HírekOktóberi Hearthstone játékmechan...

Októberi Hearthstone játékmechanika frissítés

Borovi Bence | 2017.10.14 10:00
4066

Josh Durica

Vissza az alapokhoz. Két alapvető játékmechanika fog megváltozni a következő Hearthstone patch-el. Részletes magyarázat alább.

 

A patch várhatóan hétfőn (október 16-án), vagy kedden (október 17-én) fog érkezni az új Warlock hőssel és az októberi hátlappal együtt.

Josh Durica a Hearthstone játékmechanikai mérnöke magyarázza el a változásokat.

Rövid összefoglaló egyszerűen:

Első változtatás

Mi történik most?

A Wild Pyromancer sebez 1-et. De miért?

Hiszen a Wild Pyromanceren az olvasható, hogy "miután kijátszol egy spellt", a spellt pedig akkor játszottad ki, amikor még nem volt a harctéren a Wild Pyromancer.

Ez eddig így működött, ha egy esemény közepén történik valami, (ebben az esetben megjelent a Wild Pyromancer) akkor annak is lefut a képessége.

Wild Pyromancer

Mi változik? A Wild Pyromancer képessége a frissítést követően nem fog lefutni, tehát végre logikusan fog működni. Többé csak azok fognak lefutni, amelyek már az esemény kezdetekor (jelen esetben a Mindgames kijátszása) a harctéren voltak.

Második változtatás

Itt is a sorrenddel van a gond.

Az ellenfél megöli Bolvart és 2/7-esként lesz a kezünkbe. De miért?

Hiszen Bolvar Fordragonon az olvasható, hogy "amikor egy lényed meghal, míg ez a kezedben van". Hiszen nem is volt a kezedben.

A játék zónákra van bontva és aszerint futnak le az események. Először a harctéren, majd a kezedbe, végül a paklidban. Mivel Bolvar meghal (első zóna lefut, onnan eltűnik a lény), majd a második zóna lefut, ahova már bekerült Bolvar és ezért lefut a képessége és megkapja a +1 Támadást a saját haláláért, majd megnézi a paklit is, de ott jelen esetben már semmi sem történik.

Bolvar Fordragon

Mi változik? Hasonló a helyzet, mint az első változtatásnál. Minden csak az esemény kezdetekor fut le. Amikor Bolvar meghal, akkor lefutnak az események ugyanolyan sorrendben a három zónában (először harctér, majd kéz, majd pakli), de minden csak az eredeti zónájában fut le. Ezért Bolvar 1/7-esként tér vissza a kezedbe és nem aktiválódik a saját haláláért.

További fontos információ:

  • Ez a két változás nincs befolyással az Apothecary/Thrall interakcióra, amiről már korábban írtunk, mert az egy másik probléma, ami az Evolve effekteket érinti. Az az interakció külön módosítva lesz, speciálisan az Unlicensed Apothecary számára.
  • Egy későbbi patch-ben (tehát ez nem most októberben lesz) az Evolve effektek is javítva lesznek, hogy biztosan ne aktiváljanak "Summon" eseményeket a jövőben.

Ez a videó nagyszerűen elmagyarázza ezt a két változást (angol nyelvű, de szerintem így is érthető bárki számára):

Most pedig jöjjön a hoszzú, komplikált és technikai magyarázat (a cikk alján található még néhány érdekes példa):

Blizzard Entertainment cikkének a fordítása

Sok minden történik a Hearthstone hátterében. Általában eléggé egyszerű megmondani, hogy melyik esemény után mi fog következni, de egyes események időzítése miatt ritka esetekben nagyon furcsa dolgok történhetnek. Azt szeretnénk, hogy a kártyák úgy működjenek, ahogyan elvárnátok - másképp mondva, azt szeretnénk, hogy a játék intuitívabb legyen.

A cél elérése érdekében néhány változást vezetünk be. Azt akarjuk, hogy a Hearthstone továbbra is stratégialiag mély legyen: óvatos választások, kiszámolt veszélyek és izgalmas események. Nagyon egyértelműen szeretnénk tudatni veletek, hogy ez a frissítés nem változtat a játék mélységén; ahelyett ez csak egy lépés egy hosszan tartó folyamatban, hogy javítsuk a Hearthstone mechanikáit.

