HS Blog: Warcraft 3: Reign of Chaos- / Fanmade / paklisorozat!
Íme az összes pakli egy helyen, amik ebben a témában készültek! Illetve még előtte egy kis kritika a játékról! Classic vs Standard&Wild
2021.09.13-án kezdtem bele ebbe a sorozatba! Hát finoman szólva se gondoltam hogy ennyi ideig fog tartani, mire a végére érek majd az egésznek. :)
De jobb később mint, soha, tartja a közmondás. Így legalább nem ömlesztve, hanem szépen, kis adagokban kaphatta meg mindenki ezeket a paklikat. Magát az ötletet egyébként a Hs Classic formátumba való visszatérés adta. Ha már eredetileg a játék a Warcraft vagy WoW világból merít, ötleteket, karaktereket stb.
De valahogy a Classic-ot elnézve, csak arra tudok gondolni hogy mennyire eltávolodott a játék a gyökerektől. Persze a nagyon alap része megvan, de azóta rengeteg minden változott. Főleg a játék tempoja, és az erőforrásokkal való gazdálkodás ami sokat változott.
Ma már a legtöbb kasztnak sokféle és gyors megoldása van egy egy szituációra, míg régen azért ezeket a megoldásokat be kellett osztani. Ez sokban köszönhető annak is hogy Classic-ban jóval kevesebb a random és discover mechanizmus. Utóbbi csak elvétve, de már volt akkor is. Hunter-nek a Tracking lapjára gondolok főleg. Igaz az hátránnyal is járt, de ez akkoriban kellett a Hunter gyengítéséhez. Aggro paklik így is előszeretettel használták, nem véletlenül.
Mondjuk ki, régen benne volt a játékban a valamit valamiért elv. Flame Imp például nagyon erős első körös lap, cserébe sebez beléd 3-at. Warlock hősképessége az hogy húzol egy lapot, cserébe sebzés szenvedsz. Shaman Overload kártyái is, a költségükhöz képest erős effektekkel rendelkező lapok, cserébe lock-olja a mana kristályodat, Pl. Lightning Storm. Ezzel szintén döntés elé állítva a játékost, hogy kockázatot vállal, ( a példa kedvéért ) egy Lightning Storm-al asztalt takarít, cserébe feláldozza a 4.körös játékát. Druidák ugyan tudnak manával csalni, cserébe könnyebben kifogynak lapokból.
És napestig lehetne még sorolni. A lényeg hogy ez mostanra teljesen eltűnt a játékból. Ingyenes laphúzások, sebzések, 4-5 körös Otk megmozdulások, vagy a végtelen értékű control, vagy egyéb csaló paklik, amikkel nem kell feltétlen agyalni azon hogy az ellenfél mikor árasztja el a board-ot, mert a random lapok egyikéből majd úgy is kapok valami tömeges leszedést.
Classic-ban ilyen azért nincs. Amiért a Classic-ot hasonlítom a többi utána megjelent kieghez, az azért van, mert a Classic-nak kellene az alapot jelenteni a játéknak. Illetve mai viszonylatban még mindig az a legkiegyensúlyozottabb játékmód.
De ha valaki felnéz különböző meta oldalakra, és kifejezetten a Classic meta-t keresi fel, akkor látható lesz, hogy mindenütt csak ugyanazokat a kasztokat fogják ajánlani. Druid, Rogue, Warrior, Warlock a fantasztikus 4-es csapat, amikkel szembe találhatjátok magatokat.
Na de akkor hogy lehet kiegyensúlyozott az egész ha csak ezekkel a kasztokkal lehet játszani. Nos ez nem feltétlenül igaz. Ugyanis meg kell nézni, vagy ki kell tapasztalni hogy egyes szinteken mivel játszanak. Úgymond szintekre vannak felosztva a mini meta játékok. Alacsony szinteken főleg aggro paklival találjátok szembe magatokat, míg ahogy haladtok feljebb, úgy váltanak a játékosok lassabb, control orientált paklikra.
Ezeknek több oka is van. én ennyire részletesen nem akarok belemenni a dologba, a lényeg amit ki akartam ebből hozni hogy, itt is látszik a különbség a többi format és a Classic között.
