Mana Addict ARCHÍVUMOil Rogue paklielemzés Antival

Oil Rogue paklielemzés Antival

ChrlNwbrn

Zottyosi streamerekről szóló cikkéből, vagy éppen már korábbról, egyre többen ismerhettétek meg Antit. Ha kedvet kaptatok ahhoz, hogy benézzetek hozzá egy kis esti streamre akkor bizonyára sokan tudjátok, hogy legtöbbször rangsorolt játékot játszik és azt is Olaj Rugóval. Bár ez a pakli mostanában nem annyira közkedvelt, versenyen még mindig előfordul jó néhányszor és még a mostani Patronos metában is nagyon jól megállja a helyét. Fogadjátok hát sok szeretettel Anti cikkét az Olaj Rugóról. Ebből mindent megtudhattok: hogyan kell muliganelni, milyen változatai vannak a paklinak vagy éppen melyik matchupok ellen igazán hatásos.
 

Bevezető

Először is szeretném leszögezni, annak ellenére, hogy a cikk további részében tárgyalt „Olaj Rugó” általam az egyik legkedveltebb pakli típus jelenleg, mégsem tudom azt mondani rá, hogy bátran próbálkozzatok vele a LEGEND RANK felé vezető úton. Többek között ez annak is köszönhető, hogy egy kombó deckről beszélünk. Főként spellek és fegyverek (Hero Power ugyebár) használatára épül, csakúgy, mint a jelenlegi meta legmeghatározóbb paklija, a „Patron Warrior”. Ezen okból kifolyólag egyáltalán nem meglepő az, hogy egyre több deckbe szorítanak bele a játékosok olyan lapokat, amelyek pont az ilyen paklik ellen nyújtanak megfelelő stratégiai előnyt, mint például Loatheb. Igaz, ez nem Valéria ellen irányul, mégis ő szenvedi ezt meg az egyik legjobban. Szerintem pont abból fakad az „Olaj Rugó” legnagyobb nehézsége, hogy mit mikor, és mikor ne játsszunk körbe. Vajon akkor miért érdemes ezzel a paklival játszani? Legtömörebben talán úgy tudnám megfogalmazni, hogy mókás. (Anti: És Valika nagyon jól néz ki goldenként). És, hogy miért is mókás? Mert egy OTK (szerk.: One Turn Kill – egy kör alatt végez az ellenféllel) pakli. Ha csak egy lényünk is fent marad a boardon, már az elég ahhoz, hogy a megfelelő lapokkal egy kör alatt akár 30 sebet is kiosszunk. Az olcsó spellek mellet a rengeteg laphúzási lehetőség esélyt ad arra, hogy adott körben bizonyos szituációra a választ ne csupán kezünkben, hanem a paklinkban hátralévő lapokban keressük (szerk.: ehhez azonban megfelelően kell ismernünk paklinkat).
   

A pakli

  Nem szeretnék csupán egyetlen decket mutatni, mint a legtöbb guide, inkább mutatok egy alap decket és szeretném egy picit részletesebben bemutatni a cserélhető, valamint a core lapokat. Az alap lapok a következők:  

2x Backstab

Nem kell nagyon bemutatni, sok matchup ellen mindenre megoldás, valamint 0 mana, tökéletes kombó alap.  

2x Preparation

Ennek a lapnak köszönhető, hogy olyan hatásos lehet az, hogy több mint a fél deckünk spellekből álljon.  

2x Deadly Poison

Hero Powerre beteg, 1 mana szintén remek kombó alap.

 

2x Blade Flurry

Ha csak egy Oil-t használsz, el lehet gondolkodni azon, hogy ebből is csak egy legyen, de a jelen metában sokszor a kettő is kevés. Ezek mellett a legjobb board clear valamint nemcsak a boardot sebzi, de az ellenfél arcát is.  

2x Eviscerate

Early game-ben nagyon jó a 2 seb belőle, később pedig a 4 sebzés remek leszedés. Ezek mellett nemcsak lényre, de az ellenfél arcára is el tudjuk nyomni.  