A játék alapvető mechanikája nem fog változni, ami változni fog, az néhány ritka eset.

Figyelem: Ami most következik, az a Hearthstone mechanikák részletes elmagyarázása Josh Duricától. Ha érdekelnek az apró részletek, akkor olvassatok tovább.

Esemény

Az események olyan interakciók, amelyek a játék során történnek és aktiválhatnak triggereket, amikor ezek az események bekövetkeznek.

Példa az eseményekre:

  • Amikor egy kártyát kijátszanak (Whenever a Card is Played)
  • Miután egy kártyát kijátszanak (After a Card is Played)
  • Deathrattle (Amikor egy lény meghal)
  • Amikor egy lény sebzést kap (Whenever a Minion Takes Damage)
  • A köröd végén (At the End of Your Turn)

Trigger

A triggerek két részből állnak: egy eseményből (amelyek gyakran "Whenever" (amikorral), "After" (miutánnal), vagy "At"-tel kezdődnek) és egy effektből. Néha a triggerek feltétellel is rendelkeznek (ezt általában "if" (ha), vagy "while" (mialatt) jelöli, de akár "your" (tied) szó is jelölheti).

Példa a triggerekre:

  • Amikor elhasználsz egy spellt, +1 Támadást kap ez a lény. (Whenever you cast a spell, gain +1 Attack.)
  • Miután elhasználsz egy spellt, ez a lény 1-et sebez az ÖSSZES lénynek. (After you cast a spell, deal 1 damage to ALL minions.)
  • A köröd végén egy másik véletlenszerűen kiválasztott lényednek +1 Életet ad. (At the end of your turn, give another random friendly minion +1 Health.)
  • Ha van Secreted a köröd végén, akkor +2/+2-t kapsz).

Zóna

A Hearthstone-ban három zóna található, ahol a triggerek bekövetkezhetnek és ezek sorban történnek: Először megtörténnek a triggerek a harctéren, majd a játékos kezében és végül a játékos paklijában.

Sorrend (szekvencia)

Amikor egy művelet megtörténik, akkor a Hearthstone lépések soraiban oldja meg, hogy mi is történik.

Itt egy leegyszerűsített sorrend példa:

  • MŰVELET: Kijátszanak egy kártyát (ez elindítja a szekvenciát)
  • ESEMÉNY: Amikor egy kártyát kijátszanak (Whenever a Card is Played)

triggerek

  1. műveletet végrehatja
  • Kártya képessége aktiválódik
  • ESEMÉNY: Miután egy kártyát kijátszanak (After a Card is Played)

triggerek

  1. műveletet végrehajtja

Újabb példa: Volt egy Questing Adventurer-öd és egy Flamewaker-ed a harctéren, majd kijátszottad a Frostbolt-ot:

  • MŰVELET: Frostboltot kijátszák (ez elindítja a szekvenciát)
  • ESEMÉNY: Amikor egy kártyát kijátszanak (Whenever a Card is Played) triggerek végrehajtódnak
  • A Questing Adventurer kap +1/+1-et
  • A Frostbolt szövege végrehajtódik: 3-at sebez és fagyaszt
  • ESEMÉNY: Miután egy kártyát kijátszanak(After a Card is Played) triggerek végrehajtódnak
  • A Flamewaker kilő két rakétát

Ez egy egyszerű példa, de egy szekvencia magába foglalhat sok eseményt és triggert is.

Fontos észben tartani, hogy a sebzés, lények pusztulása és egyéb dolgok megszakíthatják a szekvenciákat új szekvenciákkal, íme egy még részletesebb példa:

  • MŰVELET: Frostboltot kijátszák (ez elindítja a szekvenciát)
  • ESEMÉNY: Amikor egy kártyát kijátszanak (Whenever a Card is Played) triggerek végrehajtódnak
  • A Questing Adventurer kap +1/+1-et
    • A Frostbolt szövege végrehajtódik: 3-at sebez és fagyaszt
    • ÚJ SZEKVENCIA: Sebzés (Damage dealt)
  • ESEMÉNY:  Amikor egy lény sebzést kap (Whenever a Minion Takes Damage) triggerek végrehajtódnak
  • ESEMÉNY: Miután egy kártyát kijátszanak (After a Card is Played) triggerek végrehajtódnak
  • A Flamewaker kilő egy rakétát
  • ÚJ SZEKVENCIA: Sebzés (Damage dealt)
  • ESEMÉNY: Amikor egy kártya sebzést kap (Whenever a Card Takes Damage) triggerek végrehajtódnak
  • A Flamewaker kilő még egy raktétát
  • ÚJ SZEKVENCIA: Sebzés (Damage dealt)
  • ESEMÉNY: Amikor egy kártya sebzést kap (Whenever a Card Takes Damage) triggerek végrehajtódnak

