HírekInterjú a vezető tervezővel a Me...

Interjú a vezető tervezővel a Mean Streets of Gadgetzanról 2. rész

Borovi Bence | 2017.05.02 10:00
4408

Gadgetzan

Ez az interjú Mike Donais, a Team 5 vezető tervezőjével készült még januárban. A riportban rengeteg sok infót megtudhatunk a Jade mechanikáról, a handbuff ötlet létrejöttéről, arról, hogyan lettek a Kabal „csak egy lapot használj” legendary lapok megalkotva.

 

Az első részt itt tekintheted meg:

Blizzard Entertainment cikkének a fordítása

IGN: Maradjunk a papnál, de térjünk vissza a Reno kártyákra. Beszéljünk Raza the Chained-ről. Nagyon, nagyon szeretem ezt a lapot. Őrületesen erős. Mesélnél a megalkotásáról?

Mike Donais: Ez egy másik olyan kártya, amit kedvelek. Mikor valaki elolvassa a képességét, az a reakciója, hogy „ezt nem adhatjátok ki”, mire én, „Oh, dehogyisnem. Nagyon remélem, hogy sikerül”. Sok Inspire kártya (ford. megjegyzés: ezek a mamut évével kiestek a standardből…kár értük) vált ezáltal értékesebbé, mivel az emberek most már azokkal kísérleteznek, hála Raza-nak. Példának okáért, ezzel a Shadowform kifejezetten erős képességgé vált.

Nyilvánvaló, hogy Raza miatt többet kísérleteznek az emberek az Inspire lapokkal. Úgy hiszem, hogyha a jövőben kiadunk a hősök képességére ható kártyákat, azok emiatt teljesen más értéket fognak képviselni, ami szórakoztatóbbá teszi a játékot.

Raza the Chained

IGN: Mi volt az ötletetek, miután annyit ültetek ezen a lapon? Úgy tűnt, hogy ez pont passzol a „Highlander” típusba (ford. megjegyzés: ez a „nincs ismétlődés” pakli fajták elnevezése), vagy ez egy teljesen új tervezés volt?

Mike Donais: Abszolút új, csak fel kellett ismernünk, hogy mekkora korlátokat is tudunk ennek szabni. Az ötlet, mi szerint nem lehetnek dupla kártyáid a pakliban, nagy áldozat. Cserébe sok jó lapot fel kell adnod – például csak egy Drakonid Operative-od lehet. Ez óriási ár. Viszonzásul viszont nagy hatalmat kapsz.

Reno Jackson teljesen meggyógyít. Ez nagy nyereség. Raza the Chained pedig, miután kijátszottad, biztosítja, hogy a játék végéig ingyen használd a hero power-t. Gondolj bele, mi lenne, ha te lennél Ragnaros? Akkor még értékesebbé válna ez a képesség. Ez a mechanizmus változatos lehetőségeket ad arra, hogy továbbfejleszd a stratégiáidat.

Reno Jackson

IGN: Tekintsük előre, mikor is a rotáció miatt elveszítjük Reno-t. Mit gondolsz, tartani fogják magukat a „Highlander/nincs ismétlődés paklik”, a különböző kasztokban? Elég erős Raza ahhoz, hogy ráépülhessen egy ilyen pakli? Kazakus nyilván az… Szükség lesz további lapokra, amik ez a mechanizmust támogatják?

Mike Donais: Ez egy jó kérdés. Úgy vélem, a priest lesz a leginkább sikeres Reno után, hiszen Raza és Kazakus nagyon erős lapok, ráadásul tele vannak gyógyító lapokkal, mint a Greater Healing Potion, ami fantasztikus lap, és sok egyéb más lénnyel is. Szóval szerintem sok heal marad náluk, miközben kiváló „nincs ismétlődés” lapokkal is rendelkeznek. Vélhetőleg a pap lesz a leginkább játszottabb, az ilyen típusú paklival.
A warlock és a mage…nos, a mage nagyon élvezetes volt Ice Block-kal, amivel egy életről lehetett harmincra gyógyulni, vagyis maximalizálta a Reno-ban rejlő lehetőséget. Neki továbbra is ott lesz az Alexstrasza/Ice Block kombó, ami elég jó, bár kétségtelen, hogy nem ugyanaz.

IGN: Szándékában áll a Team 5-nak további kártyákat készíteni, ezzel az effekttel?

Mike Donais: Most nincs tervben ilyesmi, ugyanakkor, ha elég idő eltelik, akkor újra nyitottá válhat a kérdés. Az egyik dolog, ami szerintem nagyon fontos a standard-ban, az, hogy régi paklik tűnnek el, hogy újak jöhessenek létre. Ahogy haladunk előre, szeretnénk, olyan új, frankó ötleteket, amik legalább olyan jók, mint Reno vagy Raza, de mások. Aztán valamikor talán visszatérünk néhány mechanikához, mint például a sárkányok vagy a mech-ek, de ez a jövő zenéje.