1x Sap

Régebben eggyel is lehetett próbálkozni, de mostanában már inkább a kettő a megszokott. Hatalmas tempó előnyt nyújthat a számunkra.  

Bloodmage Thalnos

Ennek a legendarynak a képessége pont az, amire a rugónak a spellek miatt szüksége van, illetve mana cost miatt kombóra is alkalmas  

1x Fan Of Knives

Control matchupban legtöbbször semmit nem csinál, ugyanakkor Preparationnel együtt vagy aggro ellen nagyszerű lap lehet.  

2x SI:7 Agent

Az egyik legjobb 3 drop a játékban, egy Coin kombóval meg egyenesen beteg.  

2x Tinker’s Sharpsword Oil

Sokan panaszkodtak ezzel a lappal kapcsolatban, hogy gyakran kezükben marad, én azonban nagyon szeretem és csak egy esetben venném ki a deckből: ha minion heavy változatot szeretnék játszani. A sok Patron ellen szinte kötelező most már kettő használata, s ugyanakkor burstből (ellenfél közvetlen sebzése - a szerk.) sosem elég, márpedig burstölésre Blade Flurry és Preparation lapok mellett nagyonis alkalmas.  

1x Piloted Shredder

Az egyik legjobb 4 drop, mivel ha meg is hal, marad még egy lényünk a boardon, ami jó Oil kombó. Néha hátrányt is okozhat azért, és mivel 2 Violet Teacherrel játszunk, ezért egy is elég lehet belőle.  

2x Azure Drake

Mielőtt még jöttek volna a kiegészítők, szinte biztosan az egyik legértékesebb 5 drop volt. Rugónak pedig tökéletes. Laphúzás, spell power és még egy nem túl gyenge lény is.  

Loatheb

Maga a kétélű fegyver. Ha nem 5. körben rakjuk ki és még az ellenfél boardját is meg tudjuk oldani a fennmaradó manából, az végzetes lehet.  

1x Sprint

Első és legfontosabb. Csupán azért írtam egyet, mert ha szeretnénk egy Gadgetzan Auctioneert futtatni a deckben, akkor 2 túl sok, de amióta az 6 manáért jön nem igazán éri meg használni. Sokan gondolják úgy, hogy elég csak egy Sprint. Erre csak azt tudom írni, hogy sokszor fogtok majd még 2 db Sprint játszása mellett imádkozni a „Topdeck Sprintért”. Nyilvánvaló szerintem mindenki számára hogy Preparation ->Sprint->4 laphúzás az durva, illetve hogy néha még a 7-ért 4 lap is nagyon jó.   Kép törölve   A cserélhető lapok a következők:  

Southsea Deckhand

Különösen hasznos lap tud lenni akár aggro, akár kontroll ellen. 1 mana, így nagyon jól lehet vele kombózni.  

Goblin Auto-Barber

Egy időben sokat játszották, de én személy szerint sosem éreztem benne potenciált.  

Earthen Ring Farseer

Neutral minionok közül egyértelműen legkisebb tempó veszteséggel kijátszható heal effectel rendelkező lap. Hero Powerünkből kifolyólag fogunk sérülni, mivel rá fogunk kényszerülni, hogy fejjel oldjuk meg az ellenfél lényeit. Legalább 6 gyógyítás kell ebbe a deckbe.  

Big Game Hunter

Jól tud jönni, nagyon nem számítanak rá, azonban elég keményen szituációs lap, ami könnyen beragadhat a kezünkben. Mégis ajánlom azért használatát, mert megoldja a Boom 7/7-es részét, ami elég fájdalmas Rugó számára.  

Edwin VanCleef

Kicsit bizonytalan lap. Ha az elején Yoloban kirakjuk valami nagy dögként és az ellenfelünknek nincs rá megoldása, akkor szinte garantálja a sikert. Amennyiben van rá ellenfelünknek megoldása, akkor csak elpocsékoltunk rengeteg lapot rá, tempót vesztünk és ki fogunk kapni. Sokszor megéri inkább csak egy biztonságos 6/6-ként kirakni, hogy elkerüljük a BGH-t.  

