HS BlogokHearthstone / Standard szég...

HS Blog: Hearthstone / Standard szégyenlista!

2022.04.15 18:25
918

Vélemény egy megfáradt, amatőr játékos tollából!

Üdvözletem! 

Rendhagyóan és abszolút " profizmussal ", olyan lapokról szeretném a véleményemet megosztani amik szerintem, a jelenlegi formájukban, károsak a játékra nézve! Ez persze egy egyéni vélemény, és biztos vagyok benne hogy lesz pár olyan lap amivel nem fogtok egyet érteni. 

Ezzel semmi gond nincs, mivel mindenkinek más a véleménye mint a lapokról, mind a meta játékról. Számomra viszont úgy látszik hogy bejön amitől tartottam, és hogy megint csak tele leszünk mana csaló paklikkal, amik ellen nem jó játszani. Persze ezeket kinyírhatják egy jól irányzott nerf segítségével, azonban nekem már elegem van ebből, és pont! 

Meglehet még korai a megállapításom, hiszen még csak pár nap telt el a Sunken City kiegészítő megjelenése óta, viszont azalatt a pár nap alatt is jól szembeötlő hogy mik a problémás lapok. 

Van pár ami megmaradt az előző meta-ból, de hála az égnek vannak újabb lapok is amik megkeserítik az egyszerű játékosok életét! 

A másik hogy a random generáló lapokról csak nem bírnak leszokni, pedig nem úgy volt hogy ebben az évben kevesebb ilyen jellegű lapot kapunk majd?! Erre behozzák a Gorillabot A-3-t, és ez csak egy lap a sok közül. Ha már itt tartunk elegem van már abból is hogy össze vissza hazudnak mindent, és még van pofájuk elkérni 3000 aranyat egy felcicomázott digitális textúráért, amit Drek'Thar-nak neveztek el! Nem is említem a valós pénz összeget ami szintén pofátlan beárazást kapott! 

Hűmmm.... nem is tudom melyik a jobb üzlet így a kiegészítő megjelenése előtt, hogy vegyek 30 pack-ot vagy vegyek egy skin-t?! 

Mindegy ez is olyan dolog hogy mindenki arra költ amire akar, de én személy szerint egy centet, vasat, rugót, dellát, zsét, lóvét, yent, rubelt, zloty, pengőt, forintot nem adnék ki erre a " játékra "! 

Pont azért mert ezekkel a folyamatos hazudozásaikkal, pénzéhségükkel, és botrányaikkal nem érdemlik meg a bizalmamat! 

Nem beszélve arról hogy a játék maga is egy technikai roncshalmaz, az alapok nincsenek normálisan megcsinálva benne, de azért szuszakolnak bele még legalább 3-4 féle játékmódot, hogy még instabilabb katyvasz legyen az egész. 

A gyűjteményben állandóan ott villognak a felkiáltó jelek, pedig nem is kaptál, vagy szereztél be új lapokat. A shop vagy bolt lehetőség néha csak úgy random időnként használhatatlan, és még belépni se enged.

Az achievement rendszer még mindig egy botrány, miért kell 70.000-szer kattintgatni hogy megkapd az összes jutalmat?! Miért nincs egy Clame All gomb vagy opció mint a többi normális játékban?! 

És napestig lehetne még sorolni a problémákat. 

De mindegy, jócskán eltértem a valódi témától, ami pedig nem más mint a lapok, amiket én már most problémásnak tartok, egyszer s mint " nerf " gyanúsak is!

De hogy ennyi mellébeszélés után, mi a problémám, és miért hisztériázok már megint? Nos a válasz az hogy egyszerűen nem élvezem a meccseket, a most soron következő lapok miatt! 

Wildheart Guff, számomra egy abszurd lap! Lényegében adtak a Druid kasztnak egy ingyenes második kört, ha sikerül 20 manára felmennie! Már pedig átlagban simán kivitelezhető a dolog. És az olyan lapok mint a Miracle Growth, Nourish majdhogynem ingyen laphúzásnak számítanak, mivel ha teljes áron is játssza ki őket, akkor is ott lesz még neki 13-15 manája. Ami abszolút nem egy kiegyensúlyozott dolog. Még jó hogy nem akarnak minden kasztnak laphúzást adni, mert hogy nem illik bele az identitásukba stb. 

