Twitch Stream Kérdezz-Felelek: Journey to Un'Goro és a Balance változtatás
A stream véget ért. A legfontosabb információkat alább olvashatjátok - kártya nerfek, új kiegészítő, 2v2, közelgő aréna és ranked változások.
A Journey to Un'Goroval és a közelgő balance változással kapcsolatosan feltett kérdésekre válaszolt Ben Brode Game Director és Mike Donais a játék vezető tervezője.
Összefoglaló:
Általános
- A következő kiegészítő augusztusban jelenik meg (megj.: Ez várható volt. Tippem szerint leghamarabb augusztus 3-án és legkésőbb augusztus 11-én jelenik meg a kiegészítő).
- A következő kiegészítővel már érkeznek küldetések, amelyek az adott kiegészítő történetét mesélik el és ingyenesek lesznek.
- Ben Brode nagyon-nagyon izgatott a kiegészítő bejelentésével kapcsolatosan.
- A Classic és Basic lapok általában a paklik felét teszik ki.
- Meglepődtek, hogy milyen sok paklit láthatunk különböző kasztoktól az Un'Goro megjelenése óta.
- Amikor egy új kiegészítőt terveznek, akkor az egész csapat összejön (producerek, designerek, mérnökök, stb.) és felírják az összes ötletet.
- Eric Dodds-nak volt egyszer egy őrült ötlete, a Lich King vs. Battle Pets, de ez nem fog megvalósulni, ahogy a Warcraft Babies sem.
- A Gadgetzan karaktereivel nagyon sokat foglalkoztak és szerettek volna küldetéseket is készíteni hozzájuk.
- Egy kártyát sem azért csinálnak, hogy "csak legyen valami a kártya csomagokban".
- Az Alphában még nem volt (The Coin) és olyanokkal is próbálkoztak, hogy a később kezdő játékos kap egy 1/1-est a harctéren, vagy az első lénye +1/+1-et kap, vagy a hőse kap +3 Életet, de végül a Coinnal lett a legkiegyenlítettebb a nyerési arány.
- Szeretnének a jövőben is több ilyen streamet csinálni.
Kártya nerfek
- A The Caverns Below lapot azért nerfelik, mert nagyon sok aggro pakli van miatta, hiszen az aggro erős a Quest Rogue-al szemben, viszont a Control gyenge. A változással azt szeretnék elérni, hogy több Control deck legyen életképes.
- Előfordult, hogy a versenyeken látott meta miatt nerfeltek.
- Továbbra is figyelik a Jade Druidot, mert az is csökkentheti a Control paklik számát a metában.
- Ha egy kártyára nagyon nehéz reagálni, akkor az esélyes a nerfre.
Aréna
- A következő patch-ben (8.4) több aréna változás is érkezik, hogy a kasztok kiegyensúlyozottabbak legyenek:
- A Mage-ek kisebb eséllyel fognak kasztspecifikus lapot kapni; a Warriorok pedig gyakrabban.
- A Vicious Fledgling 50%-kal ritkábban fog megjelenni.
2v2
- Ben szerint a 2v2 koncepciója nagyszerű. Nagy "álmaik vannak" a Fireside Gatheringekkel kapcsolatosan. Úgy vélik, hogy az ilyen események (offline Fireside Gatheringek, ahol fizikailag ott vannak a játékosok együtt) tudnák jól támogatni ezt a koncepciót.
Kártyák
- A Primordial Glyph nem limitálja a "design space"-t (itt írtunk a design space magyarázatáról).
- Szerették volna, hogy a Shamanok több Spellt használjanak, ezért vezették be a Spirit Claws-t. Aztán a dolgok nem úgy mentek, ahogy szerették volna...
- Pyros-sal eredetileg szinte senki nem játszott, de mostanában már egyre gyakrabban látni.
- A Humongous Razorleaf jobb, mint gondolták.
- Sok mindentől függ egy kártya minősége:
- A Commonok könnyen érthetőek és az adott szett mechanikáját ismertetik.
- A Rare-ek és Epic-ek lehetnek jóval komplikáltabbak és több kifejezés szerepelhet rajtuk.
- A Legendary-knak pedig izgalmasaknak és lenyűgözőeknek kell lenniük, amilyenekre a Hearthstone játékosok nem is számítanak.
Questek
- Összességében nagyon jól működtek a Questek.
- Az egyik legfőbb cél egy új kiegészítő érkezésekor, hogy a játékosok kísérletezzenek az új kártyákkal. A questekkel ezt sikerült elérniük.
- Azok a Questek pedig, amelyek nem lettek eléggé jók az Un'Goroban, még jobbak lehetnek a következő szettekben.
Meta
- A Freeze Mage az idők kezdete óta létezik és a lapjainak 80-90%-át Classic/Basic lapok teszik ki, ezért szinte soha nem változik és ez gond. Figyelik, de nem terveznek változtatni még idén.
- A Discard mechanizmushoz is fognak új lapok érkezni, de nem túl sok, mert nem szeretnék, hogy a Warlockok csak azzal játszanak.
Ranked
- Jól haladnak az átalakított Ranked rendszerrel, de még semmit nem jelentenének be és ne számítsunk rá a következő kiegészítővel sem.
- Az aktív játékosok többsége 20-as és 18-as rang között van, ami nem jó.
- A legjobb játékosok pedig úgy érzik, hogy túl sokat kell "grindelni".
- Az első fejlesztésekkel ezeken tudnak majd javítani, de az új játékosok élményén csak később fognak javítani.
Témák: