Boomsday Project lapok értékei arénában 2. rész: Paladin, Priest, Rogue
Üdv mindenkinek! Meg is érkezett a 2. rész, jó szórakozást kívánok a cikkhez!
Előző rész:
Paladin
Ez a secret nagyon hasonlít a Noble Sacrifice-ra, ugyanúgy fogja aktiválni az ellenfél, méghozzá a legkisebb lényével fog először ütni. Nyilván ez nem aktiválódik akkor, ha a hőst támadja. Viszont annyival jobb, mint a Noble Sacrifice, hogyha nagyobb lényt fog ütni, többet is sebez vissza, azonban megkaphatja a Divine Shield-et akár a Silver Hand Recruit is. Ha pedig már Divine Sheild-re van szükséged, ott van a Hand of Protection, de azt a lapot sem vesszük ki. 3/5
Magnetic nélkül: 1 manáért 1/3, teljesen közepes, Dire Mole Mech verzióban. Ebben a kiegészítőben pedig még több lény jön 1 élettel, így még jobb lesz azok ellen.
Magnetic effekttel: 1 manáért adni egy lénynek +1/+3-at, szintén megfelelő. Régen a Divine Strength közepestől kicsit rosszabb volt.
Ez a lap mindkét módon kijátszható, játék elején jó 1 manás lény, később pedig jó kis buff lehet. 4/5
Itt a legújabb, és legkeményebb tojás. Mivel Paladin kapta meg, nagyon könnyedén feltörhető, rá lehet rakni a Spikeridged Steed-et, illetve Mech is, így rengeteg lényt rá lehet mágnesezni. Pont itt is a veszélye a lapnak. Silence megöli, illetve 5. körben nem csinálsz jóformán semmit, így az ellenfeled minél hamarabb meg fog ölni, hiszen nem akarja, hogy buffold a tojást. 3/5
A feltételt sokkal könnyebb teljesíteni, mint a Small-Time Recruits kikötését. Több jó lény is van egy támadással, de a paklinktól függ milyen erős ez a lap. Ha nincs egy támadással rendelkező lény, nem vesszük ki, ha pedig van, akkor kivesszük. Inkább a draft elején venném ki, mert valószínűleg fogunk kapni hozzá lényeket, de egynél többet semmiképp sem ajánlom. 2/5
Magnetic nélkül: Annoy-o-Tron kétszerese, és kétszer annyira idegesítő. Teljesen jó 4 manás lény, 5 manáért jó volt a Psych-o-Tron is.
Magnetic effekttel: 3 manáért volt régen a Seal of Champions, na ez annál is jobb. Igaz, kevesebb támadást adsz neki, cserébe viszont életet is kap.
Csodás Paladin Mech… 5/5
Ez a lap szintén magas kategória. Ki ne akarna kivenni egy olyan lapot, ami minden lényre elnyom egy majdnem Polymorph-ot? Hasonlít egy kicsit a Volcano-ra, ha hátrányban vagy, nem is kívánhatnál jobb lapot, viszont ha tiéd a board, akkor mindkét lap halott a kezedben. 5/5
Ez a lap valójában csak egy lapot húz. Húzol 2 lapot, megcserélődnek a manaköltségek, így lesz egy szuper olcsó lapod, ami nem véletlenül drága, viszont lesz a kezedben egy halott lap, ami nem hiába volt olcsó. Legideálisabb eset, ha ugyanannyiba kerül a lény is, illetve a spell is, így csak simán húznál 2 lapot. Nagyon kockázatos lap, aki mer, az nyer (vagy nem…). 2,5/5
Handbuff lapok elég erősek voltak arénában, de az effektjüket csak akkor éreztük meg igazán, mikor sok lény volt a kezünkbe, ha csak 1-1 lény lett buffolva, nem volt játéknyerő. Ez adja a legnagyobb statokat, elég 2 lénynek megadnia, hogy jó legyen, és ettől valószínűbb, hogy több lap is lesz a kezünkben. 4/5
