HírekInterjú Ben Brode-al - Miért kel...

Interjú Ben Brode-al - Miért kell a Standard, hány kártyát fognak nerfelni és mit hoz a jövő

Borovi Bence | 2016.02.05 13:00
6987

standard formátum

A Pcgamer.com készíthetett egy interjút a játék vezető fejlesztőjével, Ben Brode-al, az új Standard móddal kapcsolatosan. A legfontosabb részletek a tovább után.

 

Pc Gamer: Mikor legutóbb beszélgettünk, azt mondtad, hogy a Hearthstone talán nem maradna életben egy komoly átalakítás nélkül. Mitől érezted úgy, hogy egy ilyen változás szükséges?

Ben Brode: Leginkább a Hearthstone jövőjét próbáltuk nézni és biztosra akartunk menni, hogy amit létrehozunk az élvezetes és izgalmas lesz sok-sok éven keresztül. Nem akarjuk, hogy a Hearthstone egy olyan játék legyen, ami csak egy évig tart, azt akarjuk, hogy sok évig itt legyen még, és amikor arra gondolunk, hogyan tarthatnánk a játékot frissnek és izgalmasnak, akkor könnyedén észrevehetjük, hogy hova tartana a Hearthstone, ha nem hoznánk semmilyen változást. A probléma az, hogy a játék egyre kevésbé lesz változtatható és dinamikus az új kiegészítőkkel, mert egyre több a kártya, amivel meg kell küzdeniük és az új játékosoknak is nehezebb bekerülniük a játékba. E két probléma alapján úgy éreztük, hogy csinálnunk kell valamit.

PC Gamer: Mit tehettek meg most, amire eddig nem volt lehetőségetek?

Ben Brode: Alapvetően, ha egy kártya túlzottan erős egy bizonyos pakliban, vagy manaköltségnél, akkor annál jobb kártyákat kell készítened, hogy azokat is játszák. Például mindenki sok Piloted Shredder-t és Dr. Boom-ot játszik - ha a Piloted Shredder többé nem lesz része a Standard-nek, akkor készíthetünk olyan 4 manás lapokat, amelyeket talán szívesen játszanál.

piloted shredder

PC Gamer: Félsz a közösség reakciójától?

BB: Ez egy igazán nagydolog és nagy változás, de mi inkább izgatottak vagyunk, hogy egy teljesen új módot adunk hozzá a Hearthstone-hoz és emellett játszhatod úgyis a Hearthstone-t, ahogy eddig, ha nem érdekel az új formátum, vagy kipróbálhatod az őrült új formátumot. Azt hiszem, mivel nem nyúlunk ahhoz, ami már eddig is megvolt, a játékosok inkább izgatottak lesznek, hogy kipróbálják az új dolgokat.

PC Gamer: Miért nem döntöttetek úgy, hogy csak "újrabalance-oljátok" a kártyákat ahelyett, hogy eltávolítjátok őket?

BB: Úgy gondolom az egy rövidtávú megoldás. Nem nerfelhetünk kártyákat minden szett esetén. Olyan kártyákat kell csinálnunk, amik jobbak és jobbak, hogy igazán felkavarja a metát, vagy ugyanolyan erős lapokat csinálunk, de akkor nerfeljük a régieket. Ha nagyon szeretnél játszani a Sludge Belcher-el, vagy a Mad Scientist-el, akkor megteheted a Wild formátumban. Nem akarjuk elrontani az élményt azoknak, akik jelenleg is élvezik azt, de úgy gondolom a Standard jobb, ha egy igazán dinamikus formátumot szeretnél, ami állandóan változik és nem szükséges hozzá olyan sok kártyát összegyűjteni, ha új játékos vagy. Szerintem ez mindkét játékos típusnak jobb.

PC Gamer: Esetleg egy kicsit jobban bepillanthatnánk a Basic és Classic lapok "újrabalance-olásába"?

