Un'Goro lapok értékei arénában 2. rész-Paladin, Priest, Rogue
Sziasztok! Itt is lennék a második cikkel, ahol az Un'Goro lapokat elemzem aréna szempontból! Ezennel jöjjenek a Paladin, a Priest és a Rogue lapok.
Első rész megtekintése:
Fontos! Ezt a cikket nem azoknak írom akik tudnak arénázni, hanem azoknak akik ismerkednek vele és segítséget szeretnének. Úgy érzem, hogy a 3 éves tapasztalataim által tudok segíteni, ha csak pár embernek is, nekem már megéri. Nem szeretnék olyanokat kapni, hogy felesleges a cikk, mert biztos hogy van olyan ember akinek nem. Ha neked nincs szükséged segítségre, nem kell elolvasni a cikket!
Fontos! A lapokat önmagukban fogom értékelni, és ez az értékelés nem veszi figyelembe a draftolás körülményeit. Draftolásnál nem csak a lapok értékét kell figyelembe venni, hanem a különböző befolyásoló tényezőket (pl.: milyen stílusú paklit szeretnénk, managörbe) is.
A lapokat skálán fogom értékelni (1-5). A skálán 1 pontot érnek azok a lapok, amiket ne vegyünk ki lehetőleg soha (pl.: Wisp, Alarm-o-Bot). 2 pontot kap az a lap, ami nyilván jobb mint az 1 pontos, de őket sem vesszük ki szívesen (pl.: War Golem, Voodoo Doctor). A 3 pontosakat már ki lehet venni, de még mindig szomorúan (pl.: Backroom Bouncer, Fen Creeper), vagy a manaköltségükért megérőek a statjai (pl.: Bloodfen Raptor). 4 pontot elérőeket már szívesen kivesszük, mert nagy az érték benne, és akár több is jöhet belőle (pl.: Jinyu Waterspeaker, Water Elemental). Az 5 pont mindent visz, a legtöbbet amint meglátjuk kivesszük, egyedül akkor kell gondolkozni ha két 5 pontos van egymás mellett, vagy a managörbe beleszól (pl.: Firelands Portal, Animal Companion)
Paladin
Az adapt akkor éri meg, ha alapból jár hozzá egy test. Így spell formában, 1 manáért nem ér sokat. Igaz, hogy a Paladin a Hero Powerével tud lényeket idézni, de azokat szinte semmi értelme adaptálni. 2/5
Ez egy nagyon jó 1 manás lap. Hasonlít a Living Roots-hoz, az is nagyon jó volt. Tény, hogy ott választhattunk hogy sebzünk kettőt, de ritkán választottuk azt, hiszen az Arcane Shot sem és a Holy Smite sem jó lap, amelyek szintén kettőtt sebeznek 1 manáért. Jó a 3/2-es lények ellen, és nagyobb eséllyel éli túl az egyik, hogy később fel tudjuk buffolni. 4/5
A Paladin legtöbb secret lapja borzalmas arénában. Viszont egyet ingyen kapunk, választhatunk is 3 közül, és mellé még egy megfelelő lény is társul. Az, hogy mi választunk még jobb, mintha véletlenszerűen kapnánk egyet, hiszen így a szituációnak a legmegfelelőbbet vehetjük ki. 4/5
Arénában mindenki törekszik arra, hogy ne hagyjon fenrt egy lényt sem, főleg ha az ellenfél Paladin, éppen a buffok miatt. Ez egy példa rá, miért kell leütni a Paladin kis katonáit. Ezt egy kicsit win-more lapnak érzem, hiszen ha sok katonánk van lent, akkor így is jól állunk, minek adaptáljuk még jobban? Ha meg nincs lent lényünk, 6 manáért katona+ez nagyon rossz. Nem gyenge, de win-more 4/5.
