Flamewaker Tempo Mage
Leírás
A BRM utáni meta talán legizgalmasabb paklija (a kombó warrior meg a mill rouge mellett).
Rengeteg verzióban játszanak vele, így megvan az az előnyünk, hogy az ellenfél nem tudhatja pontosan mi ellen játszik. Olyan lapokat is rendszeresen körbejátszanak ellenünk, ami nemhogy a kezünkban a paklinkban sincsen.
A deck szerintem ebben a formájában a legkoherensebb és a mana görbénk is így a legjobb. Ez persze nem azt jelenti, hogy - metától függően - ne lehetne helyet szorítani benne pl. egy Flamestrikenak vagy egy BGH-nek. A lehetséges cserékről azért nem írok, mert ezt a paklit el lehet vinni full aggro, full control, vagy akár mech mage irányba is, ami a nyilván a pakli felének/harmadának cseréjével jár...
A pakli működése alapvetően nem bonyolult, mégsem mondanám, hogy könnyű vele játszani. Van 13 viszonylag olcsó spellünk (plusz 2 Toshleytől)+ 14 olyan lényünk ami kombózik egy, vagy több spellünkel. Rajtuk kívül csak Loetheb, Tosley és Dr. Balanced fért bele a pakliba, azt hiszem egyiket sem kell nagyon magyarázni.
Ez egy tempó deck, szóval a játék elejétől meg kell próbálni a lehető legnagyobb nyomást gyakorolni az ellenfélre. Próbáljuk meg minden lapból kinyerni a lehető legnagyobb értéket. Midrage deckről van szó, aggro ellen az elhúzódó meccsek általában nekünk kedveznek, control ellen az idő ellenünk dolgozik. Nincs olyan pakli ami ellen ne lenne esélyünk, de olyan sem ami ellen tuti nyerők vagyunk. A különböző ellenfelek legyőzése néha eltérő taktikát igényel, ezért csak olyan játékosoknak ajánlom, akik már elég jól ismerik a jelenlegi meta top paklijait.
Mulligen, taktikák:
A Mana Wyrmet, a Mad Scientistet, a Sorcerel's Apprenticet és a Frosboltot minden ellenfél ellen érdemes megtartani. A Fireballt, az Ice Lancet az Arcane Intellectet, és az 5,vagy több manás minionokat mindig keverjük le. A Portal és a Flamecannon megtartható, ha már van nálunk Mana Wyrm és/vagy Apprentice.
Warlock: A lock ellen nem fogsz szeretni játszani. A Handlocknál valamivel (igaz nem sokkal) esélyesebbek vagyunk ugyan, a Zoo/Demonlock viszont a létező legrosszabb metchup. Némi rutinnal elég jól meg lehet tippelni, hogy Handlock vagy Zoo ellen játszunk (a Handlock általában több lapot cserél, a golden Warlock valószínűleg Zoo lesz, a rank 5-1. közötti mocsárban zooval szokták farmolni a legendet, míg legend rankon több a handlock), ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban készüljünk Zoo ellen.
A Zoo/demonlock ellen a tempó a kulcs (mi más lenne a tempo vs. tempo elleni meccsen), és sajnos ebben a Zoo jobb nálunk. A legnagyobb tempó swingünket (az ingyenes Mirror Entityt) általában röhögve körbejátsza, nekünk viszont nincs igazán jó megoldásunk a Voidcallerére (a későbbiekben részletezettek miatt az Ice Lanceel, Frostbolttal történő befagyasztását sem javaslom). Ettől függetlenül, ha felhúzzuk az early game minionokat nem vagyunk teljesen esélytelenek, és némi mázlival egy 1 manás (vagy ingyenes) Unstabile Portal is lehozhatja nekünk a meccset. Mivel elég jól el vagyunk látva laphúzásokkal a zoonak rendesen kell majd ellenünk tappelnie és ez a legnagyobb esélyünk a győzelemre. A zoo nem gyógyul, mi pedig nagyon komoly sebzést tudunk kiosztani kézből (jóval többet, mint amire az ellenfél számít), ha túl mélyre megy a hp-jében 1-2 kör alatt vert helyzetből megnyerhetjük a meccset. Ehhez persze be kell tartani kézban egy Frostboltot, az Ice Lanceket és nagyon jól tud jönni Thalnos is.
A Handlock ellen is a spell damageünk a győzelem kulcsa, a boardon (hacsak nem húz borzalmasan, vagy játszik bele a Mirror Entitybe) nem tudjuk megverni. Mire a handlock kiteszi az első óriását/sárkányát nekünk már van 2-3 lényünk az aztalon és neki már úgy 20 hp-je maradt. A handlock ellen érdemes megtartani a Mirror Entytit is és a negyedik köre előtt tegyük is ki az asztalra (ha körbejátsza nyerünk egy kört, ha belejátszik megnyertük a meccset). A handlockot ne nagyon üssük le 15 hp alá, csak abban a körben amiben nyerünk (a Molten+Shadowflamet, 2 Molten+ tauntot muszáj körbejátszani).
