Fejlesztői betekintés: Kaszt identitás, Hall of Fame, és új kártyák
Az alábbi cikk a Blizzard cikkének a fordítása, ami a kasztok identitásáról, 2 lap Hall of Fame-be kerüléséről, és 10 új lap bevezetéséről szól.
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
A kaszt identitásának megalapozása
Amikor egy kaszt identitását határozzuk meg, akkor a következő három irányelvhez szeretnénk hűek maradni: ragaszkodjunk a kaszt "fantáziájához", határozzuk meg, hogy mikben fog jeleskedni a kaszt, és mik lesznek a gyengéi.
Amikor a kasztok fantáziáját nézzük, akkor azt szeretnénk, hogy a játék során megfoghatóak legyenek a kasztnak az érzései. Ilyen például, amikor egyenesen belerohansz a harcba a Warriorral, pusztító mágikus képességeket használsz a Mage-dzsel, vagy megtervezed a lépések tökéletes kombinációját a Rogue-gal. Ha már tudjuk, hogy mi adja egy kaszt fantáziáját, akkor már jobban eldönthetjük, hogy mely lapok passzolnak bele, amelyek erősítik ezt a fantáziát.
Az erősebb kaszt identitások létrehozása több célt is szolgál. Ha a kasztoknak több jól felismerhető jellemzőt adunk, akkor sokkal több lehetőségünk nyílik új mechanikák létrehozására. Még inkább elmehetünk az extrém dolgok irányába tudván azt, hogy minden egyes kasztnak megvannak a hátulütői is, amelyek majd kiegyensúlyozzák ezt az új erőt. Ha jobban ismerjük egy kaszt erősségeit és gyengeségeit, akkor arra is több lehetőségünk lesz, hogy a másik kaszt ellen lépjünk (countereljük a másikat). Például tudjuk, hogy a Druid gyenge a nagy lényekkel szemben, ennek köszönhetően már a játék elejétől megtervezhetjük a stratégiánkat anélkül, hogy pontosan tudnánk milyen típusú paklival is játszik az ellenfél.
Kasztok
Jelenleg így képzeljük el a kasztokat:
- Erősségek: Azok a dolgok, amelyekre a kaszt fókuszál, vagy amelyekben nagyon jól teljesít.
- Korlátozások: Ezek néhányszor felbukkanhatnak egyes kasztoknál, de limitált erővel, vagy limitált számú lappal (ilyen például a laphúzás a Hunternél, előfordulhat, de általában nem igazán jók a laphúzásban).
- Gyengeségek: Azok a dolgok, amelyekkel egy kaszt nem rendelkezik, vagy nem tud hatékonyan kezelni.
Druid: A természetre van hangolódva, a druidák a vadvilág varázslataira, az erőteljes bestiákra, és a fa teremtmények áradatára támaszkodnak. Az eszköztáruknak köszönhetően nagyon sokoldalúak a védekezéstől kezdve az agresszív támadásig. Azonban nem igazán tudnak ellenséges lényeket azonnal eltávolítani.
- Erősségek: Mana generálás, hatalmas lények, lények áradata, laphúzás, Bestiák
- Gyengeségek: Nagy lények elpusztítása, harctér letakarítása
Hunter: A vadászok az eszüket, vadságukat és a bestiák seregét használják fel arra, hogy elpusztítsák ellenfeleiket. Habár nem jók a védekezésben, de agressziójuknak köszönhetően olyan hamar áttörhetik az ellenfél védelmét, hogy erre nekik nincs is szükségük. Egy jól időzített Secret, vagy Deahtratle megszerezheti az előnyt ellenfelükkel szemben.
- Erősségek: Bestiák, sebzés az arcba, Secretek, Deathrattle-ök
- Korlátozások: Laphúzás és generálás, harctér letakarítása, Taunt
- Gyengeségek: Gyógyítás
Mage: A mágusok a misztikus művészetek mesterei, hatalmas ismeretük a varázslásban még a legagresszívabb ellenfeleiket is térdre kényszeríthetik. A védelmük nem a legerősebb - habár egy jó mágus általában rendelkezik olyan eszközzel, ami elbír a helyzettel, egy nagyszerű mágus pedig odavarázsolja magának a megfelelő eszközt, amikor szüksége van rá.