De akkor haladjunk tovább hosszú még a lista. Kapásból ha már Druid meg lett említve akkor itt a másik számomra problémás lap, ami nem más mint a Kazakusan Nagyon nem szeretem ezt a lapot, főleg azért mert lényegében olyan lapokat lehet belőle kinyerni, amiket semmi más kártya nem ad, ezek a treasure, vagy kincses kártyák pedig túl erősek! Egyszerűen olyan megmozdulásokat és kombókat lehet kivitelezni ezekkel a lapokkal, amiket a Kazakusan ad, hogy lényegében csalás kategóriába megy át az egész. 

Kazakusan-hoz hasonlóan ezzel a lappal is ugyanaz a problémám. Bár a Queen Azshara ilyen szempontból gyengébb, nálam mégis felfért ide, mert nem egyszer vesztettem el meccseket a random hülyeségei miatt. De még így is csak kisebb csalásnak mondanám, a nagyobb probléma az hogy látszólag ez egy trend, hogy kiegenként kapunk majd legalább egy ilyen jellegű lapot. 

Az idegeimre megy a Perpetual Flame, lap, mivel a tokken jellegű board-ok ellen túlságosan is hatásos. Az nem tetszik benne hogy mindent letakarít, még akkor is ha deathrattle képességből idézünk meg valamit, Piloted Shredder, de még ha a paklinkból idézzük a dolgokat akkor is letudja szedni a lényeket Vibrant Squirrel. Spelldamage-val együtt meg aztán főleg, és mindezt csak 2 manáért. Jó cserébe oda köre, de igazából a tiéd is ha nem tudsz visszajönni az asztalra! 

Ha már Shaman akkor itt ez a " gyöngyszem ", amit végképp nem értek, hogy miért létezik ez a lap, egyáltalán?! 

Snowfall Guardian, egy igazi szégyenfolt a játékra nézve. Persze lehet mondani hogy van a mostani standard formátumban egy Big Game Hunter lapunk is, ám érdekes mód nem használja a fene se, és vajon miért?! 

Mert ez a szemétkupac jó kombót alkot a másik utálatos lappal, ami a Brilliant Macaw. És mellé még tehetitek a Bolner Hammerbeak lapot is. Ezek ellen egy B.G.H kevés!

Hát briliáns volt aki kitalálta ezt is, tényleg! 

Ez a triumvirátus amit ez a 3 lap magában foglal, szerintem hatalmas probléma a játékra nézve. Ellehetetlenítik a board alapú játékot! Akár aggro, akár control pakliról van szó! 

Ezzel a lappal lényegében nem foglalkoztam mindaddig, amíg szembe nem jött velem többször is a kombó, amit ennek a segítségével lehet kivitelezni! A Selfish Shellfish-t ahogy felhasználja a Tamsin's Phylactery segítségével, valami eszméletlen! Tudom még több részből áll a kombó és a maradék lapokat kifelejtettem, de nem is az a lényeg hanem az hogy ez ellen a kombó ellen játszani borzalom. A Mecha'thun-al van kb egy szinten. Én eddig se szerettem a kombó OTK paklikat, de ez most kb egy nyílt seb besózásával ért fel nekem. Nagyon, nagyon fájdalmas. 

És kitudja hogy a Tamsin's Phylactery még milyen kombóknak ad majd teret a jövőben?! 

Ha már emlegetve lett akkor maga Tamsin Roame se maradjon ki. Egyszerűen megint ez a ingyen kapsz dolgokat, és kész. Adjon egy másolatot a kezedbe a kijátszott spell lapból, de akkor legalább ne ingyen lehessen azt kijátszani, hanem akkor csak 1-el legyen olcsóbb! Megint az erőforrások beosztásának megkerülése! Kényelmesen, hátradőlve leszedünk mindent, és gyógyulunk rengeteget! Alapvetően nem egy annyira problémás lap, és nem is a lapot, hanem magát a desing-t, amit képvisel a lap, azt utálom! Ez szerintem nem egy jó laptervezés, és már említettem az előbb hogy miért nem. 

Mr. Smite egy szintén problémás lap. Ha csak annyit tudna ez a lap hogy egymagában lenne Charge-os a többi Pirate lényre ez nem vonatkozna akkor semmi bajom nem lenne vele. Valószínűleg nem is játszanák, vagy játszották volna úgy. Így viszont hogy minden más Pirate lény is Charge-os lesz, ha ez ott lesz mellettük, hatalmas probléma! Egyébként megint csak újabb hazugság, hogy azért vették ki Leeroy Jenkins-t mert probléma volt a Charge képességével, erre beteszik a helyére Mr. Smite-ot, aki nem csak önmagában de minden más lényre is Charge-os effektet rak!!!

Ühümm... nem értem! 

