Legendás Shaman pakli
Shaman játékosok eljött a Ti időtök! Az eddigi pakli leírásokból valahogy mindig kimaradt a Shaman, de most itt van és ez a pakli nagyon erős, nincs vele megállás egészen a legenda rangig! Olvassatok tovább!
A pakli megtekinthető ide kattintva is!
Shaman
- Earth Shock x2
- Lightning Bolt x2
- Rockbiter Weapon x2
- Flametongue Totem x2
- Unbound Elemental x2
- Lightning Storm x2
- Hex x2
- Mana Tide Totem x1
- Feral Spirit x2
- Doomhammer x1
- Fire Elemental x2
- Al'Akir the Windlord x1
Semleges
- Wild Pyromancer x1
- Harvest Golem x2
- Azure Drake x2
- Argent Commander x2
- Cairne Bloodhoof x1
- Alexstrasza x1
Kraftolási költség: 6680
Pakli típus: Midrange vagy control
Legelőnyösebb használni: 7-es rangtól följebb (6,5,4...legenda), mert ott a Control népszerűbb.
A leírást a Hearthpwn fórumán Kelezste készítette, aki él-hal a Shaman-okért. A jelenlegi (2014 májusi) metában az esetek 70-80%-ában nyert ezzel a paklival és a legenda rangot is elérte.
Stratégia
A játék elején ne feledd a totemek használatát. Közéjük tedd le a Flametongoue Totem-et és olcsó eltávolító képességekkel letisztíthatod a harcteret, ilyen például a Lightning Bolt, de lehetőleg ne a Rockbiter Weapon-t használd, mert arra még később szükséged lesz.
Draenei Shaman
Ha szerencséd van akkor meg tudod védeni a Flametongue Totem-edet és "ingyen" eltávolíthatod az ellenfél lényeit. Az Earthen Ring Farseer egy nagyon jó lap a játék elején, amivel gyógyíthatod saját magadat vagy az egyik lényedet. Ha továbbra is lent van a Flametongue Totem-ed, akár egy olyan lényt is megölhetsz, mint például a Chillwind Yeti, ami 5 élettel rendelkezik. A Mana Tide Totem-et sokszor úgy is kijátszom, ha nincs lent éppen semmi a harctéren. Lehet, hogy hülyeségnek tűnik, de az esetek többségében az ellenfél rákényszerül, hogy ezt a lapot megpróbálja megölni és általában kapok pár lapot is ennek köszönhetően. Ugyan nem szükséges a győzelemhez, de egy ideális kezdés, ha a harmadik körben ki tudod játszani az Unbound Elemental-t és egy Feral Spirit-et a negyedik körben.
A 4. kör a legtökéletesebb pillanat a Feral Spirit vagy a Lightning Storm kijátszására, amennyiben ez lehetséges. Mindig törekedj arra, hogy teljes mértékben irányítsd a harcteret.
A 4. kör után kirakhatod a Fire Elemental-okat és az Argent Commander-eket, melyekkel könnyedén uralhatod a harcteret a játék késői szakaszában is.
Befejezésnek pedig Al'Akir the WIndlord-ot használhatod, akit buff-olhatsz a Rockbiter Weapon-nal (egy esetén 12 sebzés, 2 esetén 18 sebzés), és/vagy Flametongue Totem-mel.
Al'Akir
Várható győzelmek:
Ha jól kiismerted a paklit és megértetted a lényegét, akkor a győzelmeid nagyjából a következőképpen fognak alakulni:
Token Druid, Handlock, Control Warrior, Mage (bármelyik) és Paladin ellen 70-80%-ban nyerhetsz, ezek a legkönnyebb meccsek.
Hunter és Rush Warrior ellen 65-70% körül. Előfordulhat, hogy nagyon rosszul jönnek a lapok és gyorsan végeznek veled.
Watcher Druid-ok ellen 60-65%-os esély, szintén általában nyerni fogsz, de ha nagy szerencséjük van akkor győzhetnek.
Druid
Miracle Rogue és más Shaman-ok ellen 50% esélyed lesz a győzelemre. Nagyon függ a lapoktól. Shaman esetén, aki később használja az utolsó Lightning Storm-ot, az fog nyerni valószínűleg.
Zoolock ellen a legrosszabb a nyerési arány, nagyjából 40%. Azonban egy jól időzített Lightning Storm-mal ezek a meccsek is megnyerhetőek. Nem kell azonnal feladni, ha egy Zoolock jön szembe.
Milyen lapokat tarts meg a játék elején:
Warrior ellen: Tartsd meg az Unbound Elemental-t, a Flametongue Totem-et, a Lightning Bolt-ot, a Mana Tide Totem-et és az Earthen Ring Farseer-r, ilyen prioritási sorrendben (tehát az Unbound Elemental a legfontosabb). A Warrior-ok többsége Fiery War Axe-ot használ, ezért a Feral Spirit nem túl hasznos, ha a játék elején kijátszod. Az Earth Shock-ot is érdemes lehet megtartani, hiszen sosem tudhatod, hogy nem-e fog egy Frothing Berserker-t kijátszani a Warrior.
Thrall Shaman
Shaman ellen: Mindenképpen tartsd meg az Unbound Elemental-t, a Feral Spirit-et és a Flametongue Totem-et. Az Earthen Ring Farseer és a Mana Tide Totem kevésbé hasznos a játék elején az ellenfél Rockbiter Weapon-jainak és Lightning Bolt-jainak köszönhetően. A Lightning Bolt-ot is megtarthatod nyugodtan, azonban a Lightning Storm-ot nem célszerű, az inkább később jöhet még jól.
