Rise of Shadows kérdezz-felelek összefoglaló
Tegnap este a Blizzard tartott egy kérdezz-feleleket a Hearthstone fórumokon, ahol kifejezetten sok kérdésre válaszoltak. Alább láthatjátok a legfontosabb válaszokat.
A kérdésekre Liv Bredeen (játéktervező), Hadidjah Chamberlin (VFX Artist), Peter Whalen (játéktervező), Chadd Nervig (játéktervező), és Stephen Chang (játéktervező) válaszolt.
Kártyák/meta
- Jelenleg boldogok a Standard metával, mert a dolgok sokat változtak a kiegészítő megjelenése óta, de közbelépnek, ha szükséges.
- Szóba került Barnes és a Bloodbloom nerfelése, de még több adatra van szükségük.
- Több semleges Tech lapot akarnak adni a játékba, amelyek speciális stratégiák esetén a kasztok gyengeségeit áthidalják. Például a Dragonmaw Scorcher és a Mossy Horror a Token Druid ellen - nem annyira erőteljesek, mint egyes kasztspecifikus lehetőségek, de segíthetnek betölteni a réseket.
- Mivel a Pilfer már a Classic szett része, ezért azt tervezik, hogy megváltoztatják, hogy beleilleszkedjen az új filozófiájukba. Például olyanra, mint ahogy a Hench-Clan Burglar működik.
- Nagyon sok módosításon esett át Dr. Boom's Scheme, még az utolsó pillanatokban is változtattak rajta, ezért nem illik annyira össze az art és a képesség. Volt olyan változata is, amikor bombákat kevert az ellenfél paklijba és olyan is, amikor Boom Bot-okat idézett meg.
- Volt egy olyan kártya is, amivel lehetett detonálni a bombákat az ellenfél paklijában.
- Mass Teleport: "Telerakja a harctér mindkét felét véletlenszerűen kiválasztott lényekkel." A Frozen Throne-hoz tervezték még az elején, de minden egyes alkalommal szörnyű érzés volt kijátszani.
- Várhatóan a következő kiegészítő előtt érkeznek új lapok a Hall of Fame-be kerültek pótlására.
- Zilliax rendben van jelenleg, mert jó érzés vele játszani és nem borzasztó érzés ellene játszani.
- Tudják, hogy Archivist Elysiana problémás, ezért megfigyelik.
- Azért nem került a Hall of Fame-be a Cold Blood, mert rendben van a képessége és szeretik is, ha ilyeneket használnak a Rogue-ok, de túlságosan erős volt, ezért nerfelni kellett.
- Sokat tanultak a Death Knight hősökből és megpróbálnak a jövőben olyanokat készíteni, amelyek nem rendelkeznek borzasztóan erős Hero Powerekkel. Zul'jin rendben van - úgy érzik. Nem tervezik nerfelni Hagatha the Witch-et és Dr. Boom, Mad Genius-t sem jelenleg, de ez attól függ, hogy mennyire rázódik fel a meta. Nem hiszik, hogy ezek a kártyák annyira problémásak lehetnek, hiszen az RNG (véletlenszerűség) miatt sok variáció lehetséges.
- Visszatérhetnek a tri-kaszt kártyák. Tudják, hogy a tri-kaszt kártyák nagyszerűek voltak.
- "Egy olyan világban, ahol a kasztok megoszlanak a jó és a G.O.N.O.SZ. között... talán lenne helyük multi-kaszt kártyáknak a jövőben? Hmmmmmm.... ezt mindenképpen meg fogjuk gondolni!" - Chadd Nervig
- Nem tervezik, hogy visszavonják Yogg-Saron, Hope's End nerfjét Wildban, mert az egy túl erőteljes/veszélyes effekt egy örökké jelenlévő semleges kártyának. Az viszont elképzelhető, hogy készítenek egy hasonló kasztspecifikus kártyát a jövőben.
A jövő/új funkciók
- Idén az egyik legfőbb céljuk, hogy újradefiniálják a kasztok erősségeit és gyengeségeit.
- Dolgoznak azon, hogy Tyrande és Khadgar ismét elérhető legyen. Tyrande valószínűleg még az év vége előtt elérhető lesz.
- Nagyon fontos a közösségnek az új játék mód, és a fejlesztőknek is. Izgalmasan hangzik egy új mód bevezetése, ezért fontos, hogy kitalálják mi lenne a megfelelő módja ennek. Továbbra is érkezni fognak kiegészítők és egyjátékos tartalmak, de nagyon érdekeltek abban is, hogy milyen más módokon lehetne még játszani a Hearthstone-t.
- Több "mana ramp" kártya is fog érkezni a Druidnak.
- Megfontolják a Legendary spelleket és fegyvereket.
- Gondolkoznak olyan "kozmetikai" jutalmakon, amelyek a hosszú ideje aktív játékosokat jutalmazzák meg (például: extra kozmetikai jutalom 1000/2500 győzelemnél egy adott kaszttal).
- Szeretnének bevezetni több apróbb jutalmat a játékosok számára, hiszen a legtöbben már most is unják az állandó kártya hátlapokat/kártyacsomagokat, amelyek az egyetlen lehetséges jutalmak.
- Nem tervezik bevezetni az auto-squelch funkciót, mert az emote-ok az egyetlen mód a játékban a kommunikációra jelenleg.
- Nem valószínű, hogy új törzs (faj) lesz a "Treantokból". A Treant mechanika fel van építva 2/2-es Tokenekként.
- Nem lehetetlen, hogy Undead törzs (faj) kerül bevezetésre, de nem lenne egyszerű, mert szeretnék, ha továbbra is egy kártyához egy faj tartozna. Csak akkor lenne értelme, ha előny származik belőle, csak úgy elnevezni értelmetlen lenne.
- A Witch's Brew azért nem kapott Echo kulcsszót, mert Peter Whalen szerint az új játékosok számára a legbonyolultabb a kulcsszavak megtanulása, és ezek miatt teljesen el is fordulhatnak a játéktól. Nem akarnak kulcsszavakat használni, amikor csak egy kártya rendelkezik azzal a képességgel (amikor a Witchwood kirotál, nagy eséllyel a Witch's Brew lenne az egyetlen Echo-s kártya a Standardben).
Forrás: Blizzard - Hearthstone fórum