Hearthstone Beta Patch 4217 - Váljatok legendává
Hatalmas patch (871MB) érkezett a mai napon. Lentebb olvashatjátok a hivatalos patch tartalmát.
A kártyaváltozások frissültek az adatbázisunkban.
Megérkezett a legújabb Hearthstone patch!
Az elkövetkezendő sorokat inkább itt és most összeszedem, röviden leírom, hiszen kinek van kedve több sort is elolvasni (ugye?:) ). Illetve akiket csak a patch notes érdekli ők IDE kattintsanak :
- Rangsorolt Play mód:
- 25 rang lesz, mindenki 25-n kezd, a legjobb az 1-es
- Minden győzelemért csillag jár, bizonyos számú csillag megszerzése után a következő rangba lehet jutni.
- Ha egymás után többet nyer valaki, akkor egyszerre több csillagot is kaphat, de 5-ös rangtól 1-es rangig már nem jár, hiszen azok már a legjobb rangok és ott már minden győzelem jobban számít.
- 1-es rang elérése után elérhető a Legenda rang, ahol a régió legjobb játékosai harcolhatnak és azon belül MMR segítségével kapnak új ellenfeleket.
- Legenda rangnál lesz a rangban egy szám (feltéve, hogy legalább a 10 000.-ek vagytok), ami a régión belüli helyezést jelenti. Ki lesz a legjobb, ki lesz a Legenda?
- Egy szezon egy hónapon át tart, minden szezon végén törlődnek a rangsorok. Részletesebben lentebb olvashattok!
Nagyon sok újdonságot és bug fixet tartalmaz ez a frissítés, minden nap egy küldetés helyett lehet egy újat kérni, animációt kapott az összes golden kártya és bekerült a játékba az Elite Tauren Chieftain! Ez még nem minden - egy teljesen új rangsoroló rendszert vezettünk be, ahol egyre jobb rangot elérve akár Hearthstone legendákká is válhattok!
Rangsorolt játék részletesen
Először is, rendesen megváltoztattuk a 'Ranked Play' és az 'Unranked Play' (mostantól 'Casual') füleket (mármint ahol kiválasztjátok, hogy melyik módot szeretnétek játszani - Phoenix) a 'Play módban', így mostantól egyértelmű lesz, hogy melyik módba fogtok játszani.
Képre kattintva nagyobb lesz!
Minden játékos a 25-ös rangon fog kezdeni, ami az 'Angry Chicken'. A rangsorolt játékmódban olyan játékosokkal fogtok találkozni, akik ugyanolyan rangon állnak, mint ti vagy legalábbis nagyon közel állnak hozzátok. A rangotok és az ellenség rangja mindkettőtök számára látható lesz a meccsek alatt. Minden egyes alkalommal, amikor nyertek egy meccset, egy csillagot fogtok kapni, mely a medálotok fölött jelenik meg. Ha elég csillagot összegyűjtöttetek, a következő szintre léphettek: 'Rank 24: Leper Gnome'. 25 rang létezik, a kezdő rang a 25-ös: Angry Chicken és az első pedig az Innkeeper.
Ahogy haladtok a rangsorban előre, továbbra is a ti rangotokkal megegyező (vagy közeli) ellenfeleket fogtok kapni. Ha egymás után többször is nyertek, akkor egy győzelem esetén már több csillagot is kaphattok, nemcsak egyet. Továbbá, amint eléritek a 20-as rangot, egy vereség után egy csillagot is veszítetek, úgyhogy játszatok óvatosan! 5-ös rang elérése után már hiába nyertek többször egymás után, nem fog több csillag járni, így minden meccs igazán számítani fog ilyen magas rangoknál.
Ha eléritek az egyes Innkeeper rangot öt csillaggal, akkor a következő győzelem után egy speciális rangba kerültök: Legenda. A legenda rangot egy 'Legendary' narancssárga mana kristály fogja jelképezni, a közepében egy számmal. Ez a szám azt mondja meg, hogy pontosan hanyadikak is vagytok a rangsorban más játékosokkal szemben a régiótokban. Ha a Legenda rang 300-as számot ír, azt jelenti, hogy a háromszázadik legjobb játékos vagy a Hearthstone-ban, a régiódon belül.
Legenda rangok és Matchmaking Rating (MMR - partnerkereső értékelési rendszer)
(Nem igazából tudom, hogy mondjam el pontosan mi azaz MMR, eszerint működik az aréna rendszer is a WoW-ban - Phoenix)
Az a lényeg, hogy a legenda rangban is hozzátok hasonló játékosokkal fogtok összekerülni egy rejtett MMR segítségével, ennek az MMR-nek van pár alapvető szabálya:
- MMR-t szereztek győzelmekkel, és veszítetek vereségekkel.
- Attól függ, hogy mennyi MMR-t kaptok vagy veszítetek, hogy mennyi az ellenfél MMR-je.