Hunter: Átlagos metchup. A face hunter ellen talán valamivel esélyesebbek vagyunk, a midrage ellen talán valamivel gyengébbek.
A face hunter ellen nekünk is nagyjából ugyanazt kell játszanunk, mint mindenki másnak. Szedegetjük a lényeit, próbálunk nem meghalni idő előtt. Erre elég jó esélyünk van a Mana Wyrmel tudunk 2:1-ezni, a Mad Scientisttel szintén, a Flamewakert meg az Appenticet pedig még a face hunter sem hagyhatja fennt a boardon. Persze némi mázlival (értsd Huffer) a face hunter minket is be tud darálni, de van hogy fortuna mellénk áll és a Portal dob valami tauntot/gyógyulást és akkor viszonylag sima győzelen lesz. Fennthagyni a lényeit és (abban bízva, hogy hamarabb meg tudjuk ölni, mint ő minket) elindulni a face hunter arcába nem javasolt :).
A midrage/hybrid hunter valamivel keményebb dió, viszont szerencsére lényegesen kevesebb van belőle, mint a faék egyszerűségű társából. Az ingyen kipaklolt Freezing Trap nem kicsit tudja visszavetni a tempónkat, és a Highmanere/Boomra se nagyon van megoldásunk. Viszont (hála az Undertaker nerfnek) a Midrage hunternek már koránt sincs olyan masszív early game, mint nekünk. A játékunk lényegében arra épül, hogy a kezdeti tempó előnyünk kitart a játék végéig. A Highmaneket, Boomot nem érdemes megölni (viszont a Mirror Entytyvel érdemes késleltetni a kijátszásukat), inkább fagyasszuk be őket és induljunk el az ellen arcába. Játszunk aggresszíven, pakoljuk ki a lényeinket egymás hegyére-hátára, a Juggler+UHT kombót nem érdemes körbejátszani.
Druid: Könnyű metchup. A druid egyszerűen túl lassú ahhoz, hogy komoly kihívást jelentsen ennek a paklinak. Ráadásul nincs AoE spellje, a Mirror Entityt nem nagyon tudja körbejátszani (a Kezan Mystic nyílván kivétel), és általában Antonidasra sincsen megoldása. A tauntjait meg tudjuk oldani a spelljeinkkel. Egyedül akkor tud problémát okozni, ha nagyon korán felhúzza az Innervateket, általában mindkettő kell neki a győzelemhez.
Warrior: Átlagos metchup. A kombó wari ellen talán valamivel jobbak vagyunk, a control ellen nagyjából 50-50%. A taktika rendkívül egyszerű: Push, push, push. Folyamatos nyomást kell helyezni a warira, nem hagyni gyűjtögetni a lapokat, shieldet, a late game egyik verzió ellen sem kedvez nekünk, nagyon nem. Warrior ellen a Water Elementalt mindig érdemes megtartani, a Mirror Entiytiket pedig érdemes betartani a midgameig. A kombó wari betegesen fél a Flamestriketól, szóval ügyeljünk arra, hogy mindig maradjon lap a kezünkben:).
Rogue: Könnyű metchup. A mill rogue túl lassú ellenünk, a mech rogue hamar kifogy a lapokból, az olaj rogue pedig nagyon-nagyon érzékeny a fagyasztásra. A rogue legyőzése nem igényel takitkai változtatást, a saját játékunkat kell játszanunk, és nem hagyni, hogy ő irányítsa a meccset. Egyedül talán a Blade Furryt érdemes körbejátszani. A Water Elementalt a rogue ellen is érdemes megtartani.
Priest: Nehéz metchup. A priestet majdnem olyan nehéz megölni, mint a control warit, viszont, amíg a warinak csak egy szem Browl jelenti az AoE "arzenálját" addig a priestnek van egy Darkbombja, egy Holy Novája, és 2 Soulpriest+Circle kombója, ráadásul a kis lényeinket is elszedi (Cabal, Shadow Madness). Tapasztalatom szerint nem is érdemes megpróbálni körbejátszani ennyi AoE-t, a priest ellen a legjobb esélyünk, ha megpróbálunk lendületből átgyalogolni rajta. Ha sikerül sikerül, ha nem akkor nem...
