Aréna: Legjobb kasztok és stratégiák a Patch 25.2.2 után
Az alábbi írás elolvasása után remélhetőleg könnyebben el tudjátok érni a 12 győzelmet az arénában. Megismerhetitek, hogy melyek a jelenlegi legjobb és legrosszabb kasztok.
Yellorambo írásának fordítása.
A kártyákat ismét a kártyák minősége (Rare, Epic, stb.) alapján ajánlja fel az Aréna, vagyis megszűnt az a gyakorlat, hogy nagyjából egyforma erejű lapokat ajánl egyszerre. Ez azt jelenti, hogy a lapok kiválasztása eléggé egyértelmű lett, mikor olyan lapok kerülnek egymás mellé, mint például egy Flamestrike és egy Murloc Tinyfin.
Jelenleg az alábbi szettek érhetőek el az arénában:
- Core
- Curse of Naxxramas
- Mean Streets of Gadgetzan
- Knights of the Frozen Throne
- The Witchwood
- United in Stormwind
- March of the Lich King és a Path of Arthas
Említésre méltó Semleges kártyák a 25.2.2-es Aréna metában
A nagy értékekkel rendelkező lények és a sok kisebb értékes lény megél egymás mellett a semleges kategóriában, azonban mindenképpen el kell döntened, hogy melyiket részesíted előnyben attól függően, hogy mennyire gyors a paklid. Azonban ne feledd, hogy tempóra szükséged lesz, ha szeretnéd, hogy esélyed is legyen a Death Knight-ok ellen.
Nerubian Vizier és Pandaren Importer: Minkét kártya fontos forrása a spell alapú pakliknak (vagy hatalmas segítség a játék késői részében). Mindkettő prémium választási opció.
Silvermoon Armorer és Silvermoon Sentinel: Ez a két Manathirst kártya a két legerősebb Semleges lény, ami a March of the Lich King szettbe érkezett aréna szemszögből nézve. Hezitálás nélkül játszd ki a bónusz effektjük nélkül is ezeket a lapokat, ha a harctér megköveteli. Ha már túlságosan nagy hátrányban vagy a későbbi extra képességük már nem fog segíteni rajtad, ezért jobb kijátszani egy 2 Mana 2/5-ös Taunt-ot azonnal, mint passzolni a körödet.
Infected Peasant: A rég elveszett unokatestvére a Haunted Creeper-nek, aki hasonlóan erős értékekkel rendelkezik a játék korai szakaszára, mellé Undead szinergiák is párosulnak.
Bonemare: Visszatért 7 Manára, így továbbra is elképesztően hatékony tud lenni az Arénában.
Vrykul Necrolyte: Nem kérdés, hogy ez a kártya miért nagyon jó, ami talán kevésbé egyértelmű, hogy ezt a kártyát bizony akkor is ki kell választani, ha nincs elég gyors paklid. Ezt pedig a Deathrattle-ös Rush-os tokenjének köszönheti.
Umbral Geist: Kissé olyan, mint a Sneaky Delinquent, ez egy 2 Manás lény, ami lecseréli saját magát, miközben jól kihasználható Undead szinergiákat is hoz. Nem számít, hogy mennyire törékeny, ez akkor is egy nagyon jó lap a kategóriájában.
March of the Lich King (25.2.2) Aréna Tier lista
(TOVÁBBRA IS) THE SCOURGE – DEATH KNIGHT (56.6%)
A Death Knight-ok még mindig a formátum csúcsán vannak, még úgyis, hogy végre eltávolították a Malignant Horror-t, ennek köszönhetően már csökkent is a nyerési aránya. A HSReplay adatai továbbra is azt sugallják, hogy még mindig legalább egy Malignant Horror szerepel a paklik 56.4%-ában - vagyis sok játékos már korábban draftolta, de még nem fejezték be a futamjaikat. Ez azt jelenti, hogy a DK-k nyerési aránya várhatóan még lejjebb megy, hiszen elvesztette a kaszt legerősebb lapját.