A cél elérése érdekében

Ha megnézted a videót, akkor láthattál két különböző példát a kártyát triggerelésére olyan módon, ami nem egyértelmű, mert azok nem léteztek, amikor a szekvencia, ami aktiválta őket megtörtént. Emiatt szeretnénk az alábbi változásokat eszközölni:

Ha aktiválni akarsz valamit, akkor annak ott kell lennie és érvényesnek kell lennie, amikor az a valami először megtörténik.

Még technikaibban megfogalmazva: Ahhoz, hogy egy trigger aktiválódjon egy szekvenciában, annak jelen kell lennie és érvényesnek kell lennie abban a pillanatban, amikor a szekvencia kezdetét vette.

Ez azt jelenti, hogy bármely kártya, amin szerepel trigger, de egy szekvencia közepén jelenik meg, nem aktiválódhat abban a szekvenciában. Tehát, ha kijátszol egy kártyát (vagy amikor egy kártya megsemmisül, vagy támadás történik, stb.) csak azt kell figyelembe venned, hogy mi található jelenleg a harctéren ahelyett, hogy ki kellene találnod milyen lesz majd a harctér a szekvencia közepén. A Mindgames + Wild Pyromancer interakció jól bemutatta  videóban, hogy ez a változás miként javított rajta.

Az érvényes jelző sokkal apróbb, de ugyanolyan fontos. Mielőtt bármely trigger aktiválódhatna, azt érvényesíteni kell. Minden egyes trigger rendelekzik a saját specifikus érvényesítő lépésével, aminek köszönhetően a trigger kiszűrheti, hogy mikor kell és mikor nem kell aktiválódnia.

Például az "Amikor egy kártyát kijátszanak" (Whenever a Card is Played) esemény akkor történik meg, amikor  kijátszanak egy kártyát valamely típusból (Lény, Spell, Fegyver, stb.). Azonban szeretnénk, ha egy olyan kártya, mint a [Flamwaker] csak akkor aktiváldójon, ha a kártya tulajdonosa használ spellt, így a Flamewaker érvényesítő lépése megnézi a kártya típusát és a kártya irányítóját. Más szavakkal, a Flamewaker triggere csak akkor érvényes, ha a kijátszott kártya spell volt és a Flamewaker irányítója játszotta ki.

A változtatásaink előtt érvényesítettük a triggereket, amikor a hozzájuk kapcsolódó esemény megtörtént, akkor is, ha az egy szekvencia közepén volt. A frissítés után az összes trigger érvényesítve lesz, amikor egy szekvencia kezdetét veszi és csak akkor aktiválódhatnak, ha érvényesek voltak a kezdéskor.

Nézzük meg egy hibát, ami szintén javítva lesz:

Most, ha van egy Djinni of Zephyrs-ed a harctéren és kijátszol Entomb-ot egy ellenséges lényre, akkor a Djinnid aktiválódik és visszaküldi saját magát a paklidba. Ez nem jó se neked, se Djinninek! A Djinni of Zephyrs triggereli a "Miután egy kártyát kijátszottak" (After a Card is Played) eseményt és az érvényesítő lépésének csak akkor kellene érvényesnek lennie, ha a kijátszott kártya egy spell volt egy másik saját lényen. Az Entomb egy spell, de egy ellenséges lényen volt használva, akkor Djinni miért aktiválódik?

Emlékeztető: A "Miután egy kártyát kijátszottak" (After a Card is Played) esemény azt követően történik meg, miután a kijátszott kártya képessége lefutott. Ebben az esetben az a kártya az Entomb és a képessége áthelyez egy ellenséges lényt a paklidba. Amikor az a lény belép a paklidba, az átalakul egy saját lénnyé. Mire a "Miután egy kártyát kijátszottak" (After a Card is Played) esemény megtörténik, addigra Djinni érvényes lesz, mert a lény már a tied.