- Erősségek: Spellek (nagy és kicsi), sebző spellek, Secretek, harctér letakarítása
- Korlátozások: Lények áradata
- Gyengeségek: Gyógyítás, Taunt, lények buffolása
Paladin: A Paladinok nagyszerű bajnokok, akik támogatják, segítik lényeiket buffokkal, gyógyításokkal, és isteni pajzsokkal (Divine Shield), de attól sem riadnak meg, hogy bepiszkolják a kezüket, ha arra van szükség. Rendszer szeretőek, kontrollálják a harcteret debuffokkal és célzott támadásokkal, a pusztító spellek használata helyett. Erő és kitartás a kulcs a Paladin győzelméhez.
- Erősségek: Lények áradata, lények buffolása és debuffolása, gyógyítás, Divine Shield, Secretek
- Korlátozások: Költségcsökkentés
- Gyengeségek: Célzó sebző spellek, nagy lények elpusztítása
Priest: A papok kiegyensúlyozzák a Szent fényt és az árnyék varázslatokat ahhoz, hogy legyőzzék ellenfeleiket. A harc kimenetelét erőteljes spellekkel irányítják. Nem éppen a legagresszívabb kaszt, de képes lapokat generálni, másolni, és kombinálni, hogy létrehozzon egy erőteljes hadsereget.
- Erősségek: Gyógyítás, szűkös, de erőteljes spellek, másolás, lény buffolása (nem tömeges buffolás), Deathrattle
- Korlátozások: Laphúzás
- Gyengeségek: Arcot sebző spellek, tömeges buffolás
Rogue: A tolvajok az árnyékban rejtőznek, tervezik a tökéletes alkalmat, amikor lecsaphatnak. Ravaszak és fürgék, de nem rendelkeznek erős védelemmel és gyógyulással, ezért gyorsan kell cselekedniük, hogy mozgásképtelenné tegyék ellenfelüket. Arra születtek, hogy generáljanak, húzzanak és lapokat lopjanak.
- Erősségek: Kombó kártyák, egyedülálló lények elpusztítása, laphúzás, fegyverek, Deathrattle
- Gyengeségek: Taunt, gyógyítás, harctér letakarítása, tömeges buffolás
Shaman: A sámánok az elemek erejével bírnak, és persze a megbízható totemjeik is ott vannak nekik. Lehetséges, hogy nem tudnak olyan gyorsan manát regenerálni, mint a mágusok, de túltölthetik őket villámokkal, amivel olyan gyorsan tudnak erőteljes csapásokat bírni, mint senki más. A sámánokat megjutalmazza, ha előre terveznek néhány körrel a managörbéjük megfelelő tuningolásával. A sámánok sok erős eszközzel is rendelkeznek, amelyekkel különféle szituációkhoz adaptálódhatnak. Habár annyira nem rugalmasak, mint a druidák "Válassz egyet (Choose One)" kártyáik, de képesek annyira kiterjeszteni képességeiket, ahogy egyik másik kaszt sem képes.
- Erősséegek: Lények áradata, sebző spellek, Totemek, Elementálok, Murloc-ok
- Gyengeségek: Laphúzás, lapgenerálás
Warlock: Néha áldozatot kell hozni az erőért, és ha démonokat hozol, akkor ez gyakran megesik. A warlock-oknak megéri ez az áldozat. Velük született képesség, hogy nagyon sok lapot tudnak húzni - de ennek is ára van -, és így az erejük folyamatosan árad.
- Erősségek: Erőteljes feláldozó effektek, laphúzás, lények áradata, zavarkeltése, Démonok
- Gyengeségek: Arcot sebző spellek, nagy gyógyítás
Warrior: A harcosok szomjaznak a harctérért. Egy harcias kaszt, akik felhasználják pajzsukat, fegyvereiket és lényeiket, hogy elpusztítsák ellenfeleiket. A harcos melletti lények egyre nagyobbak és erősebbek lesznek, bevetik a Rush-t, a Tauntot és kontrollálják a harcot.
- Erősségek: Pajzs, fegyverek, Taunt, lények elpusztítása
- Korlátok: Laphúzás és generálás
- Gyengeségek: Arcot sebző spellek, tömeges buffolás, lények áradata
Semleges: A semleges kártyákkal mindegyik kaszt kiterjesztheti erősségeit annak érdekében, hogy elérjék céljukat a paklijukkal, vagy enyhítsék egyes gyengeségeiket. Például a Paladin semleges Murloc-okat adhat hozzá a paklijához, hogy teljessé tegye, vagy a Hunter egy kis gyógyításhoz juthat a semleges lapok segítségével, hogy tovább harcolhasson. Ezek a kártyák általánosságban gyengébb erőszinttel rendelkeznek, hogy a kasztok soha ne küzdhessék le a gyengeségeiket.