Előnyt ad a Death Knight számára ebben a formátumban a Corpse szinergia illetve az, hogy a kártya generálásnál kevés opcióval rendelkezik (nagyobb eséllyel kapod azt a lapot, amire szükséged van). Továbbá olyan specializációt is választhatsz, amivel további draftolási lehetőségeket zárhatsz ki (például kiválasztasz egy két Blood-os kártyát és mindjárt nem kaphatsz kettő, vagy három Frost kártyákat), annak biztosítása pedig örökké hatalmas kihívás lesz, hogy a játékosok ne tudjanak kiválasztani egy olyan specializációt, ami elképesztően erős.
Ami még rosszabbá teszi helyzetet - akárcsak Rankeden -, hogy a Discover lapok nem veszik figyelembe a Death Knight specializációját, vagyis továbbra is felfedezheted a The Scourge lapot, miközben tripla Blood-ra specializálódtál.
A kaszt továbbra is eléggé gyors és eléggé erős is, de többé nem ez az egyetlen pakli, amit érdemes játszani. Persze ez most az újdonság, ezért hiába a Horror kitiltása, továbbra is sok Death Knight mirror meccsre kell számítani.
AZ ALTERNATÍV OPCIÓK – DRUID (51.8%), WARLOCK (51.2%) ÉS SHAMAN (49.6%)
Két kaszt van, amelyik életképes DK alternatívává vált (Shaman a közeli harmadik, de azért nem éri el az 50%-os nyerési arányt). A jelenlegi meta alacsonyabb erőszintje azt eredményezi, hogy végre a másik két kaszttal is jól lehet teljesíteni az arénában.
Mivel most kissé minden megváltozott, ezért a korábban nem túlságosan hatékony agresszív Druid paklik mára nagyon is életképessé váltak, sőt talán ezzel van jelenleg a legnagyobb esélyed.
A Lingering Zombie és a Druid of the Reef prémium 1 körös lehetőségeket biztosít, miközben a Park Panther vagy a Kodo Mount kiemelkedő negyedik körös lépésként követheti őket. Bármiféle szemét megfelel közben, hogy felhasználd a buff kártyáidat (Mark of the Lotus, Power of the Wild, Sow the Soil, Soul of the Forest), amikre különös figyelmet kell fordítani a draftolás során, feltéve, hogy a managörbéd megfelelően oszlik el. Ha egy jó aggró görbével rendelkezel, akkor is figyelj a Composting-ra és az Unending Swarm-ra az újratöltéshez!
Ahogy eddig, most is ugyanazok a Control lapok segítik győzelemre a Warlock-ot: A Demonic Assault és az Abyssal Enforcer együtt jó nagy ütésekre képesek, a Twisted Tether pedig csatlakozik hozzájuk az új szett kiemelkedő kártyájaként. Ezek mellé apró kis eltávolító lapokat érdemes beválogatni, mint például a Drain Soul, a Mortal Coil és a Shadowblade Slinger, melyek mellé a tempó lehetőséggel rendelkező Imp Gang Boss és Flame Imp is nagyon jól beillik. A Death Knight-ok és a Druid-ok jelentik az ellenséges környezetet, de a harctér más hősei kínlódni fognak veled szemben.
A Shamanok elegendő sebzést tudnak kiosztani a kezükből és egyéb forrásokból a következő lapokkal: Canal Slogger, Jade Lightning, Jade Claws és a Fire Elemental - ők a nagyok -, illetve a Menacing Nimbus, az Unliving Champion és a Deathweaver Aura pedig a kicsik, akik majd segítenek a harctér irányításában. Ez a csomag bár kevésbé hatásos most a Druid-ok felemelkedésével, de továbbra is versenyképes és legyőzheti az alábbi kasztokat:
HUNTER (48.2%), PRIEST (47.8%) ÉS MAGE (47.6%)
Ennél a pontnál már fel kell tenned magadban a kérdés: Valóban élvezem, hogy elvernek a Death Knight-ok és a Druid-ok? Ha igen, akkor itt a nagy lehetőség, hogy kipróbáld ezeket a kasztokat és kísérletezz velük - abszolút lehetséges hatásos paklikat draftolni velük, de ahogyan a százalékok is mutatják, az esélyek ellened játszanak.