Legérdekesebb szöveg rajta nem a dupla gyógyulás, hanem a Divine Shield. Persze, gyakran veszünk ki gyógyulást, azonban ez a lény önmagában is gyógyít, viszont csak a hősünket. Azonban a Divine Shield miatt, könnyen buffolható célponttá válik. Legrosszabb esetben trade-el az ellenfél 2 manás lényével. 2/5
Ez a lap túl kockázatos, csak úgy, mint a Lesser Diamond Spellstone. Bár itt meg van kötve, hogy csak Mech lényeket hoz vissza, azonban visszahozhatja a 2 manás példányokat is, amit nem éppenséggel látnánk szívesen. Arra elég nehéz lesz hajtani, hogy csak nagyobb Mech-eket vegyünk ki, és még csak nem is rendelkezik mindegyik Magnetic-kel. Jól hangzik csinálni 2-3 óriási Mech-et, amit majd visszahoz, csak hogy ez nem fog megtörténni. 2/5
Priest
0 manáért test nélkül biztos, hogy nincs erre szükség, mint ahogy a Silence nevezetű lapra sincs. 1/5
Az ilyenféle Discover lapok 1 manába szoktak kerülni, és azok jó lapok is az arénában. Itt 2 manát fizetünk, sajnos csak lényeket kaphatunk, pedig gyakran jól esne spell is, és túl drága ahhoz, hogy jó lap legyen. 1 manáért ez is elfogadható lenne, így inkább vennék ki egy biztos 2 manás lényt. 1/5
Mindenki ismeri a Loot Hoarder-t, egy nagyon jó 2 drop, nagyon jó laphúzás. Ez pontosan ugyan azt csinálja, annyi feltétellel, hogy csak Deathrattle-ös lényt tud húzni, de hát miért ne lenne a paklinkban olyan? 4/5
Probléma ugyanaz vele, mint a Primalfin Champion-nel, ha nem tudunk rávarázsolni bármit is, borzalmas lény. Ez még az előbb említett lapnál is rosszabb, hiszen annak legalább van támadása. Bár ez olcsóbb, de ha már varázsolni akarunk valamilyen lényre, tehetjük ezt a Northshire Cleric-kel is, ami jobb 1 manás lény ennél. 1/5
3 manáért az Unidentified Elixir szintén +2/+2-t ad egy lényünknek, ami szintén jó. Igaz, az ad egy bónusz effektet is, ami között van rosszabb féle is, ez viszont egy lapot ad a kezünkbe, ami szintén tud adni +2/+2-t. 4/5
Priest újra kap egy 3 mana 3/4-et, ami brutál jó. Omega kártya, de ennek nincs akkora hatása, mint a legtöbbnek, és ezt éri meg leginkább kirakni az eredeti áráért. El kell ismerni, a 10 gyógyulás sok, és comeback lehet, viszont gyógyulásnak ott a Hero Power is. Azonban mivel csak Rare, így rengeteget láthatunk belőle, igazán nehéz lesz megölni a Priest ellenfeleket. 4/5
5 manáért egy 5/5 teljesen átlagos, így is kell rá tekinteni. Kevés olyan lény van effekttel, ami számítana bármit is ennél a lapnál. Ha viszont nincs lent semmink, halott lap, mivel ellenfél lényt nem lehet másolni. 2/5
Bár az alap statjai teljesen elfogadhatóak, az effekttel vannak problémák. Jól hangzik kijátszani a Deathrattle-ös lényeket 3 manával kevesebbért, azonban nem szeretnénk őket elpusztítani a körünk végén. Így ezt a lapot átlagos statjai miatt fogjuk kivenni. Nagy kombó a Voodoo Doll-lal, jó lehet a 2 manás laphúzós lényekkel is. 3/5
Sok lap van a Priest eszközei között, amit rá lehetne nyomni, és akkor nyilván nagyon jó, viszont ha nem tudunk rá elnyomni semmit, akkor borzalmas. Cairne Bloodhoof egy kiváló Legendary, ahhoz, hogy Zerek a nyomdokaiba lépjen, legalább egyszer kell visszahozni. Vannak ennél jobb Legendary lapok is, olyanok, amik mindig hatékonyak, és jók. 2/5