Violet Teacher

Mostanában már nem annyira jó lap, mint előtte, hiszen visszanyalhat a fagyi, ha Hunter vagy Patron ellen játszunk, ugyanakkor nagyon sok matchup ellen pedig jó lehet.  

Sabotage

Legnagyobb előnye, hogy az ellenfelünk nem számít rá. Letakaríthatja a fegyverét, valamint egy nagy lényét is az ellenfélnek.  

Harrison Jones

Jelen metában elég fixen mondható laphúzásnak. Azt viszont, hogy mi helyett helyezzük el a deckben, azt kemény eldönteni. Nagy probléma az vele, hogy szituációs lap és azokat nem szeretjük túlzottan használni a kombó deckekben.  

Antique Healbot

5-ért 3/3 az elég rossz, de 8 gyógyítás az már elég jó, azért is, amit a Farseernél már említettem. Van, aki 1 Healboton kívül úgy dönt, hogy nem is használ semmi healt, de van, aki inkább bízik Farseerekben. Szerintem 1-1 a legoptimálisabb, bár ezt a túlzottan sok aggroval kapcsolatos rossz tapasztalatom miatt mondom.  

Gadgetzan Auctioneer

Amióta 6 mana, én használatát nem igazán ajánlom. Több esetben jobb a 2 Sprint, esetleg még 1-1-gyel lehet próbálkozni, de a 6 manás nerffel a Blizzardnak sikerült elérnie, hogy elveszítse a potenciálját a ladder deckekben.  

Spectral Knight

Meglepő, de jól tud teljesíteni a rugó deckben, mert letrade-elésen és mindenre ható sebzéseken kívül mással  nem igazán lehet eltávolítani a boardról. Bár az nehéz kérdés, hogy mi helyett tuszkolható be a deckünkbe.  

Emperor Thaurissan

Egyik legjobb BRM lap ladderen. Rugóban azonban túl kapzsinak mondanám a használatát. 6 Mana az elég lassúnak mondható mindamellett, hogy rengeteg manát nyerhetünk vele.  

Dr Boom

Szerintem főleg kis rankon tudhat jól teljesíteni, amikor tudjuk, hogy nem fogunk sok BGH-val találkozni. Amellett, hogy egy lény elvesztése, pláne ami 7 manába került, rosszul érint minket, azért tapasztalataim szerint jól működhet a deckben.   Az általam jelenleg előszeretettel használt verzió: Kép törölve Edwint előszeretettel lecserélgetem Violet Teacherre. Ha pedig nincs Bloodmage Thalnosotok, akkor a csere egyértelműen Kobold Geomancer, nem pedig Loot Hoarder.  

Matchupok

  Kép törölve   55% - 60%-os matchupnak mondanám jelen keretek között. Többek között ez annak köszönhető, hogy jelenleg a legkedveltebb Druida típus most ladderen a Combo Druid, azonban sokan játszanak Harrisonnal, így nagyon figyeljünk oda, hogyan használjuk a fegyverünket. Ez a matchup nagyban függ attól, hogy a Druida felhúzta, illetve ki is játszotta-e az első néhány körben a Wild Growth-ot, vagy volt-e lehetősége early gameben egy nagyobb Innervate játékra (pl: Dr. Boom, Thaurissan stb.). Ha ez nem történt meg, örülhetünk, mert nyerési esélyeink innentől felmentek vagy 75-80%-ra. Azonban mire is mulliganeljünk? A mulligant nagyban megkönnyítheti, ha nálunk van a Coin. (szerk: Én rendszeresen el szoktam gondolkozni azon, hogy Druida ellen, és még néhány más matchup ellen, megtartsam-e a Preparationt a kezdő kézben arra az esetre, ha tempó előnyre tenne szert az első pár körben.) Az átlag azonban azt mutatja, hogy mindenképpen elsődlegesen azzal a céllal kell mulliganelni, hogy felhúzzunk egy 3 manás lényt (lehetőleg SI:7-t), illetve egy Backstabet, Deadly Poisont vagy akár egy 4 manás lényt. Az örök kérdés az, hogy megtartsuk-e a Sapet? Az olyan Innervate kombinációkra tökéletes lehet, mint a Druid of the Claw, vagy egy Belcher, viszont egy Shade of Naxxramas, Zombie Chow, vagy akár egy Dr. Boom / Emperor Thaurissan ellen teljesen fölösleges és hasznavehetetlen.  

