HírekBen Brode (Senior Game Designer)...

Ben Brode (Senior Game Designer) interjú

Borovi Bence | 2013.12.06 22:00
930

Team 5

Az interjú fordítása a videó után megtekinthető!

 

Kérdés: Mit tanultatok a Hearthstone tournamentről a BlizzCon-on?

Válasz: Először is, az esemény elképesztő volt. Nagyszerű volt látni több tízezer embert a stratégiákról beszélgetni. Végig úgy gondoltuk, hogy ez egy olyan játék lesz, amit majd élvezetes lesz nézni, de amint a Twitch-en a nézők száma növekedett, gondolkodóba ejtett minket, hogy milyen újításokat kellene bevezetnünk, annak érdekében, hogy jobb támogatást adhassunk.

K: Az új rangsoroló rendszerről beszéltetek a BlizzCon-on, esetleg arról is szó esett a Blizzard-on belül, hogy akik csak 'play' módban játszanak több aranyat kaphassanak? Mert szerintünk hasonló jutalmakat kellene adni, mint arénából.

V: Tulajdonképpen az Aréna jutalmai csak akkor jobbak, amikor igazán jól játszol az Arénában, de ha nem vagy túl jó, akkor valószínűleg jobban jársz, ha az aranyadat kártyákra vásárlására költöd. Mindenképpen vonzóbbá szeretnénk tenni a 'ranked' játékot. Mindenki akarja ezt, hiszen ha egyszer eléred a három-csillagos mester rangot, már nem igazán lehet mit csinálni. Megpróbálunk több dolgot is és még élvezetesebbé akarjuk tenni. Először is hozzáadjuk a rangokat és amikor eléred a maximumot, a Legend rang mutatni fogja, hogy mennyire is vagy jó pontosan. Ezért remélhetőleg sokkal vonzóbb lesz. Össehasonlíthatod magadat a barátaiddal, hogy lásd ki is a legjobb. Egy másik dolog, amit szeretnénk megvalósítani, hogy 'ranked' kártya hátlapokat adunk mindenkinek, aki részt vesz egy rangsorolt szezonban. (BlizzCon: Egy szezon egy hónap lesz, ha jól emlékszem piros hátlapú kártyák lesznek). Továbbá, amikor eléred az 500 győzelmet egy kaszttal, megszerzed az arany változatát a kaszt portréjának. Ez a három dolog együttesen elég okot adhat a játékosoknak, hogy rangsorolt play módban játszanak.

K: A játék fejlesztésében melyik azaz egy rész, ami a legtöbb problémát okozza a játék balance-olásában (kasztok közti egyenlőség)?

V: Két dolog van, amire nagyon figyelünk. A legtöbb problémánk azokkal a kártyákkal van, melyek a lények életét növelik. Különösen más lények életét. Eleinte az Unleash the Hounds a beast-jeidnek Charge-ot és +1/+1 -et adott, de az nem működött jól, ezért +1 és Charge-ra változtattuk, és ismét változni fog a következő patch-ben. Arra is figyelünk, hogy a kártyák egyértelműek legyenek. Nagyon élvzem a bonyolult ötleteket és igyekszem megcsinálni elég egyszerűen, hogy azonnal megérthető legyen a kártyán lévő szöveg.

K: Volt bármiféle beszélgetés a Blood Imp-ről?

V: A Blood Imp az egyik olyan kártya, melyet állandóan figyelünk. Talán kell változtatni, talán rendben van úgy, ahogy most van. Mindenképpen folyamatosan figyelni kell.

K: Az emberek beszélgettek a Hearthstone csapat méretéről, ami elég kicsi. Most, hogy túl vagyunk a BlizzCon-on és az inivtational hatalmas sikerén, tengernyi ember szeretne bétakulcsokat. Várható, hogy nagyobb lesz a cspat?

V: Mindenképp. Láttuk, hogy mennyire izgatottak az emberek a Hearthstone-nal kapcsolatban, és több újítást, kártyát szeretnének. A csapat növekedése főként az új platformokhoz köthető volt. Bejelentettük a játékot iPhone-ra és Androidra a BlizzCon-on. Meg fogjuk növelni a mérnöki, design és art csapatot is. Jelenleg hét új pozícióra lehet jelentkezni ITT!