A frissítést követően a szekvencia elején lesz Djinni triggere érvényesítve, vagyis akkor, amikor az ellenséges lény még a harctéren van, így érvénytelen marad Djinni.

Jelenleg a triggerek érvényesítése így történik:

  1. Érvényesíti az 1-es játékos harctéri triggerjeit, majd aktiválja azokat, amelyek érvényesek
  2. Érvényesíti az 1-es játékos kezében lévő triggerjeit, majd aktiválja azokat, amelyek érvényesek
  3. Érvényesíti az 1-es játékos paklijában lévő triggerjeit, majd aktiválja azokat, amelyek érvényesek
  4. Érvényesíti a 2-es játékos harctéri triggerjeit, majd aktiválja azokat, amelyek érvényesek
  5. Érvényesíti a 2-es játékos kezében lévő triggerjeit, majd aktiválja azokat, amelyek érvényesek
  6. Érvényesíti az 2-es játékos paklijában lévő triggerjeit, majd aktiválja azokat, amelyek érvényesek

A frissítés után pedig így lesz:

  1. Érvényesíti az összes harctéri triggert
  2. Érvényesíti az összes kézben lévő triggert
  3. Érvényesíti az összes pakliban lévő triggert
  4. Aktiválja az 1-es játékos érvényes harctéri triggerjeit
  5. Aktiválja az 1-es játékos érvényes kezében lévő triggerjeit
  6. Aktiválja az 1-es játékos érvényes paklijában lévő triggerjeit
  7. Aktiválja a 2-es játékos érvényes harctéri triggerjeit
  8. Aktiválja a 2-es játékos érvényes kezében lévő triggerjeit
  9. Aktiválja a 2-es játékos érvényes paklijában lévő triggerjeit

Néhány további példa a szekvenciákról a változás előtt és után:

Kártya kijátszása

Példa:

Frissítés előtt:

  1. A Stampeding Kodo megöli a Mad Scientist-et.
  2. A Mad Scientist kirakja a Mirror Entity-t.
  3. A Mirror Entity aktiválódik, lemásolva a Stampeding Kodo-t.

Frissítés után:

  1. A Stampeding Kodo megöli a Mad Scientist-et.
  2. A Mad Scientist kirakja a Mirror Entity-t.
  3. A Mirror Entity NEM aktiválódik, mert az nem létezett, amikor a Kodót kijátszották.

Lény elpusztítása

Példa:

  • 1-es játékosnak egy Piloted Sky Golem-e és egy Wisp-je van a harctéren (ebben a sorrendben kijátszva).
  • Az 1-es játékos kijátssza Deathwing-et.
  • A Sky Golem megidéz egy Cult Master-t a Deathrattle-jével.

Frissítés előtt:

  • A Cult Master aktiválódik a Wisp halála miatt és az 1-es játékos húz egy lapot.

Frissítés után:

  • A Cult Master nem aktiválódik a Wisp halálától, mert nem volt jelen, hogy lássa a Wispet meghalni.

Lény megidézése

Példa:

Frissítés előtt:

  • Umbra aktiválódik a Highmane-től és megidéz két Hyena-t.

Frissítés után:

  • Umbra nem aktiválódik a Highmane-től, mert ő nem volt jelen, amikor a Highmane-t kijátszották.

Köszönöm, hogy elvolastad!

Természetesen ezzel nem áll meg a munkánk a Hearthstone jobbá tételét tekintve!

Ahogy a frucsa interakciók többsége, úgy eek is csak ritkán fordulnak elő. Ezzel a frissítéssel az összes előbb illusztrált hibát kijavítunk, (és sok mást is) de így is maradnak még javítandó dolgok. Ne feledjétek, hogy ezek fontos változások a Hearthstone alatt megbújó alaprendszernek! Fokozatosan kell elkészítenünk ezeket a változásokat  a lehtő legnagyobb odafigyeléssel, de biztosíthatunk titeket, hogy a jövőben is folyamatosan újabb javításokat fogunk eszközölni.

Forrás: Battle.Net - Josh Durica és Daxxari - Hearthstone fórum: Közelgő játékmechanikai frissítés

patch interakció

További híreink