Játék a Druida ellen

A probléma a Combo Druid ellen, hogy könnyen board előnyre tud szert tenni ellenünk. Emellett, ha megcsappannak az életpontjaink, hamar befejezhet minket. További probléma, hogy a Combo Druida egy elég rugalmas pakli, így könnyedén beleférhet egy Loatheb vagy egy Harrison is, ami végzetes lehet ránk nézve. Ugyanakkor, egy jól irányzott Blade Flurry-vel könnyedén vissza tudjuk venni a tempót. Sokszor előfordulhat az is, hogy fent hagyjuk a fegyverünket 1 charge-on, így jelezve ellenfelünknek, hogy nem érdemes kitennie több lényt, mert egy Flurry-vel le fogjuk takarítani a boardot, még ha nincs is a kezünkben. (szerk: Ez nagyon sokszor rizikós lehet, de muszáj megjátszani.) A Sapet próbáljuk az olyan lényekre tartogatni, ami tauntos vagy deathrattle-ös, a többit próbáljuk a spellekkel megoldani. Egy Loatheb pedig nyerhet nekünk még 1 kört a végzetes kombó ellen. (szerk: Ezt nekünk kell tudni, hogy mikor számítsunk rá. Az ellenfél játékából és a mi gyakorlottságunkból azért lehet tudni az ilyen dolgokat.)  

Preferált lap

Violet Teacher. Ezt a lapot a druida nem tudja megoldani egyetlen Swipe-ból. Ha mulligannél megtartod, és üres boardra kitudod játszani, elég nagy előnyt ki lehet belőle sajtolni, még ha az ellenfél kezében ott a Swipe válasznak, akkor is. Feleslegesen azért ne használjunk spelleket csak azért, hogy minél több tanoncot tudjunk kinyerni belőle. További előnye, hogy mostanában a Druidák nem mulliganelnek Swipe-ra, valamint nem sok Rugó használja ezt a lapot, vagy ha igen, akkor is csak egyet, így a meglepetés erejével csaphatunk oda.  

Edwin

Először is Druida ellen szinte sosem szabad kirakni 6/6-nál nagyobbként, esetleg talán akkor, hogy ha ellenfelünk kijátszott már egy BGH-t üresben. Ekkor viszont számítanunk kell arra is, hogy kettővel játszik. 6/6-os lényként szinte minden lapjával letradel a Druidának Edwin, így a legjobb amit tud ellene csinálni az a silence, de még így is 2/2-ként ott marad a boardon. Sima Ramp Druida ellen az a nehéz, hogy felismerjük a tényt, EZ EGY RAMP DRUIDA!! Ebben az esetben tartogassuk a Sapet, valamint érdemes kivárni egy esetleges nagy Blade Flurry kombóra.    

Kép törölve

  Általánosságban itt a legnehezebb, hogy felismerjük, hogy milyen Hunter ellen játszunk. Ha egy Face Hunterről van szó, akkor a Sap a Mad Scientistre egy tökéletes válasz, viszont egy midrange vagy hybrid esetében érdemes ezt a Highmane-re tartogatni. Mindig próbáljuk meg a trapeket körbejátszani, valamint a Snake Trapbe úgy belejátszani, hogy legyen ellene megoldásunk.  

Face Hunter ellen (50%)

Az Aggro ellen nagyon sorsdöntő lehet az, hogy kinél van a Coin. Egy második körös SI:7 bizony akár el is döntheti a meccset. Amit nem érdemes megtartani, az a Deadly Poison. Mivel ellenfelünknek úgy is kis hp-s lényei vannak, valamint a Leok és Misha ellen a 3 damage semmit nem ér, így az egyetlen dolog csak a mana cost ami a Deadly mellett szól. Érdemes továbbá a Healbotot megtartani, hiszen Murphy szerint úgysem fogjuk felhúzni, amikor kéne. A lényeg, hogy minél kevesebb élet vesztéssel próbáljuk meg megoldani az ellenfelünk boardját.  

Hybrid (60%)

A helyzet itt egy picit kedvezőbb, hiszen egy lassabb deckről beszélünk. A mulligan hasonló, arra figyeljünk oda nagyon, hogy ne fogyjunk ki a lapokból. Egy ötödik körös Drake nagyban segíthet minket akkor, ha ellenfelünk nem tudja megoldani azt a boardról, így talán késleltetni is tudjuk a Highmane-t.  

Matchupot megkönnyitő lapok

  • Southsea Deckhand: Trapeket kiválóan tudjuk vele aktiválni, valamint ha van lehetőségünk kirakni az első körben, az nagyon megtöri a Hunter tempóját.
  • Healbot: 8HP gyógyulás.
  • Edwin: Lehet vele Yolo-ban nyomni a dolgokat, hiszen nagyon megoldása úgysincs rá.
  • Harrison: Mivel úgy is játszik ellenfelünk Bow-val, amit általában 1 charge-on hagy, ezt elvéve komoly sebzéstől és tempótól foszthatjuk meg őt.
 

Hátrány Face Hunter ellen

  • Violet Teacher. A tanoncokat megöli az Explosive trap, valamint UTH miatt könnyedén vissza is üthet a dolog. Ez itt talán egy hátrányosabb lap számunkra.
  Kép törölve

Tempo Mage (50%)

Általában ezzel a Mage-dzsel találkozik az ember a létrán. A mulligan hasonló a Hunterhez, annyi különbséggel, hogy itt akár megtarthatjuk a Blade Flurry + Deadly kombót. Arra kell nagyon odafigyelnünk, hogy egy esetleges Dr. Boom-ra vagy Antonidas-ra maradjon megoldásunk, valamint a 8. kör a dupla Fireball köre lehet.

 

Violet Teacher vs Edwin

Egy early game-ben kijátszott Edwin nagyot dobhat a nyerési esélyünkön. Ez a fajta Mage nem játszik nagyon olyan lapokkal, ami erre megoldás lehet. A Violet Teacher azonban egy kicsit biztonságosabb play. Mivel igazán nincs a paklijában rá board clear (szerk: Talán csak egy Flamestrike, de az is csak hetedik kör), így ezzel a lappal hatalmas tempó előnyhöz juttathatjuk magunkat. Figyeljünk arra, hogy ez a deck 2 Mirror Entityvel (ha SI:7-el oldod meg a Mad Scientistet, akkor az általa kikeresett Mirror Entity kisül!!) és Counterspellel is játszik.

 

Southsea Deckhand

Mirror entity kisütésére a legjobb a deckben.

 

Freeze Mage (30%)

Az egyik legrosszabb matchup. Mivel arra számítunk, hogy ellenfelünk aggro, így amikor kiderül, hogy Freeze Mage, már lehet, hogy késő. Próbáljunk meg minél több sebet bevinni arcba, ügyelve arra, hogy lehet, majd a hősünkkel kell befejezni a matchet mert a teljes boardunk be van fagyasztva. Bízzunk abban, hogy ellenfelünk keze nem a legjobb, valamint próbáljuk meg az Ice Blockot még a 9. kör előtt kisütni.

 

Giant mage (35%)

Szintén elég kedvezőtlen ellenfél, azonban ha időben rájövünk, hogy mivel állunk szemben, lehet ellene esélyünk. A Sap-et be kell tartani, valamint oda kell figyelni, hogy mennyire visszük le ellenfelünk életét.   Kép törölve (65-70% győzelmi esély)  

Midrange

A mulligannél legfontosabb, hogy a Fan of knivfes-ot felhúzzuk, emellett nyilván megtartható a szokásos Backstab + SI:7, illetve Deadly Poison. A Sap-et egyértelműen Tirionra próbáljuk megtartani, ha nagyon kell esetleg Sylvanasra és Loathebre lehet elnyomni. A Harrisont próbáljuk a lehetőségekhez mérten mindig körbejátszani, mivel favorizált matchup, így szerintem senki sem akar egy ilyen miatt veszteni. Tapasztalataim alapján amellett, hogy bekapunk egy nagyon fájó Harrisont, úgy veszíthetünk, hogy egyáltalán nem húzzuk fel azokat a lapokat, amelyek „lapot húznak”, így elnyomjuk az olcsó spelleket, kifogyunk lapokból és nem tudjuk feltölteni újra a kezünket. Azért könnyebb matchup, mert kicsit lassabb pakli, mint a többi midrange deck, valamint nagyon sok megoldásunk van a lényeire.  