Ez egy nagyon erős lap. Nem szeretnék róla regényt írni, ez auto-pick. 6/5, annyira jó. Hozzá tenném, hogyha összehasonlítjuk a Power Word: Tentacles lappal, észrevehetjük hogy ez mennyivel jobb…
Arénában a fegyverek alapvetően magasabb értékekkel rendelkeznek. 7 manáért nem a legjobb fegyver, de fegyver. Bár nem üt sokat, viszont miközben te ütöd le az ellenfél lényeit, addig neked ez boardot épít. Amiket pedig idéz, a következő körben csak erősíti a fegyveredet, hogy nagyobb lényeket is meg tudj ölni. 5/5
Epic lapnak ez borzalmas. A legtöbb Paladin buff jó aréna lap, de ez egy 2 mana 1/2, és sajnos nem garantált az, hogy felhúzunk rá egy buffot. Illetve ahogy kezdtem, nem hinném hogy ennél nem ajánlana fel jobb epic-et. 1/5
Ezzel a lappal nagyon meg lehet lepni az ellenfeled. Még egy ok, hogy miért üsd le a Paladin kis lényeit. Ebből a kártyából még nagyobb érték nyerhető ki, ha egy lényeddel előnyösen leütöd az ellenfél lényét, majd rányomod ezt a kártyát. Nagyon vigyázni kell ezzel a lappal, ha Paladin ellen vagy. Újabb ütős Paladin lap, 5/5.
Ez szintén egy nagyon jó Paladin lap. Ha az ellenfélnek több nagy lénye van kint (egyébként egy nagy lényre is megéri kirakni), amellett, hogy legyengülnek, 3 lényét kell 1 lényedbe beütni. Persze lehet támadó lapként is használni, hiszen a kis katonáinkból is nagyobb lényeket varázsol. Ennek sem tudok csak 5 pontot adni… 6/5.
Priest
Arénában úgy szeretünk gyógyítani, ha jár hozzá lény. Ez itt nincs, és hiába a rengeteg gyógyulás, arénában az nem számít, hogy a hősünket ilyen durván gyógyítsuk, és a Flash Heal sem volt jó aréna lap. Ráadásul ez még nem is nagyon kombózható az Auchenai Soulpriest-tel. 2/5
Az értékei tökéletesek, nagyon erős effekttel, hiszen rengeteg jó Priest spell van, amit kivehetünk az arénában. Még ha nem is használjuk ki az effektjét, akkor is egy oké kártya. Nyilván a vanilla 2 manás lények között 5 pont, de az összes lap kategóriában 4/5.
Fantasztikus lény. A Priest mindig is szereti a nagy életerejű lényeket, a Hero Powere miatt. Ráadásul ennek még bónusz effektje is van ha meghal, és még véd is téged. Valószínű hogy túl fog élni egy kört, így tudod garantálni hogy valami meg is kapja ezt a bónuszt. 5/5
Mivel Deathrattle-ös lény, ezért nem olyan jó mint a Babbling Book, vagy a Swashburglar. Az utóbbi kettő azért jobb, mert késői szakaszban gyorsabb az effekt, illetve nem a paklidból ad lapot. Ez az elementál az ellenfeled paklijából fog lapot adni, és mivel nincsen tökéletes aréna pakli, ezért nem is garantált hogy olyan jót fog adni. Tehát a trió közül a legrosszabb, de még így is 4/5.
Sajnos ez a legtöbb esetben egy Razorfen Hunter lesz, ami borzalmas. Nyilván ennek a lapnak az értéke a paklinktól függ. Alapvetően ez 2/5. Ha a paklidban van jó pár Deathrattle-ös lény, vagy valami Poisonous lényed (legjobb példa a Giant Wasp), akkor magasabb értékűvé válik a lap.