Egyáltalán nincs benne akkora lehetőség arénában, hiszen a paklink nagy része olyan lényekből fog állni, amiknek Battlecry effektjük van, vagy egyáltalán nincs effektje, így 9 manát fizetni hét darab 1/1-re, aminek a többsége semmi sem csinál, nem jó üzlet. 2/5
Rogue
Teljesen közepes 2 drop ez is, azonban az effektet nem mindig akarjuk használni, csakúgy, mint a Reckless Experimenter-ét. A régi Gang Up-nál jobb, hiszen itt kapunk egy lényt mellé. Probléma, hogy nem feltétlenül szeretnénk bármit is bekeverni a paklinkba, főleg nem átlag 2-3 manás lényeket. Viszont a játék vége felé, bekeverhetünk akár 3 nagyobb lényt is, amivel javíthatjuk a paklinkat.3/5
Bár nem ér fel egy Arcane Intellect-tel, de mégis csak ad nekünk 2 lapot. Deathrattle-ös lények között sajnos rengeteg a borzalom, de az ilyen lapokban mindig benne van a rizikófaktor. 2,5/5
Dark Iron Dwarf nagyobbik testvére, ami szereti a hidegvért. Egyedül ki kell hozzá játszani egy másik kártyát, ami nem egy nehéz dolog. 4/5
Nagy valószínűséggel csak akkor tudnál több darabot kirakni, ha sok ilyet dobna fel az aréna, hiszen nem gyakran tudod visszavenni a kezedbe. Az első példány borzalmas 2 manáért, a második már túlteljesít, utána pedig már nyálcsorgatóan jó. Viszont ne akarjunk kombó paklit csinálni, és venni ki minden egyes nyuszit, majd keverni be őket a pakliba a Lab Recruiter-rel. 0/5
A 3 mana 3/2-es fegyvereknél nincsenek jobbak az arénában, ezen pedig még egy plusz effekt is van, ami nem kicsit tud erős lenni. Nem fogod tartogatni az utolsó Durability-t, amíg fel nem húzol egy Deathrattle-ös lényt, ez egyértelmű. 4/5
Rogue-nál mindig úgy kell nézni a lényeket, mintha +1 támadása lenne az eredeti étékénél, a Hero Power miatt. Deathrattle effektje nagyon erős, egy ingyenes Assassinate, azonban önmagában nehezen fog tudni megölni bármit is. 4/5
A húzópaklinkat biztos nem rontaná ez a lap, viszont 4 manát fizetünk rá, és várjuk a csodát. Persze ez a lap is RNG, de nagyon erőssé teszi a manaredukálás. Lesznek meccsek, ahol ezt kijátsszuk, majd következő körben nyerünk, mert felhúztuk az 1 manás Tyrantus-t… 10 lapot bekeverni a pakliba elég sok, nagyon ritkán kéne előfordulnia, hogy nem kapunk belőle egyet sem. Egy biztos, nem egy olyan lap, amit a 4. körben kell kijátszani, ha van más opció. Alapból 1/5, viszont ha a paklinkban sok laphúzás van, akkor 2/5.
Egy manáért ott van a Hunter Play Dead nevezetű lapja, ami nem jó aréna lap, akkor ez mi? +4 manát fizetünk azért, hogy kétszer aktiváljuk a Deathrattle effektet, míg a fegyver ingyen is megteszi egyszer? 0/5
Borzalmas statjai vannak, és rengeteg olyan Deathrattle van, amit nem szeretnénk megkapni, ilyen áron. Kapunk egy lapot is belőle, ám ha az sem ér semmit, akkor nagyon nagy árat fizetünk ezért a tudósért, aminek szintén haszontalan lesz a Deathrattle effektje. 3/5
Arénában nem szeretnénk mindent egy kézre feltenni. Üres kézzel húzhatnánk 10 lapot, de utána ennyi. Rogue amúgy sem híres arról, hogy túl gyakran kifogyna a lapokból. Sőt a Rogue szeret mindent leszedni a fegyverével, így a Fatigue gyorsan kivégezné. Tehát, nem érdemes felhúzni az egész paklinkat. 1/5
Ennyit mára, véleményeteket szívesen olvasom a komment szekcióban! Arénázzatok sokat, további sok szerencsét!
barcelona900