FORUMÁltalánosWitchwood-i Nerf Időszak Kibeszélő

Witchwood-i Nerf Időszak Kibeszélő

6

Beküldte: VaBeZ (Common)

VaBeZ profilképe

2018.05.08 13:25

Lehet később meg fog itt is jelenni cikk formájában, de azért csinálok egy topikot is a dolognak.

Dióhéjban: Dean Ayala az ötös csapattól 9 lapot jelölt meg lehetséges nerf célpontnak (ezen kívül gondolkoznak még a Naga Sea Witch ügyének kezelésén is), konkrétan ezeket:

 

Paladin

Sunkeeper Tarim

Call to Arms

 

Warlock

Possessed Lackey

Bloodreaver Gul'dan

Dark Pact

Doomguard

Kobold Librarian

 

Rogue

The Caverns Below

 

Neutral

Spiteful Summoner

 

 

Fontos kiemelni, hogy ez semmi biztosat nem jelent, nem mind kerülhet kalapács alá, most csupán gyanúsítottakként lettek beállítva. De támpontot adhat arról, hogy ők miben láthatnak problémát a jelenlegi standard metában. Amit viszont már megerősítettek, hogy lesz balansz patch. Az eddig megszokottakhoz hasonlóan május vége felére várható, a HTC nyári torna után.

 

A kérdés adott: nektek mi a véleményetek erről? Melyik lap érdemelne nerfet, illetve melyik nem? Van netán olyan szerintetek, ami elkerülte a figyelmüket?

Szerkesztve: 2018.05.08 13:29

#1

Dátum: 2018.05.08 14:57

Kezdek akkor én:

 

A Doomguard-dal az ég egy adta világon semmi baj nem volt, csak hát ugye a Possessed Lackey-val és a [Skull of the Man’ari]-val most már teljesen mellőzni lehet a büntetését, ami nem viccből olyan súlyos. Máig az egyik legkorrektebb charge és discard lap is egyben, bízom benne, hogy ezért csak a gnómot csípik fülön. A fegyverért sem vagyok oda, de kezdetnek beérném a lackey-val, ha meg szükséges idővel megint be lehetne avatkozni.

 

Egészen a Call to Arms kiadásáig nem létezett aggro Paladin a mamut évében. 3 kettes drop megidézése a pakliból 4 manáért már alapból kemény, és így, hogy a pakliból hívja elő őket még a laphúzásban is sokat javít. Erős spell, amire a 4. körnél nagyon kevés érdemi válasz akad, legyen drágább valamivel, hogy több lehetőség is lehessen vele szemben a jó kezdő kéz bemákolásán kívül. Egy ilyen nerf után szerintem Sunkeeper Tarim-mal nem lenne gond: amikor még Un’Goro-ban a kontroll és a midmurloc pala valami volt akkor is nagyon erős volt, de én nem éreztem annyira vészesnek. Most a Paladin túl hatékonyan képes elárasztani az asztalt, ez lehet az, ami rányomja a bélyegét Tarimra.

 

Mind láttuk mennyire látványosan szenvedett Un’Goro-ban és Icecrown-ban, feltétlenül szükség volt rá, de sajnos a Warlock-nál healek terén sikerült átesni a ló túl oldalára: immár saját szemünkkel is megtapasztalhattuk milyen fontos szerepe volt a számára szigorúan kimért gyógyításoknak a hős képessége és a lapjai féken tartásában. A Dark Pact-ot már bemutatásakor, önmagában is túl soknak tartottam, ráadásul ugye jött még mellé a kocka is. Többen említettétek itt az oldalon is, hogy a spell előbb silencel-hetné a célpontot, így a lap csak heal-t adna, és nem működhetne együtt bizonyos lapokkal. Én emellett még csökkenteném a heal mennyiséget is 5-re, mert csak az [Amethist Spellstone]-ok és a hős kártyája bőségesen elég lenne neki. Ha sikerül újra, viszonylag korrekt szintre belőni a healek mennyiségét, akkor szerintem a Kobold Librarian-nal sem lesznek annyira bátrak a lockok.

