Fejlesztői betekintés: Battlegrounds egyensúly
A Hearthstone Battlegrounds játékmódjának vezető tervezője, John McIntyre osztotta meg az alábbi információkat közvetlen a Rise of the Naga megjelenése előtt.
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
Most, hogy a Battlegrounds Buddies patch véget ér, és kezdetét veszi a Rise of the Naga szezon, szeretnék megosztani veletek néhány adatot a Buddy időszakról és elmagyarázom néhány tervezési filozófiánkat a hősök tervezésével és kiegyensúlyozásával kapcsolatosan.
Először is nézzük meg, hogy milyen rangot (mmr) értek el az aktív* játékosok:
- A játékosok legjobb 50%-a elért 5700 mmr-t
- A játékosok legjobb 25%-a elért 6500 mmr-t
- A játékosok legjobb 10%-a elért 7000 mmr-t
- Gratulálok a legjobb 1%-nak, akik 8300 mmr-t értek el
Szeretném megosztani a 10 legjobban teljesítő hőst* is a legutóbbi frissítés óta (ABC sorrendben az összes játékos között):
- Cariel Roame
- Chenvaala
- Fungalmancer Flurgl
- George the Fallen
- Ini Stormcoil
- Lord Jaraxxus
- Millificent Manastorm
- Patches the Pirate
- Tavish Stormpike
- Ysera
Most ezt hasonlítsuk össze a játékosok legjobb 1%-ának a legjobban teljesítő 10 hősével (ismét ABC sorrendben):
- Aranna Starseeker
- Fungalmancer Flurgl
- George the Fallen
- King Mukla
- Maiev Shadowsong
- Sir Finley Mrrgglton
- Mutanus the Devourer
- Trade Prince Gallywix
- Vol'jin
- Zephrys, the Great
Az egyik oka annak, hogy én ezt most megosztom veletek az az, hogy lássátok nincsen egy univerzális hős rangsor, ami az összes játékosra érvényes lenne. A hősök másképpen teljesítenek a játékosok képességeitől és elkötelezettségétől függően. Sok játékos a lény típusra fókuszáló hősökkel ér el sikereket, mert ezeknél egyértelmű, hogy mit kell velük csinálni, de ugyanazok a hősök nem teljesítenek olyan jól a legkompetitívebb játékosaink körében. Még két egyforma képességű játékos is más hősökkel fog sikereket elérni, mert más a játékstílusuk. Ebből azt vonhatjuk le, hogy a játékosoknak nem kell azt érezniük, hogy csak azokat a hősöket szabad választaniuk, amelyek a legjobbak a játékosok Top 1%-ának, hanem ehelyett különböző hősökkel érdemes kísérletezniük, hogy megtudják mely hősök passzolnak leginkább a képességeikhez és játékstílusukhoz.
Az egyik célunk a hősök kiegyensúlyázaskor, hogy a hősök között nagy legyen a változatosság, miközben minden hős megfelelő erőszinten belül marad. A játékosok összes ügyességi szintjét megnézzük, amikor arról döntünk, hogy egy hősnek nerfre, vagy buffra van szüksége. Ezért fordulhat elő néha, hogy olyan hősöket módosítunk, melyek túl-, vagy alulteljesítenek az új játékosok számára, miközben ezek a problémák nem jelentkeznek a legjobb játékosok esetében.
Ennek tudatában, mi történik ha egy hős túlságosan gyenge a játékosok egyik csoportjának, de nem lehet buffolni, mert akkor túl erős lenne más játékosoknak?
Ez egy nagy kihívás volt Shudderwock esetében a Buddy-k megjelenésekor. Shudderwock megismétli az összes Battlecry-t, amit aktiváltál ezen a meccsen. A legtöbb játékosnak az a stratégiája ezzel a hőssel, hogy sok Battlecry-os lényt vásárol, majd a lehető legkésőbb használja el a Hero Powerjüket, hogy egy csomó Battlecry képességet lemásoljanak.
Azonban a legjobb játékosok más stratégiát alkalmaznak. Ők legfőképpen olyan Battlecry-os lényeket vásárolnak, amelyek más lényeket idéznek meg, majd megismétlik ezeket a képességeket a Hero Powerrel, hogy tripla jutalomhoz jussanak.
Tehát Shudderwock-nak buffra van szüksége a játékosok többségénél, de nem akarjuk, hogy ez nagyban befolyásolja a legjobb játékosokat. A változás az lett, hogy a Buddy +2/+2-t ad a azokhoz a Battlecry-os lényekhez, melyeket a Shophoz ad hozzá. Ez segített életbe maradni azoknak a játékosoknak, akik egy csomó különböző típusú Battlecry-os lényt vásároltak, miközben nem volt nagy hatása azon játékosok számára, akik egy, vagy két specifikus Battlecry-os lényt kerestek.
Remélem, hogy ez a példa jól megmutatja, hogy habár nem minden egyes kiegyensúlyozási változtatás készül az összes játékos számára, mi tényleg minden játékos számára hozunk kiegyensúlyozási változtatásokat. Végül még annyit tennék hozzá, hogy a nerfek magasabb prioritást élveznek, mint a buffok, mert ha egy hős túl erős, akkor az az egész játék számára problémát okozhat, ha pedig egy hős túl gyenge, az nem okoz olyan problémát.
A Rise of the Nagaval nagy meta változásokra számítunk, és alig várjuk, hogy mit hoznak ki belőle a játékosok! Az új metában ugyanezt a tervezési filozófiát fogjuk alkalmazni, amikor felhasználjuk a játékosok visszajelzéseit és megnézzük az adatokat is.
Remélem, hogy érdekes információkat osztottam meg, találkozunk a Kocsmában,
John McIntyre
-
aktív játékosok*: Legalább 5 meccset játszott az utolsó 20 napban.
Legjobban teljesítő hősök: A legmagasabb átlagos helyezéssel rendelkező hősök a legutóbbi "balance" frissítés óta.
Forrás: Hearthstone fórum