Akár Standard akár Wild-ról van szó, ott már a szezon elején a legalacsonyabb szinteken is összefuthatsz ugyanazokkal a paklikkal, amikkel később, diamond vagy legend rangon is. Ezek közt pedig sok fajta pakli van, amikre nem tudsz következetesen felkészülni.
Ott van a mostani Wild-os Quesline Defend the Dwarven District Hunter pakli is, ami ellen játszani nagyon rossz, mivel a board alapú paklikat kicsinálja. Ugyanis azzal hogy lényeket pakolunk ki elébe, azzal csak őt segítjük elő a Quest lap teljesítéséhez.
Majd ott van a másik szintén Wild-os Raid the Docks-os Pirate Warrior pakli. Ami meg szöges ellentéte az előbb említett Hunter paklinak. Mivel a Pirate Warrior az asztalával szeret nyerni, és ráadásul gyorsan.
És bár meglehet ezeket is fogni, akár egymással is, de a többi kaszt mellettük szintén más fajta stratégiával és 2-3 fajta pakli variánssal fog előállni, amiről nem fogod tudni eldönteni egy bizonyos lépés vagy lap után hogy mivel is kerültél szembe. Ez a játék fun oldaláról megvilágítva jó, hisz így izgalmas tud maradni, viszont kompetitív szempontból meg rémálom!
Persze nem azt mondom hogy Classicban ilyen nincs, de ott valahogy mégis működik az a fajta " mini rendszer ". Tegyük hozzá hogy ez annak is betudható hogy ott már fix lapkészlet van, kevés random mechanikával, kevesebb variációval, és lehetőséggel.
De hogy igazságosak legyünk azért Classic-ban sincs kolbászból a kerítés. Ott is vannak problémás lapok!
Kezdésnek rögtön ott a Druid Innervate lapja, ami eszméletlen tempo előnyhöz tudja juttatni a kasztot. 2. körös Chillwind Yeti szerintem ismerős lehet. Bár mára már ez is változott. Vagy ott a Mage Archmage Antonidas lapja, ami az egyedüli olyan lap Classic-ban amiből kis macerával és ügyességgel ugyan, de végtelen érték generáló lap tud lenni.
Pofa Hunter és Zoolock paklik pedig szintén kitudnak csinálni akár 5-6 kör alatt, ha nekünk nagyon rossz a lapjárásunk. És a mindent megoldó Control Warrior is sokszor tud csődöt mondani aggro ellen, ha a rossza a keze.
Gondolom sokatok még így is azt mondaná hogy, óó.. de hát a Standard és a Wild ranked is sokkal nehezebb, így lassabban tudsz rajta haladni, Classic meg sokkal könnyebb, és gyorsabb.
Nos én mindegyik formátumban játszok aktívan és, én bátran kimerem jelenteni hogy Classic-ban és Wild-ban sokkal nehezebb haladni. Utóbbi a sok kedvezőtlen meccs miatt, mivel hiába választasz magadnak egy paklit, a sok paklivariáns és Wildban gyakran előforduló Standard paklik miatt, sokszor nehéz haladnia létrán.
Classic is változott már az eredeti állapotához képest. Igaz nem olyan látványosan, de például sokkal színesebb lett mint régebben. Legalábbis sokkal gyakrabban látok érdekes ötleteket egy egy paklit illetően, mint Standard-ben vagy Wild-ban.
De a lényeg hogy ott is nehéz haladni, mert ott meg jóval tapasztaltabbak a játékosok, hiszen ugyanazzal a paklikkal tolják az ipart, jó ideje. Nem csoda hát, ha ismerik egymás paklijainak a gyengeségeit, és erősségeit.
Ezzel szemben pl. a Standard paklik zöme csak 4 hónapig garanciásak, és utána lehet újra tanulni az új kieg által létrejött paklikat. Még akkor is ha a régi paklik megtudnak maradni az új meta-ban, hiszen nagy eséllyel azokba is kerülnek új lapok, amik megint más fajta játékot/gondolkodás követelnek meg.