 

Ez az a rész a kaszttal kapcsolatban, amiben biztosnak érzem magam. Viszont hogy ezt a Cubelock-osdit hogyan lehetne kibogozni anélkül, hogy megöljék… igazából el sem tudom képzelni, hogyan festene az „egészséges Cubelock”.

 

Ahogy az egészséges Quest Rogue-ot sem: aláírom nincs rendben, hogy most ebben a formájában egy olyan olló, ami csak úgy hasít a kontrollok papírján, az aggrók köve pedig kivétel nélkül agyon veri. De nagyon remélem, hogy nem vágják gallyra a quest-et, mert egy olyan alapot látok benne, amire lehetne építkezni a jövőben (amíg a standard részét képezi).

 

Esetleg még a summoner lehetne egy picit drágább, de nagyjából mindenre kitértem, amire szerettem volna. Ellenérveket meg szivesen fogadok. J

#2

Dátum: 2018.05.08 16:37

Ironman93 profilképe

Név: Ironman93 (Rare)

BattleTag: IRONMAN93#2761

Tapasztalt játékos

Szűkszavúra szabom a véleményem: Call to Arms 2 miniont idézzen, Possessed Lackey és Dark Pact +1 mana cost, plusz szerintem még a Level Up! ami gázos, ez csak +1/+1-et adjon vagy tauntot ne. Röviden ez az én véleményem úgy, hogy a paladint leszámítva az összes többi lapot játszom én is. (Tegyük hozzá, hogy én inkább wildban tolom.)

Szerkesztve: 2018.05.08 16:38

#3

Dátum: 2018.05.08 17:22

Gus Bohóc profilképe

Név: Gus Bohóc (Hall of Fame) - Közösségépítő

BattleTag: Gustheclown#2735

Pro játékos

Elképzelhetőnek tartom, hogy a kocka kap egy olyan nerfet, amivel a deathrattle csak visszaidézi az elpusztított lényt, nem megduplázza.

 

#4

Dátum: 2018.05.08 18:54

Valahogy nem tudom elképzelni, hogy a Quest Rugót újra nerfeljék úgy, hogy jatszható maradjon. Esetleg a Vicious Scalhide-al kezdhetnének valamit, hogy ne lifesteal legyen hanem csak egyet gyógyítson mikor támad. De egyébként szerintem rendben van. Egyszerűen a controlt elveri az aggrótol kikap. A Warlockot úgy televágták vadiúj szuper spellekkel, hogy az aggronak és a Controlnak is meggyűlik vele a baja és ezek mellett hazavág 3 kör alatt a kockával ha úgy húz. Sztem az sokkal igazságtalanabb és az mellett a quest rugó eszméletlen bonyolult, gondolkodós deck a lockhoz képest. Mostanában rengeteg videot nézek róla és máig eltátom a szám sokszor mikor Kolento kimondja, hogy “this is lethal” :o 

Sajnos a Spiteful Summonerről nem tudok elfogultság nélkül nyilatkozni mert sűrű vendég nálam és olyan jó lett most, hogy elég sűrűn megkapni belőle Tyrantus-t :D 

 

#5

Dátum: 2018.05.08 19:05

Maxxis profilképe

Név: Maxxis (Legendary) - Közösségépítő

BattleTag: Maxxis#2665

Tapasztalt játékos

Sziasztok!

Sunkeeper Tarim alapvetően nem nerfelném

Call to Arms + 2 manával növelném a lap értékét 

Possessed Lackey (varázslattal és hero powerrel nem támadhatóvá tenném) vagy csak az ellenfél körében lehetne aktiválni.

Bloodreaver Gul'dan csak 4 db meghalt démont idézne vissza, minden más változatlan maradna.

Dark Pact csak 5-öt gyógyítana

Kobold Librarian 3 manára emelném a költségét, viszont cserébe csak 1-et sebezne

Doomguard nem nyúlnék hozzá

The Caverns Below nem változtatnám, a Crystal Core lapot azonban igen, minden minion lap rush-t kapna és így nem érvényesülne a charge,1 kör alatt nem tudna elintézni, és lehetne védekezni ellene.