Ha már Pirate-k meglettek említve akkor ezt a lapot se hanyagoljuk el! Mondanom se kell hogy a hajó amit ebből kapunk végső jutalomnak, borzalmas! Nem lehet vele interakcióba keveredni, se leszedni, se átalakítani egy békává vagy báránnyá, semmit nem tudsz ellen tenni!!!

És csak egy kis apróság  még, hogy a hajó egy végtelen érték generáló lap is, tehát a random hülyeségekkel szemben előbb vagy utóbb minden kaszt ki fog fáradni! Abszolút katasztrófa a tervezést illetően. Azért a Rogue Questline lapját tegyük már e lap mellé, hát hol van ez kiegyensúlyozva? Mert szerintük ez így rendben van hogy az egyik kaszt kap egy véges értékű lapot, míg a másiknak jár a végtelen értékgenerálás. 

De ha már megcsináltuk a menő kalózos Warrior skint akkor legyen is értelme már használni, nem? 

Ha már Questline lapok, akkor a Hunter se marad ki a sorból. Itt mondjuk bevallom elsősorban Wild-ban jelentett hatalmas problémát ez a lap. De tervezés szempontjából, hatalmas kapufa ez a lap is! Az egy dolog, hogy lényegében, lények se kellenek a pakliba, és ez a hőőő nézd Hunter vagyok és nyilazok, lövök össze vissza, mentalitáshoz jól illeszkedik a lap, viszont játékmenet szempontjából megint csak katasztrófa.

Mivel sok sebző spell-t igényel a Quest így lényegében rengeteg direkt leszedő sebzéssel rendlekezik a Hunter, amivel megint cska a board alapú paklikat sikerült, rendesen megszívatni. A másig gond pedig megint az ingyenes hero power képességben keresendő. Lényegében a Hunter megkapta a Shadowreaper Anduin képességét, amit sose lett volna szabad kivitelezni. Már a Shadowreaper Anduin-al is voltak bajok, erre a Hunter-ből csináltak egy " Gatling gun-t " !

Arénában halottam hogy ez mekkora egy mocsok lap, de standard-ben se sokkal marad el. A fő probléma a megint csak az elbaltázott tervezés. Az hogy Immune az az immúnis, csak a sebzésre kellene hogy vonatkozzon. Tiszta sor is lenne, nem tudnád semmivel se megsebezni. Na de az hogy az olyan lapokra is immúnis ez a sárkány mint a direkbe fagyasztás Windchill, vagy az átalakítás Hex, ami szintén nem sebzés, nem működnek! Utóbbi effekteknek igenis működnie kellene ezen a lapon, mivel ezek nem sebzésnek minősülnek. Épp ezért ez a lap is csalás kategóriába esik nálam! 

Ugyanaz vonatkozik erre a lapra is mint amiket elmondtam Raid Boss Onyxia kapcsán is! Arénában szintén egy ocsmány lap! 

Olyan ez a lap mint egy lénybe oltott secret! Ami a problémám vele az az hogy akár a spell-t akár a lényünket counter-ezi, túlságosan is hatékonyan meg tud akasztani. Ráadás olcsó is, így lényegében a játék közepe fele, elég nagy előnyre lehet szert tenni ezzel a lappal. És ezt a lapot se tudod megállítani semmivel se, csak " körbejátszani ". De ennél a lapnál nyögve nyelve ugyan, de elfogadom ha valaki azt mondja hogy túl szigorúan ítélem meg. 

Egyik olyan Mage lap, ami miatt már most elment a kedvem az egész standard formátumtól! És sajnos a Mage-nek még lesz egy másik ilyen lapja is ami, nálam betette azt az utolsó szöget! De visszatérve erre a lapra, én elhiszem hogy sokan szerették régen a Mech Mage meta-t a GvG idején, én viszont akkor is utáltam, és most is utálom! 

A Mecha-Shark pedig tett rá egy lapáttal, mivel lényegében a nagy tűzijáték közepette, egyszer csak azt látod hogy a Mage-nek már van egy széles asztala, tele a keze, ( megint a random generálta hülyeségek, és erőforrás beosztás megkerülése ) a fél életerőm oda, és tele a board kis nyamvadék mech lényekkel. Paladin ezt még tudja fokozni a divine Shield-el is. 

Szintén csak egy Mech-es lény, és szerintem ilyen formában ez a lap túl erős, túl könnyen lehet buffolni. Egyébként szerintem ez " nerf " gyanús, de majd elválik. 

Szerintem ez megint csak egy túl erős lap lett! 1 mana az az olcsó, Divine Shield-es lény, ami valószínűleg túlél egy kört, Mech-es lény, ami az összes létező Mech szinergiával együtt működik, és még Battlecry képessége is van, ami még a kezünkben lévő Mech lényeinken ad +1/1-es értéket!

