Control Wrath PaLICHinta Vol2
Leírás
Újfent üdvözletem!
Ígéretemhez híven finomítottam a dekken, nem feltétlenül a jobb irányba, de mindenképp antiaggrobb lett. Lényegében a Zoolock matchup leküzdése céljából. Ezt leírom lent színkodolva.
Amit tapasztaltam még, hogy éjjel előbujnak a fagymágusok, ellenük egyelőre cseréltem a kasztot, mert nem akarom szétszabdalni a stratégiámat egy viszonylag ritka dekk miatt (ami konzisztensen ver agyon... Lehet valami Arthas Jaina bug :P).
Sziasztok!
Itt egy kiválóan teljesítő kontroll dekk, amit azoknak ajánlok, akik szeretik a warrior kontroll stílusát, án nem akarnak egyetlen dekkel mászni életük végéig.
Most látom, hogy sok a "wrath" kifejezést tartalmazó lap, ennek fényében módosítottam a pakli elnevezését.
Nem mellesleg, eddigi leghosszabb leírásom, amiben nem népmese, hanem tippek és trükkök vannak, így felhívok mindenkit hogy nyomjatok a kék nyíra! :)
Kombók, turpisságok:
Törlés/tarolás:
Equality+Wild Pyromancer alap.
Aldor Peacekeeper+Stampeding Kodo, szintén mindenkinek elérhető.
Equality+Avenging Wrath, szerintem érdemes beszerezni a lapot, hasznos itt is, meg a "Shockadin"-ban is.
Consecration még arcra is sül, ami finom, főleg Azure Drake jelenlétében.
Gyógyítás:
Earthen Ring Farseer-t szerintem minden defenzív dekkbe be kell tenni.
Guardian of Kings nagy összecsapások után egy jó gyógyítás/tempó, de taunt nélkül lassú. Nem akkora baj, a vanillában minden viszonylag lassú :D
Lay on Hands régóta megvan ez a lap, örülök, hogy tudtam hasznosítani. Legjobb, ha egy Holy Wrath-al sikerül felhúzni, és a Kontroll Warrior első 5 kör páncélját lekapom vele :P. Viccet félretéve, ez is a kontroll ellen jó, ha üres maradt az asztal, vagy az ellen keze ürült ki.
Életmentésre is alkalmas, és a tripla húzás nagyon sokat számít a következő körben, akár egy swing kombó is feljöhet (vagy refill az előző körbeni törlés után).
Húzás:
Holy Wrath nagyon jó, leszedés és húzás korai körökben, vagy extra burst kései körökben.
Hammer of Wrath ugyanez kicsiben, kell a húzás, és nekem ez megfelelőnek tűnik, mert egy lapba van betöltve.
Azure Drake repüljön ki az 5. körben, mindig le akarják szedni a spell dmg fenyegetés miatt. Ezzel együtt ebben a dekkben tényleg fenyeget ;).
Harrison Jones nem a húzása miatt van itt, hanem a nagy test és a midrange mana költség miatt.
Lay on Hands lásd fentebb.
Finish:
Általában megnyerem az asztalt, és fegyverrel, meg célzott spellekkel gyilkolok. Ez gyakorlatilag megtörténhet a 8. és a 38. körben is.
Hogyan játssz?
Hunter/További agresszorok:
Az ellen curve-ön látszik, nekünk meg persze első kör passz, második kör hero power, de ettől függetlenül lehet asztalért harcolni, ha az ellen rosszul húz. Huntimunti nagyon büntet, ha széles a boardod, szóval csak ésszel szabad idézgetni a kiscsávókat. Healelgetsz, törölgetsz, aztán nyersz. Zoo üres kézzel, és üres boarddal fel szokta adni (ezt lentebb fejtem ki). A vadász esetleg még tud fordítani, meg ha midrange, akkor meglep, de általában egy passzív játék, és egy törlés elég, mert az ellen rohanni szeretne, és kockára teszi, hogy mindent kijátszik egyszerre, mintsem hullámokban húzza ki belőlünk a válaszokat (igaza van).
Rogue:
Legszorosabb meccsek ezek, de lehet őket hozni. Kevés lehetőség van beütni a Conceal alá, de Uther pont meg tudja csinálni, Equality+Wild Pyromancer/Avenging Wrath segítségével.