BB: Éppen most vitatjuk meg. Nagyobb "balance-olás" lesz, mint valaha, de nem sokkal nagyobb. Általánosságban az a célunk a teljes Standard formátummal, hogy a játék sokkal dinamikusabban váltson, amikor új tartalom jelenik meg. Amikor a Basic és a Classic szett kártyáira nézünk, vannak olyanok, melyek túlzottan erősek és túl sok pakliban vannak használva, az megnehezíti a dolgokat számunkra.

Ha a Piloted Shredder része lenne a Basic vagy Classic szetteknek, akkor az biztosan a nerf listán lenne, mert az befolyásolna minket, hogyan készíthetnénk jó 4 manás lapot. Tehát nem tudom pontosan, hogy mennyi kártyát fogunk nerfelni - csak biztosra akarunk menni, hogy a Standard eléri a célját és egy dinamikus formátum lesz.

PC Gamer: OK, de több, mint 10 kártyáról beszélünk? Kevesebbről, mint 20?

BB: Biztosan kevesebb, mint 20, de mindenképpen több, mint 2. [Nevet]

PC Gamer: Mi a helyzet a Druid kombóval?

BB: Azt mondanám, hogy általánosságban a Druid a legnagyobb aggodalmunk, mert a legtöbb igazán jó Druid kártya a Basic és a Classic szettből van. Nagyon fontos, hogy legyenek erős Basic és Classic kártyák, de a Druid-oknak magasabb százalékban vannak nagyon erős Basic és Classic lapjaik, mint a többi kasztnak.

force of nature

PC Gamer: Hadd, próbáljak meg még egyet: Knife Juggler?

BB: Nagyon érdekel, hogy a közösség visszajelzéseit hallhassam, hogy szerintük melyek a problémás kártyák és...igen ez egy jó megjegyzés volt, értékelem. [Nevet]

PC Gamer: Fogtok kártyát buffolni a "balance-olás" részeként?

BB: Nem, nem tervezzük a kártyák buffolását. A kártyák buffolása sok hátránnyal jár. Ha régen buffoltok volna a Paladin secret-eket, akkor mostanra nagyon megbántuk volna. Továbbá úgy gondolom, hogy tudunk újabb jó és izgalmas kártyákat készíteni a jövőben is.

Már így is több kártyát változtatunk, mint amivel meg lennénk elégedve. Az általános álláspontunk a kártyák változásait érintve, hogy nagyon konzervatívak akarunk maradni, tehát nem akarunk a kártyákon változtatni. Eléggé zavaró, ha egy kártya, amit már csak az artwork-ről felismersz hirtelenjében megváltozik és nem azt csinálja, amit szokott.

Nagy változásokat kell hoznunk a Standard-ért, de mindenképpen annyira keveset szeretnénk módosítani, amennyire lehet, és a kártyák buffolása azt jelentené, hogy még többön kellene változtatnunk. Ne feledjük el azt sem, hogy a Standard megjelenésével egy új kiegészítő is érkezik sok izgalmas kártyával.

PC Gamer: Fogtok "újrabalance-olni" újabb kártyákat, amik problémásak, mint például a Mysterious Challenger?

BB: Nem tudom, de az a szép a kiegészítőkben és kaland módokban, hogy egy napon már nem fogják többé részét képezni a Standard formátumnak. Készíthetünk olyan kártyákat is az elkövetkezendő szettekben, amelyek erősek olyan paklik ellen, melyeket problémásnak érzünk. A Mysterious Challenger legfőbb ereje a Naxxramas és Goblins vs Gnomes kiegészítőkből származik, igaz? Piloted Shredder, Muster for Battle, Shielded Minibot, Zombie Chow, Dr. Boom és Avenge. Azok nagyon fontos részei a paklinak, ezért nem gondolnám, hogy a Standard-ben is olyan erős lesz, mint a Wild-ban.

mysterious challenger

PG Gamer: Reszkettem az izgalomtól, annak tudatában, hogy ezek a kártyák mind elmennek! Azonban az "újrabalance-olással" együtt is, nem gondoljátok, hogy idővel megunjuk a Classic kártyákat? Bármelyikőnk is szeretne még a Defender of Argus-al játszani öt év múlva?