Eboladin

Mostanában nagyon elszaporodtak még létra tetején is, így erről is ejtsünk pár szót. Ez is könnyebb matchupnak számít, sok megoldásunk van a lényeire. Egyetlen dologra kell ügyelnünk, hogy ne nagyon stackeljük a lapokat a kezünkben a Divine Favor miatt.  

Hasznos lehet

  • Harrison: Paladin = sok fegyver.
  • Sabotage: Durva megoldás a Tirionra és a fegyverekre egyaránt. (szerk: Tiriont és belőle a fegyvert nem pusztítja el egyszerre!!!!)
  • Healbot: eboladin ellen a 8 gyógyulás miatt
  • 2 Fan of Knives
  Kép törölve (75-80% győzelmi esély)   Sokak szerint a lehető legjobb matchup számunkra, és én is így gondolom. Egy dologra figyeljünk: hogy ne kezdjük el lassanként lefaragni az életét a Priestnek, mert azt fogjuk észrevenni, hogy ő meg apránként gyógyul vissza, miközben mi meg fogyunk ki sebzésből. Ez egy nagyon lassú és kivárós menet lesz. Mulligannél Sap mindenképp kell (szerk: Blademaster, Velen's Chosen-ös lények), valamint a jól bevált Deadly + SI:7 kombó is maradhat. Emellett esetleg még egy Sprint + Preparation is simán elfér a kezünkben, hiszen minél előbb fel akarjuk húzni a kombóinkat.   Kép törölve (65%-70% győzelmi esély)  

Midrange

Mostanában elég kevés ilyen van, de azért egy pár szót ejtsünk róla. Hasonló deck, mint a midrange Paladin. Nagyon a boardra hagyatkozik, és talán csak a Mana Tide Totem az egyetlen lap, amivel újra tudja tölteni a kezét. Deadly, SI:7, Backstab maradhat a kezdő kézben - ezzel könnyedén tradelünk a farkasokkal például. A 6. kör szinte biztos mindig a Fire Elemental. Itt arra kell figyelnünk, hogy valahogy ezt próbáljuk meg késleltetni egy Overloados előző körrel, vagy lehetetlenítsük el a Fire Elementalt attól, hogy egy tökéletes play legyen.

 

Mech Saman

Erről a deckről azt kell tudni, hogy még a kitalálója is azt mondja róla, hogy az egyik legmegbízhatatlanabb a populárisabb deckek között. Mindenképpen favorizált matchup, mivel jó eséllyel tudjuk leszedni ellenfelünk fontosabb lényeit még az Annoy-o-tron mögül is. Mulligan a szokásosnak mondható, SI:7+Backstab+Deadly és akár Blade Flurry is maradhat. Mech Saman ellen nagyon jól jöhet a Healbot (főleg ha fel is húzzuk). A Violet Teacher is, mivel nem igazán játszik Lightning Stormmal.   Kép törölve   A Locknak van az egyetlen olyan Hero Powere, ami közvetlen lapelőnyt jelent neki. Emiatt a legjobb paklik között 3 fajta Lock is megtalálható, így nagyon nehéz eldönteni, hogy melyikkel állunk szemben.  

