Aréna változások a 11.2-es patch-el és a lapok előfordulási arányai
Igazán meglepett minket a Blizzard ezzel a patch-el, ami nagyon sok újdonságot is tartalmazott, hiszen még napokkal a patch után is annak tartalmáról beszélünk.
Holnap érkezik az új esemény, a Taverns of Time, ahol új küldetések és 28 új aréna lap is elérhetővé válik. Az aréna lapokat már elemezgettük előző cikkünkben:
...és az új küldetésekről is írtunk már. Érzketek itt még új Brawl-ok, játék mechanikai fejlesztések, új hátlapok, "Get in Here Bundle" kártyacsomag, új emote-ok, Kártyacsomag nap ünnepe (remek videóval), vitatott hibajavítások és még aréna változások is.
A sok újdonság közepette sokak figyelmét elkerülhették az aréna változások. Nézzük is meg őket!
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
- Több új választási "kalap" került be az arénába nem Legendary lapoknak és két új Legendary kártyák számára is.
- Bizonyos kritériumok szerint vannak különböző "kalapokba" helyezve az aréna lapok.
- Az új "kalapok" lapjai erősségben félúton vannak az eddig meglévő kalapokhoz képest és az a célunk velük, hogy nagyobb választási lehetőséget adjanak az arénában.
- A legerősebb és a leggyengébb kártyák nem jelennek meg az új kalapokban, tehát azok a kártyák nagyjából fele olyan sűrűséggel fognak megjelenni, mint eddig.
A Blizzard ezek működését részletesebben is elmagyarázta:
Az arénában különböző kalapokból választ a játék. Egy kalapban egy bizonyos szabály alapján szerepelnek a lapok, ezek olyan szabályok, mint például milyen gyakran választják a draft során és milyen gyakran képezi részét a nyertes paklinak. A patch előtt 7 kalap volt nem Legendary kártyákra (a patch után már 13) és 3 kalap Legendary-kra (a patch után már 5). Ezekben a kalapokban a lapok teljesítmény szerint vannak sorban és nem minőség szerint. Minden egyes választásnál a játék először választ egy kalapot súlyozott-véletlenszerűség alapján (erről majd később) és utána abból a kalapból választ ki három lapot.
Hogyan kerülnek a kártyák a kalapokba?
Minden egyes kártyánál tudja a játék, hogy mennyire valószínű az, hogy egy játékos megnyeri a meccset, ha az a bizonyos kártya a paklijában szerepel. A kártyák győzelmi esély alapján vannak sorba rendezve és a hasonló értékűek egy kalap alá kerülnek. Amikor ez a rendszer elindult a 10.4-es patch-el, akkor ez 1-es kalapban 53% nyerési arány fölötti lapok szerepeltek. Kevés kártya van ebben a kalapban és minden ezt követő kalap esetén a kártyák száma növekszik, miközben a győzelmi esélyek csökkennek. Továbbá a Blizzard azt is tudja, hogy mekkora eséllyel választ egy lapot egy játékos. A magas kiválasztási arányú kártyák magasabb sorszámú kalapba kerülnek, mint például az Obsidian Statue, ami a 2-es kalapból az 1-esbe került a 11.0-ás patch megjelenésekor. Miközben az alacsony kiválasztási arányú lapok hátrébb kerülnek, ilyen volt a Fire Fly, ami a 2-esből a 3-as kalapba került a 11.0 után.
A Blizzard azt is tudja, hogy mekkora eséllyel választ egy lapot egy játékos.
Hogyan működik a kártyák súlyozása?
Sok kártya megnövelt, vagy csökkentett megjelenési eséllyel bír a kártya típusától függően (spell, fegyver, kasztspecifikus, stb.). Ez adja a súlyukat. Például egy 50%-kal megjelenési eséllyel növelt kártya súlya 1,5. Egy kalap kiválasztásának esélye arányos az adott kalapban lévő kártya összes súlyával. Egy 200 súlyú kalap kétszer olyan valószínű, hogy megjelenik, mint egy 100-as súlyú.
Jelenleg ezek a súlyozások vannak érvényben:
- +100% kasztspecifikus kártyákra
- -50% semleges Classic és Basic kártyákra
- +75% spell-ekre és fegyverekre
- FONTOS megjegyzés: Mivel a spell-ek és fegyverek kasztspecifikus lapok, ezért a 100% növekedés és a 75% növekedés is érvényes rájuk, így az ilyen lapok súlyozása 2 * 1,75 = 3,5.
- További bónuszok érvényesek a legújabb szett kártyáira (a cikk írásakor ez a Witchwood)
- Továbbá a legrosszabb kalapokból kisebb eséllyel választ a rendszer.
Mikrováltoztatások
Szeretik, ha minden kaszt egyforma erős az arénában, ezért mikrováltoztatásokat is bevezetnek. Ehhez egy holisztikus algoritmust használnak, ami megbecsüli a győzelmi arányát az összes kártyának, amit az arénából draftolni lehet. Ezt általában akkor vetik be, amint eltelik pár hét egy új kiegészítő után és beállt a meta. Az algoritmus minden kártyának ad egy értéket 0,7 és 1,3 között és ezt megszorozza a kártya további súlyával. Mivel ez megváltoztatja a kalapok súlyát is, ezért nemcsak az adott kártya előfordulására lesz kihatással, hanem a teljes kalap előfordulására.
Mindezek mellett még a kártyák minősége szerint is súlyozzák a kártyákat. A Common és Basic lapok több súlyt kapnak, mint a Rare kártyák, amik többet kapnak, mint az Epic-ek (Common/Basic > Rare > Epic).
Amikor egy kalapban kevés a lap, akkor a jelenlegi rendszer engedélyezi, hogy több Rare és Epic lapot ajánlhasson fel a játék, mint azt egyébként tenné. A 12.0-ás patch-ben javítani fogunk ezen.
Forrás: PlayHearthstone.com - Aréna Kris Zierhut-tal és PlayHearthstone.com - Hearthstone Update 11.2 - Június 5