Lehet én reagálom túl, de szerintem 1 manáért cserébe ez a lap túl sok mindent csinál, és túl sok mindenre jó! Szintén " nerf " gyanús! 

Ez a lap a fő oka annak hogy elment a kedvem az egész játéktól! Lényegében ha ebből kiraksz 2 darabot, akkor megint ott tartunk hogy manát tudsz csalni!

Lényegében 7 manánál már megéri az egész, addig meg valahogy csak túléli a Mage a köröket! Szóval én nem értem hogy ott volt a Mage-nek a Questline lapja, ami szintén csalt, ott volt az Incanter's Flow, Refreshing Spring Water, ezek mind mind csaló lapok, voltak és azok még mindig. Nem értem hogy a Mage-et miért kell ilyen irányba elvinni?! Pedig régen szerettem ezt a kasztot! Egyébként ez a lap is " nerf " gyanús! 

Ez a lap jól megmutatja hogy ezek nem tanulnak semmiből. Túl jól értékekkel rendelkezik, az 5 hp az sok egy 3 manás lapnak is, és emelet veszélyes képességgel is bír, célzott laphúzás. Ezzel lappal egyébként nagy gondom nincs, inkább csak mint aktuális példának hozom fel, hogy az ilyen jellegű lapok zöme mindig nerfet kapott! 

Ez lehet hogy ennél a lapnál is megtörténik majd. 

Máskor is előfordult már hogy alacsony költségű lénynek sok hp-t adtak, nem tudom miért?! Meglehet hogy ez a lap az a kivétel lesz, amihez nem fognak végül nyúlni, de mint tervezés nem tudom, és nem értem hogy ezeket hogy gondolják komolyan?! 

Ha kísérletezni akarnak akkor azt miért nem a tesztidőszakban teszik?! Ja hogy lehet nincs is olyan? Hát akkor én kérek elnézést! 

Ez a fegyver is túl jónak tűnik, és elég népszerű is lett! Nekem ez a lap is " nerf " gyanús! Egyébként túlságosan nagy problémám ezzel a lappal sincs, Rustrot Viper a jó barátom ilyenkor, bár azt mondják hogy kígyót közel tartani sose kifizetődő! 

És nagy vonalakban ezzel végére is értünk a szégyenlistának! Sajnos nekem elment a kedvem az egésztől főleg a Druid, Mage, és Pirate Rouge miatt! Mivel még csak pár nap telt el, így elhamarkodott lenne kijelenteni hogy a mostani lesz a végleges meta játék, de azért körvonalazódik hogy mi lesz az egész vége. 

Meglepően Reno paklikat alig láttam eddig, ebből is látszik hogy sokan nem kérnek belőle, és inkább a csaló vagy gyors paklik felé orientálódnak sokan! Tisztelet a kivételeknek, természetesen! 

Én minden esetre a Standard formátummal egyenlőre végeztem, és nagyon hajlok afelé is hogy ha nem is véglegesen de egy jó időre parkoló pályára tegyen ezt a játékot! 

Azért majd 7-8 év folyamatos játék után most érzem azt igazán hogy belefáradtam már az egészbe. 

Minden esetre ha a játékot abba is hagyom, a tartalmaimat amiket elterveztem azokat biztosan megfogom itt csinálni, illetve az itteni elmaradásaimat is befogom fejezni mindenképpen! 

Sajnálom azért hogy idáig jutott a dolog a részemről, anno a nyílt béta idején tényleg nagyon megszerettem ezt a játékot, de ha az akkor ilyen lett volna mint most, tuti nem tartottam volna ki ennyi ideig mellette. 

Na meg a beleölt időt is sajnáltam nyilván, ezért is nem engedtem el olyan könnyen az egészet! És hiába próbáltam magam kedvére szórakoztatóbbá tenni a játékot, sajnos randkeden, de casualban se tudtam már élvezni a meccseket. Mivel mindig ugyanazok jöttek szembe, akármelyik formátumban mentem. 

A Wild-nak még adok egy esélyt, mivel ott még egyáltalán nem próbálkoztam, de félek ott se jó irányba változtak a dolgok! Ha változtak egyáltalán. 

Minden esetre köszönöm a figyelmet, és nyugodtan lehet véleményezni a lapokat, hogy ki hogy látja, esetleg megcáfolni azokat amik leírtam, persze csak kulturált keretek közt!  

Vissza a HS Blogokhoz!

További híreink