A Standard egyébként hasonlóan vészjósló jeleket kezdett mutatni, mint amiktől a Wild formátum is szenved már évek óta.
A végtelen mana csalás, és erőforrás generálás, nem tesz jót egyik formátumnak se!!! Szegény Emperor Thaurissan még mindig sír a sarokban! Pedig, és ezt korábban is kifejtettem már, hogy az a legendás mekkorát ment anno. Ráadásul minden kaszt használhatta. Ma meg már egy Wild-os pakliba se fordul elő.
Mindegy, napestig lehetne ekézni és dicsőíteni mindegyik formátumot! A mostani Sunken City kieggel és a Core Set változtatással, most itt lesz az esélyük hogy egy élvezhetőbb meta-t alkossanak.
Na de visszatérve amit én is így megalkottam, ahogy említettem korábban a Classic lapok adták az inspirációt ennek a sorozatnak az elkészítéséhez!
Régen szerettem a stratégiai játékokat, annak ellenére hogy, beismerem, béna vagyok hozzájuk. :D
És jó volt így nosztalgiázni is egy kicsit a régi Warcraft 3-as világban. Előjöttek kedves, és kevésbé kedves pillanatok is, de összességében élveztem az egészet. Főleg a régi videókat volt jó újra látni.
Egyébként az új kiegészítő trailer vagy intro videójától, én inkább valami ilyesmit vártam volna. :D
https://www.youtube.com/watch?v=iqB3KeiBLuw
De tudom, ilyenre már ne számítsak. Inkább kezdjünk is bele a Warcraft 3-as paklisorozat archiválásába, ha mondhatom így. A Warcraft 3 játék kampányait veszem alapul. és aszerint fogom a paklikat is sorba rakni.
Elsőnek az emberek kampánnyal indítanék:.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-mediv[/deck_info]
Kezdésnek a jó öreg Medivh-el indítunk. Egyébként a szinkron színész aki adta a hangját Medivh karakterének, Michaell Bell, számomra a Legacy of Kain sorozattal lett nagyon emlékezetes, és örök kedvenc! Általában a játékokban nagyon nem szoktam figyelni a szinkron minőségére, vagy a színészekre. de amit ennél a sorozatnál produkáltak, az szerintem példaértékű. Olyan jó hallgatni ezeket színészeket a karakteres hangjaikkal, így együtt. Akit érdekel keresettek rá hogy Legacy of Kain Voice Sessions. Na de jócskán elkanyarodtam az eredeti témától, jó szokásomhoz híven. :D
Medivh pakliján igazából most se változtatnék semmit, szerintem így jó ahogy van. Témához és karakterhez szerintem illeszkedik, és kellően erős a kezdő karaktereinkhez képest.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-utherarthas[/deck_info]
Következő Uther paklija volt. Kicsit sajnáltam a karaktert ahogy elbántak vele, de hát ettől is volt olyan drámai a dolog. Már ha valakit zavart ez, mert lényegében Arthas-al fogjuk felkoncolni szerencsétlen, rögtön a másik kampány eleje. Nekem ez egyszerre volt epic ami a csatát illeti, és egyben szomorú is.
