Túl drága a Hearthstone, fogynak a játékosok? Min kellene változtatni?
Az új kiegészítő bejelentését követően ismét egyre gyakrabban tér vissza ez a téma, ezért indítok is egy vitát, ahol mindenki elmondhatja erről a véleményét.
Fogynak a játékosok?
A múlt héten volt az Activision Blizzard harmadik negyedéves jelentése (2017. júliusi - szeptemberi időszak), ami szerint:
- "A Hearthstone-nak több havi aktív játékosa volt, mint tavaly ugyanezen időszakban."
- "A Hearthstone-nal töltött játékidő kétszámjeggyel növekedett a tavalyi év ugyanezen időszakához képest." - Tehát legalább 10%-kal, legfeljebb 99%-kal.
- "A Knights of the Frozen Throne eddig a franchise legjobban teljesítő kiegészítője."
Mi a helyzet a Hearthstone Hungary-vel?
- A látogatók száma 57%-kal csökkent; 3 éves mélypontra. (Semmi értelme már az oldalnak ilyen kis látogatószám mellett, sokszor már nincs is kedvem bármit is írni, de nem kell aggódni marad az oldal...)
- A BlizzCon alatt 35-42%-kal volt kevesebb a látogató, mint a 2016-os BlizzCon idején, (77%-kal kevesebb, mint 2015-ben a BlizzCon alatt) pedig kétszer annyi cikk volt.
PlayIT selejtező:
- Tavaly az őszi PlayIT selejtezőkön általában 105-en vettek részt. Idén általában 50-en.
Túl drága a Hearthstone?
A 9.4-es Hearthstone Patch Notes cikkünk alatt volt egy hozzászólás, aminek egy részét szeretném most idézni screamformebaby-től, aki a League of Legends-ről írt:
"Feltettek kérdéseket a videókban, majd redditten reagálhattak rá a playerek, amolyan közvéleménykutatásként. Ezt pedig felhasználták a továbbiakban. Két hetente van patch, hetente van event, 1-2 havonta új tartalom. Egy totál ingyenes játékban. Nem pay2win, mint a Hearthstone, hanem teljesen ingyenes. Opcionális, hogy költesz-e rá, de semmi előnyöd nincs belőle, mindent megkapsz ingyen. Így is lehet csinálni, ide szívesen költöm a pénzem (Pedig itt nem muszáj, mint a Hearthstone-ban), mert érzem, hogy megdolgoznak érte. Ezt várom el ÉN a Hearthstone-tól is."
Én ugyan nem játszok a LoL-lal, de a hozzászólásával teljesen egyetértek és én inkább Blizzardos játékokból hoznék példát.
Képzeld el, hogy 1 évig játszol aktívan egy Blizzardos játékkal és megvan mindened, majd kihagysz egy teljes évet, de aztán visszatérsz:
- Heroes of the Storm: LoL-hoz hasonló játék, teljesen ingyenes. Egy év kihagyás után miről is maradsz le? Kijött pár új hős, pár új map, újabb skinek. Na és? Ugyanúgy tudsz játszani és, ha nagyon tetszik egy hős, akkor Goldból pár nap alatt össze fog jönni, de nem vagy igazából semmilyen lemaradásban, azonnal tudsz játszani.
- Overwatch: Ezt a játékot egyszer meg kellett venned (kb.: 40 Hearthstone kártyacsomag árából), de utána már semmit sem kell rá költened. Egy évet kihagytál és visszatérsz. Van pár új map és hős, de mindenhol játszhatsz. Esetleg néhány hős megváltozott, de pár nap és megismered őket. Nem ért semmilyen hátrány, folytathatod ott, ahol abbahagytad.
- World of Warcraft: Kiegészítők + havidíj, mondhatjuk, hogy nem egy olcsó játék, de ha egy évet kihagysz és utána visszatérsz, előfizetsz egy hónapra (kb. 3500 Ft-ból, bár jó ideje már Goldból is elő lehet fizetni, de feltételezzük, hogy nem volt rá elegendő Goldod). Jöttek új tartalmak, nincsenek meg neked az új cuccok, de pár nap alatt behozod és már mehetsz is a raidre, mert pillanatok alatt megvan a szükséges gear.