BB: Az, hogy a Classic és a Basic lapok is elérhetőek a Standard-ben, igazán sok jó dolgot tesz a játékkal. Először is, ha tartasz egy kis szünetet a Hearthstone-ban és visszatérsz évekkel később, akkor is lesz egy alapod a Standard formátumban, ami szerintem nagyszerű. Továbbá ezek a lapok adják a kasztok alapját, ettől lesznek ikonikusak - olyan kártyák, mint a Fiery War Axe és a Fireball segítenek igazán megérteni, hogy mit csinál egy Warrior és egy Mage a Hearthstone-ban, tehát azokkal a lapokkal lesznek az első élményeid a játékban, melyek a Basic szett részei, ami szerintem szintén nagyszerű.

De igazad van, talán később még megbánunk néhány dolgot. Nem vagyunk az ellen, hogy több változtatást csináljunk, de a kártyák nerfelése és buffolása nem olyan dolog, amit könnyedén megteszünk. Szóval a jövőben is gondolkozunk majd ezen, és ha szükséges változtatunk. Tudod, a fő céljaink, hogy létrehozzunk egy olyan formátumot, ami sokkal dinamikusabb és jobb az új játékosaink számára és megteszünk bármit, ami ennek eléréséhez szükséges.

PC Gamer: Mi alapján döntöttetek úgy, hogy a régi kaland módokat sem lehet megvásárolni, amint kikerülnek a ciklusból? Azok még mindig élvezetesek maradhatnak a solo tartalmat kedvelő játékosok számára és jó leckéket taníthatna a kártyák értékeiről és a tempóról.

BB: Azt hiszem igazad van, hogy jó dolog tanulni azokról a mechanikákról. Azonban nem gondolom, hogy a kalandok valóban jó munkát végeznek ezzel kapcsolatosan, nem mindenki tanulja meg azokat a leckéket. Szerintem több mindent tehetnénk annak érdekében, hogy az új játékosok komplex stratégiákat tanuljanak meg, úgyhogy majd arra is figyelni fogunk, de jelenleg a legfontosabb, hogy a Hearthstone még sok-sok évet át menni fog - és óvatosak akartunk lenni azzal kapcsolatosan, hogy hova küldjünk az első Hearthstone élményedben.

Naxxramas visszatérhet, még mindig beszélgetünk a kaland módok jövőjéről és azoknak a játékosoknak továbbra is elérhető marad, akik már megvásárolták, de azt szeretnénk, hogy a játékosok az új tartalomra fókuszáljanak.

PC Gamer: De ha az új játékosok olyan kártyákat akarnak használni, mint Loatheb, akkor Dust-ot kell gyűjteniük hozzá. Ez nem egy nagy akadály a Wild-ba való belépéshez?

BB: Bizonyos szempontból még könnyebb is lesz. Például az olyan kártyák, mint a Mad Scientist esetében, hiszen nem kell Naxxramas több szárnyán végigmenned ahhoz, hogy megszerezd, mert mindössze 40 Dust-ra lesz szükséged.

Curse of Naxxramas

PC Gamer: Olyan népszerű stratégiákat megállító tech kártyák fognak megszűnni, mint a Loatheb és az Antique Healbot. A tavaszi szettben lesznek olyan lapok, amik hasonló szerepeket töltenek majd be? Szerinted ez fontos?

BB: Néha igen. Tudjuk, hogy azok a kártyák nem lesznek elérhetőek a Standard-ben és, amikor kiadunk új szetteket, akkor tisztában vagyunk vele, hogy a játékosok mit szeretnének, és mire van szükségük.

PC Gamer: A jövőben csak a Standard-et fogjátok balance-olni?

