Elusive kulcsszó, aréna rotáció, hátlapok visszatérése, új kártya kinézet, Basic és Classic szett átalakítása
Tegnap sok kérdésre válaszoltak a Hearthstone fejlesztői, és ezek közül összeszedtük a legérdekesebb válaszokat, melyeket alább olvashattok.
A Battle Pass rendszerről Ben Lee árult el további részleteket, amiről már egy külön cikkben írtunk.
Ben Lee: Minden játékosnak előnyös lesz a Battle Pass rendszer
Tegnap este a Hearthstone fejlesztői mindenféle kérdésre válaszoltak, de a legizgalmasabb téma természetesen a Battle Pass rendszer volt, amire Ben Lee, a játék vezetője válaszolt.
- Nem tervezik az Elusive kulcsszó bevezetését (A "nem célozható spellekkel és Hero Powerekkel" képességből lenne egyébként az Elusive).
- Jelenleg a sima és a Golden kinézetű kártyák léteznek a játékban. Ezek mellé érkezne egy új kinézetű kártya, ami másképpen nézne ki a gyűjteményben, a kezedben és a harctéren is. A Hearthstone csapat már nagyon izgatott ez ügyben, és remélik, hogy a játékosoknak is tetszeni fog.
- A régi alternatív Hearthstone hősök, illetve a régi szezon hátlapok vissza fognak majd térni. A legrégebbi hősökkel és hátlapokkal kezdenek (a Naxxramas hátlap volt erre az első példa az előző hónapban).
- Decemberben visszatérhetnek az aréna szett rotációk, mert ezek az Ashes of Outland kiegészítő után elmaradtak.
- Az aréna kalapok bevezetése nem volt sikeres. Ha az egész napot azzal töltik, hogy állítgatnak rajta, akkor sem lesz jó az eredmény.
- Tervezik, hogy a komplett Classic/Basic szettet újragondolják úgy, ahogy a Priest esetében tették.
- Izgalmas változásokat terveznek, de csak a 2021-es rotációval fognak megtörténni a jelenlegi tervek szerint.
- A Battlegrounds marad bétában, így nagyobb változásokat vezethetnek be. A következő hetekben az új Battlegrounds változásokat is bejelentik (problémás a Tide Razor és Nat Pagle; Eudora nerfet kap, ahogy a Murloc-ok is, a Beastek buffot kaphatnak).
Elusive kulcsszó részletesen
Blizzard Entertainment cikkének a fordítása
Beszéljünk arról, hogy miért és miért nem alakítunk át bizonyos képességeket kulcsszavakká. Sokkal több annál, minthogy "több kártya használja". A kulcsszavak használata általában kevés hátránnyal jár. Nem az a hátrány, hogy "túlságosan zavaró", a játékosaink okosak, de ez egy olyan dolog, amit a játékosoknak meg kell tanulniuk. Ez nem egy nagy hátrány, de több, mint a semmi.
Az előnyök viszont drámaian eltérnek különböző lehetséges kulcsszavak között:
- Több hely jut a szövegnek a kártyán. Önmagában ez nem egy nagy előny, hiszen kell valami más képesség hozzá, ami kihasználja a felszabadult helyet.
- Együttműködhet más kártyákkal. Csinálhatunk olyan képességeket, amelyek lapokat húznak azzal a kulcsszóval, vagy buffolnak kártyákat azzal a kulcsszóval, stb.
- Van egyfajta "súlya" is a kulcsszónak, ami akkor lehet jó, ha illeszkedik a szetthez.
Vegyük például az Outcast előnyeit és hátrányait. Nagyon sok kártyára rátesszük, sok kártyán szerepel még szöveg az Outcast mellett, vannak olyanok is, amelyek együttműködnek más kártyákkal ("Húzol egy Outcast kártyát"). Továbbá illeszkedik a kiegészítő témájához (vagy inkább a kaszt témájához ebben az esetben). Kis hátrány, hatalmas előnyökkel.
Hasonlítsuk ezt össze valami olyannal, mint a Cleave. Az összes szórakoztató képesség, ami a Cleave-vel megvalósítható belefér a kártya szövegének helyére, és egyik sem működik együtt más kártyákkal. Ugyanez a helyzet az Elusive-val. Ugyan csak egy kis hátrány, de nem igazán vannak előnyei, legalábbis egyelőre nem. Lehetséges, hogy a jövőben ez megváltozik, vagy egy olyan kiegészítő lesz, ahol nagyon sok szerepel belőle. Majd meglátjuk!