a szerencsére alapoz a játék...szóval innentől kezdve 50%-a sajnos az elméletnek bukott. Nincs az, hogy bármelyik pakli ellen mehetsz amivel játsznak max egy pár változtatással.
Itt egy példa:
Control Warriorral csoda lenne nem winelni freeze mage ellen, mivel kb alapból esélye nincs bármilyen hand-et kapunk.
Patron Warrival 50-60% esélyünk van nyerni (vagy jól armoroztunk vagy nem).
Mech Mage ellen elég valószínű, hogy szopó
Midrange Paladin ellen szinte 90% lose.
Most csak egy pár példát hoztam fel, és azért a Ctrl warrit , mert annak a legkedvezőbb a matcupja , szóval szerintem mivel ezek a értékek számolva , és beállítva is vannak a játékban nem beszélhetünk igazából puszta szerencséről.
*a játék 80% Winrate-es paklit addig buktat vissza vesztett csatákkal amíg 60-75% lesz:) szóval erre kéne magyarázat még szerintem.
2015.10.06 17:16
A matchup az kicsit más tészta. :)
RNG kapcsán inkább olyan helyzetekről beszélhetünk, ami a játékon belül teljesen random. Példákkal illusztrálva, hová lő Ragnaros the Firelord, mivé alakul Piloted Shredder, kit húz át Mind Control Tech, mennyit és kin sebeznek Dr. Boom "segédei", a Madder Bomber-ról ne is beszéljünk, ésatöbbi...
A fórumon is inkább a játékbeli random okán vannak elméletek, nem pedig azért, ha minden 2. ellenfél secret Paladin. :)
Szóval tele van a játék véletlen / szerencse faktorral, de azért az a ritkább eset mikor azek miatt veszítünk...
Mivel pont CTRL Warrior fun vagyok, ezért nem tudom megerősíteni a leírt tapasztalataidat, nekem egészen más számok jönnek ki, de ez nem tartozik az RGN-hez. :)
Alapvetően szerintem a játéktudás számít, az előre gondolkodás és a másik lapkészletének ismerete / felismerése, mikor trade, mikor arcra ecetera, elég sok a változó. Nyilván van kedvezőtlen matchup, de mivel ő is húzhat rosszul, ahogyan te is kiválóan 1-1 általad kellemetlennek ítélt ellenféllel szemben, ezért én inkább a játéktudásban hiszek. :)
A játék az nem játék! :) ...hihihihuhuhehe...
Ha bejelentkezel, vagy regisztrálsz, akkor válasz írására, privát üzenetek küldésére és sok másra is lehetőséged lesz, illetve a captchát sem kell kitöltened!
Rengeteg online játék, szerencsejáték, kártyajáték, ahogyan a való élet is rendszeresen alkalmazza a RNG-t, vagy hívhatjuk úgy is, hogy szerencsét. :) Többször felmerült a HS játékban is nem csupán egyetlen szituáció kapcsán, hogy valószínűleg nem tiszta a rendszer. Megpróbálom teljesen emberközeli és érthető módon (függvények és szakszavak nélkül) elővezetni mindezen dolgok hátterét, avagy miért gondolod úgy, hogy "mindenki és minden ellened csalik?!" :)
Alapvetően az a probléma, hogy az ember nehezen veszi be / hiszi el azokat az élet és játék helyzeteket, amikor sorozatban túl sok balszerencse éri, vagy (számára) extrém soknak tűnik a véletlenek száma. A szó, amit itt keresünk, az a szórás...
Ha egészen egyszerűen szeretném magyarázni, akkor a szórás az egy olyan érték / fogalom, ami azt mutatja meg, hogy egy adott eltérés átlagosan mennyivel is tér el az átlagtól.
A II. világháborúban egy orosz matematikus a hadifogsága alatt (tehát volt éppen ideje) feldobott egy érmét 10 ezerszer és lejegyezte a tapasztalatait. Ott ugye 50% lenne a végén a normális érték fej illetve írás között, ellenben rövidtávon, pl a 2 és 3 ezredik dobás között volt olyan, hogy majdnem 50x lett egymás után fej. Mindez azt jelenti, hogy egy rövidebb szakaszt vizsgálva szinte minden eredmény tűnhet extrémnek, de nagyobb mintánál az értékek végül beállnak a szórásnak megfelelő intervallumba. A végén egyébként 45-55% lett a kisérlet vége, ami így a teljesen normális intervallumban végzett a rövidtávú anomáliák ellenére.
Más példával élve, a NL Holdem Pokerben a kézbe kapott AA durván 80%-ban teljesít bármilyen random lett ellen preflop. Ami nem azt jelenti, hogy nem bukhatod el 10-20x egymás után mondjuk úgy ha "lemákolnak", de ezt a szituációt már 1000x lejátszva az arányok be fognak állni a normális mértékre. A már más kérdés, hogy 1-1 potban éppen mennyi pénz volt. :)
Személyes kedvencem pedig a rulett mint példa, hiszen minden héten kitalálja valaki, hogy a "duplázós" stratégiával gazdag lesz. :) Sajnos azonban az ördög kerekének (a számok összege 666, ezért emlegetik így is, egy kis érdekesség) nincsen nyerő stratégiája (többen ebbe már bele is őrültek) ;) a dupázós szisztéma pedig a fentebb említett dolgok miatt nem működik a gyakorlatban. Nem nehéz kiszámolni, hogy egy 15. lépcsőfok körül már az egész magyar államháztartást kellene feltenni a pirosra.
Átültetve mindezt bármilyen játékba, vagy RNG-t is használó tevékenységbe, rövidtávon extrém eredményeket is produkálhat 1-1 rendszer, de mindez csak alacsony darabszámú minta esetén áll fent...
A példák és a leírás szándékosan nagyon egyszerű és sarkított, de a célnak talán megfelel, íme akkor egy rendes csalós Topic. :)