A pakli meg szerintem jól illeszkedik a karakterhez, és a paladin tematikához is.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-arthas-the-paladin[/deck_info]
Ha már Uther akkor Arthas herceg se maradhat ki a sorból. A Hs-en belül mai napig is ezt a Prince Arthas portrét használom. Hát mondhatjuk hogy majdnem az egész játék róla szól, de nem is véletlenül. Történetekben ugye megszokott formula hogy a neve nincs senkiből lesz a hős a példakép stb. Ezáltal is ad egyfajta felemelő érzést hogy igen, a karakterrel azonosulva akár még mi is lehetnénk hősök. Erre itt meg csavartak a dolgon azon hogy lényegében a hőst láthatjuk ahogy lesüllyed a mocsokba. Ez ma már nem újdonság, de akkoriban, és ráadásul videó játékban ezt így látni, hát Whaaawwhh... :)
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-jainaarthas[/deck_info]
Következő paklival Jaina karaktere mutatkozott be. Igazából sok mindent nem tudok hozzáfűzni. A Sorcerer's Apprentice azóta nerfelve lett, így az már a 4 manás tábort erősíti, de eredetileg a 2 manás részlegnél szerepelt. Így már nyilván sokkal nehezebb vele kombókat végrehajtani, de nem változtattam a paklin, és továbbra is benne hagyom a kis varázslót! A koncepcióba így is beleillik.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-kelthuzad[/deck_info]
Következő fontos karakterünk is színre lépet végül, igaz róla valamiért megfeledkeztem, és így utólag kellett pótolnom a bemutatását. Fogalmam sincs hogy miért siklottam el felette, de szerencsére még időben észre vettem a dolgot. A pakli egyébként meg szerintem egész jól sikerült, abból a szempontból hogy illeszkedik a karakterhez és az élőhalott témához is.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-arthaszsoldosok[/deck_info]
Következő pakli megint csak Arthas-hoz köthető, akinek a történet szerint itt kezdődik el a mélyrepülése, és a tiszta és erényes hős figura szétzúzása! Az amikor a zsoldosokkal kell a saját embereidet megfosztani a hazaút lehetőségétől, ( ugye a flotta hajóit kell megsemmisíteni ) majd a végén a mérges katonákat a zsoldosokra uszítja Arthas, egyszerre zseniális, és ocsmány húzás, ami örökre bevéste magát az emlékeimbe.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcarft-3-muradinarthas[/deck_info]
Következő pakli, megint csak Arthas-hoz fog tartozni. Szegény szegény Muradin, ahogy sodródott az árral, és az ahogy Arthas szemrebbenés nélkül végignézi a haláltusáját, csak hogy megszerezhesse azt a kardot, szintén egy emlékezetes jelenetre sikerült. Mal'Ganis sajnos Warlock exkluzív legendás, de mivel valamivel szerettem volna helyettesíteni, így ezért van a pakliban Sathrovarr. :)
És ezzel végére is értünk az ember kampány rész bemutatásával! A paladin paklik szerintem egész jól sikerültek, és amolyan paladinosak lettek. Nem tudom ezt másképpen megfogalmazni.
De térjünk is rá a következő kampányra, ami nem lesz más mint az élőhalottak kampánya!
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-arthas-deathknight[/deck_info]
Még mindig maradunk Arthas karakterénél, aki eddigre már teljesen elvesztette minden emberi vonását. Nekem kicsit mindig is fura volt ennek a kampánynak a kezdése, abból a szempontból hogy Arthas itt meglehetősen gyenge. Pedig az ember kampány végén meg milyen erősek voltunk, miután megszereztük magunknak azt a bizonyos kardot. Igaz ez megvan indokolva, de valahogy engem nem elégített ki sose hogy, a deathknight létünk mellé kaptunk egy gebét amin lehet lovagolni, nem pedig magunknak kell szaladgálni. :D
Na jó azért hazudnék ha azt mondanám, nem volt menő.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-spectral-kheltuzad[/deck_info]
Következő paklival Kel'Thuzad is visszatér, igaz csak amolyan szellem formában. Nagyon nincs mit hozzáfűzni a paklihoz, csak azt amit már akkor is elmondtam, hogy meglepően kevés a szellemeket ábrázoló kártyalap. Nem mintha ez olyan nagy baj lenne, csak feltűnt a pakli készítésekor.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-uther-vs-arthas[/deck_info]
A következő pakli Uther paklija volt, és hát ha egy klasszikust akarok idézni, nem spóroltam semmin, ami a pakli illeti, Persze csak a tematikához mérten. Szerintem ez szintén egy emlékezetes jelenet lett a Warcraft 3-as játékból, ahogy szerencsétlen Uther-nek egymagában kell szembenéznie Arthas-al, és már eleve nincs esélye a győzelemre. Az élőhalottak mint a hangyák ellepik, és Arthas meg megadja a kegyelemdöfést a végére. Ez mondjuk később megint csak árnyalódik, WoW-ban, ami nekem személy szerint nagyon vegyes érzéseket váltott ki belőlem. Erre a kis videóra gondolok.