Spiteful Summoner +1 mana és -1-1 attak&életerő

Naga Sea Witch csak a legendary kártyák értéke változna, azokat viszont 5-el csökkentené min 1-re  

 

Szerkesztve: 2018.05.08 19:07

#6

Dátum: 2018.05.09 18:13

Neveletlen profilképe

Név: Neveletlen (Golden Rare)

BattleTag: Mordigo#2873

Közepes játékos

Keres: Gyakorló társat

Remélem Tarimot nem fogják nerfelni...de a lockkal kell valamit kezdeni szerintem is, kíváncsian várom a fejleményeket.

A Naga boszorkányt pedig máglyára elég volt belőle!

#7

Dátum: 2018.05.10 10:54

Hát igen, Tarim a legerősebb lapok közt van a játék történelmében az egyik fejlesztő Twitter oldalán indított szavazás alapján. Bár nem Ő nyert de a top 4-ben volt. 

#8

Dátum: 2018.05.10 12:20

Gul'dan nekem is meg van. Vele azért vagyok bizonytalan, mert a lock több lapjához hasonlóan ez is a katakombáknál vált gyanússá. Bivaly kártya, szó se róla, nem véletlen kerül egy komplett körbe a kijátszása. Icecrown idején viszont még nem akadtak olyan démonok, amiknek hely jutott létra paklikban, a Control Warlock Tier 4 volt. Erre hirtelen azzal reagálnék, hogy "na, egy Voidlord-ot elég volt kiadni és beteg lett a hős kártya". De a helyzet az, hogy az egy nagyon lassú kilences drop, csak ma jóval korábban kint lehet az asztalon, és ahhoz képest, hogy a meccsek végére akár 6-ot is vissza lehet hozni belőle (persze ahhoz nagy mázli kell), ezt igen könnyen össze lehet hozni. Na meg ebbe bele szólni sem nagyon lehet, inkább csak abban reménykedik az ember, hogy a Voidwalker-ek jönnek vissza. Hasonló a helyzet a Doomguard-okkal is, a KFT idején egy részt elégettek 4 lapot a kezünkből, más részt „csak” 10 sebzést lehetett velük rögtön bevinni Gul’dan-nal, ami a 20-30-hoz képest semmi, és akkoriban gyógyítások nélkül ezt is ritkán élhette meg a lock.

 

Ezzel vissza is tértem oda, amit már írtam, nem lesz könnyű megoldani ezt a gordiuszi csomót a Cubelock-nál, nem véletlen van 5 lapja is megfigyelés alatt. Ja, még a biztonság kedvéért leírnám: attól, hogy nekem meg van, a játék egyensúlya számomra sokkal fontosabb. Ha ezt a lapot kell nerfelni hát legyen, de aztán csak okosba.

Szerkesztve: 2018.05.10 12:21

#9

Dátum: 2018.05.14 13:42

Vendég profilképe

Név: Vendég

Sunkeeper Tarim mindenki nagy kedvence, senki sem szeretné nerfelni, pedig szerintem túl erős az a kártya önmagában is. 6. kör után bármikor teljesen felborítja a boardot mindkét oldalon.  Mióta kijött a kártya, nincs olyan paladin pakli, amiben nincs benne. Annyira erős, hogy a classic szett talán legerősebb class legendaryját, Tiriont sokszor kiszorítja a deckekből. Egyszerű nerfet javasolnék rá. 3/7 helyett 3/6 legyen. Így is piszok erős lenne offenzív kártyként, viszont a defenzív képessége nagy mértékben csökkenne. Ennyire univerzális lapja még a druidának sincs...

Call to Arms egyértelműen nerfért kiált, szerencsés esetben 4 manáért akár  6 mana is kinyerhető vele, és ezt coinnal már a 3. körben elő tudjuk idézni. 5 manáért elfogadható lenne.

