Összes pakli Új pakli

Shamtulon the elementinator

Minden információCsak a pakli lapjai

Leírás

Sziasztok!

Az általam játszott shaman paklit szeretném bemutatni nektek, amely egy standard midrange shaman pakli (inkább control, mint aggro beütéssel), némi személyre szabással. Jelenleg elég erősnek tartom a paklit, véleményem szerint akár Legend-ig is el lehet vele menetelni. Rank10 környékén 70% fölött nyerek vele és egyelőre csak időm hiányában nem tudok előrébb jutni, de mivel karácsony környéként elég sok időm lesz, így lehet, hogy nekiveselkedek a ranglétrának és beszámolok a fejleményekről is.

Nem egyszerű játszani a paklival, de egy kis gyakorlást követően rájövünk, hogy milyen stílust követel. Elsődleges cél (midrange pakli révén), hogy ellenfelünket igyekezzünk nyomás alatt tartani és a shaman kaszt által nyújtott lehetőségek valamelyikével kivégezni, még mielőtt túlzottan elhúzodna a meccs és igazi nehézfiúkkal találkoznánk a board-on :)

Végigmegyek a játszott kártyákon és röviden bemutatom, hogy melyikük milyen célt szolgál (az én felfogásom szerint).


Minionok:

1. Zombie Chow: nem támaszkodhatunk minden esetben a megidézett totemekre és egy jól időzített flametongue-ra. A Zombie-val általában lehetőségünk van 1, de inkább 2 tradet végrehajtani az első és második körökben, ami nagyon fontos az aggro paklik ellen és minden más pakli ellen is, ahol a pálya kiépítésére törekszünk. Az 5 élet visszatöltése soknak tűnhet, de azt tanácsolom, hogy ne foglalkozzatok vele. Jellemzően nem ez az 5 élet fogja eldönteni a meccset.

2. Haunted Creeper: Fontos early game kártya, gyakorlatilag bármilyen match-up-ban igyekezzetek muligan-ezni. Maga a pók is veszélyt jelenthet, a fennmaradó  token-ek pedig tökéletesek a flametongue-hoz vagy egy defender of argus-hoz. Jellemzően biztosítja számunkra a biztos játékot turn3-ig vagy kicsal egy fontos silence-t az ellenféltől, ami szintén nem rossz egy 2 manás laptól :)

3. Flametongue totem: imádom a lapot, sok magyarázatra nem szorul. Tökéletesen combozható a hero power-ből megidézhető totemmekkel, a tokenekkel amik fenntmaradnak, a játék későbbi részében Al'akirral pedig komoly burst damage-t tesz lehetővél. Ezen felül ha kitesszük és nincs tanut-os lényünk, akkor úgy tekintsünk rá, mint egy 0/3-as tauntos lényre, 95%-ban ezt a miniont fogják kiszedni, vagy ha nem tudják, akkor jönni fog rá egy spell. Összesítésben a +4 damage nagyon sok, illetve akár több is lehet, ha sorban kihasználjuk a mellé kerülő minionokat. Ez a kártya viszont nagyon igényli, hogy figyeljünk oda a lények kipakolásánál, mert a későbbiekben nagyon nem mindegy, hogy ezt a kis totemet hova tudjuk letenni és melyik minionjainkat tudjuk vele buffolni.

3. Harvest Golem: Egy jó 3. körös play-t tesz lehetővé, valamint token-t is hagy és nagyon idegesítő tud lenni az ellenfél számára. Maradhat a kézben az elején, az esetek döntö többségében nem fogjuk megbánni :)

4. Feral Spirit: gyakorlatilag spell, de a megidézett farkasok miatt inkább ide sorolnám. Kijátszása viszonylag komoly figyelmet igényel a 2-es overload miatt. Turn 2 coin játékot nem javaslom. a 3. körben 1 manából gazdálkodni komoly hátrányt jelent, viszont jó játék lehet (lehetőleg üres board-ra) 3. körben kitenni. sokszor 2 kört igényel az ellenfél részéről, hogy elbánjon velük, addig mi húzunk két kártyát és a 4. körben is legalább egy hero power totemet meg tudunk idézni.