https://www.youtube.com/watch?v=LNSnOAumlB8
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-sylvanas-windrunner-ranger[/deck_info]
Következő pakli egy új karaktert hozott be, igaz csak rövid időre. de ő nem volt más mint Sylvanas Windrunner. És itt kérem szépen, megtörik a Mage és Paladin felhozatal, és itt az első Hunter paklink is. A WoW-ban most reneszánszát élte, vagy éli még a karakter. Nézzétek el nekem, én nem WoW-ozok, ellenben nagy vonalakban úgy nyomon követem a történeteket. Ez a videó, főleg az elején kifejezetten tetszett.
https://www.youtube.com/watch?v=TVp7yLfnmrE
Hozzátenném, itt Sylvanas klasszisokkal jobban nézett ki, mint később, erre a Kiss együttesre hajazó mázolmánnyal az arcán. Vagy lehet a Holló c. filmre hajaz inkább. :P :D
Paklival egyébként próbáltam ezt a íjászkodó, és lövöldözős vonalat erősíteni, de azért már itt is felbukkan egy két lény amik később is helyet kaptak az elfek kampányában.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-kelthuzad-portal-ritual[/deck_info]
Következő paklival visszatérünk egy kicsit Kel'Thuzad-hoz, mivel itt fog bejönni a képbe a játék fő gonosza is, Archimonde. Vagy rövidebb nevén Don Quijote de la Mancha. :D
Na jó félre a tréfát, a Warcraft 3 ezen része átcsap ilyen tower defense játékmódba, amit én mindig is utáltam. Nem a játékmóddal van bajom, azt szeretem, de ahogy itt csak jönnek és jönnek és jönnek az ellenfelek megállás nélkül. Én meg kapok az elején két bolhafészket ( pokol kutyák ) hogy azokkal védjem Kel'Thuzad-ot, köszönöm szépe! És a végre van pofája beadni az Infernalokat amikor már a bázisból jóformán semmi nem maradt. Igen, ilyen szokásos Blizzard-os megoldás. :D
Persze ez lehet betudható annak is hogy mindig is béna voltam a stratégiai játékokhoz, ennek ellenére szeretem őket. Mindegy, a paklival szerintem egész jó kis felhozatalt sikerült összehozni. Mage paklit kicsit vicces így látni, ahogy tele van pakolva minden fajta démon meg élőhalott lénnyel. És ezzel végére is értünk az élőhalottak kampányával. Én élveztem ezeknek a pakliknak a megépítését is, mivel sok Naxxramas-os lap is visszaköszön bennük, és hát igazi nosztalgia viszont látni a Sludge Belcher-t. :)
De akkor térjünk is rá a következő kampányra ami az én személyes kedvencem! Jöjjön hát az Orc kampány bemutatása!
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-thrallcairne[/deck_info]
A Warcraft 3 játék ezen szakaszán, nekem kifejezetten tetszett ez a szűk kanyonok közt való rohangálás, ahogy a kentaur szerű lények szép lassan körbevesznek minket. Ahogy azokat a nagy Tauren-eket kell kísérni, és védeni, közben a zene is ami felhangzik, számomra teli találat. De lehet azért is tetszett nagyon ez a rész, mert itt már más terepet, és fajt, új szereplőket kapunk, nem ilyen erdős részt, ahol minden zöld. Kicsit unalmassá tud válni, de ez legyen a legnagyobb probléma. Egyébként pakli lista szempontjából megint csak megtörik a Mage&Paladin sor, és itt már bejön a Shaman is. :)
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-thrallhellscream[/deck_info]
Következő pakli Grom Hellscream karakt és annak történetét mutatta be. A Warcraft 3-as játék magyar szinkronnal is élvezhető, főleg az olyanoknak is mint én, akiknek nem erőssége az angol. Ezért egyébként utólag is hatalmas köszönet annak a csapatnak, hogy magyarul is élvezhetjük ezt a játékot! Tudom sokaknak nem tetszik a magyar változat, főleg az eredeti angol szinkronhoz képest, amit megtudok érteni.