Midrange Zoo (45%)

Még mielőtt elkezdett volna elterjedni a demon Zoo, azelőtt egy viszonylag kedvező matchup volt a Rugó számára, mára azonban ez kevésbé mondható el, mivel egyáltalán nem játszunk silences lapot a deckben. Azzal nemigen hibázhatunk, hogy amennyiben nem tudjuk pontosan, hogy az ellenfelünk milyen típusú paklit használ, úgy keverünk le mintha Zoo-ra készülnénk, azaz szokásos Backstab, SI:7, Deadly Poison, Eviscerate és amennyiben nálunk van a Coin, akkor én mindenképpen tanácsolom a Preparation megtartását és a Sapet. Esetleges felmerülő kérdés, hogy Blade Flurryt vagy Fan of Knives-ot tartsunk-e meg. Ezt én úgy tapasztaltam, hogy nem éri meg. Demon Zoo ellen talán a legnehezebb kérdés a meccsek során mindig az, hogy hogyan oldjuk meg az ellenfél Voidcallerjét, hiszen elég pazarlásnak tűnik sok esetben az, hogy Sapeljünk egy 4 dropot. Gyakran jobban járunk azzal, hogy megpróbáljuk minél kisebb ráfordítással a saját körünkben elintézni. és bízni abban, hogy nem Doomguardot illetve Mal'ganist fogunk látni. A Voidcaller mellett még kiemelt Sap target a Void Terror. Magát a Midrange Zoot elég konzisztens decknek mondanám, így gyakran elő fog fordulni, hogy ha nem húztuk fel early game-ben a megfelelő lapokat, ellenfelünk boardja elszaporodik, mi pedig kénytelenek leszünk egy Blade Flurrys kombót elsütni, ami nem a legjobb megoldás a sok deathrattle-ös lény ellen. Legjobb nyerési esélyünk, ha úgy tudjuk megoldani a lényeit early game-ben, hogy még mi is tudjunk boardot építeni. Próbáljuk meg körbejátszani a 2 Argust, valamint egy esetleges Belchert. Hasznos lapok ellene:
  • Violet Teacher: Midrange Zoo/Zoo ellen talán az olajrugóban elhelyezhető leghasznosabb lap, mivel nem igazán játszik board cleares spellel, maximum egy Shadowflame-mel, de ez is elég ritka, így nincsen kimondott megoldása az 1/1-es kis lényekre.
  • Big Game Hunter: Talán nem mondanám annyira hasznos lapnak, de nagyon jól jöhet egy Void Terror, Dr Booom, vagy Mal'ganis ellen.
 

Handlock (40%)

Elég kellemetlen matchup, mivel nincs kimondott megoldásunk a 4. körben kihelyezett Drake-re vagy Giantre. Mulliganről külön nem igazán van értelme beszélni, mivel ritkán tudjuk majd, hogy Handlock lesz ellenünk. (Bár van az a jól bevált módszer, hogy ha sok lapot kever le, akkor tuti az.) Lényeg, hogy a Lock 4. köre előtt mindenképpen tegyünk ki egy lényt a boardra. Talán egy Thalnos vagy Coin+Shredder a legjobb megoldás a 3. körben. A Thalnos fenyegető lehet a Locknak, hiszen Eviscerate+Backstab kombóval megoldja az első Giantet, valamint ha le kell Mortal Coiloznia, akkor már tudhatjuk, hogy az ő keze sem valami erős. Az első nagy lényét a Handlocknak optimális esetben, ha tudjuk, inkább próbáljuk inkább megölni, mint Sapelni. A Sapet tartogassuk a tauntos lényekre. Arra is figyeljünk, hogy mennyire visszük le ellenfelünk életét. Sokszor lehet elég nagy fegyverünk ahhoz, hogy a Giantokat is elpusztítsa egy Blade Flurry segítségével, azonban mostanában elég kedvelt az Acisic Swamp Ooze a Handlockban, úgyhogy figyeljünk erre a lapra is. Hasznos ellene:
  • Big Game Hunter: Megoldja a Giantekat és a nagyobb lényeket.
 