Rogue ellen: Ugyanazokat a lapokat tartsd meg, amiket Shaman-ok ellen is. Nagyon hamar nyomást kell gyakorolnod a Miracle Rogue-okra, így kikényszerítheted, hogy sok spell-t pocsékoljanak el mielőtt a Gadgetzan Auctioneer-t kitennék. Ideális esetben a Lightning Bolt-ot a SI-7 Agent ellen kellene használnod, miután az Unbound Elemental-t leraktad. Azonban vigyázz a Blade Flurry-vel. Amennyiben van egy Lightning Storm-od és egy Wild Pyromancer-ed, akkor megölheted a Conceal-től Stealth-es Gadgetzan Auctioneer-t.
Paladin
Paladin ellen: Különösen javasolt az Earth Shock megtartása, mivel sosem tudhatod, hogy mikor használják a Blessing of Might-ot egy Argent Squire-n. Ettől eltekintve a Flametongue Totem a legfőbb prioritás, így a totem-jeidnek 2 támadásuk lesz, az ő hero power-ével megidézett lényeivel szemben, melyek csak 1 támadással rendelkeznek. Ezen kívül még hasznos lehet a játék elején a szokásos Unbound Elemental, a Feral Spirit és még az Earthen Ring Farseer is. Jó, ha ezek közül legalább egy megvan.
Hunter ellen: Earthen Ring Farseer, Lightning Bolt és a Wild Pyromancer a három legjobb lap kezdésnek. A Mana Tide Totem is nagyon jó lehet, ezekre a lapokra a Hunter-ek általában nem tudnak mit lépni. A Lightning Bolt-ot tartogatsd Mishá-ra, illetve tarts meg egy spell-t, amit a Wild Pyromancer-rel tudsz használni, hogy megöld vele a Starving Buzzard-ot és az Unleash the Hounds kutyusait (szegények :( ).
Druid ellen: Legfontosabb, hogy tartsd meg a Hex-et, ha a kezedbe kerül. Ezen kívül érdemes megtartani a Flametongue Totem-et és az Earthen Ring Farseer-t vagy az Unbound Elemental-t, melyeket a Harvest Golem ellen vethetsz be. A játék elején egy Mana Tide Totem lerakása is célszerű lehet, hiszen erre elpazarolnak egy Wrath-ot, legjobb esetben akár egy Swipe-ot is.
Undead Warlock
Warlock ellen: Reménykedj, hogy te kezdj másodikként, hiszen a Warlock-oknak mindig szükségük van a Coin-ra. Tartsd meg az Earth Shock-ot és a Flametongue Totem-et. Ezek kulcsfontosságú kártyák a Warlock-ok ellen, legyen az Zoo vagy Handlock. Talán megtarthatod a Hex-et is, hiszen a handlock-ok a negyedik körben letehetik a Mountain Giant-et, illetve a Lightning Storm is jól jöhet a zoo ellen.
Mage ellen: Unbound Elemental, Feral Spirit és Lightning Bolt. Ezek azok a kártyák, amelyeket mindenképpen tarts meg a játék elején, ha a kezedbe kerülnek. A Lightning Storm nagyszerű a Rush Mage-k ellen, akik Knife Juggler-t, Sorcerer's Apprentice-t és Mirror Image-t használnak, hiszen mindnek 2 élete van.
Priest ellen: Lightning Bolt, Unbound Elemental, Feral Spirit, Earthen Ring Farseer és Mana Tide Totem. A Priest-ek ellen jó kezdés lehet, ha ezek közül legalább az egyik a kezedben van. A Flametongue Totem pedig segíthet legyőzni az 5 életű lényeiket, mint például a Chillwind Yeti, a Sen'jin Shieldmasta és az Auchenai Soulpriest.
Miért Alexstrasza?
Alexstrasza
Nagyjából azért, amiért a Control Warrior-ok is alkalmazzák. Sokszor előfordul, hogy csak tisztítod le a harcteret, de nem igazán sebzed az ellenfél hősét, így ő nyugodtan "ül" és rakja ki a lényeit. Viszont így nem kell aggódnod, ha a játék elején nem sebzed az ellenfeledet, hiszen egyszer csak hirtelen leviszed az életét 15-re és mindjárt minden megváltozik. Lezuhant az élete, lent van egy hatalmas lapod, neki meg talán semmi sincs a térfelén. Alexstrasza rush paklik ellen is hatásos lehet, ha időben a kezedbe kerül. Képzeld el, hogy egy Mage ellen játszol, aki folyamatosan lövöldöz téged a Fireball-al és az egyéb spell-jeivel, már csak 4 életed van, majd leteszed Alexstraszát és mindjárt 15 életen állsz és nem tud kivégezni a Mage.
Miért a Wild Pyromancer?
Pyromancer
Véleményem szerint jobb, mint Bloodmage Thalnos, hiszen az összes spell-ből AoE sebzést csinál és úgy is lesz elég lapod a Mana Tide Totem-ekből és az Azure Drake-ekből. Ha az ellenfélnek lent van két Scarlet Crusader-je és két Argent Squire-je, te pedig leteszed a Wild Pyromancer-t, elhasználod a Coin-t és egy Lightning Bolt-ot, rögtön az egész ellenséges harcteret le is tisztítottad. Egy extra spell power nem képes ilyesmire.
Videó a pakliról játék közben:
A leírást Kelezste készítette a Hearthpwn fórumán.
Bizonyíték, hogy elérte ezzel a paklival a legenda rangot:
Sok sikert a játékhoz!
A pakli leírásainkat mindig megtalálhatjátok a pakli címkére kattintva a cikkek alján.