(Tehát ha például az MMR-etek 20, az ellenségé pedig 10, de kikaptok tőle, akkor neki mondjuk fölmegy 15-re, nektek pedig lemegy 15-re. Ezután játszotok valakivel, akinek szintén 15 az MMR-je, de nyertek ellene, akkor nektek lesz 16, neki pedig 14. Tehát ez esetben nincs olyan nagy változás. Szerintem valahogy így kell elképzelni, ha tévednék nyugodtan javítsatok ki - Phoenix)
A legenda rangsor a régiótokban csak a legjobb 10 000 legenda játékosnak fog megjelenni, szóval harcoljatok tovább, ha a 'Legendary' mana kristályotok nem ír számot. Gyűjtsétek a győzelmeket és még az is megeshet, hogy ti váltok az 1. számú Hearthstone Legendává!
Így hát kezdődik a Test Szezon 1
Ezzel a patch-el tehát elkezdődik az első teszt szezonunk a Rangsorolt Play módban. Mivel még zárt bétában vagyunk, számítunk arra, hogy néhány dolog elromlik és reméljük, hogy írtok visszajelzéseket a fórumokon és különböző beszélgetéseket fogtok folytatni az új változásokról.
A rangsorolt Play mód rangsorai minden szezon végén törlődni fognak. Habár mivel ez a teszt szezon egy picit később kezdődik, ezért ez most egy picit furcsa lehet. A 'Casual' play mód nem fog törlődni minden hónapban - Casual play módban továbbra is hozzátok hasonló ellenfelekkel fogtok összekerülni. Figyelni fogjuk ezeket a dolgokat és - ha szükséges - változásokat vezetünk be.
A jelenlegi első teszt szezonban a rangsorolt Play mód jutalmai (alternatív kártya hátlapok, Golden hősök) NEM lesznek elérhetők! Azt szeretnénk, hogy a jutalmak mindenki számára elérhetőek legyenek - a segítségetekkel, remélhetőleg hamarosan véget érhet a Hearthstone zárt bétája és mindenki számára elérhetővé válhat!
Részletes patch notes alább!
Hearthstone Patch Notes
Általános
- Mostantól napi egy küldetést elhagyhattok és helyette kaphattok egy újat.
- Újdonság: Legutóbbi ellenfél - Mostantól a 'friend list-ben' láthatjátok a legutóbbi ellenfeletek nevét és BattleTag-ét. Ha élveztétek a játékot egy ellenfél ellen, akkor barátok lehettek! :)
- Újdonság: Játékosok Közel Hozzám - Ennek a bekapcsolásával láthatjátok a többi Hearthstone játékost a helyi hálózatotokon a 'friend list-ben'.
- Szülői beállításokban kikapcsolható a játékon belüli kártyacsomag vásárlás.
- Élvezhetitek a játék zenéjét és hangjait, miközben a Hearthstone a háttérben fut.
- Naponta maximum 100 Gold-ot szerezhettek. Ez a limit nem vonatkozik a küldetésekkel, arénával és achievmentekkel megszerzett Gold-ra. A játék jelezni fogja, amennyiben ezt a limitet elértétek. Egyesek megszegték a Szolgáltatási Feltételeinket bizonyos Gold vásárlásokkal. A tisztességes játék számunkra különösen fontos, ezért a további szerződési feltételekbe ütköző aktivitásokat is figyelni fogjuk, hogy a játék mindenkinek élvezetes lehessen!
Rangsorolás
Teljesen megváltozott a rangsoroló rendszer!
- Mostantól minden hónap egy új szezon, mely a hónap végén véget ér.
- Új rangok és lény portrék minden szinten
- Minden győzelemért csillagot kaptok és elveszítetek egyet minden vereségért (részletesebben ugyebár fönt olvastátok)
- Azon játékosok, akik a legmagasabb Legenda rangba kerülnek és a top 10 000 játékos között vannak meg fog jelenni a pontos régión belüli helyezésük.
- Jutalmak fognak járni a rangsoroló módban a későbbiekben, de még nem kerültek be evvel a patch-ben a zárt béta miatt.
Aréna
- 9 helyett immár 12 meccset lehet nyerni az Arénában.
- Az aréna győzelmek jutalmai át lettek alakítva.
Gameplay
Általános
- Az összes Golden kártya animált lett!
- Néhány kártya vizuális effektje javítva lett, például:
- Ysera mostantól a Dream kártyáit egyenesen az Emerald Dream-ből idézi!
- King Krush dínóként jelenik meg, amikor kijátszuk!
- Al'Akir the Windlord viharként érkezik meg a csatába!
Hunter
- Unleash the Hounds át lett alakítva: "(4) Minden lerakott ellenséges minionért megidéz egy 1/1-es Hound-ot Charge-al".
- A korábbi verzióval a Hunter-ek képesek voltak egy fordulóban nyerni, anélkül, hogy akár egy lényük is lett volna a harctéren a kör elején. Az új verzióval a hunter-ek élvezetes új kártya kombinációkat készíthetnek.