Rugó játéksílus fejlődik, ha lassú dekket találnak, akkor van, hogy 2-3 lényt is conceal-eznek, ami a warrior-t leteríti, de minket nem. Sajnos egy tripla Leeroy Jenkins + Cold Blood simán megölhet minket akkor is, ha legyalultuk a Miracle huszár Gadgetzan Auctioneer-t. Szóval gyógyulgatás fontos, plusz ez az a matchup, ahol megnyerhetjük az asztalt (Blade Flurry-vel vigyázni kell...). A Sap miatt nagyon nem érdemes hagyatkozni taunt-okra, ellenben ha van néhány lényünk, akkor kilökhetjük őket a komfort zónából: minden Eviscerate ami nem a fejünkre hullik egy lépés a győzelem felé. Ugyanez SI:7 Agent-re.
Warrior/ és kontroll pajtásai:
Mivel egyesével szereti a lényeit lerakni, hogy sok lapja maradjon reagálni, így itt a Pyro nem annyira adja, ellenben az Aldor Peacekeeper/Stampeding Kodo nagyon is. A net dekk minden esetben kihagyja a némítást, így nyugodtan Tirion Fordring-olhatunk, amikor tetszik. Kifejezetten fontos, hogy a Gorehowl-t leszedjük, mert az sok kisebb lényünk ellen jó, amit szeretnénk használni a finishben (ezek a meccsek nagyon hosszúak).
Veterán kontroll harcosok tudják, hogy ha Armorsmith, Acolyte of Pain, egyéb apróságokat visszatartanak, akkor nagy értéket szerezhetnek a Whirlwind segítségével. Stampeding Kodo meg sebzés nélkül veszi le ezeket, szóval csökken a hatékonyságuk. Ide tényleg jó amúgy a Pyro kombó.
Alex, és Rag azok, akiket le kell kombózni hamar, és 12+fegyver sebzés+1 életen kell állni, nehogy lefejezzen Grommash Hellscream-mel.
Néhányan beteszik a Faceless Manipulator-t, na az szívás, ha Tiriont szerez egy Warrior...
Warri kifárasztva:
Mirror mirror, Az nyer aki kevesebb lapból oldja meg:
HandLock:
Mindig várd meg, míg bedobálja a kombót Sunfury Protector-ral, és két nagy disznóval, mielőtt törölsz. 1-1 lényt szabad ignorálni, főleg, ha Ancient Watcher-ről van szó. Amennyiben saját miniont némít bagollyal, akkor már simán tauntokkal is operálhatsz, had cserélgessen, 1-1 2-1 arányban. Jó barát az Aldor Peacekeeper-Stampeding Kodo kombowombo, a legszebb benne, hogy nyugodtan el lehet osztani két körre.
Törlés alatt természetesen a Pyro pironkdását értettem, de ha lények híján vagy, miközben elég a manád, akkor az Avenging Wrath kiválóan passzol az Equality mellé. Abomination azt-a-mindenit, ezt még nem is játszottam :D, de most jutott eszembe micsoda szinergia :D.
(: Value town meghódítva, a tökéletes controll matchup még a Leeroy kombóját is túléltem:
Zoolock:
Na kérem szépen: A Zoo-ból annyi lett, mint égen a csillag, mert könnyű beletanulni, és bár a kivételes winrátához azért kell egy kis fejszámoló tudás, meg előrelátás, de azért valljuk be, a Zoo csukott szemmel is működik viszonylag hatékonyan. Ennek örömére finomítást eszközöltem a curve alsóbb szintjére, Mind Control Tech, és Tauren Warrior képében. A Tauren egyébként általában hasznos taunt, a 3. körben pont nincs is nagyon mit csinálni a manával, így kirepülhet. Tapasztalatlan keveset olvasott játékosok még meg is pingelik mielőtt bbeleütne, néha hőssel :D. MTC egy gyönyörűség, ebben a matchupban, és még egy achievement is ad viszonylag hamar kijött nekem (Persze hogy a Doomguard-ot loptam, hát persze!). Stampeding Kodo párja is bekerült, mert bizony hasznos az ilyen taknyok kifújására mint Young Priestess, meg Defender of Argus (Nincs semmi baj Argus, ne haragudj!).
Fontos, hogy néha van náluk Ironbeak Owl, amit úgy tudunk körbejátszani, hogy csalit dobunk neki, vagyis hamarabb teszi le, mint hogy lethalt fogjon vele. A másik megoldás, ha a tauntokat párosával gyártjuk, ami nem is olyan nehéz dolog, a hősképességgel és Argusz baráttal.
Druid/Midr. dekkek:
Fel kell tartani, főleg kis minionok, és Truesilver Champion a jóbarát. Mindemellett az apróságait igyekezd úgy lekapni, hogy közben az életed 15 felett maradjon. Ha elértek 10 manáig, akkor kiüríti a kezét. Ekkor be lehet tolni egy Pyro resetet, aztán Lay on Hands, és csókolom. Abomination piszokjól szokott jönni Violet Teacher ellen. Emellett aktív védelem a Force of Nature ellen is.