Possessed Lackey: Recruit+2/2 lény 5 manáért. Ugyanezt a harcos 6 manáért lény nélkül tudja. Igaz, démon megkötése van, de ez esetében inkább előny (szűkíti a lehetséges kört, nem húz fel vackokat), mint hátrány. Ha Blizz fejjel gondolkodom, egyszerű nerf: ne demont, hanem random lényt recruitoljon. Igaz, ezzel egy recruit warrior szerű elgondolás létrejöhet (pl Lich Kinget hoz be), de ehhez erős korlátozást kap, pl Kobold Librariant és társait cserébe célszerű feladni.

Bloodreaver Gul'dan: Brutál erős kártya, de szerintem a design maga jó. Számomra még nem is a battlecry képessége az, ami fáj. Mert N'Zoth-hoz eléggé hasonló, de nem ad lényt a pástra (bár ez lehet előny is). Viszont a hero powere az egy Olyan rettenetesen erős, amit még 2 tetszőlegesen kiválasztott upgradelt hero powerrel sem lehetne együttesen pótolni. Ezen a téren igen erősen javasolnám a nerfet, pl 2 damage 2 healre. Nem egy vesztett meccsem van, amikor a Cubelockot, Control Lockot fatigue-ig elviszem, mindent kijátszok, marad lapom, és boardom, ő meg simán elver fatigue közben is hero powerrel, meg néha 1-1 lap kidobásával.

Dark Pact: Ez a lap ok lenne, ha a destroy képessége nem aktiválna deathrattle-ket. Így a kártya hátránya sokkal nagyobb előny, mint hátrány. Mindezt összevetve ha a druida 8 heal kártyát 3 manáért veszem alapul, akkor 4 manáért adnám... Vagy marad 1, de akkor nem aktivál deathrattle-t (pl silence-et lő először, ahogy előttem írták, bár ezt is lehet előnyként felhasználni bizonyos esetekben)

Doomguard: Ne bántsák, így jó, ahogy van, szerintem egy nagyon jól balanszolt kártya.

Kobold Librarian: Erős kártya, de szerintem önmagában nem kíván nerfet.

Emellett viszont megemlíteném a listában nem szereplő warlock spellstone-t, ami 4 manáért 7 damage 7 heal lénybe szerintem nem kicsit erős. Persze ehhez kell a feltételt teljesíteni, de valljuk be, ez az, ami a warlocknak akkor is megy, ha oda se figyel rá. 3-4-5-re nerfelném a szintenkénti effektjét.

Caverns Below: Szerintem semmi baj a kártyával. A rugó mechanika mindig is a jó szinergiákra épült, ez pedig kihasználja ezt. A probléma itt is a visszagyógyulással val, vagyis a Scalehide fickóval. De számomra kérdés, hogy ez tényleg probléma-e. Controlt elveri, agrót nem. Vagyis ha balanszolt a meta, pont jó helyen lesz középen. Másik kérdés, hogy ha kijön, nem nagyon tudsz ellene mit tenni, de ez több OTK decknél ugyanígy van.

Spiteful Summoner: Most éli aranykorát, mert a 10 manás lények jó eséllyel igen erősek. Nem nyúlnék azonban hozzá, inkább a következő kiegben adnék ki rossz satatos, battlecry képességes 10 manás lényeket. 6. körben egyébként egy 12/12-t is meg lehet oldani, kivéve, ha Tyrantus az, akkor esélyes a concede gomb. :D (ehhez viszont azért szerencse is kell)

Nerfelném viszont még a Hench-Clan Thug-ot, hiszen Rogue deckben ha kijön, olyan érzés ellene játszani, mint anno az Undertaker ellen. Folyamatosan nő az élete, nem tudom elverni, ha az ellenfélnél a board, és nincs removal a kezemben => veszítettem. Undertaker nerfet másolnám, +1/+0-t kapna.

Lord Godfrey pedig a legnagyobb rejtély számomra az egész kiegészítőben. Miért kellett az a lap még a warlocknak? Mert egyszer távozik a defile? Twisting Nether és 4/4 test 1 manával kevesebbért, ha az iq-d több, mint 60. Undorító. Nem nerfelném, küldeném Hall of Fame-be már most...