- Ideiglenesen több port lehet kapni az Unleash the Hounds-ból a megsemmisítés során, hogy a por értéke megegyezzen az eredeti kraftolási értékkel.
- A Starving Buzzard mostantól 2/1-es (2/2-es volt).
- Bizonyos rangokban a hunter túl erős volt Mage-ek, Druid-ok és Rogue-k ellen.
Priest
- A Mind Control 10 manába kerül az eddigi 8 helyett.
- Frusztráló lehetett a Mind Control ellen játszani. Evvel az új verzióval kaptok pár kört, hogy játszatok Ragnaros-szal.
Warlock
- A Flame Imp Battlecry-a mostantól 3-at sebez 2 helyett.
- Ez a kis változás segíthet egy picit lelassítani a warlock-ok előnyét a játék elején. Továbbra is figyeljük, hogy mely kártyák segítenek a warlock-oknak fenntartani a korai harctér előnyt és további változásokat eszközölünk, amennyiben szükséges egy következő patch-ben.
- Ideiglenesen több port lehet kapni az Flame Imp-ből a megsemmisítés során, hogy a por értéke megegyezzen az eredeti kraftolási értékkel.
Neutral
- Az Argent Commander 4/2-es lett 4/3-ról.
- Az Argent Commander-t sokkal többször játszák, mint ahogy azt mi szeretnénk, ezért picit csökkentjük az erejét, hogy más kártyákat is játszanak.
- Ideiglenesen több port lehet kapni az Argent Commander-ből a megsemmisítés során, hogy a por értéke megegyezzen az eredeti kraftolási értékkel.
- A Shattered Sun Cleric 3/2-es lett 3/3 helyett.
- A Shattered Sun Cleric a lényekkel való gyors lerohanó deck-eknek kedvez, hogy túl éljenek sok harctér tisztító képességet (pl. Holy Nova). Az életét eggyel csökkentve, továbbra is erős marad, de picit sebezhetőbb.
- Az Elite Tauren Chieftain golden verzióját megkapták akik elmentek a BlizzCon 2013-ra, vagy vásároltak egy virtuális jegyet.
- Elite Tauren Chieften-hez tartozó lapok: I Am Murloc, Rogues Do It..., Power of the Horde.
Rock'n'roll time!
UI (felhasználói felület)
- A chat felület további javításokat kapott.
- A barátaid is láthatják a rangsorodat (ikon és szám).
- A Print Screen gomb készít egy képernyőképet a játékról és elmenti az asztalra png formátumban Hearthstone_Screenshot_jelenlegi_dátum.png néven.
- További art-ot kapott minden kaszt a 'collection manager-ben'.
- Az átváltás Casual és Ranked mód között mostantól sokkal egyértelműbb.
- Az art frissítve lett a doboz és pakli nyitó képernyőkön.
Hibajavítások
- Alexstrasza képessége többé nem számít heal effektnek, amikor a célpont életét 15-re állítja és nem befolyásolja a pajzsokat, amikor lecsökkenti 15-re.
- Ki lett javítva egy hiba, hogy a Truesilver Champion effektje(két életet ad a hősnek, ha támad) kétszer is bejöhetett egy támadástól.
- Faceless Manipulator megfelelően fogja másolni a buffokat a lényeken.
- Ki lett javítva egy hiba, amikor a hős lecserélése Lord Jaraxxus-ra egy lény halálának számított.
- Ki lett javítva egy vizuális hiba a Mass Dispel-el kapcsolatban, amikor több buff is aktív volt és nem frissültek a stat-ok pontosan.
- Többféle hiba is ki lett javítva a Tracking-el kapcsolatban.
- A Fatigue sebzés ha aktiválta az Ice Block-ot a kliens kifagyhatott, ez is ki lett javítva.
- Egy lény kijátszása Brawl animációja közben többé nem okoz kliens problémákat.
- Tökéletesen működnie kell a Freeze-eknek(fagyasztások) mostantól.
- Több hiba is javítva lett a kártyákat a játékos kezébe juttató mechanizmussal kapcsolatban.
- Lények, melyek visszatérnek a harcmezőre haláluk után, többé nem aktiválnak secret-eket.
- Több hiba is javítva lett, melyek gátolták a Credits megtekintését.
- A Játék menüből már többször is megtekinthető a Cinematic.
- Hangokkal kapcsolatos hibák is javítva lettek.
- "<" vagy ">" szimbólum használata a deck nevében többé nem okoz kliens problémákat.
- A figyelmeztető üzenet a kártyák megsemmisítésével kapcsolatban már pontosan fog megjelenni.
- Már hibátlanul frissülnek a zöld kijelölések a lények körül.
- Arénában megszerzett golden kártyák mostantól a helyes szegélyekkel jelennek meg a jutalom képernyőn.
- Több helyesírási hiba is ki lett javítva a kártyák hátlapi szövegeivel kapcsolatban.
A patch notes angolul megtekinthető a battle.net-en!