HírekBoomsday Project lapok értékei a...

Boomsday Project lapok értékei arénában 1. rész: Druid, Hunter, Mage

Borovi Bence | 2018.08.25 16:00
2473

Landscaping kártya druid Hearthstone

Sziasztok, üdvözlök mindenkit! Eljött az idő, már két hete meg is jelent az új kiegészítő, a Boomsday Project. Ez pedig azt is jelenti, hogy új lapok kerültek be az arénába is, így lehet újra értékelni!

 

Menetrend a szokásos, 4 cikk lesz, viszont nem kell sokat várni a részek között - szombatonként 16:00-kor jön az új rész! :)

Először szeretnék pár szót mondani az új mechanikákról, a megszokott módon.

Magnetic: Ezzel a kulcsszóval rendelkező lények nagyon flexibilisek, hiszen önmagukban kitehetőek, vagy ha használjuk a kulcsszó erejét, akkor tekinthetőek úgy, mintha valamiféle buffoló spellek lennének. Úgy is lehet rá tekinteni, mintha Charge-ot kapnának. Viszont veszélye is van annak, hogyha mindent egy lényre teszünk fel. Ideális mechanika 2for1 trade-ek végrehajtásához.

Projekt lapok: Arénában sosem voltak jók azok a lapok, amik az ellenfelednek is segítenek, így ezek sem lesznek jók.

Omega Projekt: Ezek a lapok lesznek az aréna új sztárjai. 10. kör után, a legtöbb hihetetlen bónuszt nyújt. Van közöttük viszont olyan is, aminek nincs akkora plusz ereje, hogy érdemes megvárni a 10. kört. Természetesen alapból sem a legrosszabb lények, ha vészhelyzet van.

DRUID

Biology Project

Ennek a lapnak egy pozitívuma van, hogy a 2 mana kristályt töltve kapod, vagyis rögtön gazdálkodhatsz belőle. Azonban arénában nincs helye egy ilyennek, ahol az ellenfeled is megkapja ezeket a kristályokat, aki akár már egy 4 manás szörnyet is kirakhat az első körben. Sőt, a Wild Growth-tal ellentétben, itt még Excess Mana-t sem kapsz, hiszen Innervate-ként szolgál tovább, ami szintén nem jó aréna lap. 1/5

Landscaping

Mindig érdekes ezeknél a lapoknál, hogy inkább egy nagyobb lényt akarsz, vagy több kisebbet. Ennél a lapnál kifejezetten jobb a két kicsi lény. 3. körben nagyon erős, elbánik az ellenfél két manás lényével, és még marad is lent lény. A Druid Hero Powerrel is jól működik, ilyen szempontból kettő 3/2-es lényt idézel. Druidnál pedig még a buffoló lapok miatt is jobb, hogy két tokent kapsz. 3 manáért 4/4 értékeket kapni még mindig megéri, főleg hogy jöttek Treant szinergia lapok. 4/5

Gloop Sprayer

Nagyon alulstatolt lényt kapunk 8 manáért, persze előfordulhat, hogy lesz kint lényünk, ami miatt jó lenne ez a lap (ha már kettő van kint, valószínűleg amúgy is nyertünk…), viszont inkább vennék ki egy átlagos nagy lényt, mint ez. Ha már egy 4 manás lényt másol, jó lehetne, de borzalmas ha nincs kint semmink, nagyon szituációfüggő, win more lap. 3/5

Dendrologist

Effekt nélkül is egy átlag 2 drop, azonban könnyen előfordulhat, hogy van lent a csatatereden Treant, hiszen van több jó lap is arénában, ami azokat idéz. Druid spelleket választanék a legszívesebben, így egy lap, ami önmagában már jó, és már csak jobb lehet, szintén nagyon erős. 4/5

Tending Tauren

Egyértelműen a 2 Treant a jobbik választás, a legtöbb esetben. Másik opció egy Mark of the Lotus, viszont mellé egy nagyon alulstatolt lényt kapunk, míg a gyakoribb választással, összesen 7/8-as statokat kapunk 6 manáért. Flexibilis lap, de hát mi mást is várhatnánk egy Choose One laptól. 5/5

Mulchmuncher

Ha alap formájában tesszük ki, teljesen elfogadható. Nem egy Pyroblast, de megéri az árát. Ugyanaz mondható el, mint a Dendrologist-nél. 4/5

Juicy Psychomelon

4 manáért 2 lapot is megéri húzni, és annyit fogsz is húzni a legtöbb esetben. Ezzel az egy lappal fel tudod húzni a late game lapjaid, nem is beszélve arról, mikor 3 vagy akár 4 lapot is fog húzni, de az már csak hab a tortán. 10 manás lényeket nem szeretünk kivenni, azonban az új Mulchmuncher remek választás. Neutral szettben pedig vannak további remek 7-8-9 manás lapok is. 3/5