BB: Úgy hiszem, hogy más lesz a tolerancia szintünk a két formátumban. Tudod jól, hogy nagyon konzervatívak vagyunk a "balance-ot" illetően és próbáljuk hagyni, hogy a játékosok bírjanak el a metával és ők változtassanak. De, mint tudod néha kénytelenek voltunk nerfelni, amikor a dolgot irányíthatatlanná váltak. A Standard-re jobban fogunk figyelni a jövőben. A Wild az idővel egy olyan formátum lesz, ahol már olyan sok kártya lesz... egy kissé vad lesz már! Úgyhogy lesz egy kis különbség a toleranciában.

PC Gamer: Sűrűbben lesznek Balance változások a Standard-ben? Például a Secret Paladin esetében nagyon sokáig tartana, ha kivárnánk az egy évet, mire kikerül a ciklusból.

BB: Nagyon sok adatunk van. Volt egyszer egy Mech Mage, amit mindenki utált és a Mechwarper nerfért könyörögtek, de jönnek új szettek, új paklik lesznek a királyok és figyelnünk kell a közösség visszajelzéseit is, illetve átnézni a sok adatot. Minden egyes lejátszott meccset figyelembe kell vennünk, hogy lássuk ki nyer és milyen gyakran játszanak egy paklit. Ez minden hónapban változik. Az egyik hónapban a Secret Paladin a meccsek 15%-ában szerepel, a következőben lehetséges, hogy 10%-kal kevesebb vagy több lesz.

Nehéz azt tudni, hogy ez mikor válik problémává. Hallasz olyan dolgokat, hogy a Secret Paladin a meccsek 80%-ában szerepel, mi megnézzük és valójában ennek a negyede sincs, és mi úgy vagyunk, hogy "OK, vannak paklik, amiket gyakrabban játszanak, mint ezt, vannak paklik, amelynek nagyobb a nyerési aránya, mint ennek, akkor valóban ezt akarjuk nerfelni? És ha nerfeljük, akkor azok a paklik, amik most is jobbak, azok valódi problémává válhatnak és akkor azokat is nerfelnünk kell?"

Úgyhogy ez sokkal kevésbé egyszerű, mint amilyennek ez tűnik. Voltak igazán nagy problémák, például az Undertaker hatalmas probléma volt, de néha ez nem fekete és fehér és úgy érezzük, hogy várhatunk még néhány hónapot, hogy a következő kiegészítővel majd változtassunk a dolgokon, vagy várjunk egy évet a Standard-ben.

undertaker

PC Gamer: Ha már az adatokról beszélünk, melyik volt a leggyakoribb kombó a Hearthstone-ban? Buzzard-Unleash? Az mindenütt ott volt.

BB: Az eléggé rossz volt, de a legrosszabb valószínűleg az Undertaker volt, de különböző paklik, különböző okok miatt lettek nerfelve. Ez tényleg sokkal komplikáltabb. Néhány pakli egyáltalán nem probléma a ranglétra legtöbb szintjén, de sokkal rosszabb magasabb szinteken. Például a Patron Warrior-nak elképesztően magas győzelmi arányaik voltak, ha a világ legjobb játékosai közé tartoztál, de sokkal kevésbé értek el sikereket más játékosok számára. Sok mindent megfigyelünk, és nem akarunk három hetente nerfelni. Mindig lesz egy legjobb pakli.

PC Gamer: Említetted, hogy a Standard lesz használva a versenyeken, miért gondolod, hogy ez jó lesz a profi játékosok számára?

BB: Csak általánosságban sokkal élvezetesebb lesz, mind a játékosok, mind a nézők számára látni az innovációkat a paklikban és a formátumokban, és amikor van egy formátumod, ami sokkal dinamikusabb és az új szettek valóban megváltoztatják, akkor a nagy versenyeken mindenki új paklikat láthat, szemben a Wild-al, ahol a dolgok feltehetően sokkal kevésbé fognak változni.

A teljes interjút elolvashatjátok angolul a PC Gamer oldalán.

standard benbrode interjú

További híreink

Karácsonyi dekoráció