Illidan például kifejezetten ilyen volt, hogy az angol szinkron messze karakteresebb volt. Ám szerintem a magyar szinkronban is van olyan karakter akinek eltudták találni a hangját. Nekem például Arthas szinkron hangja tetszett, és még viszonylag hasonló is az eredetihez. De amiért felhoztam ezt az egészet az az hogy Grom Hellscream-hez köthető egy olyan mondat ami így szerintem tökéletesen elmond mindent a karakterről. A videóban 16:14 környékére tekerjetek és ott megértitek mire céloztam.
https://www.youtube.com/watch?v=DMc4X3dv-mo&list=PLTfH1pGpt4B22RhQVmrJG8juMoVshWBRj&index=5
A Doomhammer fegyver kicsit fura lehet a listában, mivel az lényegében Thrall karakteréhez köthető, ám a Warcraft 3 játék ezen szakaszán ( az elején legalábbis ), Grom és Thrall még közösen ügyködnek. Grom egyébként mint a gőzmozdony megy neki mindennek, nem tétovázik. Cenarius legyőzése például szintén epic jelenet lett. Főleg ahogy Mannoroth megmutatja magát, mint egy kész átverés show-ban, hogy hehehe.. ezt most jól beszívtátok!
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-thralljainemedivh[/deck_info]
Ennél a paklinál kicsit ugrottam a történetben, mivel a Warcraft 3-ban szereplő, azon belül is az orákulumhoz vezető barlangrendszeres részt, sajnos kénytelen voltam kihagyni. Eredetileg Thrall, Jaina, és Cairne is kapott volna paklit, ám utóbbihoz sajnos még nincs portré a Hs-ben. Druid kaszttal lehetett volna, úgymond helyettesíteni, mivel az a kaszt kapott ilyen tauren-es portrét. Ám az szerintem nem lett volna olyan hiteles, és inkább akkor kihagytam. Így ezzel a paklival azt a részt mutatom már be ami rögtön a barlangos rész után jön. Vagyis amikor már szövetségre léptek az emberek és orkok, és együtt megpróbálják megállítani, vagy megmenteni Grom Hellscream-et a démonok befolyásától. Épp ezért a pakliban már szerepelnek emberi egységnek minősülő lapok is.
Egyébként itt jutott még eszembe az hogy a Warcraft 3-as, magyarítás általi lefordított pályacímeket kölcsönvéve, én is ezeket a címeket adjam a pakliknak. :)
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-thrallcairne-2[/deck_info]
Következő pakli pedig a nagy finálé volt, és ezzel is ért végre az Orc kampány bemutatása! Itt volt az a pillanat ami miatt személyes kedvencem lett az orkok kampánya. Mivel miután Grom meg lett mentve a démon befolyás alól, nem is vesztegetik az időt, és Thrall-al közösen, máris mennek leszámolna Mannoroth-al.
Ezt ugye egy kis videó formájában láthatjuk hogyan zajlik le, de számomra ez nagyon epic volt. Nem vitatóm el az Arthas-hoz köthető videókat sem, mert zseniálisak, de ez a végső harc a két Orc éa Mannoroth között nekem valahogy jobban betalált. Talán azért is mert szerencsétlen orkok-al tudtam szimpatizálni, hogy lényegében földet keresve maguknak, próbálnak otthon teremteni maguknak, távol a harcoktól az emberek ellen. Ám a körülmények valahogy mégis úgy hozzák hogy kénytelenek harcba szállni a túlélését. Emellett még ott van az is hogy a démonok befolyása alól is szabadulnának szerencsétlenek, hogy szabad nép válhasson belőlük.