IGN: Beszélgessünk Inkmaster Solia-ról. Valójában én nem játszom ezt a kártyát a Reno mage paklimban, de tetszik a koncepciója. Hogyan alkottátok meg végül?

Inkmaster Solia

Mike Donais: Az ötlet annyi volt csupán, hogy ingyenesen játszhass ki egy spellt. Ez Kazakus 10 manás varázslatánál különösen hasznos. Akkor jött szóba, mint lap, mikor rájöttünk, hogy minden kasztnak csinálnunk kell egy Reno kártyát. Aztán eszünkbe jutott, hogy „hé, a mage-nek nagy, költséges spelljei vannak". Az egész kaszt a varázslatok körül forog. Tegyünk hát egyet ingyenessé.

IGN: Hogyan egyensúlyoztátok ki rajta a statokat? Hiszen nyilvánvalóan közepes vagy nagy költségű varázslatot érdemes kijátszani utána, hogy megfelelő értéket nyerjünk ki belőle.

Mike Donais: Ami azt illeti, a statjai nagyon sokat változtak. A korai változatai nagyon erősek voltak. Ha jól emlékszem, az elején hasonló volt Raza-hoz, szóval 5 manába került az 5/5, de ez túlságosan jó lett volna, ezért emeltünk rajta egy kicsit. Úgy döntöttünk, hogy leginkább a Reno priest-nek kell a támogatás, ezért ő kapta a legerősebb lapot, míg a Reno warlock-nak van a legkevésbé szüksége rá, ezért alkottuk meg Krul the Unshackled-et sokkal gyengébbre és szituáció függőre, mint a többi Reno kártyát.

A mage pedig ezek között volt, ezért a lap erősségét valahol a másik két kaszt közé lőttük be, mert tudtuk, hogy Kazakus-szal és Reno-val pont annyira lesz erős, amennyire szükséges. Solia egy olyan kártya, amire alkalmanként van csak szükséged, és ez is volt vele a cél.

IGN: Persze, ez nagyon érdekes. Véleményed szerint a Renolock-ot nagyon jól felépíthetővé alkottátok, és baromi erőssé? Szóval hogyan is jött létre Krul? Csak mert kissé másabb játékstílust követel meg, mint amit egy Renolock játszani szeretne. Az volt az elképzelésetek, hogy ezzel a kártyával egy másik Renolock-ot alkossatok, hogy kinyerhető legyen a lapból a megfelelő érték?

Krul

Mike Donais: Pontosan így van! Nem akartuk a Renolock-ot csak simán jobbá tenni Kazakus-szal és Krul-lal. Az nagyon OP lett volna, hiszen a pakli már így is tier 1 vagy a tier 2 tetején volt már.

Szóval azon tanakodtunk… hogyan is terelhetnénk más irányba? Majd azt mondtuk, hogy „csinálnod kellene egy démonokra épülő paklit, hogy jól használhasd ki”. Ez egy hatalmas korlátozás, ezért aztán egy igen nagy effektet adtunk a lapnak. Talán megnyered a játékot, miután meghalt az a fickó, de ismétlem, ezzel azt szerettük volna, hogy egy teljesen más pakli fajtát kelljen felépíteni.

IGN: Vissza is tértünk a fő témánkhoz, miszerint több Reno kártyát adtatok ki. Viszont mikor megtörténik a rotáció, sokkal kisebb lesz a választék, szóval annak a lehetősége, hogy erős Reno paklit építhess fel, jóval kisebb lesz. Nem az idei első kiegészítő lenne a legjobb alkalom arra, hogy még több ilyen típusú lapot adjatok ki, biztosítva ennek a változatnak a fennmaradását? Megértem, hogy azt szeretnétek, ha a különböző archetípusok jönnének és mennének a játékban, de így most úgy érződik, hogy Kazakus és Raza rövid életű lapok, mert Reno nélkül nem lesz más kártya, ami támogatná ezt a változatot.

Mike Donais: Szerintem Kazakus-t továbbra is látni fogjuk a játékban, igaz, teljesen más lesz a környezet. Emiatt nagyon izgatott vagyok. Az utóbbi hónapokban rengeteg játékos játszott Reno ellen, és valószínűleg szeretnének már egy kis változatosságot látni. Ha a Kazakus-Raza paklikat kezdik játszani, a szokásos Reno/Kazakus warlock után, sokan örülni fognak majd, látva a változást.

Tavaly nagyon klassz dolog történt, a standard miatti rotációval. Mikor az Old God-ok feltűntek, és átvették az uralmat a világ felett, mindenki őket dicsérte, ami hatalmas változás volt. Új paklik…új játéktechnikák alakultak ki, ami nagyon szórakoztatóvá tette a játékot. Úgy vélem, évről évre meg kell tartanunk ezt a változást.