Freeze Mage:
Na ez nehéz kérdés, nem is tudom mit mondjak rá. Farmol. Ha nem jó a keze, akkor is lefarmol. Egyszerűen secret tech nélkül hiába élem túl a power play-ét. Ő Alexstrasza, én leszedem, mondjuk cserével, vagy betauntolok elé, és gyógyulok 3-7 életerőt. Na bumm, közben nem tudom kipattintani az Ice Block-ot, és az első körben megint leszed 5 élet alá. Itt gondolkodom rajta, hogy betennék egy saját Alexet visszagyógyulni. Szerencsére azért más kasztok sikeresek tudnak lenni ellene, és nem foglalja el a létrát teljes szélességében.
Vannak még más dekkek? :D
Mulligan:
Equality mindenképp maradjon, és ha van, akkor Wild Pyromancer is.
Ez kvázi garantálni fogja, hogy a Holy Wrath 3-at csapjon, amit jó tudni a midgameben, mert ezzel miniont leszedni már megéri 5 manáért.
Egyébként minden maradjon a kézben ami olcsóbb mint 4 mana.
Lapcsere:
Nem vennék ki semmit, de ha lenne 31. lap, akkor az talán acolyte of pain volna, bár a nehéz lapok miatt általábban nem fogy ki a kezem, mert mindig el tudom költeni a manámat 1-2 lapra, meg egy kiscsávóra.
Tirion Fordring nagyon fontos lehet, üreskezű kontroll dekkek ellen a fatigue szakaszban pusztító, illetve a bagoly nélküli dekkeket megszégyeníti. Ettől függetlenül egy második Sunwalker, vagy Stampeding Kodo mehet a helyére.
Abomination kifejezetten gusztustalan aranyban, így nyilván be kell tenni, de egyébként ide is ajánlom Sunwalker-t, vagy akár Sen'jin Shieldmasta-t is.
A Holy Wrath miatt nem tennék kisebb lényeket, de úgy tapasztaltam, hogy a Guardian of Kings-Sunfury Protector rendes kör, főleg midrange dekkekkel szemben, a Druid ilyenkor rendre ellövi az egyik Force of Nature/Savage Roar kombóját, ami nagyon fontos.
Harrison Jones helyett Acidic Swamp Ooze, de akkor már lehet, hogy inkább egy Harvest Golem, szintén a mana költség miatt. a gólem egy tökéletes kártya, nyugodtan lehetne epikus.
Hogger és Cairne Bloodhoof felcserélhetőek, de bármilyen 6 manás lény befigyelhet ide. Lehetne másodig Avenging Wrath is, de inkább a lényre szavazok, jól kombózik a Defender of Argus-szal.
Lay on Hands mehet helyette más gyógyulás, vagy taunt, vagy akár egy aprócska kalapács Hammer of Wrath.
Sylvanas Windrunner, gyártsd le, és tedd be mindenhova :D. Nem vicc, az ellen általában körbejátssza, szóval ritkán tudod ellopni egy lényét, viszont Cairne Bloodhoof ellen kiváló tech, és egyébként minden kontroll dekkbe érdemes betenni. Az a bizonyos körbejátszás a fontos: a vanillában, ha az ellen 2-3 lapja elmegy egy lényedre, akkor már pénzednél vagy.
The Black Knight, ide is bármi lehet a fentiek közül, egyébként a Handlock-okat pirítja ropogósra, amiből sok van bizony, mert egy erős dekk.
Mit miért cseréltem Vol2:
-Truesilver Champion - szuper lap, de egy elég. Ha lehet nem az arcomat akarom koptatni az ellen lényein, általában azzal az egy kardommal is inkább gyógyulásra hajtok, esetleg védem vele az asztalt. Warrior ebből a szempontból megengedheti magának a szabdalkozást, mert tud páncélozni.
-Sylvanas Windrunner - legtöbbször az ellen Szilvijét loptam vele, most a gyorsabb ellenfelek ellen nem annyira jön be.
-Lay on Hands - Sajnos azt kell mondjam, hogy azokon a meccseken, ahol ki tudom játszani, már vastagon beleszól az eredménybe a fatigue is. Inkább kivettem, mert kellett a hely az antiaggro csomag erősítésére.
-Holy Wrath - Nem akarom túlmémelni a dekket, az az egy, ami ebből maradt az rendre 4-5 sebzést oszt az asztalon, mert kombózom egy félretett Azure Drake-kel, vagy Wild Pyromancer-rel. Arcra főleg akkor megy, ha húzni szeretnék, és még nem garantált a leszedés. Helyette a kisebb haragot tettem be. (Itt meg kell jegyezzem, hogy a "Molten Wrath" achievement lényeken is működik!)