K: Úgy gondoljátok, hogy az erőforrások legnagyobb része jelenleg a stabilitási problémákra irányul? Amikor elkezdődik majd a nyílt béta, nyilván sejtitek, hogy mennyien fognak jönni, hogy állnak az erőforrásaitok jelenleg?

V: A stabilitás nagyon fontos számunkra. Stabilnak kell lennie. Nincs értelme mindenkit meghívni, ha úgyse fognak tudni játszani. Van pár hihetetlen emberünk, akik stabillá teszik a játékot...

K: Szerinted mikor kell új kártyákat adni a játékhoz, hogy a játék frissnek hasson?
V: Ez egy olyan kérdés, amiről megint csak sokat beszélünk, és nagyon fontos is a számunkra, hogy ezt jól eltaláljuk, több dolog miatt is. Komolyan én nagyon "hardcore" vagyok, állandóan játszok és igazából én már évek óta, mégis számomra még mindig érdekesek és élvezetesek ezek a kártyák. Természetesen izgatott vagyok az új kártyákkal kapcsolatban, amikről beszéltünk, de még mindig élvezetesnek tartom felfedezni a játékot és új paklikat kipróbálni. Viszont mindenképp ki kell találunk, hogy milyen gyakorisággal adjunk ki új kártyákat, ami a hardcore játékosoknak is új ötleteket ad és betölti a játékot új paklikkal, de eközben nem eshetünk túlzásba, nehogy az új játékosokat elüldözzük. Van pár ötletünk és a kiegészítők közt kiadjuk az Adventure módot, hogy friss maradjon a játék. Adventure-kben kevesebb kártya lesz, úgy 20 és 30 között, míg a kiegészítőkben sokkal több fog érkezni. Tudunk apróbb tartalmakat hozzáadni a Hearthstone-hoz, hogy érdekes maradjon, és közben nem árasztunk el mindenkit.

K: Mi van a loot kártyákkal? Volt bármiféle beszélgetés arról, hogy lennének olyan kártyák, melyeket kihúzhatnál egy csomagból, de nem feltétlen olyan kártya lenne, ami a paklidban van?
V: Beszélünk arról, hogy a játékaink hogyan működhetnek együtt és ez egy olyan dolog, ami érdekes, de semmi konkrétról nem esett szó. Azt szeretnénk, ha az emberek azért vásárolnának Hearthstone kártyákat, mert a Hearthstone-nal akarnak játszani és nem azért, mert kaphatnak érte egy pet-et a WoW-ban.

K: Nem tudtam, hogy új kártyákat kapunk minden egyes adventure-el. Hogy is fog ez működni?

V: Tehát, lesz egy boss, vagy több boss, akik ellen játszani fogtok. Remélhetőleg ez egy élvezetes egy-játékos élmény lesz. Amennyiben sikerül teljesíteni, új kártyákat kapsz érte, amiket különböző játék módokban használhatsz. Lehetséges, hogy a kártyák az Arénában is használhatóak lesznek. Ettől a játékban új paklik és stratégiák fognak megjelenni. A kártyákat izgalmassá és élvezetessé szeretnénk tenni, miközben dolgozunk a következő kiegészítőn, ami majd ezután jön. Elképesztően izgatott vagyok, hogy mindenkinek elmondjam, amikor többen játszák majd a játékot!

K: Az új kártyákkal új mechanizmusokat is fogunk látni? Milyen új mechanizmusokat várhatunk?

V: Elmondom neked, a stratégiánk, hogy az első adventure-ben nem vezetünk be új kulcsszavakat vagy kártyafajtákat. Azokat a mechanizmusokat, - melyek nem lettek túl sikeresek az Expert szettben - megfogjuk változtatni, valami őrültséget fogunk velük csinálni. Igen, remélem, hogy ez a játék menni fog éveken, éveken, éveken és éveken át és még nagyon sok izgalmas, új, érdekes őrült dolgokat és mechanizmusokat készíthetünk.

Nagyon sok dolog van még, melyeket a jelenlegi szettek mechanizmusaival is megoldhatunk.

interjú benbrode

További híreink