IGN: Abszolút. Mit gondolsz, a rotáció ugyanúgy fog működni minden évben? Felülvizsgáljátok a Classic és Basic lapokat, aztán hozzáadjátok az újakat? Tudom, hogy ebből a szempontból, az előző év egy teszt volt számotokra.

Mike Donais: Igen, az határozottan egy teszt volt. Még nem hiszem, hogy rájöttünk a nyitjára. Továbbra is kísérletezni fogunk, ahogyan azt tavaly is tettük. De általánosságban, korábban is azt vizsgáltuk, mivel lehetne standardben játszani, és ez az, ami működött is. Ez figyeljük a későbbiekben is. Ez az, amit sok más kártyajáték már évtizedekkel ezelőtt meglépett. Úgy tervezzük, hogy mi is így fogjuk csinálni. Szerintem ez az, ami frissen tartja a metát. Az új kártyák sokkal izgalmasabbak és változatosabbak lesznek. Mikor játszom a ladder-ön és látom a sok őrületes paklit, akkor vagyok a legboldogabb.

IGN: Szóval nagylelkűen megosztottál velem néhány tervezetet olyan lapokról, amelyek vagy nem kerültek bele a kiegészítőbe, vagy radikálisan megváltoztak a végleges formájukra. Beszélgessünk ezekről.

Mike Donais: Rendben. A legfontosabb dolog az, hogy a terv rengeteget változik a folyamat alatt, és olykor nagyon konkrét célunk volt a tervezés során…annyira, hogy menet közben találtuk ki. A legnagyobb dolgok a MSoG-ben a sárkányok, kalózok és Reno kártyák voltak. Ezek az alapvető témák voltak azok, amik már léteztek, mégsem voltak igazán erősek, úgyhogy több lapot akartunk hozzájuk adni.

Hadd említsem meg az Investigator-t (ford. megjegyzés: magyarul nyomozó), mivel ez egy roppant érdekes felvetés volt. (Battlecry: Fedezz fel egy lapot, az ellenfeled paklijából). Az Investigator volt az, aminek a Drakonid Operative-ot kellene nevezni. Nagyon erős, jó, és mókás volt. Nagyon tetszett nekünk a képessége, miszerint „Oh, belepillantok a paklidba és kiveszem belőle azt, ami kellene”. Amikor kijátszottad ezt a kártyát, úgy érezted magad mint a priest a Thoughtsteal után. Tovább akartuk vinni ezt a mechanikát a pap számára – amivel az ellenfél paklijából szerezhetsz lapokat.

De egy olyan lapnak, ami ennyire erős, szükséges volt a korlátozása, nehogy benne legyen minden priest pakliban a következő kettő évben. Ezzel egy időben pedig erősíteni akartuk a sárkányokat. Szóval rátettük a lapra a dragon megkötést. Szükséged volt más sárkány lapokra, a képessége aktiválásához, ami azt jelentette, hogy így már nem fogja minden egyes pap ezt a lapot játszani az eljövő években, főleg, miután kevesebb sárkány lesz standard-ben, a rotáció miatt. Ha tovább játsszák, akkor választanod kell, mert már nem lesz annyi sárkány lap, mint azelőtt.

IGN: Ez teljesen érthető. Van itt pár lap, ami a mana fogyasztásra/meghagyásra épül, amit említettél is korábban. Például a Cabal Leader. )A köröd végén, a megamaradt manáid rakétákká változnak Arcane Missiles). Ez egy fantasztikus ötlet! Végül miért nem került be a játékba ez a kártya?

Mike Donais: Ez pont egy olyan lap volt, ami akkor működött volna igazán, ha többet él egy körnél. Mert egyébként csak egy, vagy nulla rakétát lőtt volna. De ha életben marad, akkor meg „Oh, te jó ég, ez kilenc vagy tíz rakétát lövöldözik körönként”.

Kártya tervezet Hearthstone

IGN: Jó meglátás.

Mike Donais: Szóval ez így nagyon helyzetfüggő lett volna, de a nagyobb probléma az volt, hogy időközben megváltoztattuk a Kabal mechanikáját, ezért az összes olyan lap, ami a megmaradt manára épült volna, ment a kukába.

IGN: Igen, pont, mint Dios-nál. (Battlecry: Ha nincs megmaradt manád, akkor keverd a pakliba ennek a lapnak két másolatát).

Mike Donais: Pontosan. Valójában, ez a kártya érdekes volt, mivel többet tanulhattunk belőle a végtelen paklikról, mint amilyen a Jade Idol típus. Miután játszottunk vele egy darabig, tovább tapogatóztunk ebbe az irányba. Talán ez ihlette a Jade Idol-t.