Dreampetal Florist

Itt is egy 7 manába kerülő lény az előző laphoz. Sajnos azért nem a legjobb lapok egyike. Nagyon rossz topdeck, nem szeretnéd kirakni, ha vannak a kezedben olcsó lapok, illetve 7 manáért mégis csak egy 4/4-et raksz ki, nagyon lassú, későn kifizetődő effektje van. Persze, következő körben kirakhatsz egy nagyon nagy testet, sokkal olcsóbban, de lehet, hogy már túl késő lesz. 2/5

Floops Glorious Gloop

Az Innervate egy hulladék, ha két lény hal meg, pont azzal ér fel. Egy körben úgy sem fog annyi lény meghalni, hogy bármire is jó legyen. Egyedül a Living Mana-val tudnám elképzelni, hiszen ha leütögeted az ellenfél lényeit, miután kijátszod ezt, rögtön kapsz töltött manákat, következő körben viszont már amúgy is visszakaptad a manáidat, így nem lenne a Living Mana után egy üres köröd. Ennyiben ki is fullad ez a lap, és nem hajtanék nagyon erre a kombóra. 1/5

Flobbidionous Floop

Bár 4 manáért alulstatolt statokat kapunk, de rengeteg Battlecry és Deathrattle effekt lehet a paklinkba, amit szeretnénk ilyen olcsón vagy esetleg ilyen kis statokkal kijátszani. Lehetőségek tárháza végtelen, csak rajtunk áll mikor válik a tökéletes lénnyé. 4/5

HUNTER

Secret Plan

Kaptunk még egy Discover lapot 1 manáért. Nincs a Hunter Secret lapjai között 3 rossz, ami azt jelenti, hogy egy jót mindenképp fogsz kapni. Igen, 1 manával többet fizetsz a Secret lapért, viszont van választékod, a szituációnak megfelelően. 3/5

Bomb Toss

2 manáért egy Arcane Shot, ezt is el lehet lőni az ellenfél arcába, így pont ez miatt lesz jobb a semminél. Rengeteg lappal tudunk majd idézni ilyen Goblin Bomb-okat, viszont nem fogjuk tudni őket megölni túl gyakran. Ezek inkább valami board clear ellen lehetnek hatásosak, hiszen ha az ellenfél letakarítja őket, mindegyik egy ingyen Hero Power, ami elég jó hír a Hunter számára. 3/5

Venomizer

Magnetic nélkül: 2 manáért 2/2 Posionous lény, fantasztikus.

Magnetic effekttel: A Magnetic csak kisebb Mech lényeken lesz hatással, hiszen a nagyobb példányok Posionous nélkül is tudnak gyilkolni. (Ha egy ilyen lény, jó Magnetic nélkül is, akkor ha hozzámágnesezzük valamihez, miért ne lenne jó?)

Szóval, önmagában is egy tökéletes 2 manás lény, a többi már csak hab a tortán. 5/5

Cybertech Chip

3 manáért volt olyan lap, hogy Infest, ami egy közepes lap volt, hiszen a Hunter gyorsan ki tud fogyni a lapokból, az pedig egy lehetőség volt a lapszerzésre. Ez egy manával olcsóbb is, ami persze jobbá teszi, sőt az átlag Mech-ek jobbak is lehetnek, mint az átlag Beast-ek. Ha nem válik be az SMOrc stratégia, visszakap egy lehetőséget a Hunter arra, hogy újratöltse a kezét, például ha be kell áldozni mindent egy Tauntos lénybe. 4/5

Fireworks Tech

Legtöbb esetben a Mech-nek nem lesz Deathrattle effektje, amit aktiválna. A lény alulstatolt, és csak Mech-nek adhatja meg a +1/+1-et, tehát nincs egy szinten a Shattered Sun Cleric-kel sem. Egy lappal működne nagyon jól, az pedig a Spider Bomb.  2/5

Spider Bomb

Magnetic nélkül: Szerintem mindenkinek a Deadly Shot jut erről a lapról az eszébe, ami egy fantasztikus aréna lap. Ez ugyan az, csak késleltetve van, cserébe kapunk egy kis lényt hozzá.

Magnetic effekttel: Plusz lehetőség benne a Magnetic, ami megfelel egy kis buffnak, amiből kevés van a Hunter eszköztárában.

Ennél is elmondható, ha önmagában jó, akkor a Magnetic már csak egy kis kiegészítés. 5/5

Goblin Prank

Tökéletes lap lehet egy Taunt ellen, viszont akkor 2 lapot használsz el 1 lényre. Hunter nagy ellensége a Taunt arénában is, de nem ez a tökéletes válasz rájuk. Jól működhet Deathrattle-ös lényekkel, nagyjából ennyi. 2,5/5

Necromechanic

3/6-os lényekért 4 manát szeretünk fizetni, viszont egy elég erős szöveggel rendelkezik. Egy jobb Baron Rivendare, elég egy extra Deathrattle aktiválás ahhoz, hogy jó lap lehetne, viszont alulstatolt, nem agresszív lény, amit a Hunter nem szeret. 2/5

