Un'Goro lapok értékei arénában 1. rész-Druid, Hunter, Mage
Sziasztok! Mielőtt a tárgyra térnénk, szeretnék pár szót mondani magamról.
3 éve játszom folyamatosan a Hearthstone-t. Ez alatt a 3 év alatt nem is a létramászás fogott meg, hanem az aréna varázsa. Havonta 30 vagy több arénát játszok, ezt a mostani kiegészítőtől a duplájára növeltem, hogy több pakli nyitást tudjak feltölteni YouTube-ra. Igaz, nincs nagy táborom, de ebből a pár emberből is már jelölnek be, hogy segítsek valamilyen szinten. Ezért indítom ezt a cikket, hogy ezek után már csak ide kelljen irányítani őket.
Fontos! Ezt a cikket nem azoknak írom akik tudnak arénázni, hanem azoknak, akik ismerkednek vele és segítséget szeretnének. Úgy érzem, hogy a 3 éves tapasztalataim által tudok segíteni, ha csak pár embernek is, nekem már megéri. Nem szeretnék olyanokat kapni, hogy felesleges a cikk, mert biztos, hogy van olyan ember akinek nem. Ha neked nincs szükséged segítségre, nem kell elolvasni a cikket!
Fontos! A lapokat önmagukban fogom értékelni, és ez az értékelés nem veszi figyelembe a draftolás körülményeit. Draftolásnál nemcsak a lapok értékét kell figyelembe venni, hanem a különböző befolyásoló tényezőket (pl.: milyen stílusú paklit szeretnénk, managörbe) is.
Miért éri meg megtanulni arénázni? Egyszerű a válasz. Ingyen pakli, és ha nem is érdekel ez, sokkal szórakoztatóbb, mint ha rankeden minden második meccsen ugyanaz a pakli jönne veled szembe…
A lapokat skálán fogom értékelni (1-5). A skálán 1 pontot érnek azok a lapok, amiket ne vegyünk ki lehetőleg soha (pl.: Wisp, Alarm-o-Bot). 2 pontot kap az a lap, ami nyilván jobb, mint az 1 pontos, de őket sem vesszük ki szívesen (pl.: War Golem, Voodoo Doctor). A 3 pontosakat már ki lehet venni, de még mindig szomorúan (pl.: Backroom Bouncer, Fen Creeper), vagy a manaköltségükért megérik a statjai (pl.: Bloodfen Raptor). 4 pontot elérőeket már szívesen kivesszük, mert nagy az érték benne, és akár több is jöhet belőle (pl.: Jinyu Waterspeaker, Water Elemental). Az 5 pont mindent visz, a legtöbbet amint meglátjuk kivesszük, egyedül akkor kell gondolkozni ha két 5 pontos van egymás mellett, vagy a managörbe beleszól (pl.: Firelands Portal, Animal Companion)
A cikkeket 3-3-3-Neutral részre osztottam, ahol a kasztokat ABC sorrendben elemzem végig, azon belül pedig ritkaság szerint.
Térjünk is a tárgyra!
Druid
Egy 2 mana 2/2-es lényről beszélünk, ami előnyős a 3/2-es lények ellen. Nem beszélve arról, hogy még lapot is ad a kezünkbe. Bár nem a paklinkból húz, ezért néha rosszabb, mint egy Loot Hoarder, de egyértelműen jó lapról beszélünk. Nem auto-pick ezért csak 4/5.
3 mana 5/1, tehát egy Magma Rager. Bár ott van a lehetőség hogy adaptoljuk, de a kezdőkezünkben még nem szeretnénk nagy lényeket látni, pláne nem megtartani emiatt a lap miatt. Alapvetően 2/5, de nagyon jól működik az előző lappal, így ha abból sok van ez a lap is jobb lesz, de abban az esetben is csak 3/5, mert az adapt nem mindig sül el jól.
Ennek a lapnak az alapértékei egy 4 manás lényét érik el, azonban az adapt miatt ez egy nagyon erős 5 manás lény. A legtöbb opció hasznos, főleg a (Rocky Carapace), (Crackling Shield) és a (Living Spores). Nyugodtan ki lehet venni, de nem kell túl sok 5 manás lény, így ebből se vegyünk ki túl sokat, 4/5.