- Nem húzom tovább az időt, nézzük a Hearthstone-t: Kihagysz egy évet, visszajössz. Nincs egy pakli, amivel játszhatnál, mert kijött 3 új kiegészítő és kellenek a lapok. Hónapokon át kellene játszanod, hogy valamit el tudj érni, hacsak nem költesz el mondjuk úgy 50 000 Ft-ot. Persze mindig vannak használható budget paklik és, ha megelégszel a 15-20-as ranggal, akkor nem is kell költened, de a többi játékban a legprofibb szinten játszhatsz szinte azonnal és ahhoz semennyit sem kell költened. Ez az, ami nagyon durva!
- November 14-étől a StarCraft II is ingyenes lesz, hogy még népszerűbb legyen a játék és sok új arcot láthassunk a StarCraft II esportban.
A Hearthstone csak úgy élvezhető - ha nem akarsz rá százezreket költeni - , ha minden nap megcsinálod a küldetésedet, de ez azt jelenti, hogy nem engedheted meg magadnak azt, hogy kihagyj például egy évet. Hiába játszol 4 éven át minden nap, ha utána kihagysz 1-2 évet az szinte olyan, mintha soha nem is játszottál volna. Ez szörnyű. Ti mit gondoltok erről?
Mi az, amin változtatnátok?
Ne csak azt írjam le, hogy mi az, ami rossz, hanem azt is megmondom, hogy én miként változtatnék. Úgyhogy kezdem én, aztán lehetséges, hogy borzalmas az, amit írok, de én így tudnám elképzelni:
- Overwatch rendszer bevezetése: 60-as szint limit eltörlése, megnövelni végtelenre. Minden egyes új szintért jár egy kártya csomag. A játék elején gyorsabban mennek a szintek, ezért az új játékosok gyorsabban tudnak kártya csomagokra szert tenni. A játékosok kiválaszthatják, hogy milyen kártya csomagot akarnak jutalomnak.
- Ötlet WoW-ból: Ha valaki sokáig nem játszik, akkor gyorsabban tud majd szintezni egy bizonyos ideig (dupla XP-t kap).
- Achievementek bevezetése: Most is vannak a játékban achievementek, de ezek nem láthatóak. Legyen egy felület, ahol ezeket lehet böngészni és adjanak hozzá újakat minden kiegészítő alkalmával. Ezek teljesítéséért járhatnának további jutalmak.
- A játék szétbontása True Ranked és True Casual, illetve Fun Ranked és Fun Casual-ra. A True Ranked/Casual módban nem lehetne használni a véletlenszerű effektekkel rendelkező kártyákat, illetve az esport versenyeken is lehetne használni ezt a "formátumot". Így sokkal kevésbé múlna a szerencsén a játék, hiszen a szerencse amúgy is mindig ott van a játékban a laphúzás miatt, annyi pedig pontosan elegendő is lenne. Egyébként a véletlenszerű effektek viccesek is tudnak lenni, úgyhogy a régi mód is megmaradna és akár olyan versenyeket is lehetne szervezni.
- A kiegészítők nem 4 havonta érkeznének, hanem havonta (~ 30 lappal) és egy mini kalanddal.
- Kártya hátlapok, hős skinek, új emote-ok legyenek megvásárolhatóak valós pénzből.
- Saját kocsma: Mindenkinek lenne egy saját kocsmája a játékban, amit lehet díszíteni (speciális cuccokkal, amelyeket Goldból és valós pénzből lehetne megvásárolni, illetve achievementekből is járnának). Ki lehetne tenni a kedvenc lapokat is a kocsmába (azok közül, amelyek megvannak), az asztalokon lehetne a harctereket dszíteni (lehetne ilyeneket is vásárolni) és az ismerősöket meg lehetne hívni a saját kocsmánkba. Ha vásárolnánk egy harcteret, akkor azt a játékban is lehetne használni és az ellenfél is látná a mi oldalunkon. Ezzel kapcsolatosan biztos lehetne még dolgokat kitalálni, hogy lehessen mire pénzt költeni. Itt lennének a létrehozott versenyek is, illetve később a tournament mód segítségével a játékosok versenyeken elért eredményei (trófeái) is ide kerülnének. Ezt böngészőből is meg lehetne tekinteni a PlayHearthstone oldalán, illetve API-val bármely oldalra megoldható lenne.
- Természetesen még ott van a végtelen sok lehetőség. Például: átalakított Ranked rendszer, 2v2 mód, beállítható életű hősök (pl.: 50 Élet 30 helyett), pakli méret változtatás (pl.: 40 lappal, vagy 20 lappal), stb... Ezeket az évek során be lehetne vezetni.
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!