10 millió USD bevétele volt a Hearthstone-nak csak mobil eszközökön 2016 decemberében
A Hearthstone-nak továbbra is hatalmas a bevétele.
2016 decemberében a játékosok csak mobil eszközökön ~ 13 millió USD-t költöttek!
Ahogy az alábbi képen látszik:
- A Hearthstone bevétele ~ 5 millió USD volt Androidon, illetve további 5 millió USD iOS-en 2016 decemberében.
- Ugyanebben az időszakban a játékot további 500 000-en töltötték le iOS-re és 800 000-en Androidra.
A képen az is látható, hogy az Activision Blizzard másik játéka a Candy Crush Saga is nagyon jól teljesít (2015-ben vásárolták fel a King céget 5,9 milliárd USD-ért).
- Androidon 9 millió új letöltő, míg iOS-en 2 millió új letöltővel gyarapodott a felhasználók száma.
- Androidon összesen 16 millió USD bevételt hozott, míg iOS-en 24 millió USD-t.
- A Candy Crush Saga egyébként jelenleg a második legtöbb bevételt termelő játék iOS-en az Egyesült Államokban.
- A játékkal havonta 400 millióan játszanak aktívan!
Mindkét játéknál jól látható, hogy az iOS felhasználók egyértelműen többet költenek, mint az Android felhasználók. Az összesített letöltési számokat és az aktív felhasználókat sajnos nem ismerjük, de valószínűleg mindkét játék esetében az iOS felhasználók jóval kevesebben vannak (2016 decemberében is kevesebben töltötték le a játékokat, mint az Androidosok) és így is többet költenek.
Az adatok nem tartalmazzák a Kínából érkező Androidos bevételeket, mert Kínában nincsen Play Store, ezért másképpen működik a fizetés.
Visszatérve a Hearthstone-ra:
A Hearthstone-t több, mint 10 millióan töltötték le Androidra (és kevesebb, mint 50 millióan). Talán iOS-en is elérte a letöltők száma a 10 milliót. Nem tudjuk, hogy mennyi ebből az aktív felhasználó és hány olyan van, aki már ötvenszer újratelepítette.
Annyit viszont tudunk, hogy ~ 13 millió USD-t költöttek Androidon és iOS-en együttesen (ebből a Blizzard ~ 10 millió USD-t kapott, mert ~30%-ot az App Store-ok (Play Store/iTunes) levonnak).
Feltételezzük, hogy egy aréna futamot vásároltak (1,79 Euroval számolva) akkor az azt jelentené, hogy több, mint 7 millióan költöttek pénzt csak mobil eszközökön csak 2016 decemberében a Hearthstone-ra! (A legtöbb streamer PC-n költ)
Ha pedig azt feltételezzük, hogy 40-es kártya csomagokat vásároltak (fejenként egyet), akkor megközelítőleg 290 000-en költöttek pénzt mobil eszközökön a múlt hónapban.
A valóság természetesen valahol a kettő között lehet. Érdemes persze azt is észben tartani, hogy a legújabb kiegészítő, a Mean Streets of Gadgetzan 2016. december elsején jelent meg.