Identitási problémák javítása
Amint azon dolgoztunk, hogy meghatározzuk melyik kaszthoz mi tartozzon, rájöttünk, hogy egy csomó kártya nem illik a felépített kaszt identitásokhoz. Folyamatosan módosítgatni fogjuk a Basic és Classic szetteket, amint erre igény van, most pedig úgy döntöttünk, hogy a következő két kártyát orvosoljuk: Mind Blast és Vanish.
Ugyan szeretjük, hogy a Rogue ki tud ugrani a veszélyes szituációkból a Vanish-sel, de ez az egyik gyengeségét szünteti meg, így kevésbé tudunk tervezni az erősségeire és a játékosok is sokkal nehezebben tudnak stratégiát alkotni a Rogue-gal szemben.
A Mind Blast egy tökéletes képesség a Priestek számára, hogy nagy mennyiségű sebzést toljanak az arcba. Szeretnénk limitálni, hogy mennyi sebzést tudnak kiosztani a Priestek a kezükből, emiatt olyan kártyákat tudunk majd készíteni, amelyek a kaszt erősségeire helyezik a hangsúlyt, ami a játék kontrollálása.
A Vanish-t és a Mind Blast-ot hozzá fogjuk adni a Hall of Fame-hez és lecseréljük őket két olyan kártyára, amelyek sokkal jobban kifejezik a kasztők fő fantáziáját:
A Priesteknek a Radiance-szel egy olcsó spellt akartunk létrehozni, amit trükkös spell szinergiákra lehet használni, továbbá egy erőteljes gyógyítást is ad a kasztnak. A Plaguebringer pedig egy újabb lehetőség a Rogue-ok számára, hogy lényeket pusztítsanak, és még jobban megalapozza a kasztot a Mérgek mestereként.
Új Classic kártyák hozzáadása
Az elmúlt évek során több lépést is tettünk már annak érdekében, hogy egyre jobban meghatározzuk a kasztok identitását és egy egészséges metát tartsunk fent azzal, hogy néhány túlságosan gyakori, vagy tervezési helyet limitáló Classic kártyát áthelyeztünk a Hall of Fame-be, és új kártyákat adtunk a Classic szetthez, amikor az szükséges volt. Például 2017-ben Ragnaros the Firelord-ot és Sylvanas Windrunner-t is áthelyeztük a Hall of Fame-be, de nem is olyan rég ugyanezt tettük a Divine Favor-rel és az Ice Block-kal is, illetve további kártyákkal is. A Rastakhan's Rumble megjelenése előtt 2018-ban is hozzáadtunk néhány új kártyák a Classic szetthez, mint például a Pilfer-t, az Icicle-t, és a Tome of Intellect-et.
Állandóan értékeljük a kártyák hatását minden szettből, beleértve a Basic-et és a Classic-ot is, és a jövőben is változásokat fogunk eszközölni, amikor úgy hisszük, hogy az egy egészségesebb metát és egy jobb élményt fog teremteni a játékosok számára. Ez jelentheti azt, hogy több kártyát adunk hozzá a Hall of Fame-hez, vagy új kártyákat vezetünk be.
Amikor Classic lapokat helyezünk át a Hall of Fame-be, akkor mindig figyelembe vesszük azt is, hogy milyen új kártyákat adjunk hozzá ehhez a szetthez annak érdekében, hogy egészséges mennyiségű könnyen megszerezhető kártya legyen elérhető a játékosok számára a Standard formátumban. Már egy jó ideje dolgoztunk ezeken az új Classic lapokon és úgy érezzük, hogy most eljött a tökéletes alkalom a játékba kerüléshez.
Ezek az új kártyák érkeznek a Classic szettbe a következő nagy frissítéssel (kinyitható lesz Classic kártyacsomagokban, és kraftolható Arcane Dustból):
Mivel ezek Basic és Classis kártyák, (és nem rotálnak) ezért óvatosak akarunk lenni az erőszintjükkel azért, hogy a Hearthstone minden új évben frissnek hasson. Eközben szeretnénk olyan effekteket hozzáadni a kasztokhoz, ami természetes az adott kasztnak és hasznos a megfelelő körülmények között.
A visszajelzéseiteket mindig nagyra értékeljük, és nagyon izgatottak vagyunk, hogy megosszuk veletek ezeket a lapokat, mielőtt bekerülnének a játékba.
Forrás: PlayHearthstone - Fejlesztői betekintés: Kaszt identitás, Hall of Fame, és új kártyák
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!