5. Mana Tide Totem: Laphúzás, sokszor több lap húzása. Jó időzítést igényel, de általában első körben elbánnak vele valamilyen módon, ha üres a board, ha nem. Viszont véleményem szerint 1 db mindenképpen elfér a pakliban, mert ha 1 lapot húzunk belőle (ami biztos ugye) és kiránt egy spell-t az enemytől, akkor az már elég jó trade 3 manáért és a későbbi, nyilvánvalóan combosabb minionjaink-ra egyel kevesebb spell jut. Ha több lapot sajtolunk ki belőle, akkor pedig egyértelműen komoly előnyhöz juttat. Véleményem szerint egyike azon 3 manás minionoknak, amik önmagukban képesek eldönteni egy meccset, mégha ez elsőre nem is látszik :)

6. Defender of Argus: Szintén 1 van a pakliban, számomra ez elég, de elég sokan kettőt játszanak belőle. Jól buffolja a totem-eket, illetve a tokenekte. Funkciója gyakorlatilag hasonló a flametongue-hoz, de kapunk a + két manáért cserébe egy szolid 2/3-as body-t és jó esetben 2 tauntos lényt, megnövelt élettel, ami szintén nehezíti az ellenfél dolgát. Csak úgy mint a Flametongue, ez is megköveteli, hogy a minionok kihelyezésénél fokozottan figyelj oda :) Mindig előre meg kell tervezni, hogy mit hova szeretnénk tenni.

7. Enhance-o mechano: Elég különleges kártya és eleinte nem is próbálkoztam vele, viszont mivel általában domináljuk a board-ot, így jó szolgálatot tesz, adhat taunt-ot, divine-shield-et és windfuryt. Bármit is ad, általában csak jobb lesz a helyzet, az általa kapott divine shield sokszor védte meg a minionokat egy következő körös AOE spelltől, a windfury pedig nagyon durva sebzést tud okozni, különösen úgy, hogy az ellenfél biztosan nem számol vele, mert a windfury spell vagy akár a 4 mans windfury-t adó minion sem túl gyakoriak (gyakorlatilag nincsenek versenyképes shaman pakliban a jelenlegi metában).

8. Azure Drake: Laphúzásra tökéletes, 4/4-es értékekkel elég jól tradel és a spelleink buffolására is szolgál. Mivel olcsó spelleket használok a pakliban, így a 7+ köröktől 1 körben is kombózhatóak, ami nem egyszer teljes board celar-t tesz lehetővé egy jól időzített lighting storm-mal.

9. Antique Healbot: Nagyon jó lap. Én ennek a használatát preferálom a vitality totem-mel szemben, a 3/3-as body miatt, ami a board-ra kerül, illetve az egyszeri 8HP-s löket miatt. A vitality totemmel is próbálkoztam, több-kevesebb sikerrel, végül emellett döntöttem. De azt javaslom, hogy próbáljátok ki, hogy nektek melyik jön be jobban.

10. Fire Elemental: egyik, ha nem a legjobb 6-manás drop. Viszont arra figyeljünk, hogy csak olyan esetben tegyük ki üres board-ra, ha az ellenfél hősnek okozott 3 sebzés számít is valamit (értem ezalatt, hogy hozzájárul egy következőkörös, előre megtervezett kivégzéshez), egyébként pedig tartogassuk az ellenséges minionokra azt a 3 sebzést, mert nagyon megkönnyíti a trade-ket. Igyekezzünk az igazi nehézfiúk (Al'Akir, Neptulon, Troggzor) előtt kitenni legalább egyet, mert egy hard removal rendszerint elmegy az első fire elemental-unkra, de ha nem akkor sem dől össze a világ :)