 

#10

Dátum: 2018.05.14 14:29 | Válasz: Vendég (#9) hozzászólására

 Szép gondolatok. Különösen Gul’Dan-nal kapcsolatban értek egyet. Valaki azt mondta Frost Lich Jaina Hero Powerében több érték van mint a Warlock dkban. Hát ez komplett blődség. Azért a két hp-t összehasonlítva Jaináét sokkal nehezebb valódi működésre bírni. Esetleg ha Gul’Danéval lényeket nem lehetne célozni kevésbé lenne abszurd a fatigue küzdelem. 

Tarimról pedig Kibler mondta a hétvégén, hogy kevésbé lenne flexibilis (támadásra és védekezésre is jó) ha mondjuk 2/2-vé változtatná a lényeket és maga pedig 2/5 lenne. És egyébként pedig sokkal jobb lap mint Tirion, aréna pickekben is veri. Talán az egész Hs legerősebb lapja ma a Call to Arms-al együtt. 

A Summonerrel és a Caverns Below-val is egyetértek és a Hench Clan Thug-gel pláne. Ma pl a Miracle rugómban egymaga hozta le a meccset egy lock ellen. Mert a harmadik körben kiment és akkor már 4 hp-ja van vagyis csak a spellstone viszi le a Hellfire nem. Szép meccs volt és a kilencedik körben vége is lett :)) Persze jól húztam.

A Summonerről pedig csak annyit hogy a Locknak már a negyedik körben is lehet a boardon egy 8/8 úgy hogy addig is rakhatott ki valamit és a deckje sincs gúsba kötve. 

 

Szerkesztve: 2018.05.14 14:40

#11

Dátum: 2018.05.15 20:15

Ma került bejelentésre a nerfek listája, ami a következő:

 

Naga Sea Witch 5 mana helyett 8 manába fog kerülni.

Spiteful Summoner 6 mana helyett 7 manába fog kerülni.

Dark Pact 8 helyett 4-et fog gyógyítani.

Possessed Lackey 5 mana helyett 6 manába fog kerülni.

Call to Arms 4 mana helyett 5 manába fog kerülni.

Crystal Core (a Rogue Quest jutalma) minden saját lény, ami az asztalra kerül 5/5 helyett mindig 4/4 lesz.

Szerkesztve: 2018.05.15 20:23

#12

Dátum: 2018.05.16 09:26 | Válasz: VaBeZ (Common) (#11) hozzászólására

Köszi a friss infót ;)

Szerkesztve: 2018.05.16 09:29

#13

Dátum: 2018.05.16 10:51

Rogue Quest

 

Elmondásuk szerint látták mennyire polarizált a pakli, amin úgy kívántak változtatni, hogy gyengítik a kontroll paklikkal szemben. Ez mindenképpen sikerült, az a -1/-1 cocánként/kalózonként biztos érződni fog. Ami kérdéses, hogy mennyire. Az aggro-k pedig változatlanul enni fogják.

 

Ezt a nerf-et nem tekintem a helyzet végleges megoldásának, de következő lépésnek megfelel. A pakli bőven játszható maradt, így lesz idő a finomítani rajta a továbbiakban, aminek örülök.

 

Most lesz két hónap kitapasztalni, hogy milyen kemény a lassú paklik ellen, lazán benne van, hogy fogják még nerfelni ezt a lapot. A kövi kiegbe pedig berakhatnak utólag olyan lapokat, amikkel lehetséges reagálni a rugó játékára, és rá lehet gyúrni a quest rugó aggro elleni védelmére is.

Maradt remény a pakli számára.

Szerkesztve: 2018.05.16 10:51

Ha bejelentkezel, vagy regisztrálsz, akkor válasz írására, privát üzenetek küldésére és sok másra is lehetőséged lesz, illetve a captchát sem kell kitöltened!

Új vendég hozzászólás