Aztán ahogy Grom lényegében Mannoroth kezére játssza a saját népét, majd a végső csata után, ahogy megszabadulnak a démontól, Grom utolsó leheletében még elmondja utolsó kis monológját Thrall-nak, az számomra egész meghatóra sikerült! Nem beszélve a zene is ahogy szép lassan felhangzik, ad egyfajta megváltás hangulatot az egésznek. Ugyanakkor Thrall elkeseredett felordítása a videó végén, teszi mégis keserűvé ezt a nehezen kivívott győzelmet.
https://www.youtube.com/watch?v=L2sTXXesYNM
És ezzel a szomorú jelenettel ért véget az orkok kampánya! A pakli maga sajnos nem sikerült olyan epic-re mint ahogy azt, ez a történet megkívánná. De azért igyekeztem, ahogy tudtam. Ezen akkor is keseregtem és ez most sem változott! Itt sajnáltam igazán hogy Grom-hoz nincs külön portré, Grommash Hellscream meg megint csak Warrior only lap. :/
De elég a kesergésből, térjünk is rá a következő kampányra, ami nem más mint az elfek-é, bocsánat Éj elfek-é volt!
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-tyrande-01[/deck_info]
Az elkövetkező Priest paklik mindegyikére elmondható így utólag, hogy igen csak feladták a leckét a megalkotásuk során. Mivel elég kevés olyan Priest lap van ami bele illik a Warcraft 3-as tematikába. Tyrande pedig amúgy is egy olyan karakter, aki inkább harcol ha kell, és nem az a háttérben megbújó, gyógyító karakter. Priest esetében pedig ezt elég nehéz kivitelezni, így nem meglepő hogy Tyrande paklijaiban több neutral lap szerepel mint, kaszt specifikus lap.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-malf01[/deck_info]
Következő paklival " Viharszívű " Malfurion lett bemutatva. Amennyire nehéz dolgom volt Tyrande paklijaival, Malfurian paklijaival pofon egyszerű dolgom volt. Mondhatjuk majdnem " pure " paklikról van szó. Mivel viszonylag elég sok Beast és Treant lény jött be a Hearthstone-ba, így ezek jól bele illenek a Warcraft-os tematikába. A Mountain Giant az egyedüli olyan lap ennél a paklinál ami neutral lap, viszont ebbe a druida témába, jól illeszkedik. De akár egy Ironbark Protector-t is lehetett volna rakni a Mountain Giant helyére.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-illidan-escape-and-fight-arthas[/deck_info]
Következő pakli Illidan karakterét vezeti fel. Illidan egy érdekes eset, mivel itt még abban az állapotában ismerhetjük meg, amikor még nem voltak meg a nagy szarvai. :D
Tréfát félretéve kifejezetten élveztem Illidan paklijának megalkotását. Mivel itt még nincs birtokában Gul'Dan koponyájának, így itt még nem abban a formában ismeretes mint a későbbiekben. Nekem kicsit érdekes volt az a jelenet a Warcraft 3-ban, ahogy Illidan jóformán frissen kiszabadul a börtönéből, 10.000 év után, máris neki ugrik Arthas-nak, aki eddigre már ugye egy halállovag erejével bír. Plusz ott van a Frostmourne is amivel fel van fegyverkezve. Mindezek ellenére egyik se bír el a másikkal.
Ahogy Illidan is mondja Arthas-nak folytathatnánk a harcot az örökkévalóságig. A paklival egyébként szerettem volna szemléltetni ahogy Illidan itt még félig meddig van csak megrontva, ugyanakkor megvannak még benne az elfekre jellemző vonások. A pakli is ennek fényében lett megalkotva, mivel a Warcraft 3-ban is Illidan-al, az elfek egységeit lehet irányítani. Ez majd később változni fog, de az már egy másik történet. ( ha majd a Frozen Throne-t is megcsinálom ugyanígy, akkor a mostani Sunken City kiegbe, bejönnek a Naga lények, így Illidan paklija megint csak színesedni fog, reményeim szerint. )
Épp ezért a pakliban szerepelnek olyan lények mint a Splitting Festeroot, Nightblade, Night Prowler stb.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-now-im-complete[/deck_info]
Következő pakli, Illidan utolsó paklija volt, ami elég sok változáson eset át, az előző paklihoz képest. Na itt már ismerős lehet a karakter, itt már megkapja azokat a szarvakat. :)
Itt próbáltam Illidan karakterére fektetni a hangsúlyt, a paklival kapcsolatban. Ezért inkább a képességeit próbáltam kihangsúlyozni a Double Jump, Fury (Rank 1), Chaos Nova, és Inner Demon lapokkal. A Rotten Applebaum lap pedig csak itt jutott eszembe, de az is egy félelmetesen vigyorgó fa. :P :D
A paklihoz igazából nincs nagyon mit hozzáfűzni. Talán annyi hogy ez amolyan mély lélegzetvétel a nagy merülés előtt. Mivel a következő paklikkal rá is térünk a nagy fináléra.