11. Neptulon: Amikor lecraftoltam (SHAMAN LEGENDARY MUST HAVE!! :D), komoly kételyeim voltak és eleinte nem is tudtam, hogy mit kezdjek vele. Próbálkoztam murloc paklikkal, de nem hoztak eredményt. Aztán rájöttem, hogy igazából minden Shaman pakliba beférne, ahogy szerintem ebbe is. A 4-es draw (nagyon figyeljünk, nehogy a 4 kártyával túlhúzzuk a kezünket) egy 7/7-es body mellé még a 3-as overload-dal együtt is nagyon komoly előnyt biztosít. A murloc-ok pedig a következő körök valamelyikében mehetnek a boardra (fontos, hogy ilyenkor az AOE-k általában már kimentek és a kis krapekok biztonságban lesznek) és buffolva egymást sokszor túl nagy falatnak bizonyulnak az ellenfélnek.

12. Troggzor the earthinator: Az első Legendary amit a kiegből nyitottam, viszont jelenleg az egyik legerősebbnek is tartom. Hasonlítható Loatheb-hez, csak inkább az ő konstans változatának nevezném és azért a feladtuk is különbözik valamennyire. Ha olyankor tesszük ki a board-ra, amikor előnyben vagyunk, akkor bebiztosítja a győzelmet, és egy hard removal esetén is egy 3/5-ös bodyt tesz ki, amelyik tovább buffolható, ha így nézzük, akkor ez egy minimum 9/11-es érték 7 manáért. Ezen felel a 6/6-al a BGH range-n alul esik, ami mostanában nem elhanyagolható :)

13. Al'Akir the windlord: kivégzés vagy board clear, esetleg védelem. Hihetetlen sokrétűen használható lap, amelyet az egyik legjobb class specifikus kártyának tartom. a 3/5 elsőre kevésnek tűnhet, de számtalan módon buffolható (rockibet weapon, flametongue) és a divine shiled, valamint a charge miatt nagyon sok funkciót betölthet. Minden shaman pakliban megvan a helye.

Spellek:

1. Earthshock: Talán a legjobb és leghatékonyabb silence a játékban. És az egyetlen olyan, amely a silence mellé damage-t is nyújt. Szintén nagyon sokrétűen használható és az aktuális kezünktől, valamint az ellenfél feltételezehtő paklijától függ, hogy mikor használjuk fel. Ha érezhetően mi diktáljuk a tempót, akkor ne féljünk korán használni, akár az ellenfél laphúzásának megakadályozására, akár egy ellenséges minion végső elpusztításának érdekében. Ha viszont komoly legendary-k és/vagy taunt-ok várhatóak, akkor tartogassuk, később még jó szolgálatot fog tenni :)

2. Rockbiter weapon: Ha komoly lemaradásunk van, akkor egy jó trade-re a játék korai szakaszában is felhasználható, egyébként igyekezzünk a végére tartogatni, mert a Doomhamerrel és Al'Akirral könnyen kivégzhetjük az ellenfelet ennek a plusz 1 kártyának köszönhetően.

3. Crackle: 2 manáért 3-tól 6-ig terjedő sebzés. Még az 1 overlaod-ot számítva is nagyon komoly tempo előnyt jelenthet, ha ezzel biztosítjuk a dominanciát a board-on. Kivégzésre is tökéletes, sokszor csak az a 4-5 damage hiányzik, amit ez a kártya biztosít (nem is beszélve arról, hogy az air totem és az azure drakek még növelhetik is ezt a sebzést.) Szintén érdemes tartogatni és csak akkor felhasználni, amikor ténylegesen szükségünk van rá.

4. Hex: Véleményem szerint a legjobb hard removal a játékban. Igyekezzünk tartogatni, de ha kikerül egy olyan minion, ami túlságosan elbillentené az ellensúlyt az ellenfél számára (pl.: üres boardra kijön a paptól egy injured blademaster 3. körben és egyből rádob egy circle of healinget, akkor azért ne féljünk rányomni a spellt, mert nagyon fog fájni neki :D).