Malylock (70%)

Tapasztalataim szerint elég kedvező matchup - annak ellenére, hogy 4. körös Drake itt is fenyeget. Mivel itt közel sincs annyi Sap célpont, illetve taunt, mint Handlockban, így kicsit bátrabban üthetjük ellenfelünk képét. Early game Zoo-hoz képest elég gyenge - még akkor is, ha az első körben sikerül behúznia egy Zombie Chow-t. A hatodik körben mindenképp számoljunk egy esetleges Thaurissanal. (NEEE SAPOLJUK!!!) Ész nélkül azért ne üssük ellenfelünk fejét. (szerk: Healbotokkal és egy-két taunt lappal is játszik, így nem feltétlenül jó ötlet az all in taktika. Ismerjük a decket ami ellen játszunk, és számítsunk a lapokra.)   Kép törölve Régebben szinte biztos, hogy nagyobb rankon csak Control Warrior volt, most azonban számolnunk kell a Patronnal is.  

Patron warrior (60%)

Mindenképpen kedvező ellenfélnek mondanám, mivel nem stackel armort és a Blade Flurry + Deadly kombó megoldja a Patront. Mulligannél nem feltétlenül kell a megszokotthoz ragaszkodnunk. Sokkal fontosabb, hogy legyen lényünk a boardon, mivel ezt csak fegyverrel tudja majd megoldani az ellenfelünk, így nem tud majd armort stackelni, és félnie kell egy esetleges bursttől. Ebben a matchupban nagy hátrány lehet a Violet Teacher, úgyhogy okosan játsszuk ki. A Shredder és a Deadly nagyon jó kezdő kéz lehet, hiszen kecsegtető lehet a Warrior számára, hogy leüsse a Shreddert, valamint a Deadly nemcsak a Patron, de az Acolyte of Pain ellen is nagyon jó lehet. A Loathebbel pedig hatalmas tempót nyerhetünk. Ebben a matchupban leginkább az számít, hogy ki húz jobban.  

Control Warrior (40%)

Sokan azt mondták régen, hogy ez a legkedvezőtlenebb matchup. Mostanában ez már nincs így, mert kikopóban van a Control Warriorból a Ragnaros, ami nagyon hátrányos volt számunkra. Régi, jól bevált mulligan taktikám a Sprint, Preparation, valamint a Shredder a kezdőkézben. Annyi a lényeg, hogy nem szabad hagyni, hogy magára rakjon rengeteg armort, mivel a mi sebzésünk azért korlátozott, főleg, hogy a lényei letakarítására is szükség lesz a sebzésünkből áldozni. Legfontosabb Sap célpont a Belcher egyértelműen, de bizonyos esetekben egy Sylvanast is be kell majd Sapelnünk. De miért is kell nekünk annyira a Sprint? Azért, mert szinte biztosan tudom mondani, hogy anélkül nem tudunk nyerni, hogy elő ne adjunk valami kisebb/nagyobb burst kombót, amihez ugye szükség lesz a kezünkben minél több lapra. Különösen igaz ez, hogy ha játszunk Southsea Deckhandet, ami segítségével egy esetleges 7 manás Sprint-nek köszönhető board elvesztése után is tudunk Olaj segítségével nagy burstöt nyomni ellenfelünk arcára. Fontosabb lapok:
  • Harrison: Az egyik legfontosabb lap, amit betehetünk Warrior ellen a deckbe. Mondani sem kell, hogy miért.
  • Sabotage: Fegyverek ellen szintén nagyon hasznos, valamint kontroll ellen a nagy lényeket is megoldja.
    Kép törölve

Mirror

A legnagyobb előny, ha nálunk a Coin. Mulligan első sorban a 3 vagy 4 dropokért, valamint a Loathebért zajlik. Ha nincs Coin, fontos, hogy a 3. körben játsszunk ki valami lényt. (Farseer, SI:7 , attól függetlenül, hogy használjuk-e a képességét). Lényeg: Arcba maximalizált sebzés, board előny és Loatheb legjobb kihasználása. Mirrort nagyban könnyítő lapok:
  • Sabotage: Leszedi a fegyvert, leszed egy lényt, tökéletes párosítás.
  • Harrison: Nem kell különösebben magyarázni.
  • Assasin's Blade: A sebzésversenyt nagyon el tudja dönteni bármelyik fél részéről
  A cikket írta: Anti 9191 (http://www.twitch.tv/anti9191) Lektor: Dékán Petra Kappa (Huresz) (A lektor lektora pedig Iron1 - a szerk. :))