Paladin: Nehéz mechup. A midrage és a contol pala is komoly ellenfél. A GvG óta a palával már egyáltanán nem borzalmas az early game, sőt a Minibottal és a mustárral kifejezetten komoly nyomást tud gyakorolni. Nem szabad ész nélkül az arcába menni, szedegetni kell a Recuitokat, mert nincs Flamestrikeunk a Quertelmaster utánra (ezt persze ő nem tudja), meg hát amúgy is elég komoly gyógyulási potenciállal rendelkezik. Sylvanas eléggé tud fájni, Tirion láttán, pedig a "Hogyan is gondoltam a polymorpf nélküli midrage mágust?" kérdést szoktam fogalmazgatni magamban. Ettől függetlenül a pala sem legyőzhetetlen, a midrage verziót okosan és manahatékonyan játszva meg lehet verni a boardon, a Flamewalker remekül szedi lefele a Recuitokat, a Water Elemental jegeli a Truesilvert (tartsuk is meg kezdésénél őket). Ráadásul az ellenfél hamarabb fog kifogyni a lapokból, mint mi. A contol már húzósabb, ellene a legjobb sanszunk Antonidas. A jelenlegi pala összesen egy equilalityvel és egy bagolyal játszik, ha ezek kimentek képetlen megoldani Antonidast.
Shaman: A Shaman a sötét ló. Annyira kevés Shaman van, hogy nem igazán tudom megítélni, hogy milyen metchup. A mech shaman a mechwarperrel, meg a powermaceel elég komoly fenyegetés tud lenni, de nem megoldhatatlan. Arra azért sikerült rájönnöm, hogy a Shamant (a mech-et és a "klasszikust" is) a boardon, kell megverni. A Shamannak nincs hatékony laphúzása, csak az a retek Mana Tide, meg a szintén szutyok Jeeves, szóval szinte biztosan ő fog előbb kifogyni a lapokból. A mech Shaman ellen lehet a Fel Reaver jegelésével is trollkodni :).
Mage: Annyi mage pakli van, hogy nem is igazán tudom hol kezdjem. Mech mage, secret mage, freeze mage, fatigue mage, aggro mage, tempo mage és ezek lehetséges kombinációi.
A freeze és a fatigue mage ellen az agresszivítás a legcélravezetőbb. Simán be kell őket darálni, mielőtt elég manájuk lenne ahhoz, hogy gusztustalankodjonak. A Mirror Entityket és a Scientisteket az ellenfél 7-9. köre környékén célszerű csak kitenni, mert Antonidast, Alexstraszzát vagy Majordomot szeretnénk kapni belőlük és még véletlenül sem Doomslayert... A Doomslayert mindig meg kell ölni a spelljeinkel, sose áldozzuk be a boardunkat és akkor nem lesz gond.
A mech mage és az aggro ellen rá kell menni a board kontrollra, tradelni érdemes, sőt kell. Az idő nekünk kedvez, sokkal erősebb mid/lategameünk van, mint nekik. A mech mage 4. köre előtt semmiképpen ne legyen meche az asztalon, ha másképp nem megy lőjük el az összes spellünket, úgyis a minionokkal akarjuk behúzni a meccset.
A "mirror" meccsekkel nem foglalkoznék, mert azokat úgyis szerencse dönti el.
Kicsit hosszúra sikeredett, remélem azért van akinek volt türelme végig olvasni. :)
Sok sikert és jó szórakozást a paklihoz!
6
Mage lapok (22 db)
Név | Mana | Támadás | Élet |
---|---|---|---|
Ice Lance x2 | 1 | ||
Mana Wyrm x2 | 1 | 1 | 3 |
Flamecannon x2 | 2 | ||
Frostbolt x2 | 2 | ||
Sorcerer's Apprentice x2 | 2 | 3 | 2 |
Unstable Portal x2 | 2 | ||
Arcane Intellect x1 | 3 | ||
Flamewaker x2 | 3 | 2 | 4 |
Mirror Entity x2 | 3 | ||
Fireball x2 | 4 | ||
Water Elemental x2 | 4 | 3 | 6 |
Archmage Antonidas x1 | 7 | 5 | 7 |
Semleges lapok (8 db)
Név | Mana | Támadás | Élet |
---|---|---|---|
Bloodmage Thalnos x1 | 2 | 1 | 1 |
Mad Scientist x2 | 2 | 2 | 2 |
Azure Drake x2 | 5 | 4 | 5 |
Loatheb x1 | 5 | 5 | 5 |
Toshley x1 | 6 | 5 | 7 |
Dr. Boom x1 | 7 | 7 | 7 |
Még több Midrange Mage pakli
2015.05.31 14:56
0
2016.03.22 07:58
0
2016.03.22 12:39 | Válasz: (#2) Adrenaline (Rare) hozzászólására
0
Ha bejelentkezel, vagy regisztrálsz, akkor válasz írására, privát üzenetek küldésére és sok másra is lehetőséged lesz, illetve a captchát sem kell kitöltened!
Remek leírás!