Blizzard 2022 Q3 eredmények
Ezen a héten az Activision Blizzard közzétette a 2022-es év harmadik negyedévének jelentését. Részletek a tovább után.
Folyamatban van, hogy a Microsoft felvásárolja a céget, a tervek szerint a felvásárlás 2023. június 30-án fog lezárulni. Azonban az Európai Bizottság november 8-án vizsgálatot indított, mert attól tartanak, hogy a felvásárlás után csökkenni fog a piaci verseny és az innováció, amiért kevesebb cég lesz a játékiparban. A vizsgálat egyébként azt követően indult, hogy a Sony elnöke személyesen látogatott el Brüsszelbe, hogy jelentse ezt a felvásárlást (mert attól tart, hogy a Call of Duty játékok a felvásárlást követően nem lesznek elérhetőek a Sony platformjain (Playstation)).
A Hearthstone sajnos nincs megemlítve egyszer sem a teljes jelentésben, ami nem jó jel és úgy hallottam, hogy a Castle Nathria volt a leggyengébben teljesítő kiegészítő a játékban. Mellesleg itt az oldalon is nagyon visszaesett a látogatószám (bár folyamatosan csökkent, idén napi 500 körül mozgott, ami most ősszel már napi 2-300-ra csökkent (kártya bemutató szezonon kívül)). Talán a Marvel Snap vitte el a maradék játekosokat, vagy a WotLK Classic, esetleg valami más?
- Az Activision Blizzard bevétele 1,782 milliárd dollár volt, ami 14%-os csökkenés a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Az eredmények egyébként felülmúlták az elemzői várakozásokat.
- A Blizzardnak 32 millió aktív havi felhasználója volt (az előző negyedévben 27 millió volt, egy éve pedig 26 millió).
- Az Activisionnek 97 millió aktív havi felhasználója volt (az előző negyedévben 94 millió volt, egy éve pedig 119 millió).
- Összesen 368 millió aktív havi felhasználója volt az Activision Blizzardnak (ebből 240 millió a King játékaitól származik (pl.: Candy Crush)), egy éve még 390 millió volt ez a szám.
- A Call of Duty: Modern Warfare II a Call of Duty sorozat legsikeresebb játéka lett, már több, mint 1 milliárd dollárnyi bevételt hozott és soha egy CoD játékból sem fogyott még ennyi ugyanezen időszak alatt (ne feledjük, hogy ezek a számok nincsenek benne a harmadik negyedéves eredményekben, hiszen október már a negyedik negyedév).
- Az Overwatch 2-t 35 millióan próbálták ki, köztük nagy arányban voltak új játékosok, és nagyon sok újítást ígérnek a játékhoz.
- A World of Warcraft: Wrath of the Lich King Classic-nak köszönhetően nagyon megnőtt a játékosok száma.
- Folyik a Warcraft: Arclight Rumble mobiljáték tesztelése.
Akit ennél is részletesebben érdekelnek az eredmények, az tekintse meg az Activision Blizzard sajtóbejelentését: Activision Blizzard 2022 3. negyedév sajtóbejelentés
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!