Hearthstone kártya balance filozófia
A Hearthstone kártyák változtatása nem egy olyan dolog, amit csak úgy könnyen lehetne venni. Nagyon sok mindent figyelembe veszünk és adatokat gyűjtűnk, hogy a helyes döntéseket hozzuk meg a játék egészére vonatkozóan. Ma a kártya váltzotatási elveinkről fogok beszélni (Eric Dodds - Lead Designer). Szeretném, hogy megismerhessétek a fő elveinket és megérthessétek, hogyan válnak olyanokká a kártyák, amilyenné szeretnénk.
Most szeretném megragadni az alkalmat, hogy ismertessem veletek az egyik új Hearthstone csapattagunkat - Mike Donais-t. Mike több, mint 10 éves kártya design tapasztalattal rendelkezik és jelenleg is fáradhatatlanul dolgozik a kártyák balance-olásán.
Nagyon sok oka lehet annak, amiért megszeretnénk változtatni egy kártyát. Úgyhogy egy picit részletezném ezeket:
Egy kártya 'nem interaktív' játékokat okoz
- A Hearthstone akkor a legizgalmasabb, amikor egy kirakóst kell megoldanod minden egyes körben. Ennek részei az ellenfeled lényei, a sajátaid és a kártyák, melyek a kezedben vannak és amikor az ellenfél eltávolít egy részt ebből a kirakósból, akkor kevésbé lesz élvezetes a játék.
- Ennek okáért megváltoztattuk a fagyasztó képességeket. Azok a paklik, melyek ilyen kártyákat tartalmaztak nem igazán használtak lényeket, ezért nem volt igazán érdekes ellenük játszani, hiszen nem voltak minion-ok, melyekkel harcolni kellett volna.
- Azok a kártyák vagy kombinációk, melyek az ellenfelet egy kör alatt megölik anélkül, hogy a kör elején akár egy lényük is lent lett volna szintén nem volt túl interaktív, ezért is változtattunk a Charge és Warsong Commander kártyákon.
Egy kártya ellen frusztráló játszani
- Néha nagyon frusztrálók lehetnek egyes kártyák - ez elég ok lehet számunkra, hogy megváltoztassuk.
- Módosítottunk a Mind Control mana költségén épp emiatt. A költség növelésének köszönhetően kevésbé lett uralkodó ez a kártya és több esélyt ad az ellenfélnek a nagyobb lényekkel való játékra.
- A pyroblast azért változott, mert zavaró volt ellene játszani és kevésbé interaktív játékokat okozott. Ez a két ok általában együtt jár.
Egy kártya zavart okoz vagy nem elég intuitív
- Frostwolf Warlord-ot emiatt változtattuk egy ideje. Régebben aszerint változott az élete, amennyi lényed volt lerakva és ez zavart okozott, különösen, ha a Warlord megsérült. Ezért egy battlecry-ra változtattuk, ahelyett, hogy állandóan változtatná az életét.
Egy kártya túl erős másokkal szemben ugyanazért az árért
- Megszűnik a kártyák sokszínűsége, amikor mindenki ugyanazokat a kártyákat használja egy bizonyos manaköltség mellett. Nem akarjuk, hogy úgy érezzétek, a választási lehetőségeitek limitálva lennének. A játék sokkal érdekesebb és dinamikusabb, amikor különbőző kártyákat és kasztokat láhattok.
- Leginkább emiatt változtattunk a Shattered Sun Cleric-en, mert túl sokan használták és jobb volt, mint a hasonló kártyák.
- Sylvanas, Novice Engineer és Defender of Argus is épp ezen okok miatt változtak.
Egy bizonyos pakli vagy játékstílus túl erős
- Általánosságban nem változtattunk túl sok kártyát emiatt. Az általános filozófiánk az, hogy a játékosoknak várniuk kell, hogy készíthessenek különböző kreatív paklikat azokkal a kasztokkal, melyekkel szeretnek játszani. Azt akarjuk, hogy ezeknek a pakliknak meg legyen az erejük, hogy az ellenfél stratégiáját megakadályozzák ahelyett, hogy mi nerfelnénk és minden kaszt hasonló lenne.
- Lehetséges, hogy a jövőben majd láttok olyan kártyákat, melyek hatásosabbak több stratégia ellen is.
Egy kártya túl gyenge
- Jelentősen lelassítottunk a kártyák változtatásait illetően, éppen emiatt.
- Amint elérjük a nyílt bétát nagyon közel leszünk ahhoz, hogy ne kelljen módosítani a jelenlegi kártyákat. Azt akarjuk, hogy mindenki tökéletesítgesse a jól megszokott lapjait, épp ezért, ha változtatunk, azoknak veszélymenteseknek kell lenniük.
- Túl sok zavaró változás meghosszabbítaná a béta időtartamát. Még a kisebb változások után is egy alig használt kártyából a legnépszerűbb vállhat - az egyensúly elérése egy nagyon kényes ügy.
Most, hogy tudatában vagytok a kártya változtatási módszereinkkel azt akarom, hogy tudjátok, amint elkezdődik a nyílt béta (ami hamarosan megtörténik!), márcsak nagyon kevés kártyán szeretnénk módosítsani, hacsaknem feltétlenül szükséges! Azt akarjuk, hogy a játékosok a saját kreativitásuk szerint készítsenek változatos paklikat és ne arra várjanak, hogy nerfeljünk.
Nagyon fontos a számunkra, hogy magabiztosak legyetek a kártyáitokkal és a játék környezettel és minden egyes változtatás veszélyezteti ezt a magabiztosságot. Ha a játékosok találnak egy nagyszerű paklit, akkor megpróbálunk a következő kiegészítőben olyan lapokat létrehozni, melyek erősek az adott pakli ellen ahelyett, hogy nerfelnénk.
A mostani változtatások már az utolsók, esetleg még egy pár előfordulhat, mielőtt véget érne a béta. Nagyon sokat segítettetek nekünk a zárt bétában a hihetetlen kreatív és könyörtelen paklijaitokkal. A segítségeteknek köszönhetően sikerült nagyszerű formába hozni a Hearthstone-t.
Az egész Hearthstone fejlsztői csapat köszöni Nektek ezt a sok segítséget!