Lapok nerfelése és buffolása az alfateszttől napjainkig #4 - Neutral lapok (Alpha)
Ezen a héten a Neutral lapok változásaiba fogunk belenézni. Mivel rengeteg kaszt független lapot változtattak meg az alfateszt kezdete óta, ezért kénytelenek voltunk az őket bemutató cikket is kettészedni. Igaz, a leginkább elhíresült változások a bétateszt, illetve az azutáni időszakban történtek meg, azonban még így is igen sok érdekes változtatást találhatunk, ha csak az alfateszt történéseit követjük végig.
A Dark Summoner mondhatni a Pint-Sized Summoner nagytestvére volt. A Blizzard célja elsődlegesen az volt, hogy megerősítsék a különböző fegyvert használó kasztokat. Főleg a Warrior-t, és a Rogue-ot. Ugyan egy ideig életképes volt a lap, azonban egész hamar elkezdtek elfordulni tőle a játékosok. Persze csak Constructed-ben, Arénában még mindig egy egészen jó 5 droppnak számít.
Ez a változtatás elsőre feleslegesnek tűnhet, azonban még sem teljesen az. Ha Illidan Stormrage-t (és az Imp Master által generált Imp-eket) nem vesszük figyelembe, akkor gyakorlatilag nem maradt több Démon kategóriájú lap a Neutral lapkészletben. Ugyan funkcióiban semmi sem változott, de ezzel a módosítással végérvényesen eldőlt, hogy odaadják a teljes démon szinergiát a Warlocknak, ami végül is logikus lépés volt.
Ezen lapok esetében csak annyi történt, hogy egyes igen népszerű lapokat nerfelni, a népszerűtlenebbeket pedig buffolni akarták úgy, hogy nem változtatják meg azok képességeiket. Itt csak a lapok mana költségét, és/vagy az életerejüket és a támadó értékeiket változtatták meg. A fent ismertetett lapok a két végletet jelentették éppen a játékban.
A Tidecaller esetében ez csak annyi változtatást jelentett, hogy a Murloc Tidehunter után érkező kis token is erősítést adott neki.
A fenti lappáros esetében Gelbin Mekkatorque-t nerfelték. A lap esetében így is elég nagy RNG-ről beszélhettünk már, ezzel a változtatással pedig teljesen kiírták a játékból a lapot.
Annyiban buffolták a lapot, hogy a +1/+1-et már nem akkor kapja meg, amikor a Secretek aktiválódnak, hanem akkor, amikor kijátszásra kerülnek.
Bizony ezt a fenevadat nerfelni kellett. Most már nem tud sebezni akkor sem, ha már sérült állapotba került. Eddig a változtatásig egy egészen korrekt 1 manás lap volt, mára már szinte a köznevetség tárgyává vált. Jelenleg az egyik leggyengébb lap az egész játékban.
Egy újabb nerfelés. A Rogue-k igencsak szerették ezt a lapot.
Ez a változtatás rengeteg sok lehetőséget adott a Knife Juggler számára, amit leginkább az új kalandok, illetve a kiegészítők megjelenésével tudott igazán kamatoztatni. Például most már a Haunted Creeperből eső kis pókok után is dob 1-1 kést.
Nat Pagle a kezdetekben rengetek pakliban szerepelt. Szinte az összes kontrol, illetve midrange pakliban benne volt. Azzal, hogy az életerejét csökkentették eggyel még így is egy igen népszerű lap maradt. A Blizzardnak ezért drasztikusabb lépésre kellett elszánnia magát. Az utolsó változtatással már nem a kör végén, hanem az elején van esélye +1 lapot horgásznia. Mondhatni ezzel már egy körrel rosszabbul lehet járni vele. Ezzel a változtatással szinte teljesen kiírták a lapot a játékból. Annak sem örülök, ha a Piloted Shredder dobja ki halálával a térfelünkre.
A Pyromancer megváltoztatásával egy igen egyedi lapot kaptak a kezükbe a játékosok. Ennek a változtatásnak köszönhetően mind a mai napig részét képezi a metának. A Control Priest játékosok szinte töretlen lelkesedéssel használják fel a lapot a paklijukban.
Ez egy igen nagy volumenű változtatás volt. Nagyon nagy értéket lehetett vele kovácsolni a játék késői szakaszában, hiszen könnyen előfordulhatott azaz eset, hogy az ellenfélnek esetleg egy 8-9-10 manás lényét lehetett elvenni vele. A módosítással egyértelműen kijelenthető, hogy nagyon sokat vesztett az értékéből a lap. Azonban még így is számít annyit a képessége, hogy olykor-olykor tech kártyaként szerepeljen a metában.
Az esetében csak annyiról volt szó, hogy támogatni akarták a Murloc-okban rejlő szinergiát. Egy ideig igen népszerűek voltak ezek a paklik, azonban már szinte teljesen halott koncepciónak számítanak. Manapság is ilyen támogatásra lenne szükségük, hogy újra felkapottabbak legyenek.
Illidian nagyon izgalmas kártya volt az Alfateszt első szakaszában. A kijátszásával nem csak egy nagyon erős test érkezett a pályára, hanem el is dobatott mindkét játékos kezéből három véletlenszerűen kiválasztott lapot. Ez a képesség nem csak papíron volt igen erős, hanem a gyakorlatban is. Hiszen gyakran előfordulhatott az, hogy üres kézből került ki a lap, ezzel rögtön úgy húzva három lapot, hogy semmit sem kellett eldobni érte. Az ellenfél kezéből pedig pont azokat a lapokat dobhatta el, ami a győzelmet jelenthette volna számára. Szükségszerű változtatás volt, hiszen ezzel akár teljesen ellehetetlenítette az ellenfél játékost.
Onyxia is egy igen érdekes lap volt az alfateszt első szakaszában. Gyakorlatilag a képessége megegyezett Baron Geddonéval, azzal az eltéréssel, hogy nem a kör végén, hanem minden egyes laphúzás után véghez vitte a területre ható képességét. Ezzel gyakorlatilag az összes kaszt kezébe adtak 1 erősebb AOE effektet, aminek kiaknázásához elég volt egy másik laphúzó lény, vagy spell. Annak érdekében, hogy ne csak elvegyenek, hanem adjanak is, egy egészen hasonló képességet adtak a Wild Pyromancer-nek, csak egy fokkal kevesebb sebzéssel.
E két lap esetében csak annyi történt, hogy nem lehet őket már kibontani a Classic csomagokból. Már csak úgy lehet szert tenni rájuk, ha sikerül összegyűjteni a Classic set-ből valamennyi Pirate és Murloc lapot.
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!