1 manáért a +1/+1 az semmi, a pajzsok száma pedig nem jelent semmit arénában. Ezt a lapot kerüljétek el, 1/5.
Ez ugyanaz mint az előző, a legtöbb nem éri meg a 4 manát… Minden lénynek Stealth, vagyis egy 4 manás Conceal? Ezt se vegyétek ki, ennél sokkal, de sokkal jobb rare lapok vannak, 1/5.
Választhatunk, hogy vagy egy Sen'jin Shieldmasta, vagy egy nagyobb Jungle Panther. Mindkettő lap jó arénában, ezért nyilván ez is jó. A Choose One lapokat pont emiatt szeretem, hogy különböző szituációkban mást kell választani, és ha ezt jól teszed akkor eldöntheti a meccset is. Ez a lap 4/5.
Az érték nagyon nagy ebben a lapban, főleg a játék későbbi szakaszában, illetve nagyon jó topdeck, de nagyon nagy árat fizetünk érte. Ez a büntetés pedig nem olyan, hogy a hősünk sérül, hanem hogy a következő körben nem tudunk mit csinálni, ezért ez lehúzza a lapot. Így sem a legrosszabb, de jókor kell tudni használni, 3/5.
Alapértékei borzalmasak, borzalmas topdeck, gyenge a transform lapok ellen. Ha működik is a Deathrattle, akkor sem egy eget rengető lap. Nem beszélve arról, hogy ennél jobb epic lapok is vannak, és annak amit kihoz nem aktiválja a Battlecry képességét, márpedig arénában azokat a nagy lényeket szeretjük, amik csinálnak valamit még abban a körben, hogy kijátsszuk. 2/5
A probléma ezzel a lappal ugyanaz, amit az előbb elmondtam. 10 manáért egy hatalmas lény, de amint kiteszed nem csinál semmit. Az, ami rá van írva viszont nagyon ütős. Rengeteg olyan nagy lény van, amit kiteszel és kap egy Hex-et vagy egy Polymorph-ot. Ezek ellen ez a lap védve van, és ha előnyben vagy akkor egy biztos lap. Nem annyira rossz, hogy 3 pontot adjak neki, ezért 4/5.
Hunter
Ez egy sokkal jobb Webspinner, és mivel Hunterrel így is agresszívabb paklit szeretnénk, ezért ez a lap nagyon jó. 5/5.
Nagyon ütős Battlecry, és még az értékei is alapok. Egyértelműen 5/5.
Agresszív stílusba nem fér bele ez a lap. Ráadásul csak a korai szakaszban veszed/vennéd hasznát. Nem borzalom a lap, ezért nem adhatok neki 2 pontot, de ha mellette egy olcsóbb lény van, azt vegyétek ki. Abban az esetben ha valami nagy lény van mellette, ki lehet venni. 3/5
Teljesen oké lap. Minél hamarabb felhúzod az 1 mana 4/3-at annál jobb. 4/5
Alapstatok mellé nagyon erős Battlecry. Alapesetben ez nem jó 3/5, semmiképp ne válasszátok a draftolás elején. Későbbi esetben, ahol átlátjátok a paklit, és jó pár Deathrattle-ös lény van benne (aminek meg is éri aktiválni), egyértelműen nagyobb értéket képvisel. Azonban ilyen esetekben is csak 4/5.
Agresszív pakliban több az 1 manás lény. Remélhetőleg ilyen lesz a paklink, ha már Hunterrel vagyunk. Ha csak 2-3 van ne vegyük ki (2/5), de ha több van ennél, simán ki lehet venni és még a későbbi laphúzásunkat is javítja, 4/5.
Ahhoz, hogy ezt a lapot aktiváljuk elég egy Beast, utána pedig beindul a láncreakció. Viszont ha úgy húzzuk, hogy nincs egy Beast sem a kezünkben, akkor a borzalmasnál is borzalmasabb. Ez a lap függ attól, hogy mennyi Beastünk van, de ha lehet ne vegyük ki, hiszen ne ez a lap legyen a win condition a pakliban. 2/5.
Lecserélni a SMOrc képességünket elég nagy fájdalom. Ráadásul ha a képességünk halott, amíg nincs Beast a csatatéren még rosszabb. 1/5.
