A hét témája: Nem foglalkoznak eléggé a Hearthstone-nal?
A jövőben többször várható "hét témája" rovat, amiben a játékkal kapcsolatos problémákat/ötleteket beszéljük meg.
A Blizzard nem foglalkozik eléggé a Hearthstone-nal?
Ez a kérdés eléggé sokszor felmerült bennem az elmúlt évben és arra jutottam, hogy a Hearthstone nem egy Blizzard színvonalú játék. Nem egy rossz játék, vannak benne nagyon jó pillanatok, de a Blizzard egyáltalán nem foglalkozik vele annyit, mint más játékaival.
Például az Overwatch esetében állandóan érkeznek az új patchek változásokkal, néha új hősökkel és mapekkel is. Szinte abban a pillanatban, hogy egy patch megjelent, már indul is a következő teszt szerver, ahol a legújabb változásokat lehet kipróbálni. A Sombrához tartozó titkos kódok, rejtett információk is nagyon izgalmasak voltak és kb. fél évig tartott mire valóban láthattunk Sombrát. Ehhez hasonlót a Hearthstone-hoz is lehetne csinálni.
A Diablo III megjelenésekor nem volt tökéletes, de jöttek az újabbnál-újabb patch-ek és folyamatosan javítottak a játékon, illetve a fejlesztői kommunikáció is eléggé erős volt, akárcsak az Overwatch esetében is.
A Heroes of the Stormhoz nagyjából havonta érkeznek új hősök és közben a többi hősön is állandóan változtatnak a jobb egyensúly érdekében.
A World of Warcraftban pedig a Warlords of Draenoros bukást követően ismét elkezdtek rendesen foglalkozni a játékkal és nagyon sok tartalom érkezik. Az egyensúlyon pedig szinte minden nap próbálnak javítani (nincs olyan nap, hogy ne érkezzenek új hotfixek).
Az előbb felsorolt játékok esetében lehet érezni, hogy valóban törődnek a játékkal és minden nap foglalkoznak vele. Mindeközben a Hearthstone-nál mi a helyzet?
- 3 éve nem javították ki a megfigyelő mód hibáját (fejjel lefelé vannak a lapok a másodikként megfigyelt játékosnál, Androidon egyre nagyobb a játék)
- 3 év alatt az egyetlen újítás a Tavern Brawl bevezetése volt
- Néha 2 hónap is eltelik, amialatt semmilyen információ nem érkezik a fejlesztőktől
- Nagyon lassan nerfelnek egy hatalmas problémát okozó kártyát (fél év általában)
Eleinte még úgy tűnt, hogy sok izgalmas újítás várható a Hearthstone-ban. Átalakították a Ranked rendszert, bevezették a szezon hátlapokat, megérkezett az első kaland mód (Naxxramas), majd az első kiegészítő (Goblins vs Gnomes), az Androidos változat is elkészült, illetve a megfigyelő mód is. Ezek mind 2014-ben. 2015-ben a Tavern Brawl bevezetésén kívül csak kalandok érkeztek, egy kiegészítő és a Ranked jutalmak bevezetése. Majd 2016-ban már ennyi sem történt. Érkezett két kiegészítő és egy kaland mód. Persze Standard és Wild bevezetése, de igazából ez annyiból állt, hogy a Standardből bizonyos lapok ki lettek tiltva. Még akár meg lehetne említeni a 9 új pakli hely bevezetését (bár ez semmilyen extra tartalmat nem ad a játékhoz), de az a helyzet, hogy ezt is csak úgy oldották meg, hogy minél kevesebb dolguk legyen vele. A 9 alap paklit kitörölhetjük és helyükre rakhatunk 9 másikat. A Heroic Brawl 5 napos szereplése pedig említésre sem méltandó.
Annyi lehetőség rejlik a Hearthstone-ban...
- Először is jó lenne látni, hogy nap, mint nap foglalkoznak a játékkal. Ha egy lap valóban problémás, ne várjanak vele fél évig és mondják azt minden interjún, hogy "megfigyeljük a lapot", vagy "lelassul a meta és akkor majd az lesz, hogy...".
- Érkezhetne akár havonta 20-30 lap a szezonok elején
- Lehetne 2 játékos egy ellenség ellen kaland mód is
- 2v2 meccsek
- Replay lehetőség
- Achievementek a játékban
- Statisztikák a játékban
- Tournament mód a játékban (Ahol be lehetne állítani mindent és lehetnének olyan egyedi szabályok, mint például hősök 40 élettel, vagy 20 élettel, 40 lappal, legendary-k nélkül, bizonyos kiegészítők nélkül, több manával kezdjenek, stb.)
- Újabb kulcsszavak, semleges spellek, legendary spellek, stb.
A NetEase jobban törődik a Hearthstone-nal
Kínában a Blizzard nem lehet jelen, ezért ott a kínai partnerük, a NetEase kezében van a Hearthstone. Meg lehet nézni (kattintsatok ide - kicsit lassan tölt be a kínai karakterkészlet miatt), hogy a kínai Hearthstone oldalon micsoda nagyszerű pakli készítő van (az európain, amerikain és ázsiain nincsen semmilyen pakli készítő, amelyeket a Blizzard kezel).
Sőt a NetEase készített egy Tournament módot is a Hearthstone-hoz. Mivel a játékba nem nyúlhatnak bele, ezért külön applikációként érhető el.
Miért foglalkozik a Blizzard ilyen keveset a Hearthstone tartalmaival?
Talán azért, mert így is hihetetlenül nagy bevétele van. 2015-ös adatok szerint havi 20 millió USD (itt írtunk róla). Míg a többi játékuk esetében folyamatosan új hősöket, mapeket, változásokat kell bevezetniük, hogy megtartsák a játékosaikat, addig itt nincs ilyenekre szükség, mert elég csak bedobni egy csomó új kártyát és már jön is elképesztően sok játékos, akik lehetséges, hogy 4 hónapja be sem léptek, de kipróbálnák az új kiegészítőt és mivel Goldjuk nincsen (nem játszottak), ezért inkább megveszik. Amíg ez tökéletesen működik, addig nincsen szükség változtatásra.
Lehetséges, hogy csak én gondolom úgy, hogy több törődést igényelne a Hearthstone is. Nem játszottam korábban kártyajátékokkal, ezért nem tudom, hogy más hasonló játékoknál mennyire gyakoriak az újítások és mennyivel komolyabbak a Hearthstone-nál.
Igazából sokat Yu-Gi-Oh-ztam régen, de az nem online játék volt. A gyűjteményem mérete megszámlálhatatlan... :)
Persze azért valamilyen szinten mégis foglalkozik a Blizzard a Hearthstone-nal. Az pedig az esport. Úgy tűnik minden játékuknál komolyabban veszik a Hearthstone versenyét (verseny a Bahamákon, a döntőhöz már a BlizzCon sem elég nekik, több, mint 2 millió USD összdíjazás - csak akkor miért nincs Tournament mód?), bár szerintem a Hearthstone túlságosan random ahhoz, hogy igazi esport legyen, de erről majd a legközelebbi "hét témája" rovatban.
Várom mindenkinek a véleményét a hozzászólásokban.
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!