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-tyrande-final-fight[/deck_info]
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-thrall-final-fight[/deck_info]
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-jaina-final-fight[/deck_info]
[deck_info]https://hearthstonehungary.hu/decks/warcraft-3-malf-final-fight[/deck_info]
A következő paklikra nem térek ki külön külön, inkább egy kalap alá veszem őket. Mivel a Warcraft 3 története szerint is Tyrande, Malfurion, Jaina, Thrall együttes erővel próbálják megfékezni Archimonde démon nagyurat! A történet szerint az orkoknak kellene elsőnek elesnie, a játékban kicsit másképpen van, mivel ott Jaina tábora adja be a kulcsot, elsőnek. :)
Malfurion paklijáét leszámítva, Tyrande, Jaina, és Thrall paklija hasonló alapokra van felépítve. Vegyesen mindegyik karakter paklijában felelhető egy egy hasonló lap. Például az Elven Archer, és Kargal Battlescar lapok is ilyenek, mindegyik pakliban megtalálható. Ezzel is bemutatva az összefogást, hogy itt már vegyesen vannak emberek, elfek, és orkok.
Malfurion paklija azért kivétel mivel a Warcraft 3-as játékban ő marad egyedül harcolni, Archimonde-val szemben. Az ő esetében is egy majdnem " pure " pakliról van szó. Itt a Mountain Giant-t, felváltotta az Amani War Bear. Amit azért tettem a pakliba, mert szerintem jobban beleillik ebbe a nagy csatába. Plusz vannak hasonló egységek a Warcraft 3-as játékban is. Igaz ha jól emlékszem azok ilyen alakváltó druidák voltak. De ebben nem vagyok biztos.
A pakli leírásának a végén meg direkt van az a kis felvezető a Lich King-ről, amivel szerettem volna felvezetni a Frozen Throne kiegészítőt. Amit majd szintén ilyen formában szeretnék megcsinálni!
Köszönöm szépen mindenkinek a figyelmét, aki idáig elolvasta ezt a " kis " irományt! Nem ígérem biztosra, de a jövőben majd igyekszem rövidebben és tömörebben megírni a cikkeket. Most egész jól rákaptam ennek egésznek az ízére, ez persze csak lelkes amatőr szinten értendő.
Az elején a mai meta-ról való fröcsögést nézzétek el, az új Questline lapok megjelenésével, nálam abszolút a mélypontra került a játék. Persze mostanra valamelyest normalizálódott a dolog, de nem tökéletes. És még finoman fogalmaztam. A Classic-al való hasonlításokat pedig igyekeztem úgy kihozni, hogy azért ne csak az legyen a vége, hogy ömlengek róla milyen jó. Úgy érzem sikerült átadni a gondolataimat, hogy egyet értettek e vele, vagy megcáfoljátok az már rajtattok áll.
Szívesen fogadom a véleményeket, természetesen csak is kulturált keretek közt!!!
Legközelebb pedig folytatásra kerül az Back to the... Demon Hunter-es pakli sorozat is! Kicsit még visszatértünk a Classic-hoz, és megvizsgálunk egyes Demon Hunter lapokat, és összevetjük az azon szereplő kulcsszavakat, egyes Classic lapokkal. Ennek annyi értelme lesz hogy, elemezzük együtt ezeket a lapokat, hogy milyen hatással lettek volna a játék további alakulásán, ha a Demon Hunter, mint kaszt, már a játék megjelenése óta benne lett volna az alap játékban.
Illetve a Classic paklik is egy helyre lesznek összegyűjtve, hasonlóan úgy mint ennél a cikknél is, kiegészítve az előbb említett lapelemzéssel.
Addig is további jó játékot kívánok mindenkinek, és sok legendás bontást a Sunken City kiegészítő megjelenésekor!