Boommaster Flark

Arénában te nagyon ritkán tudnád aktiválni a Goblin Bomb-okat, így csak egy alulstatolt lényt kapsz, ami még Legendary is. Maximum a board clear ellen védene ez is.2/5

Flarks Boom Zooka

Végső megoldás, egy Hunter board clear, ismét jó Taunt-os lények ellen. Sok múlik itt is, hogy milyen lényeket hoz ki, de lehet, hogy 3 kis lény is le tud szedni egy nagy lényt, ami által jobb lesz a paklid is. Ha a nagyokat hozza ki, tutira megölnek valamit, az miatt meg nem aggódsz, hogy már nincsenek benne a paklidban. 3/5

MAGE

Shooting Star

Legtöbb estben, ez egy 1 manás Arcane Explosion, és az a lap 2 manáért sem rossz annyira. Ha leveszünk belőle 1 manát, máris egy sokkal jobb lapot kapunk. Sőt, ebből a lapból könnyen lehet egy Flamestrike, hiszen a Mage kap Spell Damage-es lényeket is. 4/5

Research Project

Coldlight Oracle sem volt jó lap, ez sem lesz. Maga a lap még hazudik is, hiszen mi nem húzunk két lapot, csak az ellenfél. Ellenfél kap frissen sült két lapot, azonban mi csak egy lapot húzunk, így még nagyobb előnyhöz is juttatjuk az ellenfelünket. 1/5

Cosmic Anomaly

Mage kezében ez elég erős lény. Statjai még elfogadhatóak 4 manáért, főleg így, hogy még +2 Spell Damage is van ráírva. Tudjuk, hogy mennyi idegesítő board clear lap van a Mage lapjai között, így ez a lény tud rémálmokat okozni. Egy körben kombózható akár a Blizzard-dal, de sokkal rémisztőbb lesz tőle egy Arcane Explosion is, vagy egy Shooting Star3/5

Astral Rift

2 manáért kapunk 2 lényt, ami elég jó. Rengeteg rossz lény is van, de mégis kapunk 2 lapot, amiből reménykedünk, hogy legalább 1 jó lesz. Ugyanolyan szerencsejáték, mint az Unstable Portal volt. 4/5

Celestial Emissary

Mage pakliban rengeteg spellünk lesz, ami azt jelenti, hogy szívesen látnánk jó Spell Damage lapot. Ez csak egy spell erejéig adja, cserébe 2 SD-et kapunk, és kicsit alulstatolt. Azonban nem mindegy, hogy egy Fireball 8-at sebez, vagy egy Blizzard 4-et, így ez a lap nagyon sok gondot okozhat még. 3/5

Meteorologist

 3/3-as lényért maximum 3 manát fizetnénk. Ha hozzávesszük a Cinderstorm-ot, ami egy közepesnél rosszabb lap, megkapjuk ezt. Vagyis, hogy megérje az árát, 5-nél többet kéne sebeznie. Viszont, ez egy 6 manás lény, amikor már jönnek a Mage nyerőkártyái, a Blizzard, Flamestrike, Meteor, miért vennéd ki ezt a lapot, a megbízhatóbb board clear lapok helyett? 1/5

Unexpected Results

Mage most kap több Spell Damage-es lényt is, azonban a Neutral opciókat nem szeretjük, mert alulstatoltak. Ha ilyen formában használjuk, hasonlít a Saronite Chain Gang-re, egy kicsit rosszabb nála. 3/5

Astromancer

Ha már a választásunk a Mage-re esett, nem gyakran készítünk aggro paklit, vagyis nem túl gyakran lesz üres a kezünk. Arénában, ha fizettünk 7 manát egy 5/5-re, akkor legalább egy 3/3 szükséges mellé, hogy elfogadható legyen. Ez egy 3 manás lényt jelent, amihez 3 lapnak kell a kezünkben lenni, ami szinte mindig lesz. Nagyon gyakran még több lap is lesz, így ez a lap fantasztikus. 4/5

Stargazer Luna

Ezt a lényt nyugodt szívvel kirakhatjuk 3. körben, ha éppenséggel lényre van szükségünk, hiszen előfordulhat, hogy életben is fog maradni. Viszont late game-ben, felpörgethetjük a paklinkat, főleg ha még rengeteg olcsó lap is van benne. Ha pedig az ellenfél nem tudja megoldani, akkor szembe kell néznie rengeteg laphúzással. 5/5

Luna Pocket Galaxy

El akarnál költeni bármikor is 7 manát arra, hogy nem csinálsz semmit az adott körben, majd felhúzod az 1 manás Bloodfen Raptor-t? 1/5

Végére is értünk az első résznek, hamarosan jön a következő! Most kivételesen nem azt mondom, hogy arénázzatok sokat, hanem játszatok az új lapokkal, majd mikor kiszórakoztátok magatokat, utána látogassátok meg az Arénát!

További sok szerencsét!

barcelona900

boomsday arena

További híreink