A Hunter jelenleg a legerősebb ebből a hármasból, és mostanábanassabb paklit érdemes vele draftolni. Persze csak egy kissé lassabbat, mert továbbra is ki akarod használni, hogy nyomást helyezel az ellenfélre a Hero Powereddel. Koncentrálj a fegyverekre (Candleshot, Piranha Launcher), az eltávolításra és az értéknövelő lapokra (Marked Shot, Conjured Arrow, Devouring Swarm), illetve a tempó előnyre a játék elején és közepén (Alleycat, Animal Companion, Savannah Highmane, Imported Tarantula).
A Mage-ek néhány szép eltávolító képességgel rendelkeznek a játék elejére, de a későbbiekben már hiányoznak az eszközeik. Az Arcane Wyrm-nek az Arcane Bolt-ja, a Fire Sale, a Fireball és az Arcane Overflow kiváló kártyák, utóbbi pedig igazán trükkös tud lenni a Grey Sage Parrot-tal. Az Ethereal Conjurer szintén egy kiemelkedő kasztspecifikus kártya, azonban a hosszú meccseken már kifullad a mágus, ami lehúzza a nyerési arányt.
Meglepő, hogy a Priest jelenleg egy tempó alapú buffolós paklival éri el a legnagyobb sikereket, néhány prémium eltávolító képességgel. A Dark Cultist, a Power Infusion és az Elekk Mount a legjobb esélyeid, illetve a Mind Eater egy különálló csodás kártya.
LASSAN EMELKEDIK A SZEMÉTBŐL – DEMON HUNTER (45.9%), ROGUE (44.5%) ÉS WARRIOR (44%)
A mikromódosítások előnyösen hatottak ezekre a kasztokra, így a nyerési arányuk emelkedni fog, amint a régi paklik kikerülnek az arénából. Azért még így is messze vannak attól, hogy életképesek legyenek.
A Demon Hunter, mint mindig, most is gyors szeretne lenni, de nincs elegendő eszköze. Az olyan olcsó és hatékony tempó eszközök lesznek a legjobb lapjaid, mint a Crow's Nest Lookout, a Fel Barrage és a Coordinated Strike. A játék elején olyan erős lapokkal számolhatsz, mint a Battlefiend, a Chaos Strike és a Gan'arg Glaivesmith, melyek teljessé teszik az arzenálodat. Az ütős lényed az Illidari Inquisitor lesz, ha sikerül draftolnod. Hosszú távon egyszerűen nem fog működni.
A Rogue-ok továbbra is a Concoction-ben bízhatnak, különben esélyük sincs. Ezek a Concoction-ök hihetetlenül erőteljes eszközök, de a kaszt többi része... nem igazán. Ha nagyon szereted a Discover mechanizmust, akkor a Rogue csak rád vár.
A Warriorok midrange agressziója eléggé jól alakul a Silverfury Stalwart, a Stormwind Freebooter és a Sunfire Smithing lapok nyers erejének köszönhetően. Persze csak akkor, ha szerencséd van, és tudod draftolni ezeket, mert sajnos a kaszt nem túl rugalmas és az örök haszontalan Hero Powerje most sem fog sokat segíteni.
A MEGBÜNTETETT KASZT – PALADIN (42.8%)
Mindig van egy vesztes, és ez jól mutatja, hogy mire képes a Hearthstone csapat a mikromódosításokkal. Hiába vannak jól együttműködő lapok és nagy erősségek egy kasztban, ha egyszerűen nem kapod meg a lapokat, és a Paladin most nem kapja meg a szükséges kártyáit, úgyhogy nincs is értelme beszélni róla.
Forrás: HearthstoneTopDecks
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!