Ben Brode-nak nem tetszik a jelenlegi ranked rendszer
Ben Brode elárulta, hogy nem jó a jelenlegi ranked rendszer és változtatni kell rajta. A patch-el érkezett egy hiba is, ami miatt már 2 győzelmet követően jár a "win streak" és nem 3 győzelem után. Erre reagált Ben Brode.
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
Látom a hozzászólásokat, hogy az emberek mennyire élvezik, hogy könnyebben tudnak haladni a ranglétrán köszönhetően ennek a hibának és remélik, hogy sosem javítjuk ki. Úgy gondoltam én is csatlakozok a beszélgetésbe és remélhetőleg visszajelzést is kapok.
Mostanában nagyon sokat beszélgettünk a ranked rendszerről - nem vagyunk teljesen megelégedve vele.
Íme néhány dolog, amiről éppen beszélgetünk:
- A 18-as rangon lévő játékosok rangja magasabb, mint a Hearthstone játékosok 50%-a. Ettől a számtól nem érzed magad úgy, hogy te a top 50%-ban vagy és ez egy kihagyott lehetőség. Megpróbáljuk mindenhol elárulni nektek, hogy hol álltok, de jobb lenne, ha az elvárások és a valóság itt találkozna. (tehát valóban úgy is érezz, hogy a Top 50%-ban vagy)
- Sok visszajelzést kaptunk, hogy az utolsó percben mennyien küzdenek a legenda rangért és ez nem jó így.
- Arról is kaptunk visszajelzést, hogy a jelenlegi rendszer olyan, mint egy "végtelen küzdelem".
- Újra gondoljuk a rangok számát, a rangonként járó csillagokat, a szezon elején járó bónusz csillagokat és a rendszer további részeit is.
- Olyan szimulációs rendszereket fejlesztünk, amelyek segítségével megjósolhatjuk, hogy milyen változások szükségesek a ranked rendszerben. Ha túl sok csillagot adnánk, akkor az összes játékos a Legenda rangon kötne ki, habár ez jó érzés lenne az első hónapban, de idővel az egész rendszer szétesne. Azok akik nagyon-nagyon rég játszottak, még emlékezhetnek, amikor a "3-star master" volt a legjobb elérhető eredmény, de ez nem jelentett semmit, mert túl sokan érték el. Jobb szimulációs eszközökkel sok őrült dolgot szeretnénk kipróbálni.
Szeretném kihangsúlyozni, hogy úgy gondolom tudunk javítani a rankeden, de ez a fejlesztés nem feltétlen jelenti azt, hogy minden egyes játékos rangja javulni fog. A játékosok jobb jutalmat (és presztízst) szeretnének, ha magasabb rangot érnek el. Szóval bármin is változtatunk, az növeli az esélyeit annak, hogy azt "jónak" érzékeljék a játékosok, legalábbis rövid távon. Egy kis növelés javíthat az élményen, de óvatosnak kell lennünk és olyan rendszert kell létrehoznunk, amiben a játékosok úgy érzik, hogy jobb jutalmat kapnak, ha javulnak a képességeik, vagy találnak egy olyan paklit, amivel uralhatják a metát.
Terveztétek, hogy ne zuhanjunk annyira durván vissza a szezon kezdetén? Amikor új játékos voltam 21-es rangon nem volt jó érzés őrülten jó paklik ellen kikapni.
Igen, így értettem, amikor ezt mondtam: "Újra gondoljuk [...] a szezon elején járó bónusz csillagokat."
Tényleg ennyire rossz lenne, hiszen a legenda rangnak külön belső rangsoroló rendszere van.
Igen, úgy gondolom. Nincsenek különböző pontok a legenda rangon belül és nincsenek jobb jutalmak, hiába lesznek jobbak a képességeid. Nem tudod jól kommunikálni másokkal, hogy mennyire vagy jó. Azt is nehéz tudni, hogy jó vagy rossz vagy. (A Legenda 135 003 jó? És a Legenda 27 809?)
Nagyon fontos, hogy miként kommunikáljuk a képességeinket és a haladásunkat. Valaha is hallottad, hogy egy barátod azt mondta "Haver! Eljutottam Rank 5-re ebben hónapban!"? Milyen teljesítménynek számít ez egy olyan világban, ahol mindenki ugyanabban a rangban van? Különböző rangok elérése (és a haladás érzése), az izgalom érzése és, hogy olyan rangot érhetsz el, ahol még soha sem jártál... azok nagyon fontosak, szerintem.