Ez egy csoda. 7 mana 9/9, előnyben brutális, ha meg hátrányban vagy, segít visszahozni a meccset - de ha hátrányban vagyunk Hunterrel, akkor már elég rossz a helyzetünk. Egyedül a Poisonous lények ellen rossz, de ezt nem lehet körbejátszani. 5/5. Még jó, hogy legendary.
Mage
2 manáért jó alapértékek, pozitív effektel, ami még laphúzás is. Igaz, hogy a laphúzás kötött, de ezáltal nyugodtabban vehetünk ki secreteket, hiszen ingyen felhúzzuk őket. 4/5
Rosszabb Frostbolt, de a 3/2-es lényeket így is bedarálja, és a feleslegesen bevitt sebzés helyett kapunk egy kis lényt. Ez a kis lény aktiválja az Elementál szinergiánkat is, ha van. Teljesen jó leszedés, amiről a Mage híres. 4/5, viszont ez a 4 pont elég gyengén 4 pont.
Ez a Babbling Book 2.0, ami bár rosszabb a későbbi szakaszokban, mert nem Battlecry, de az érték így is hatalmas. Tény, hogy a pingtől könnyen meghal, viszont még emellett is erős. Nem Firelands Portal értékű, de 5/5.
A Mage secretek a legrosszabbak, hiszen a legdrágábbak és gyakran nem csinálnak sokat, vagy csak később. A Counterspell-lel nagyon versenyzik. Különböző helyzetekben alakul ki, hogy melyik lenne a jobb. Ha előnyben vagy, és kapsz egy ingyenes spellt akkor még jobb a helyzeted. Ha hátrányban vagy és az ellenfeled körét, vagy a köre egy részét akarod elvenni, nyilván a Counterspell a jobb. Viszont mivel ez secret, könnyen körbe lehet játszani. Inkább vegyünk ki egy jobb lényt vagy spellt. 3/5.
Ez a lap akkor jó, ha jó Deathrattle-ös lényt másolsz le, vagy egy lényt, ami drágább mint 4 mana. Ha nagy lényt másolsz le, csak egy win-more lap. Viszont, ha ezt üres kéznél húzod fel borzalmas, hiszen az ellenfél lényét még csak nem is másolhatod. 3/5
4 manáért alapból megéri, és azért az elvárását sem nehéz teljesíteni, hogy adjon neked egy Flame Geyser-t, ami ingyen van. Önmaga is Elementál, ezért a lánc sem szakad meg, ha valahogy összejön arénában. Nem auto-pick, ezért 5 pontot nem adhatok neki, de megér egy 4,5/5-öt.
Ez a lap őrületes. Egy üres körödet kitöltheted egy nagy lappal, ami későbbi helyzetben olcsóbb, vagy találhatsz azonnali megoldást. Rengeteg helyzetben remek ez a lap. Egyszerűen 5/5.
6 manáért 15 sebzés szinte mindent megöl, mellé még másik 2 lényt is sebez. Ez egy sokkal jobb Explosive Shot. Ami még nagyon jóvá teszi ezt a lapot az az, hogy nem fog a legtöbb játékos gondolni rá, és úgy helyezi a lényeit, hogy neked jó legyen, vagy te is át tudod alakítani, hogy jó legyen. Minden esetben auto-pick, így ez a lap 6/5.
Nagyon jóvá teszi ezt a lapot, hogy önmagában 3 lapot tartalmaz. Volt alkalmam kivenni már többször is, és egyáltalán nem bántam meg. Második körben ha kiteszed, a legtöbb lényt megöli, majd később lesz egy tuti nagy lényed. Hátodik körben nem biztos hogy a 2. fázisban lévő Pyros-t játszod ki, de mindenképpen ott a lehetőség. Olyan, mintha az lenne ráírva: ”Draw 2 cards”. Ilyet játszanál arénában? Hát persze. Vannak nála jobb legendary-k, ezért nem tökéletes, de így is 4/5.
Ennyi is volt az első cikk. Ha bármi kérdés van, szívesen válaszolok rá! Pozitív és negatív észrevételt is szívesen várok. További jó játékot, és sok sikert az arénákhoz!