IGN: Rendben. És mi a helyzet az End Bringer-rel? Klassz discard ötlet. Mi volt a terv vele kapcsolatban?
(Battlecry: Dobd el a kezedből az összes lapot. Minden eldobott démont megidéz.)

Mike Donais: Gyakorlatilag elloptuk ezt a mechanikát Krul the Unshackled-nek.  A legjobb részét vettük ki, ami a discard. Voltak érvek mellette és ellene, de szeretjük a discard mechanikát, és szerintünk elférne több ilyen lap a warlocknál. A jövőben valószínűleg fogunk is ilyen kártyákat készíteni. (ford. megjegyzés: Ami azt illeti, annyira komolyan vették ezt, hogy a warlock küldetése is ezen alapszik)

Kártya tervezet Hearthstone

IGN: Térjünk át Khajakus the Banishedre. (Battlecry: Ha a játék során, elhasználtál tíz különböző varázslatot, átváltozik Khajakus sárkány alakjává). Tetszik az ötlet. Nagyon jó az elgondolás. Nagyon jól illeszkedne a Reno mage-be.

Mike Donais: Valóban, nagyon jó, de a képessége annyira közel állt a „ha nincs ismétlődés a paklidban” dologhoz… hogy megváltoztattuk azzá. Ez nyilvánvalóan Kazakus-nak egy korai változata volt. Alapjába véve úgyis nagyrészt, ugyanazt a paklit építenéd fel hozzá…

Két hónappal Kazakus elkészítése előtt alkottuk ezt a lapot, aminek kellett egy név. Az volt az eredeti neve, de leegyszerűsítettük, hogy könnyebb legyen elolvasni.

IGN: Mi volt Khajakus sárkány alakja?

Mike Donais: Nem emlékszem már rá, de valószínűleg nagyon frankó lett volna, olyasmi, mint Ragnaros the Firelord vagy valami hasonló.

Kártya tervezet Hearthstone

IGN: Az lett volna hozzá az ötlet, hogy narancssárgán világított volna, ha elhasználtál tíz különböző varázslatot.

Mike Donais: Így van. Megkapta volna a narancssárgás színt, ha aktiválható lett volna. Aztán ugye megváltoztattuk a Reno mechanikához. Ezzel sokkal természetesebbnek hatott… Kazakus-nak igazából kék a kerete, de valójában három színű (ford. megjegyzés: ugyebár folyamatosan változtatja). Nem rendelkeztünk azzal a technológiával, hogy egyszerre legyen három színe (legalábbis akkor, mikor készült a kártya).

IGN: Mi a helyzet a Swashbucklerrel? (Battlecry: Amekkora a fegyvered támadó értéke, annyiszor kap +1/+1-et)

Mike Donais: A Swashbuckler, egy korai változata a Small-Time Buccaneer-nek.

Kártya tervezet Hearthstone

IGN: Értem.

Mike Donais: Körülbelül hatszor változtattuk meg a tesztelés során, és így lett belőle a Small-Time Buccaneer. (ford. megjegyzés: amit aztán még úgy is nerfelni kellett) Az Investigator, Razának volt a korai verziója. A Cabal leader pedig Kazakus-szé volt.

IGN: ...És Sin-Sor? (Battlecry: Kicserél egy véletlenszerű ellenséges lényt, egy véletlenszerű barátságos lénnyel)

Mike Donais: Sin-Sor volt a priest legendary lapja, hasonlóan Razá-hoz, de úgymond megtartottuk…Csináltunk egy másik lapot, amit az a kártya inspirált Madam Goya. Tulajdonképpen kicseréli egy játékban lévő lényedet, eggyel, ami a paklidban van. Eléggé különböznek..de igen, az a lap eredetileg egy priest legendary volt.

IGN: Szimpatikus nekem a lap koncepciója. Mi volt a hátránya?

Mike Donais: Igazából, szerintem rendben volt a kártya. Mármint, elismerem, hogy szar érzés, mikor az ellenfeled végleg ellop tőled egy lapot. Sokat beszélgettünk arról, hogyan lophatna a pap úgy, hogy ne érezze tőle magát pocsékul az ellenfél, így jött létre a Potion of Madness. Ez csak ideiglenesen veszi el a lapot a másik játékostól, ráadásul csak kis lényeknél működik. Ahhoz, hogy előnyt szerezz belőle, el kell pusztítanod a másiktól szerzett kártyát.

Pang: Battlecry: Amikor a varázslataid megsebzik az ellenfél lényeit, ez a lény ugyanannyit sebez a ellenfél hősébe.

Kártya tervezet Hearthstone

Forrás: IGN Hearthstone: A Blizzard a Jade designról, a piros mana tesztelésről és Reno hátrahagyásáról 2. rész

gadgetzan mikedonais interjú

További híreink