HírekMax McCall a kombó paklikról és ...

Max McCall a kombó paklikról és arról, hogy miért lehetnek problémásak

Borovi Bence | 2017.02.18 16:00
3181

Max McCall

Max McCallról korábban nem sokat hallottunk pedig 2014 májusa óta dolgozik a Team 5-ban (Hearthstone csapat), viszont az elmúlt hetekben nagyon aktív lett és ismét hosszasan beszélt egy témáról. Ezúttal a kombó paklikról és arról, hogy szerinte miért problémásak az olyan paklik.

 

Röviden:

Max úgy érzi, hogy a kombó paklik élvezetesek lehetnek, amíg kis számban fordulnak elő, de az velük a legfőbb gond, hogy sokkal frusztrálóbb ellenük játszani, mint más paklik ellen, ezért problémás, ha sok van belőlük. Azok a paklik, amelyeknek céljuk, hogy a lehető legkevesebb együttműködést érjék az ellenféllel (pl.: Freeze Mage) és/vagy azonnal végezni tudjanak az ellenféllel nem olyan paklik, amelyeket látni szeretnének a meta népszerű paklijai között.

Blizzard Entertainment cikkének a fordítása

A Hearthstone azért élvezetes, mert minden játék kissé eltér az előzőtől. A kombó paklik nagyon eltérő játékokat tudnak eredményezni, ahol a játékosok nem bízhatnak a megszokott döntéseikben és újra kell gondolniuk a stratégiai megközelítésüket a játékhoz. Szóval általánosságban elmondható, hogy a kombó paklik jók a Hearthstone-nak, mert több változatosságot hoznak a játékélménybe. Azonban ugyanúgy, ahogy más paklik esetében, a kombóknál is problémát okoznak, ha túlságosan népszerűek.

Amikor olyan kártyákat készítünk, mint Emperor Thaurissan és a Counterfeit Coin akkor tisztában vagyunk vele, hogy ezek kombó paklikat hozhatnak létre. Mindig attól félünk, hogy egy pakli erősebb lesz, mint mi szeretnénk, - ez persze nemcsak a kombókra igaz - de ez nem jelenti azt, hogy ne szeretnénk kombó paklikat. Csak azt szeretnénk, hogy egyforma szinten legyenek, mint a többi pakli.

Bizonyos kombó paklik problémásak lehetnek pont azért, amiért más paklik is: amikor egy pakli túlzottan népszerű lesz és túl sokat játszol ellene, akkor az már nem élvezetes. Általában a népszerű paklik erőteljesek, ezért valószínűleg több meccset fogsz elveszíteni, mint amennyit megnyersz, miközben többet is játszol ellenük, mint szeretnéd.

Az erőteljes kombó paklik viszont még súlyosbítják ezt a problémát, mert a legtöbb kombó pakli nem próbál meg kapcsolatot létesíteni az ellenféllel lényeken keresztül. Az jó dolog, ha nagyon ritkán összefutsz egy olyan paklival, amiben az ellenfél csak lapot húz és eltávolító spelleket használ, neked pedig meg kell gondolnod, hogy miként használod fel az erős lapjait ahelyett, hogy kis sikereket keresnél az előnyös "trade-elésekben"*. Kevésbé élvezetes, amikor már sokszor futsz olyan paklikba, ahol "Frost Nova, Doomsayer", majd Ice Lance a halálodig. Sokkal élvezetesebbek a jó "trade-elések".

Nem azt mondom, hogy az összes kombó pakli eredendően rossz a Hearthstone számára. Csak azt mondom, hogy amikor egy pakli népszerű, akkor sokkal kevésbé élvezetes ellene játszani. A népszerű kombó paklik viszont súlyosbítják ezt a problémát azzal, hogy figyelmen kívül hagyják a lényeidet amennyire csak lehetséges; ez pedig frusztráló lehet a legtöbb nem-kombó játékosnak.

Ez igaz attól függetlenül, hogy egy paklival nehéz, vagy könnyű játszani, habár a nehezebben játszható paklik kevésbé népszerűek, mert azok a játékosok, akik nem annyira ügyesek, azok nem játszanak vele.

A kombó paklik arra használják az eltávolító képességeiket, hogy csökkentsék az interakciót az ellenfelükkel, vagyis a lehető legkevesebbet kelljen foglalkoznia az ellenfél lényeivel.

A kártyák akkor interaktívak, amikor stratégiai lehetőségeket biztosítanak mindkét játékos számára. A lények interaktívak, mert akié a lény annak lehetősége van, hogy miként használja fel a lényét és az ellenfélnek több lehetősége van az eltávolítására. Az eltávolító képességek csökkenték a stratégiai lehetőségeket mindkét játékosnak: kevesebb dolog lesz tőle játékban, kevesebb dologgal lehet kapcsolatba lépni.

Nem azt mondom, hogy az összes eltávolító képesség problémás - néhány spell nagyon fontos a Hearthstone-nak - de sokszor látom azt, hogy "ez a pakli interaktív, mert nagyon jól meg tudja ölni a lényeket" és bizonyítani akartam, hogy nem attól lesz interaktív.

A legtöbb kombó pakli amellett, hogy megpróbálja elkerülni a lényekkel való interakciót még azt is elkerüli, hogy az ellenfele interakcióba léphessen vele. Az OTK**-val nem az a probléma, hogy "30 életen voltam és vesztettem", hanem az, hogy "30 életen voltam, vesztettem és semmit sem tehettem ellene". Kitehetsz egy Tauntot a Leeroy Jenkins kombó ellen, de a legtöbb kombó pakli nagyon jól meg tudja ölni a lényeket, szóval a Taunt lények sem fognak megmenteni egy Miracle Rogue-tól, aki egy pillanat alatt felhúzta az egész pakliját.

Az jó dolog, ha a kombó paklik néha megjelennek a ranglétrán, de ha túl gyakoriak és erősek, akkor frusztrálóak és nerfeljük őket.

Amikor nem népszerűek, az rendben van. Általában kevésbé népszerűek, mert kevésbé erősek; azért kevésbé erősek, mert kapcsolatba kell lépniük az ellenfelükkel. Például az Aviana-C'Thun kombónak sok C'Thun lényt kell kijátszania, ezért mindkét játékosnak kapcsolatba kell lépnie egymással. A kombó paklik, amelyek nem elképesztően népszerűek vagy elképeszőten erősek, azok jó, hogy vannak; ahogy korábban is mondtam, több változatosságot adnak a játékhoz.

Forrás: Battle.Net - Hearthstone fórum: A Blizzard valaha el fogja fogadni a kombó paklikat?

*trade: Amikor az egyik lény megöl egy másik lényt. Előnyös trade esetén a támadó lény életben marad és úgy öli meg a másik lényt.

**OTK: One Turn Kill = Egy kör alatt megöl (kombó)

Ti mit gondoltok?


Támogasd a Hearthstone Hungary-t!

Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!


44100

maxmccall combo

További híreink