+Hammer of Wrath - Gyorsabb mint a szent harag, és mivel a curve-öt lentebb toltam, így a highroll helyett is a konzisztenciát kell válasszam.
+Mind Control Tech; Tauren Warrior; Stampeding Kodo - Az a bizonyos gyorsabb curve, és nagyobb esély aggro visszatartására.
Azt tapasztaltam, hogy sok gyakorlás után a net dekkek bármelyikét elkapja, viszonylag konzisztensen, köszönketően a gyönyörűséges mana curve-nek.
Nem új archetípus, de nem is net deck. Van benne kb. 30 100 win (jelenleg 293 a kaszttal, és gold5 a rangom). Biztosan fogom még updatelni.
Jó játékot kívánok hozzá!
8
FIGYELEM: Ennek a paklinak a lapjai már módosítva lettek, a változásokat a pakli jelenlegi lapjai alatt tekinthetitek meg!
Összes értékelés: 12
Paladin lapok (13 db)
Név | Mana | Támadás | Élet |
---|---|---|---|
Equality x2 | 2 | ||
Aldor Peacekeeper x2 | 3 | 3 | 3 |
Consecration x2 | 4 | ||
Hammer of Wrath x2 | 4 | ||
Truesilver Champion x1 | 4 | 4 | 2 |
Holy Wrath x1 | 5 | ||
Avenging Wrath x1 | 6 | ||
Guardian of Kings x1 | 7 | 5 | 6 |
Tirion Fordring x1 | 8 | 6 | 6 |
Semleges lapok (17 db)
Név | Mana | Támadás | Élet |
---|---|---|---|
Wild Pyromancer x2 | 2 | 3 | 2 |
Earthen Ring Farseer x2 | 3 | 3 | 3 |
Harvest Golem x1 | 3 | 2 | 3 |
Mind Control Tech x1 | 3 | 3 | 3 |
Tauren Warrior x1 | 3 | 2 | 3 |
Defender of Argus x2 | 4 | 2 | 3 |
Abomination x1 | 5 | 4 | 4 |
Azure Drake x1 | 5 | 4 | 4 |
Harrison Jones x1 | 5 | 5 | 4 |
Stampeding Kodo x2 | 5 | 3 | 5 |
Hogger x1 | 6 | 4 | 4 |
Sunwalker x1 | 6 | 4 | 5 |
The Black Knight x1 | 6 | 4 | 5 |
Pakli változások
Legutóbbi változtatás: 2021.06.07 06:56-kor, az alábbi változásokkal:
Még több Control Paladin pakli
2021.04.17 07:40
1
1
2021.06.07 09:10
1
2021.06.07 09:18 | Válasz: (#3) Alfons (Rare) hozzászólására
There must always be a Hearthstone Hungary…
0
2021.06.07 09:23 | Válasz: (#3) Alfons (Rare) hozzászólására
There must always be a Hearthstone Hungary…
0
0
Ha bejelentkezel, vagy regisztrálsz, akkor válasz írására, privát üzenetek küldésére és sok másra is lehetőséged lesz, illetve a captchát sem kell kitöltened!
Hali!
Nagyon jó a paklid, megvan benne a palás kontrolosság, megspékelve a Holy Wrath-al. Nem kell ide Shirvallah, the Tiger hogy működőképes legyen az a kártya magába sem. Szerencse mindig kell hozzá, de ha már kioszt 5 sebzést, már megvan a szerepe a decben.
Earthen Ring Farseer- szintén rugalmas- Saját lények gyógyítására teljesen alkalmas. Minion trade-nél játszik szerepet főleg. (Szerencsére klasszikban kevés a tereptisztítás, a meglévőkkel meg könnyű számolni)--- Viszont van mikor pl egy másik harvesternek jobban örültem volna meccs során-- Teljesen szituációfüggő.
Defender of Argus- Szintén meglepi az ellent- Silver Handek, 3 manás dropok vagy épp a The Black Knightra alkalmazható. Szintén helyzetfüggő, lehet valamikor épp egy Sen'jin Shieldmasta-ára lenne szükség, de épp ezért jó a klasszik. Nincsenek olyan lapok ami lapkészleted 80%-át a kispadra helyezné, annyira balanszolatlan.
Néhány játék:
1. You face Jara..... Bumm bumm bumm
És egy hosszabb:
2. Egy Priest, ki árulásra késztette Tiriont.
(az árulást még mindig büntetjük)
Szerkesztve: 2021.04.17 07:42