A közelgő kártya nerfek magyarázatai
Részletes magyarázat a Blizzardtól a tegnapi nerfekkel kapcsolatosan.
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
A Kraken éve során láttuk, ahogy a játékosaink meghatározzák és átalakítják a metát. Ennek eredményeképpen többféle pakli típust láthattunk, mint korábban bármikor. Új stratégiák és játékstílusok alakultak ki a kreatív és elkötelezett közösségünknek köszönhetően.
Új kártyák bevezetésével új lehetőségek nyílnak az innovációra és új paklik felfedezésére. Néha előfordulhat, hogy az új kártyák megjelenése miatt erősebbé válnak régebbi kártyák is. A legtöbb esetben a régi kártyák újbóli előkerülése előnyös a játék számára, így a játékosaink újabb témák köré építkezhetnek, még akkor is, ha nincsen helyük a jelenlegi metában.
Annak érdekében, hogy a Hearthstone-t frissen tartsuk állandóan figyelnünk kell a kártyák erősségi szintjét, még az állandó Basic és Classic szettek esetében is. Mivel ezek a kártyák nem kerülnek ki a Standardből, ezért ezen lapok kezelése és megfigyelése hatalmas jelentőséggel bír a teljes játék egészségére nézve.
Shaman
A Shamanok nagyon gyakoriak voltak az elmúlt hónapokban és szeretnénk, ha több kaszttal is összekerülhetnének a játékosaink, tehát változatos lenne a játék. Örülünk, hogy a Shamanok nagyon sok pakli készítési opcióból választhatnak, de most ragadjuk meg az alkalmat, hogy változtassunk a két leggyakrabban játszott és legidegesítőbb Shaman kártyán. Rövidtávon úgy véljük, hogy ezekkel a módosításokkal a Shaman közelebb kerül az átlaghoz mind népesség és erősség tekintetében. Hosszútávon úgy gondoljuk, hogy sokkal kevésbé lesz frusztráló Shamanok ellen játszani és izgalmasabb lesz pakli készítési döntéseket hozni a Shaman kaszt esetében.
A Rockbiter a hatalmas sebző kombók főbűnöse, továbbá egy megbízható eltávolító eszköz a játék elején. Mivel különböző esetekben is nagy erővel bír, ezért ez az egyik leggyakrabban játszott Shaman kártya a Hearthstone történelmében. A minden pakliban megjelenő Basic kártyák módosítása több változatosságot és a Standard formátum sikerét hozza el a jövőben. Megtartjuk a lap kombinációs lehetőségét, de csökkentjük az értékét, mint eltávolító lap, ezért a manaköltsége 1-ről 2-re nő.
Mivel a Tunnel Trogg és a Totem Golem hamarosan távozik a Standard formátumból, ezért úgy gondoltuk jobb lenne a Rockbiteren változtatni és úgy javítani a Standard formátumon, hogy egy állandó kártyán változtatunk.
Szeretjük, hogy a Tuskarr hozzájárul a totemekre fókuszáló paklikhoz, de a jelenlegi erejével megidézhet olyan lapokat is, mint a Totem Golem vagy a Mana Tide Totem. Ez nem éppen a véletlenszerűség legviccesebb változata, hiszen ez egy olcsó és gyakran látott kártya. Azt szeretnénk, hogy olyan paklikba legyen jó opció, ahol olyan kártyák fordulnak elő, mint a Thing from Below vagy a Primal Fusion, de gyengébb legyen más paklik számára. Ezek alapján mostantól csak alapvető Totemeket tud megidézni.
Hunter
Habár ennek a lapnak a célja az volt, hogy egy erős lap legyen a játék végén, de túlzottan jól teljesít 8 Manával. 9 Manával csökken az ereje, így nem kerül be automatikusan az összes Hunter pakliba és nem szorítja háttérbe a többi stratégiát.
Warrior
A Warrior kasztnak nagyon sok eltávolító képessége van. Ugyan továbbra is szeretnénk erős eltávolító lapokat adni a Warrioroknak, az Execute sok szituációban túlságosan erős. Megnöveljük az Execute manaköltségét 1-ről 2-re, így erősségben közelebb kerül a meglévő és a jövőben érkező eltávolító képességekhez.
Szeretjük azt látni, amikor a játékosok új kombókat próbálnak ki és ezt a jövőben is támogatni fogjuk, de Charge-ot adni olyan lényeknek, amelyek eredetileg nem rendelkeznek vele mindig is problémás volt és nagyon korlátolják a jövőbeli kártyákat. Ezért átalakítottuk a Charge designját, így a lények ellen használható lesz, de nem lehet úgy nyerni vele, hogy az ellenfélnek esélye sincs beavatkozni.
Semleges
Az agresszív paklik erősebbek, mint azt mi szeretnénk és az Abusive mindenhol ott van. Szeretjük azt az ötletet, hogy az Abusive elérhető maradjon a lényekkel teli paklikban, de ilyen gyakorisággal ne találkozzunk vele. Ezért 1/1-esre módosítjuk, így a Battlecry lesz fontos ahelyett, hogy minden aggro pakliban ki lehetne rakni az első körben.
Yogg-Saron, Hope's End a legvitatottabb kártya, amit valaha is létrehoztunk - néhányan imádják, néhányan utálják. Nem gondoltuk, hogy ilyen gyakran fordul majd elő a versenyeken. Mivel az értékei gyengék, ezért nem is akarjuk nerfelni és továbbra is meghagyjuk egy vicces, élvezetes kártyának azok számára, akik imádják őt. Azonban Yogg-Saron mostantól nem használ el több spellt, ha az egyik spellje elpuszítja őt, silence-eli, átalakítja vagy visszateszi a tulajdonosának a kezébe. Sok mindent kipróbáltunk és úgy gondoljuk, hogy ez eléggé jelentős nerf ahhoz, hogy ritkábban forduljon elő (különösen a versenyeken), miközben továbbra is elhozhatja az "álom pillanatot" azoknak a játékosoknak, akik imádják ezt a lapot.
Továbbá egy hibát is kijavítunk Yogg-Saronnal kapcsolatosan: Ha Overloados spellt használ, akkor mostantól a játékos meg fogja kapni az overloadot!
Köszönjük, hogy végignéztétek az indoklásainkat a kártya nerfekkel kapcsolatosan. A megváltoztatott kártyák a 6.1.3-as patch-el fognak érkezni a Last Call események előtt (vagyis október 3.-a előtt).
Forrás: Battle.Net - Hearthstone Balance Update: Patch 6.1.3
Támogasd a Hearthstone Hungary-t!
Kérlek, amennyiben teheted támogasd az oldalt! A támogatási lehetőségeket itt éred el: HSHU támogatása!