Hearthstone Chat: Adaptálás Un'Goroban
Dean Ayala legújabb blogjában az Adapt mechanizmus kialakulását ismerteti.
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
Dinoszauruszok: túltöltve!
Már a legelején tudtuk, hogy a dinoszauruszok hatalmas részét fogják kitenni a Journey to Un'Goronak, a kérdés csupán az volt: "Hogyan tehetnénk őket egyedivé ehhez az univerzumhoz?". Elkezdtük újragondolni a dínóinkat olyan ősi erőgépekként, amelyek megtanulták hasznosítani a rejtetett elementál energiáját ennek az ősi világnak - a dinoszauruszok úgy adaptálódtak, hogy forró lávát köpnek a hátukból, vagy energiapajzzsal megvédik magukat. Ezek nem a megszokott dinoszauruszok... ők felerősített dinoszauruszok! Ami elvezet minket a mai napi témánkhoz, ami az Adapt.
Az Adapt egy új Hearthstone kulcsszó, ami megtalálható sok dínón a Journey to Un'Goroban. Amikor egy lény adaptál, a játékos három lehetőség közül választhat, amelyekkel buffolhatja az adott lényét (10 lehetséges opcióból ajánl fel hármat a játék).
Az adaptálás eredetei
Az Adapt első változata a Mean Streets of Gadgetzan fejlesztése közben alakult ki. Amikor egy Mechet kijátszottak, kaptál volna egy Spare Partszerű lapot, ami egy új Mech képességet adott volna. Végül ezt leegyszerűsítettük, hogy amikor kijátszol egy Mechet, választhatsz, hogy miként fejleszd. Ez nagyon tetszett nekünk, de a Kabal, Jade és Goon mechanizmusokkal is nagyon elégedettek voltunk, így az ötletet egy későbbi szettre halasztottuk. A Journey to Un'Goro ötletelési fázisában ismét visszatért ez az ötlet és úgy gondoltuk tökéletes lenne a dinoszauruszok történetéhez.
Az Un'Goro elején nagyjából 20 Adapt opciónk volt. Olyan opciók is voltak, mint például sebezz más lényekre, vagy húzz lapot, de úgy éreztük, hogy az Adapt története akkor volt a legegyértelműbb, amikor az volt az elvárás, hogy egy lényt tegyen jobbá. Azok az adaptációk voltak a legvonzóbbak számunkra, ahol a jelenlegi játék helyzete alapján választhatsz azok helyett, amelyeket bármely szituációban.
Játék az Adapttal
Lények olyan képességekkel, mint Taunt, Divine shield vagy sok Támadás és sok Élet, már alapból érdekesek. Azonban sok kártya ezekkkel a tulajdonságokkal csak bizonyos pakli típusokban szerepel. Control paklik esetében Tauntos és sok Élettel rendelkező lapokat láthatsz, míg Divine Shielddel és sok Élettel rendelkező lapok leginkább tempo és agresszív paklikban fordulnak elő. Az egyik dolog, amit szeretünk az Adaptban, az a rugalmassága. Szokatlan választásokat lehet meghozni vele, ha a szituáció úgy indokolja. Kártyák olyan kulcsszóval, mint például a Poisonous, nagyon érdekes harctér helyzeteket okozhatnak, de ezek a kártyák önmagukban talán túlzottan egy dimenzionálisak ahhoz, hogy bekerüljenek a paklikba. Az egyik mechanikai célunk az Adapttal az volt, hogy ezeket az izgalmas tulajdonságokat összeszedjük és a játékosok dönthessék el, hogy miként használják ki őket.
Az Adapt hasonlít a League of Explorers Discover mechanikájára. A Discover egyik legnagyobb ereje, hogy olyan helyzeteket tud teremteni, amelyek sosem jönnének létre, ha a játékosok csak azokat a lapjaikat használhatnák, amelyek a paklijaikban szerepelnek. A Hearthstone-t frissnek és élvezetesnek tartja az a lehetőség, hogy három véletlenszerű opcióból választhat a játékos, mert így minden egyes játék új és izgalmas szituációkat hoz létre. A célunk az Adapttal ugyanez volt, de előre meghatározott lehetőségekkel, amelyek száma elég kicsi ahhoz, hogy stratégiával lehessen készülni ellene.
A kártyák
Reméljük, hogy élveztétek a fejlesztői betekintést a Journey to Un'Goroba. Most, hogy tudjátok hogyan és miért jött létre az Adapt, talán szeretnétek látni néhány példát is.
Íme néhány Adapt kártya a kedvenceink közül - alig várjuk már, hogy kipróbálhassátok őket hamarosan™.
Amikor egy új mechanikát készítünk, szeretünk létrehozni egy olyan kártyát, ami az adott mechanika legegyszerűbb formáját mutatja be. Úgy éreztük, hogy az Adapt esetében a Druidhoz illik leginkább ez az opció, mert jól illeszkedik a Beast paklikba is, illetve legalább még egy másik Un'Goro stratégiában is, amit úgy gondolunk, hogy élvezni fogtok!
Amikor létrehozunk egy kártyát, ami arra kér, hogy egy specifikus paklit építs köré, akkor általában jobb értékeket adhatunk az adott lapnak, mint más esetekben. Ez a kártya egy erőteljes befejező opció lehet.
Az a képesség, hogy kétszer Adaptálhatsz, további konzisztenciát ad egy lényhez bármely szituációban. Kombinálhatod a védekező adaptációkat, mint például a Taunt és a +3 Élet olyan adaptációval, mint például a Stealth és a Windfury, így létrehozhatsz egy olyan lényt, amely befejezheti a meccset.
Egy hasznos lény önmagában is; a Crackling Razormaw már a játék elején együttműködhet más lényekkel a harctér megszerzésének érdekében, vagy az adaptációkkal olyan kombinációkkal is együtt dolgozhat, mint például a Poisonous.
Adapt és Elementálok... egy és ugyanazon kártyán! Akartunk néhány jó, nem-elementál kártyát is a "ha kijátszottál egy Elementált az előző körben" mechanikával, így nem olyan egyszerű aktiválni több Elementál kártyát egymást követő körökben. Ugyan ez a kártya szinte bármely adaptációval erőteljes tud lenni, de megfizeted az árát azzal, hogy megtöröd a "előző körben kijátszott Elementál" láncodat.
Soha eddig nem jelentettek ekkora veszélyt a (Silver Hand Recruit)-ok! Általában a meccs közepén kis előnyökre használható ez a lap, de néha, amikor összeállnak a csillagok egy dupla Lightfused Stegodonra a játék végén, akkor egy váratlan forrásból óriásai sebzést tud okozni.
Elképesztően izgatottak vagyunk, és alig várjuk, hogy április elején ti is csatlakozzatok hozzánk, hogy bejárjuk Un'Gorot!
Forrás: Battle.Net - Hearthstone: Hearthstone Chat: Adaptálás Un'Goroban