Akár a nyolcadik körben kitehetünk sokkal drágább lényt, ami nagyon nagy előny arénában. Azt sem szabad elfelejteni, hogy rengeteg lap közül választhatunk, de ha nem is erős legendary lényekkel dobálózunk, ha egy vanilla 10 manás lényt kiteszünk a nyolcadik körben az fantasztikus. Ez a lap auto-pick, és ha kiveszünk belőle párat, magas lényre nem is nagyon van szükség, mivel ez garantálja. 6/5
Nagyon jó mód arra, hogy megoldást keressünk. Mivel sok spellünk nem biztos hogy lesz, ezért szinte garantálhatjuk a választékokat. Korai szakaszban valami leszedést kereshetünk, később ha kell kivehetjük a boardclear lapunkat. Persze minél több spellünk van, annál gyengébb ez a lap, de jó választás. 5/5
Szerintem látszik a hátránya. Arénában teljesen véletlenszerű lapokkal játszunk, és 3 véletlenszerű lap közül nem könnyű választani. Persze arénában is van egy lista, ami besorolja a lapokat kategóriákba, de ez nem jelent semmit ennél a kártyánál. Egyszerű példa: feldobja a Fireball-t, a Chillwind Yeti-t és az Infested Tauren-t. Egyértelműen gondolnánk a Fireball-ra vagy a Chillwind Yeti-re, de mégis megtörténhet hogy nem dobta fel neki ezeket az aréna, és pont az Infested Tauren lett volna a helyes választás. Viszont ha később játsszuk ki ezt a lapot, amikor már láttuk az ellenfél paklijának egy részét, akkor könnyen tudhatjuk a helyes választást. 4/5
Erre a lapra az van írva, hogy ha az ellenfeled nem öli meg, nyertél. Egy spell-lel beindítod a láncreakciót, és a paklidra nincs is szükség, hiszen megélsz a kapott lapokból. Azokat sosem szabad elfelejteni, hogy ez is elementál és emiatt rengeteg kártyával kombózik (bár sok más is). Nyugodt szívvel kivehető legendás lap. 5/5
Rogue
Ez 1 manáért csodás lap. Akár első körben, akár később ez a fantasztikus. Örülök, hogy Discover van ráírva, nyilván emiatt jó. Sokat ütünk és sérülünk, ezért ezzel a lappal szerezhetünk gyógyulást, de azt is megtehetjük, hogy egyszerűen csak kiválasszuk a legjobb lapot. A Rogue a második körben általában csak előveszi a fegyverét, ezért nagyon fontos, hogy csináljon valamit az első körben. 5/5
Teljesen jó értékekkel, bónusszal rendelkező 2 manás lény. Ez szinte az összes 2 manás lénynél jobb, hiszen a (Razorpetal) segít hatékonyabbá tenni a hősünk támadásait, vagy aktiválhatja a Combo lapjainkat. Egyszerű és hatékony. 4/5
Az előzővel összehasonlítva ez sokkal rosszabb. Egyszerűen azért, mert nincs hozzá test, és 4 manáért kettőt sebezni nem éri meg. 2,5/5
Na ez egyben nagyon frusztráló, és kegyetlenül erős lap. Utálok ellene játszani. 3 manáért két lényt megölni (ez 10 mana lenne dupla Assassinate-tel) a legjobb megoldás. Persze sérülünk mellé, de ez a Rogue választásával jár. Bár nagyon erős, de legfeljebb 2 db-ot ajánlok belőle. 6/5 (Ennyit arról, hogy 5-ös skálán elemzem a lapokat :D)
Arénában az egyik legfontosabb dolog a laphúzás. Ha semmilyen laphúzásunk nincs, ezt ki kell venni. Sajnos nem olyan jó mint ha kettőt húzna, de még mindig laphúzás. 4/5
Ez fegyver, ami alapból jó. Bár a Rogue-nak ott a kistőr amikor csak kell, ezért nem is szeretünk több fegyvert kivenni, mert elég az a fegyver a buffoláshoz. Ez lehet egy 0 manás fegyver is, de nem változtat rajta sokat. 3/5
Kisebb Edwin, viszont borzalmas. Nem tudom melyik másik 2 epic lap közül venném ki ezt. 1/5
Ezt a lapot hogy gondolták? Nem is értem… Szerintem nem kell róla sokat mondani, ha összehasonlítjuk az Assassinate-tel, akkor kapunk egy 0 mana 3/4-et. Nagyon nagy mázli, hogy ez epiklc lap. MINDEN esetben auto-pick akármennyi is van már belőle. 6/5
4 mana 5/3. 4 lapot nem fogunk kijátszani egy körben, így soha nem fogjuk kikelteni a magból. 2/5 (csak mert jobb, mint Lorewalker Cho és társai).
Köszönöm az előző részre érkezett pozitív visszajelzéseket! Következő rész hamarosan! Addig is játszatok sokat, és további sok sikert a játékhoz! ;)