5. Lightning storm: Az egyetlen AOE spellünk, ha vélehtően aggro paklikkal vagyunk szemben, akkor igyekezzünk a muligan-re. Mielőtt kirakjuk nyugodtan próbáljunk meg rágamble-zni az air totem-re. a +1 damage nagyon kellhet. A később szakaszban pedig egy Azure Drake-kel párosítva tehetünk szert nagy előnyre. Ha a korai szakaszban játszuk ki, akkor ne feledkezzünk meg a 2-es overload-ról, mert hiába a board clear, ha a következő körben nem tudjuk átvenni az irányítást akkor könnyen visszakerülhetünk az ördögi kör elejére (főleg aggro paklikkal szemben). Próbáljuk meg kitalálni, hogy jönnek-e még apró minionok, mert ha igen, akkor 1 kör késleltetéssel nagyon sokat javíthatunk a hatásfokon.

Fegyver:

1. Doomhammer: 5 mana és 2-es overload, cserébe viszont 8szor támadhatünk, alap esetben 2-es sebzéssel. Rockbiter weapon-nel jól kombózható, 1 körben akár 16 damege-t is bevihetünk vele az ellenfél arcába. Arra figyeljünk, hogy lehetőség szerint (ha nincs kint nagy taunt-os lény) mindig üssünk vele, mert a fegyver hátulütője, hogy az Acidic Swamp Ooze és legfőképpen Harrison Jones nagy barátja, így minél több sebzés igyekeznünk kell kisajtolni belőle. GvG óta nem nagyon láttam még Harrison Jonest, de ha mondjuk 6-os durability-nél kirajkják, akkor egy WELL PLAYED kíséretében a legtöbb esetben akár adhajtuk is fel a játékot :D

Ez lett volna az általam használt Shaman Pakli. Többet nem igazán szeretnék írni, mert szerintem így is kimaxoltam a dolgot. Ha van bármi kérdés vagy javaslat azt jelezzétek nyugodtan :) Bármire nyitott vagyok, mert ebbe a játékban mindig van jobb és mindig van hova fejlődni :)

Sok sikert!

És bocsánat az elírásokért, esetleges helyesírási hibákért. Igyekeztem minél gyorsabban befejezni az írást, mert így sem 2 perc volt :D

 

 

10

Thrall Hearthstoneeldzsiii profilképe

eldzsiii (Golden Common)

Létrehozott paklik: 9

365 napon belül: 0

Átlagos értékelés: 4.33 (Nagyszerű)

Leggyakoribb kaszt: Druid

Shaman lapok

Név Mana Támadás Élet
Legacy szettEarth Shock x2 1
Goblins vs Gnomes kiegészítőCrackle x2 2
Legacy szettFlametongue Totem x2 2 0 2
Legacy szettRockbiter Weapon x2 2
Legacy szettFeral Spirit x2 3
Legacy szettLightning Storm x2 3
Legacy szettMana Tide Totem x1 3 0 3
Legacy szettHex x2 4
Legacy szettDoomhammer x1 5 2 8
Legacy szettFire Elemental x2 6 6 5
Goblins vs Gnomes kiegészítőNeptulon x1 7 7 7
Legacy szettAl'Akir the Windlord x1 8 3 6

Semleges lapok

Név Mana Támadás Élet
Curse of Naxxramas kaland módZombie Chow x1 1 2 3
Curse of Naxxramas kaland módHaunted Creeper x2 2 1 2
Legacy szettHarvest Golem x1 3 2 3
Legacy szettDefender of Argus x1 4 3 3
Goblins vs Gnomes kiegészítőEnhance-o Mechano x1 4 3 2
Goblins vs Gnomes kiegészítőAntique Healbot x1 5 3 3
Legacy szettAzure Drake x2 5 4 4
Goblins vs Gnomes kiegészítőTroggzor the Earthinator x1 7 6 6

Még több Midrange Shaman pakli

#1

2015.08.21 01:40

Hiddentroll profilképe

Hiddentroll

Ez egy nagyon jó bejegyzés :) Tetszik. Sok kártya tekintetében osztom a véleményt

Ha bejelentkezel, vagy regisztrálsz, akkor válasz írására, privát üzenetek küldésére és sok másra is lehetőséged lesz, illetve a captchát sem kell kitöltened!

Új vendég hozzászólás